Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
M3 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 14.02.2021 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Verkkokaupassa tuo Garmin tactical instict tarjouksessa joten laitoin se tilaukseen. Katsotaan kestääkö paremmin kuin polar. ( 2 kelloa, 1vuosi> takuuseen menivät ja nyt sitten takuu ohi ja alkaa tuo hajota). |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
spollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.02.2021 18:27 Viestin aihe: |
|
|
Honor Watch GS Pro ollut kuukauden verran käytössä. Akku kestää pitkään myös GPS päällä, hyvät toiminnot, tykkään ulkonäöstä ja toimii hands freenä puhelimelle. Tyytyväinen ollut  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vekev Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2021 11:16 Viestin aihe: |
|
|
Mulla pitääs olla kellosepän luuppi et tollasta GPS:ää vois nähdä. Itse nään turhakkeeksi 200€ kellon. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Sigamees Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2021 11:24 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | Mulla pitääs olla kellosepän luuppi et tollasta GPS:ää vois nähdä. Itse nään turhakkeeksi 200€ kellon. |
Miks sun pitäs nähdä se?
Kellossa se GPS tarkoittaa matkamittausta, lisäksi Garminiin saa koiratutkan etäisyysnäytön kelloon, eli suuntanuoli ja vaikka 208m _________________ Running target! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vekev Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2021 13:08 Viestin aihe: |
|
|
Sigamees kirjoitti: | vekev kirjoitti: | Mulla pitääs olla kellosepän luuppi et tollasta GPS:ää vois nähdä. Itse nään turhakkeeksi 200€ kellon. |
Miks sun pitäs nähdä se?
Kellossa se GPS tarkoittaa matkamittausta, lisäksi Garminiin saa koiratutkan etäisyysnäytön kelloon, eli suuntanuoli ja vaikka 208m | Jaa, en oo kattonu. Mut kai se palvelee niitä jokka tarvii. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Valto. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2021 17:13 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä ainakin omassa Garminin fenixissä näkyy ihan topo kartat. Ei mitenkään huippulaite ainoaksi gepsiksi, mutta on se mukava varmistus jos sattuu vaikka puhelin särkymään. Sellainen kompassi mallia deluxe. Ei ikinä tarvitse, mutta kullan arvoinen jos sattuu tarvitsemaan. Ja vielä perus kompassia hienompi, kun saa suunnata kotiin ihan kartan kanssa.
Kovin monessa muussa ei ole karttapohjaa, mutta saa kuitenkin tallennettua pisteitä tai jälkeä tyhjälle pohjalle, jolloin löytää takaisin lähtöpisteeseen tarvittaessa. Kätevä varmistus tuokin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
spollari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.02.2021 21:32 Viestin aihe: |
|
|
vekev kirjoitti: | Mulla pitääs olla kellosepän luuppi et tollasta GPS:ää vois nähdä. Itse nään turhakkeeksi 200€ kellon. |
Ihan matkanmittauksessa vaan, kävelee, hiihtää ym. Kännykkäsovelluksessa näkyy sitten kartalla, missä kuljettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vekev Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2021 07:35 Viestin aihe: |
|
|
Näkyyhän se puhelimessakin, joku asetus, poistin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2021 11:36 Viestin aihe: |
|
|
Valto. kirjoitti: | Kyllä ainakin omassa Garminin fenixissä näkyy ihan topo kartat. Ei mitenkään huippulaite ainoaksi gepsiksi, mutta on se mukava varmistus jos sattuu vaikka puhelin särkymään. Sellainen kompassi mallia deluxe. Ei ikinä tarvitse, mutta kullan arvoinen jos sattuu tarvitsemaan. Ja vielä perus kompassia hienompi, kun saa suunnata kotiin ihan kartan kanssa.
Kovin monessa muussa ei ole karttapohjaa, mutta saa kuitenkin tallennettua pisteitä tai jälkeä tyhjälle pohjalle, jolloin löytää takaisin lähtöpisteeseen tarvittaessa. Kätevä varmistus tuokin. |
Mutta ne kartat ladattava Fenixiin ennalta - jos puhelin särkyy, niin milläs niitä karttoja latailee korvessakaan
Vaan siitä tuli itsellekin mieleen testata omaa Fenixiä:
https://urkkaavaspeksaaja.blog/2020/01/12/maanmittauslaitoksen-kartat-garmin-fenix-6-kelloon/ |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
vekev Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2021 11:42 Viestin aihe: |
|
|
Olihan siellä karttapohjat.  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2021 12:48 Viestin aihe: |
|
|
Saatan olla väärässäkin - myönnän. En nimittäin ole tarkistanut että onko itse 6Pro kellossa karttoja esiladattuna. Kun olen pelkästään Komootin kautta (puhelimen välitykselllä) käyttänyt. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
deere Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2021 16:17 Viestin aihe: |
|
|
kyllä siellä kartat on valmiiksi ladattuna mutta 6pro versioihin kannattaa ainakin ladata ne ilmaiset mtk kartat niin on parempi katsella itse kellostakin.
ja toiki muihinkin missä sisäinen tallennustila riittää |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2021 17:51 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä täsmennys.
Mutta 'metsämiehen kello’: hyvää tässä Garminin kellossa, jotta puhelimen voi pitää (passissakin) äänettömänä ja kello hälyttää saapuvista puheluista, wa-/-muista-viesteistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
veetee Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2021 20:38 Viestin aihe: |
|
|
+aamuherätykset. Huomenna työmatkalle aamuviideltä: kello värisee ranteessa, herättää - vaan ei herätä vieressä uinuvaa naarasta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Valto. Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.02.2021 21:59 Viestin aihe: |
|
|
Joo minulla on nuo samat kartat kellossa mitkä saa noihin garminin muihinkin gps laitteisiin. Eli ihan maanmittauslaitoksen kartat tilanrajoilla. Tuskin koskaan tarvitsee, mutta on se sellainen mielen rauha jos sattuu eksymään ja puhelin pettää. Saapahan kulkea aika surutta missä tahansa. Tutuilla paikoilla on aina joku käsitys, mutta ei olisi mikään mahdoton tapaus että maastossa vaikka kaatuu ja siinä rytäkässä puhelin särkyy ja itse loukkaa vaikka jalkaansa. Mielellään haalautuu helpointa reittiä ihmisten ilmoille, kuin kokeilee summassa. Terve jalkaisena nyt löytää pois normaali suomalaisesta metsästä ilman apuvälineitä vaikka miten joku pyörittäisi suunnan sekaisin. Ei se seuraava metsätie nyt niin kaukana voi olla sama mihin suuntaan kävelee.
Itse olen tykännyt myös tuosta, että viestit ja up hälyytykset tulee kelloon. Suunto + tracker ja garmin + garmin yhdistelmät on toki tässä eellä melko reippaasti. Toivotaan että asia kehittyisi, kun yhdistyvät. Lisäisivät samalla tuon tuoen myös garminin kelloille, miksipä ei myös polarille. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|