OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

asereppu
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 19, 20, 21  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.10.2021 12:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ttimonen kirjoitti:
Nyt muutama reissu takana Vorn Deer repun kanssa ja on ollut kyllä hyvä hankinta. Aikaisemmin piti bipodi jättää pois että sai aseen kohtuudella koteloon vaan nyt se kulkee vaivattomasti mukana. Painon hifistelyllä ei ole enään mitään väliä kun se jakautuu hyvin lantiolle.
Itse olen vähän kankea metsästystakin kanssa ja aseen pois ottaminen yläkautta on aika hankalaa. Sama homma myös Eberlen kanssa. Paita päällä onnistuu helposti mutta takki jarruttaa sen verran kainalosta liikettä. Aseen voi ottaa myös pistoolikahvasta pitäen mutta hieman hankalemmin tulee pois kotelosta GRS tukin vuoksi. Tämä varmaan parhain tapa jos haluaa välttää ylimääräistä liikettä Rolling Eyes
Olen 175cm pitkä ja pudotin selkäkiinnitystä heti alemmas, on tällä hetkellä kolmanneksi ylimmässä kohdassa ja viilekkeet jakautuu tasaisesti. Menee siis helposti myös pitkille ihmisille.

Näin vasuriampujana lukitussalvan paikka on vakiostaan ihan hyvä. Se jää senverran korkealle ettei haittaa mitenkään ampumista. En ole nähnyt tarpeelliseksi siirtää sitä mihinkään.


Kummalla kädellä yrität aseen ottaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ttimonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 12 Elo 2004
Viestejä: 425
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 18.10.2021 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
ttimonen kirjoitti:
Nyt muutama reissu takana Vorn Deer repun kanssa ja on ollut kyllä hyvä hankinta. Aikaisemmin piti bipodi jättää pois että sai aseen kohtuudella koteloon vaan nyt se kulkee vaivattomasti mukana. Painon hifistelyllä ei ole enään mitään väliä kun se jakautuu hyvin lantiolle.
Itse olen vähän kankea metsästystakin kanssa ja aseen pois ottaminen yläkautta on aika hankalaa. Sama homma myös Eberlen kanssa. Paita päällä onnistuu helposti mutta takki jarruttaa sen verran kainalosta liikettä. Aseen voi ottaa myös pistoolikahvasta pitäen mutta hieman hankalemmin tulee pois kotelosta GRS tukin vuoksi. Tämä varmaan parhain tapa jos haluaa välttää ylimääräistä liikettä Rolling Eyes
Olen 175cm pitkä ja pudotin selkäkiinnitystä heti alemmas, on tällä hetkellä kolmanneksi ylimmässä kohdassa ja viilekkeet jakautuu tasaisesti. Menee siis helposti myös pitkille ihmisille.

Näin vasuriampujana lukitussalvan paikka on vakiostaan ihan hyvä. Se jää senverran korkealle ettei haittaa mitenkään ampumista. En ole nähnyt tarpeelliseksi siirtää sitä mihinkään.


Kummalla kädellä yrität aseen ottaa?


Oikealla. Olen oikeakätinen vaikka ammun vasemmalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.10.2021 12:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ttimonen kirjoitti:
JSP kirjoitti:
ttimonen kirjoitti:
Nyt muutama reissu takana Vorn Deer repun kanssa ja on ollut kyllä hyvä hankinta. Aikaisemmin piti bipodi jättää pois että sai aseen kohtuudella koteloon vaan nyt se kulkee vaivattomasti mukana. Painon hifistelyllä ei ole enään mitään väliä kun se jakautuu hyvin lantiolle.
Itse olen vähän kankea metsästystakin kanssa ja aseen pois ottaminen yläkautta on aika hankalaa. Sama homma myös Eberlen kanssa. Paita päällä onnistuu helposti mutta takki jarruttaa sen verran kainalosta liikettä. Aseen voi ottaa myös pistoolikahvasta pitäen mutta hieman hankalemmin tulee pois kotelosta GRS tukin vuoksi. Tämä varmaan parhain tapa jos haluaa välttää ylimääräistä liikettä Rolling Eyes
Olen 175cm pitkä ja pudotin selkäkiinnitystä heti alemmas, on tällä hetkellä kolmanneksi ylimmässä kohdassa ja viilekkeet jakautuu tasaisesti. Menee siis helposti myös pitkille ihmisille.

Näin vasuriampujana lukitussalvan paikka on vakiostaan ihan hyvä. Se jää senverran korkealle ettei haittaa mitenkään ampumista. En ole nähnyt tarpeelliseksi siirtää sitä mihinkään.


Kummalla kädellä yrität aseen ottaa?


Oikealla. Olen oikeakätinen vaikka ammun vasemmalta.


Aivan. Yltääkö siihen edes vasemmalla. Venyttelee niin alkaa onnistua Wink
Yllättävän nopeaa sen sieltä saa. Viime tammikuussa alkoi teeriä hyppiin kiepistä niin ehdin repäistä aseen käteen, ottaa tähtäimestä suojan pois ja ampua yhden vastaan lentävän alas. Tuskin olisi muun merkkisellä repulla onnistunut sama.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.10.2021 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ostin käytettynä liki uudenveroisen halti woodgrouse yksiolkaimisen aserepun. Olen kyllä yllättynyt kuinka hyvä reppu tuo on. Ajattelin että en paljoa laita tavaraa, vaan kiväärin, termarin, leivät, juomapullon ja pikku kirveen, mutta npa tuota tulut kuljetettua päivän reissuja täyteen sullottuna enemmän kuin vajaana. On siinä puutteensakin, mutta vapaa olkapää ja hyvä lantiovyö tekee siitä oiken pätevän päivän reissuille. Tilavampikin voisi olla niin saisi enemmän tavaraa sinne Laughing. Kertonee jotain etten eberleä ole kantanut koko syksynä, vaikka se onkin täysin tunnoton kuormalle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34937

LähetäLähetetty: 27.10.2021 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Haltin reppu ollut minullakin mietinnässä, oikea olkapää ei oikein siedä repun kanniskelua, jonkunlaisella laukulla koettanut tämän syksyn vähät kulkemiset mennä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.10.2021 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noh, sillä kyllä kantaa yllättävän paljon tuon lantiovyön ansiosta. Lantiovyössä vetoketjutaskut ihan hyvä lisä. Viilekkeessä mulle turha patuunatasku, vois joku kiikaritasku olla parempi. Reppuosa hieman kömpelö käyttää tuon nauhasulun takia, mutta ihan sama, voi sen muokata jos kokee isoksi haitaksi. Jakotilaa saisi olla enemmän repussa, ja toinenkin ulkopuolinen tasku. Riistapussi kokonaan verkkoa, eli vaarana sotkea reppu vereen ilman sanomalehteä ja kurottava irtoremmein saalin kanssa ettei hölsky kuten kaikki tuommoiset, muuten hyvä. Saa tyhjänä helposti rullattua läpän alle piiloon esimerkiksi, tai kokonaan pois. Minä kun olen pitkäjalkainen ja pitkä askel, ottaa piipu pohkeisiin, joten joku pahka olisi tarkoitus repun alaosaan askarrella, mutta pystyn tuonkin kanssa elämään vaikken tekiskän. Asekotelo on niukka. Vaimennettu baikkali 42mm kiikarilla siinä kulkee kuitenkin kevyesti. Kiikarin päältä liipasinkaaren alle on 15cm ja tuo mahtuu aika kivutta sisään, mutta avausvivun takia repesi se kureosa aukon suulta. Olin aikeissa sen poistaa muutenkin. Vaimennin ottaa helposti kiinni pois ottaessa, joten ihan yhdellä kädellä ase on vaikea pois ottaa ja selässä ollessa tuksin onnistuisikaan.

Reppu on kuitenkin kevyt, n 800g tyhjänä. Viileke yllättävän tukeva vaikka alapäässä muovisolki onkin arveluttava, voi sen korvata jos jännittää. Kuten sanottu, lantiovyö on yllättävän hyvä, ja säätöjä piisaa vaikka 200kg sällille. Itse puukotin ne eka kusella käynnin jälkeen lyhemmäksi Laughing.. Keveyteensä nähden ihmeen jämäkkä eikä tullut paikat kipeeksi viikon reissullakaan tuota kantaessa vaikka säädötkään olleet ihan optimit. Eikä enää voi laittaa viilekkeen syyksi jos ei haulikolla osu Confused Laughing.

Ei tämä mikään reppujen lexus ole, ei edes mersu. Kätevä kuitenkin pikku puutteineen ja illan jos kehtaisi askarrella, saisi vielä monin verroin paremman. Toistaiseksi jää käyttöön ja on tuo mainio eberle reservissä jos haluu oikeesti jotain kantaa. Nyk kiväri niin kevyt että se on vähän suottakin jämy sen kuskaamiseen. Ja halpahan tämä on, jotta ei korkeelta tipu ja myy pois jos ei miellytä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 28.10.2021 02:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen tuota Haltia kanniskellut pari kolme syksyä. Itse laittaisin jämäkän "takaseinän", eli selkää vasten tulevan osan. Samlin voisi olla vähän jämäkämpi pohja. Ulkokuori voi olla tuollaista höttöä, mutta saisi olla valmiit kompressioremmit. Lantiövyötä laittaisin myös vielä jämäkämmäksi. Ajatuksena näillä jäynistyksillä siinä, että painon saisi kunnolla vain lantiovyölle ja olkahihna olisi vai pitämässä kuormaa selkää vasten. Nyt tuo on niin veltto säkki, että väkisin painoa tulee olkapäälle ja pidemmässä käytössä itsellä vähän rassaa että paino tulee vain toiselle hartialle. Esim. tuo itsellä käytössä oleva Eberlen Team Elk on niin jämäkkä, että sitä kannan pelkällä lantiovyöllä ja olkaviillekkeet on vain mallin vuoksi pitämässä kuormaa selkää vasten. Tuo Halti on paras minun kokeilemista yksiolkaimisista, mutta paljon voisi vielä kehittää. Asepussi minusta parhaimmillaan haulikon kantamiseen, mutta kai siellä joku kepoinen kiväärikin menee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34937

LähetäLähetetty: 28.10.2021 04:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla se tulisi kiväärin kantamiseen, nyt käytössä Savotan reppu mutta alaosa hakkaa v...maisesti jalkoihin ja remmit tukkivat olkapäät ja niska kipeytyy jo kilometrissä.
Näkyy olevan, sen mitä kokeilemaan on päässyt, kaikissa sama vika että pussi alapää osuu kävellessä jalkoihin.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 28.10.2021 17:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No mun vanhassa eberlessä ei osu jalkoihin. Onkohan joku x1a1. Varmaan paljon kehittynyt tuosta uudemmat, mutta hyvä sillä on kantaa.

Mulla varmaan vaikuttaa se että haltin repussa selkäävasten on bw makuualusta. Se on juuri sopiva pitämään reppua ryhdissä. Mutta lantiovyö, voisihan se olla toki jämäkämpikin, mutta kyllä mulla tuo toisinaan meinaa olla niin, että se ainokainen olkain meinaa valahtaa kun paino on todella lantiolla. Tänään viimeiksi pidin selässä ja hyvin kulki. Olen kyllä meinannut jättää tuon makuualusen pois ja vaihtaa pienemmän istuinalusen. Voi olla että joku muu pitää sitten laittaa selkää vasten. Ja kovin jytky kiikari-kivääricombo ei tuonne mahdu, mutta tämmöimen on juuri sopiva.

Varmaan tämä ei kaikille sovi, mutta pienellä tuunauksella luulisi moni juttu asettuvan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Valto.
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Kes 2014
Viestejä: 2991

LähetäLähetetty: 28.10.2021 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota olen itsekkin miettinyt, että asettuisikohan paremmin jos laittaisi vaikka tuollaisen monissa rinkoissa käytössä olevan muovilevyn selkää vasten. Ilman mitään jäykistettä tuo on melko veltto säkki. Mutta tosiaan asian ajava aihio jos virittelee itse mieleisekseen.

https://www.outnorth.fi/lundhags/cult-25

Itsellä on kaupunkikäytössä tuollainen Lundhagsin reppu. Tuo on kevyt mutta sellaista jäykkää materiaalia mikä pitää hyvin muotonsa, eli on oikeasti kuvan mallinen myös tyhjänä. Tuollaiseen hyvä leveä olkaviileke ja jämäkkä leveä lantiovyö, niin siinä olisi omaan makuun hyvä yksiolkaiminen reppu. Sisälle vielä joka seinämään isoja joustavia taskuja, joihin pakkaamalla tavarat ei heilu kyydissä. Tuollaista olisi helppo kantaa yhdellä olkaimella. Vähä samaa ideaa taitaa olla noissa pelkällä lantiovyöllä kannettavissa olkaimettomissa lantiorepuissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6534

LähetäLähetetty: 28.10.2021 21:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Minulla se tulisi kiväärin kantamiseen...mutta alaosa hakkaa v...maisesti jalkoihin ja remmit tukkivat olkapäät ja niska kipeytyy jo kilometrissä.


Tuo on minunkin ongelma repun kanssa. Siis olkapäät tukossa ja niska kipeä. Siksi iso reppu on savotta jossa kunnon lannevyö, eli kaikki paino on vyöllä. Pikkureppuna eberle X1A1 jolla kantaa pvan kamat ja pyssyn ja eipä ole ongelmia vaikka lannevyö auki. Rintaremmi oltava tiukalla mulla. En tiä miksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hanzzi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Mar 2005
Viestejä: 740
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 29.10.2021 07:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kanniskelin viikonlopun verran swedteamin asereppua. Päädyin siihen,kun kokeilin useampia ja se tuntui selässä hyvältä. Siinä on myös mulle tarpeeksi tilaa tavaroille, eberlessä olisin joutunut jättää kahvivehkeet matkasta. Ja ne isoimmat olis maksanut enemmän ku halusin sijoittaa.
Lumicamorepunsuoja täytyy jossain vaiheessa tehdä, kun sade suojaa ei ole,kalvoreppu. Lumi pääsee teoriassa asepussin välistä sisään.
Joissain ääriasennoissa piippuosa hipaisi jalkaan, täytyy tutkia säätöjä että saisko niillä lisää välystä piippuosan ja jalkojen välille. Savotassa lantiovyö tuli navan kohdalle niin jätin sen heti vertailusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JSP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Syy 2009
Viestejä: 8022
Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 29.10.2021 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ajattelin ostaa toisen vornin kun tulevat tarjoukseen. Onhan tuo aseen kiinnitys systeemi aivan ylivoimainen verrattuna mihinkään muuhun.
Tällä kertaa ostan sen pienimmän mallin. Välillä kun ei tarvi kuljettaa kuin ase ja vähän eväitä. Tuossa sekin hyvä että reppuosan (n.1kg) saa irti ja kiinnitettyä vaikka vaellusrinkkaan niin ei välttämättä tarvisi olla kuin yksi asereppu vaikka tekisi pidempiäkin reissuja jos omistaa jo hyvän vaellusrinkkan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peltsu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 6534

LähetäLähetetty: 29.10.2021 21:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JSP kirjoitti:
Ajattelin ostaa toisen vornin kun tulevat tarjoukseen. Onhan tuo aseen kiinnitys systeemi aivan ylivoimainen verrattuna mihinkään muuhun.
Tällä kertaa ostan sen pienimmän mallin. Välillä kun ei tarvi kuljettaa kuin ase ja vähän eväitä. Tuossa sekin hyvä että reppuosan (n.1kg) saa irti ja kiinnitettyä vaikka vaellusrinkkaan niin ei välttämättä tarvisi olla kuin yksi asereppu vaikka tekisi pidempiäkin reissuja jos omistaa jo hyvän vaellusrinkkan.


Reppuosan vai sen asekotelon ?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 29.10.2021 23:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mullakin tulee eberlen rintaremmiä kirittyä todella tiukkaan. Ehkä siksikin ettei haittaisi haulikolla ammuntaa kovin. Ja vaikuttaa kannettavuuteen, saa ainakin vaihtelua silloin kun pitkää raskasta kantaa.

Tuohon vorniin en ole koskaan tutustunut. Aseenkanto- ja kiinnityssysteemi näyttää mielenkiintoiselta. Kätevän näköinen. Onnistuuko kiinnitys luotettavasti ilman että poistaa reppua selästä? Mitä mulle tulee mieleen, on aseen suojattomuus, ja avaus hanikan alttius vahingolle. Eli itse kuljen kyllä kurjemmassakin kelissä, ja silloin on mukava että ase on suojassa. Siinä käytössä jos haulikko kädessä ja kivääri selässä, on minulle aseen esille oton helppous hieman toisarvoista. Viime viiden päivän reissulla tuli yksi tilanne jolloin kaivoin kiväärin repusta. Ei sillä etteikö hyvä irroitus systeemi olisi mukava. Ja olisiko tuon hanikan päällä hyvä olla joku läppä? Täällä risukoiden läpi puskiessa voisin kuvitella voivan käyvän vahinko jotta tuohon lenkkiin menee risu ja tahattomasti vapauttaa aseen. En ole systeemiä kokeillut, mutta näyttää että itse tuohon jotain varmistusta kaipaisin. Kaikesta huolimatta mielenkiintoisen ja pätevän näköinen reppu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 10, 11, 12 ... 19, 20, 21  Seuraava
Sivu 11 Yht. 21

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com