OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 76, 77, 78
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 8462

LähetäLähetetty: 02.05.2019 10:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

JOs uusii laakerit, niin eikä silloin voi valita laadukkaat, vai onko laakeri pesä niin pieni ettei sinne kestäviä saa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 533

LähetäLähetetty: 02.05.2019 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
uroskarhu kirjoitti:
Laakereiden kestävyyteen vaikuttaa olennaisesti missä ja miten autolla ajetaan. Suzukissa on saman valmistajan laakerit kuin tojotassa ,kojo japanissa tekee.


Subaruun vaihdettiin kaikki pyöränlaakerit 150 km kohdalla. Kaikista oli pettänyt sisempi tiiviste, joka on suoraan ulkoilman ja pölyn kanssa tekemisissä. Sen jälkeen vedet sisään ja laakeri kaput.

Esim. Edesmenneellä Fordin Focuksella ajattiin ihan samoja teitä samalla lailla vajaa 300 tkm, eikä siihen vaihdettu yhtään pyöränlaakeria ja alustan osista vain yksi raidetangon pallonivel.

207 Pösölläkin ajettiin samoja teitä vajaa 300 tkm, eikä yhtään pyöränlaakeria vaihdettu.

Subarusta on vaihdettu alustaan takavakaajan kumet, alatukivarsien ulommat kumipuslat, alapallonivel ja yhä kolkattaa joka nurkalta.

Jotain eroa täytyy noissa kahdessa olla kuin se, missä ja miten ajetaan. On kyllä ala-arvoista, jos pyöränlaakeri antaa periksi jo alle 100 tkm kohdalla.


Koliseeko varmasti alustasta? Mulla outbackin jarrusatuloiden liukutapit kuluneet ja satulat kolisee kuoppasella tiellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1005

LähetäLähetetty: 02.05.2019 12:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Uskon että noita heikkoja osia tulee vastaan lähes joka merkillä. Japsien hyvä puoli on että että osat on sen verta halpoja ettei harmita niin paljoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6433

LähetäLähetetty: 02.05.2019 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Liukutapit on ok.

Japsien osat tuntuu olevan todellakin halpoja. Alkuperäinen pyöränlaakeri 270 euroa ja ei löydy kuin marmoritiskilta. Alatukivarren kumipusla 130 eskoa pala. Hiukkassuodatin pitkälti yli 3000, toki nyt taitaa jo saada sen alle 2000 eskon, jne........
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
vekev
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Jou 2016
Viestejä: 8462

LähetäLähetetty: 02.05.2019 14:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noihin työt päälle jollei ite kykene tai oo paikkaa korjata.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2246
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 02.05.2019 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nii mikä se onnylyään enää sitä "japanilaista laatua", jos autot kootaan jossain keskieuroopan maassa ja osat tuee ainakin 10 eri maasta.. Tuota laakeriteräs filunkia itelki muistelin että siitä oli jokaika sitten otsikoissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 8119
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 02.05.2019 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Japanilaisen ja eurooppalaisen eron näkee edelleen erittäin selvästi autoilijan tiliotteelta.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 128
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 04.05.2019 12:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laakeri vauriot eivät näillä kilometrimäärillä johdu metallien laadusta, eikä laakerinkoosta.
Syy miksi pettävät on kun vesi pääsee laakeriin. Vesi pääsee laakeriin huullostiivisteen pettämisestä tai kulumisesta. SKF kehitti karikymmentä vuotta sitten huulloksen, missä on huullos laineilla, syystä, että se saa voitelua paremmin, niin ei kulu. Jostain syystä joidenkin Japanilaisten ripustusten rakenne on sellainen minkä takia tulee vedenpainetta laakeriin. Tuli ammatikseen näitten laakereiden kanssa touhuttua.( ei autojen). Jos pitäis näitä laakereita laittaa laatu järjestykseen, niin .FAK,SKF ja sitten kojot sun muut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
antsa6
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2014
Viestejä: 438

LähetäLähetetty: 20.05.2019 12:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

34 000 kerkesi tulla mittariin niin kardaanin kannatinlaakeri alko valittaa. Koko kardaani menee vaihtoon ja takuuseen kai tuo luiskahtaa (vm 2017 Vitura).
_________________
"Apinat syö banaania, Tarzan ei syö."
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6433

LähetäLähetetty: 20.05.2019 14:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

uroskarhu kirjoitti:
Laakeri vauriot eivät näillä kilometrimäärillä johdu metallien laadusta, eikä laakerinkoosta.
Syy miksi pettävät on kun vesi pääsee laakeriin. Vesi pääsee laakeriin huullostiivisteen pettämisestä tai kulumisesta. SKF kehitti karikymmentä vuotta sitten huulloksen, missä on huullos laineilla, syystä, että se saa voitelua paremmin, niin ei kulu. Jostain syystä joidenkin Japanilaisten ripustusten rakenne on sellainen minkä takia tulee vedenpainetta laakeriin. Tuli ammatikseen näitten laakereiden kanssa touhuttua.( ei autojen). Jos pitäis näitä laakereita laittaa laatu järjestykseen, niin .FAK,SKF ja sitten kojot sun muut.


Ja kun ajattelee miten esim. etuvetoisessa autossa takalaakeri on paremmassa suojassa esim. jarrurummun sisällä, koska vetoakseli ei mene sen läpi. Niitä tarvinnut juuri koskaan vaihtaa.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 4899
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 20.05.2019 15:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
uroskarhu kirjoitti:
Laakeri vauriot eivät näillä kilometrimäärillä johdu metallien laadusta, eikä laakerinkoosta.
Syy miksi pettävät on kun vesi pääsee laakeriin. Vesi pääsee laakeriin huullostiivisteen pettämisestä tai kulumisesta. SKF kehitti karikymmentä vuotta sitten huulloksen, missä on huullos laineilla, syystä, että se saa voitelua paremmin, niin ei kulu. Jostain syystä joidenkin Japanilaisten ripustusten rakenne on sellainen minkä takia tulee vedenpainetta laakeriin. Tuli ammatikseen näitten laakereiden kanssa touhuttua.( ei autojen). Jos pitäis näitä laakereita laittaa laatu järjestykseen, niin .FAK,SKF ja sitten kojot sun muut.


Ja kun ajattelee miten esim. etuvetoisessa autossa takalaakeri on paremmassa suojassa esim. jarrurummun sisällä, koska vetoakseli ei mene sen läpi. Niitä tarvinnut juuri koskaan vaihtaa.

W169 A-sarjan mersusta oli juuri tuollainen umpinainen laakeripaketti vaihtokunnossa jo 70Mm mittarissa. Tai silloin alkoi vähitellen laakerin valitus, olikohan 85Mm kohdalla kun pulttasin molemmille puolille uudet kiinni. Jää siinäkin mahdollisuus että kosteus löytää tiensä itse laakeriin, vaikka varsin hyvässä suojassa onkin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 128
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 24.09.2019 17:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaihdoin keväällä uuden vitaran 1 litran turbokoneella.
Edellinen oli1.6 litrainen. Käytännössä moottori on voimakkaampi mitä edellinen. Kulutus on karvan verran pienempi. Onko muut tonnisen vitaran omistajat olleet tyytyväisiä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 76, 77, 78
Sivu 78 Yht. 78

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com