OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6927

LähetäLähetetty: 26.03.2015 08:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän moni auto on juuri tuossa 200 tuhannen kilometrin paikkeilla kuluvien osien vaihtorumban edessä. Semmoinen auto on kalliissa ylläpitovaiheessa jos itse ei osaa/ole aikaa korjailla. Toisaalta tälläisen auton saa aivan eri hintaan kuin uuden.

Peto suunnittelee uuden pirssin ostamista ja takuu on jo ensimmäiset vuodet kaverina joten ei isommat korjaukset ei koske lähivuosina. Ite oon ostellut noin 50-120 tuhatta ajettuja autoja ja aika pienilla korjauksilla on menty. Poikkeuksena discovery 3 johon upposi useampi tonni korjauksiin.
Jälleenmyyntihintakin on ollut ihan hyvä vielä autoista luovuttaessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
k08888
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Lok 2011
Viestejä: 695

LähetäLähetetty: 26.03.2015 08:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joss tilan tarve ei oo järkyttävä, ja mahtuu istumaan niin ei sw Jimnykään nyt huonompi tiellä ole ajella. Sitä satkua mene keposesti, vähän ylikin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 26.03.2015 08:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko tuosta Daciasta kuulunut varsinaisesti negatiivista lujuuden suhteen? Onhan se tietty varmaan melusa eikä niin varusteltu, mutta ilmaista lounasta ei olekaan. Ylensä halpa ja hyvä ei ole olemassa yhtä aikaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 608

LähetäLähetetty: 26.03.2015 09:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supe kirjoitti:
Onko tuosta Daciasta kuulunut varsinaisesti negatiivista lujuuden suhteen? Onhan se tietty varmaan melusa eikä niin varusteltu, mutta ilmaista lounasta ei olekaan. Ylensä halpa ja hyvä ei ole olemassa yhtä aikaa.


Aika monella tutulla dusteri on, eikä niistä mitään isoja moitteita ole kuulunut. Pari jo vaihtanut tuoreempaankin samanlaiseen, että kai ne autosta käy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 26.03.2015 09:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

-Teemu- kirjoitti:
Supe kirjoitti:
Onko tuosta Daciasta kuulunut varsinaisesti negatiivista lujuuden suhteen? Onhan se tietty varmaan melusa eikä niin varusteltu, mutta ilmaista lounasta ei olekaan. Ylensä halpa ja hyvä ei ole olemassa yhtä aikaa.


Aika monella tutulla dusteri on, eikä niistä mitään isoja moitteita ole kuulunut. Pari jo vaihtanut tuoreempaankin samanlaiseen, että kai ne autosta käy.


Samoja kuulumisia itse olen kuullut.
Tuollaisen voisi jokus hommata vaikka 2-autoksi emännälle.
Omaan imagoon se ei mitenkään taivu ajoneuvoksi. Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 26.03.2015 09:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oman selkänahka ja pääkoppa kestäsi dacian ihan hyvin. Nelivetosena hyvä liukkailla ja sieltä on hyvä hymyillä risteyksiin jääville statussymboleille.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
löppöpetra
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 4935

LähetäLähetetty: 26.03.2015 09:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Kyllähän moni auto on juuri tuossa 200 tuhannen kilometrin paikkeilla kuluvien osien vaihtorumban edessä. Semmoinen auto on kalliissa ylläpitovaiheessa jos itse ei osaa/ole aikaa korjailla. Toisaalta tälläisen auton saa aivan eri hintaan kuin uuden.

Peto suunnittelee uuden pirssin ostamista ja takuu on jo ensimmäiset vuodet kaverina joten ei isommat korjaukset ei koske lähivuosina. Ite oon ostellut noin 50-120 tuhatta ajettuja autoja ja aika pienilla korjauksilla on menty. Poikkeuksena discovery 3 johon upposi useampi tonni korjauksiin.
Jälleenmyyntihintakin on ollut ihan hyvä vielä autoista luovuttaessa.
Nyt on alla kohta 400tkm ajettu land cruiser ja tähän ei ole vielä koskaan tarvinnut uusia jarrulevyjä ja paloja lukuunottamatta muita osia koskaan.Tuo murheenkryyni Suzuki oli saksan tuontiauto.En tiedä millaisia teitä lie sitten ajettu.Päällisin puolin ei ollut pahassa kunnossa.
_________________
Koittakaa PETRATA vähän!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Läkkäri
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 27 Hei 2014
Viestejä: 7

LähetäLähetetty: 26.03.2015 18:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="löppöpetra"][quote="iivariiso"]Kyllähän moni auto on juuri tuossa 200 tuhannen kilometrin paikkeilla kuluvien osien vaihtorumban edessä. Semmoinen auto on kalliissa ylläpitovaiheessa jos itse ei osaa/ole aikaa korjailla. Toisaalta tälläisen auton saa aivan eri hintaan kuin uuden.

Peto suunnittelee uuden pirssin ostamista ja takuu on jo ensimmäiset vuodet kaverina joten ei isommat korjaukset ei koske lähivuosina. Ite oon ostellut noin 50-120 tuhatta ajettuja autoja ja aika pienilla korjauksilla on menty. Poikkeuksena discovery 3 johon upposi useampi tonni korjauksiin.
Jälleenmyyntihintakin on ollut ihan hyvä vielä autoista luovuttaessa.[/quote]Nyt on alla kohta 400tkm ajettu land cruiser ja tähän ei ole vielä koskaan tarvinnut uusia jarrulevyjä ja paloja lukuunottamatta muita osia koskaan.Tuo murheenkryyni Suzuki oli saksan tuontiauto.En tiedä millaisia teitä lie sitten ajettu.Päällisin puolin ei ollut pahassa kunnossa.[/quote]


Itsellä saksasta tuotu vitara 2.0 V6 vm95, ja on ollu yksi luotettavimmista autoista tähän mennessä... joka paikasta on vielä pois päästy, eikä ole tarttenut kuin perushuollot
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6927

LähetäLähetetty: 26.03.2015 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

löppöpetra kirjoitti:
iivariiso kirjoitti:
Kyllähän moni auto on juuri tuossa 200 tuhannen kilometrin paikkeilla kuluvien osien vaihtorumban edessä. Semmoinen auto on kalliissa ylläpitovaiheessa jos itse ei osaa/ole aikaa korjailla. Toisaalta tälläisen auton saa aivan eri hintaan kuin uuden.

Peto suunnittelee uuden pirssin ostamista ja takuu on jo ensimmäiset vuodet kaverina joten ei isommat korjaukset ei koske lähivuosina. Ite oon ostellut noin 50-120 tuhatta ajettuja autoja ja aika pienilla korjauksilla on menty. Poikkeuksena discovery 3 johon upposi useampi tonni korjauksiin.
Jälleenmyyntihintakin on ollut ihan hyvä vielä autoista luovuttaessa.
Nyt on alla kohta 400tkm ajettu land cruiser ja tähän ei ole vielä koskaan tarvinnut uusia jarrulevyjä ja paloja lukuunottamatta muita osia koskaan.Tuo murheenkryyni Suzuki oli saksan tuontiauto.En tiedä millaisia teitä lie sitten ajettu.Päällisin puolin ei ollut pahassa kunnossa.
Nyt olikin puhe näistä wannabee jahtiautoista. Land cruiseri on ihan eri luokan kampe ja olen tehnyt surutyötä kohta vuoden kun menin tyhmyyksissäni luopumaan siitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 26.03.2015 22:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuossa Sutsukissa tulee olemaan sama ongelma kuin niin monessa nykyautossa, ase ei mahdu peräkonttiin poikittain. Ja jos nuo uudet ohjeet aseen säilyttämisestä autossa astuvat voimaan, niin voi olla että jotain joutuu soveltamaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Margirus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2006
Viestejä: 419
Paikkakunta: Keskimaa

LähetäLähetetty: 26.03.2015 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supe kirjoitti:
Onko tuosta Daciasta kuulunut varsinaisesti negatiivista lujuuden suhteen? Onhan se tietty varmaan melusa eikä niin varusteltu, mutta ilmaista lounasta ei olekaan. Ylensä halpa ja hyvä ei ole olemassa yhtä aikaa.


No ei kai suuremmin ole kuulunut kun ei kovi kauaa ole ollut markkinoilla. Dacia-keskustelupalstalla näkee monenmoista kokemusta ja jotkut ovat tehneet mittavat melueristystuunaukset ym. Halpaa ja hyvää ei tosiaan ole, mutta kyllä vähän ihmettelin, kun ensi töikseen joutui itse laittamaan moottoritilaan kumitiivistenauhan. Laitoin kumminkin ja aiemmin kertomistani syistä kaksi vuotta ja 60 tkm riitti.
Kaksi autoa olen ajanut noin 220 tkm lukemiin. Enää en vaikka ihan ok autoja olivatkin, CR-V ja Patrol.

Ja Wikelle: olen minä hereillä, speksini olivat vinkki autonvalmistajille Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRYKON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2006
Viestejä: 280

LähetäLähetetty: 27.03.2015 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Äänieristyksiä tehdään kaikkiin automerkkeihin.

Täältä voi tutkiskella Dusterin melumittauksia.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288671952435.html
Mittaukset näyttäisivät olevan linjassa omiin kokemuksiin.

Tuo kumitiivistenauhajuttu on hölynpölyä, eikä sillä ole vaikutusta kuin korkeintaan omistajan korvien väliin. Sekin on tietysti tärkeää Very Happy [/img]
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 19819
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 27.03.2015 13:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:


Monesti samalla autolla täytyisi hoitaa kaikki muutkin päivittäiset ajot ja silloin maasto-ominaisuuksia
tärkeämmiksi muodostuvat polttoaineen kulutus, hyvä ajettavuus ja matkustusmukavuus.

Viimevuosien kiinnostavin uutuus omasta mielestäni on
ollut Dacia Duster, mutta uusi Romanialaismerkki ei hyvästä koeajo kokemuksesta
huolimatta herättänyt tarpeeksi luottamusta ostopäätöksen synnyttämiseksi.

Tänään sitten luin taas aamuistunnolla Tekniikan Maailmaa ja suorastaan yllätyin.
Lehtihän yleensä lyttää kaikki japanialaiset kulkineet vähintään ohjauksen tunnottomuudesta.
Nyt testissä olleen Suzuki Vitaran ohjauksesta eivät olleet löytäneet mitään vikaa.
Aloin siinä sitten ynnäilemään hyviä puolia:
- Hyvä ulkonäkö
- 18,5 cm maavara
- Ajettavuus
- Tilat
- Perusvarma bensatekniikka (ei tukkiintuvia egr-venttiilejä tai kalliita hiukkasloukkuja)
- Suht' pieni kulutus
- Erittäin kattava varustelu ("karvalakissakin" mm. mukautuva vakionopeuden säädin)
- Hinta alk. 22 500 € ja ainoastaan 25 389 € kaikilla herkuilla (mm. nahkapenkit)


Mielenkiintoista pohdintaa. Auton vaihto itselläkin jossain vaiheessa ajankohtainen, kun nykyisellä ajettu jo yli 200tkm. Tähän asti on tullut pärjättyä kaksvetoisella ja sitten hirvihommissa ”kimppakyydillä” maasturimiehen kanssa.

Jotenkin tekisi mieli koittaa vähän isompimaavaraista ja jonkinmoisen nelivedon omaavaa kiituria. Mitään ”oikeaa maasturia” tuskin tarvitsee. Suurin kanto kaskessa itselle on varmaan se, että kun on tottunut farmariin, niin noi tavaratilat näyttää näissä aika tuskaisen pieniltä. Toisaalta, takana on yleensä vaan yksi matkustaja, ehkä sitä pitäisi sitten vaan totutella siihen, että toinen takapenkki on koko ajan kaadettuna...

Kuvissahan toi Vitara näyttää ihan OK:lta, mutta oonkohan ymmärtänyt oikein, että se on esimerkiksi Suzukin SX4:sta pienempi mitoiltaan, joka ei nyt luonnossa ihan mikään kovin kookas ole?

Mutta mielenkiintoista settiä. Itselläni ennen aikanaan tehtäviä koeajoja Duster on potentiaalisin vaihtoehto, mutta varmasti markkinoilla lienee muitakin selvästi alle kolmenkympin vaihtoehtoja?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
dxman
***


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 7460

LähetäLähetetty: 27.03.2015 14:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hirvijahtiporukka on aika hyvä yhteenveto tarjolla olevista kitumaastureista. Porukka on jo sen ikäistä....

Yhteistä näille kaikille on huonot tilat takapakseissa ja se, että yhtään niin huonoa paikkaa ei ole etteikö köyhempi kansanosa ajaisi henkilöautollaan samoihin paikkoihin ja pidemmälle lumettomana aikana. Oksat raapii kylkiä ja ei uskalleta ajaa uralle kaatuneen latvuksen yli ja jne. Lonkkavikaisille korkeampi sisään nousukorkeus on tietysti mannaa.

Joku vaihtanut kutumaasturinsa pakettiautoon. Paremmin kulkee koirat ja maavarassakin löytyy suht saman verran.

Itsellä oli aitoja maastureita ja nelivetolava-autoja kakkoslaitteina kunnes elämäntilanteet pakottivat luopumaan. Jos joskus pääsee eläkkeelle ja ei ole työmatkoja,niin valinta olisi kunnon maasturi. Nyt kun ei lumiaikana juurikaan tule metsästettyä kunnollisen ajokoiran puutteen vuoksi, niin katumaasturi ei tuo mitään lisää siihen mitä farkku jo on. Toisaalta nämä on puhtaasti rahoituskysymyksiä ja arvostuksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15229

LähetäLähetetty: 27.03.2015 15:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvin samaa mieltä. Quashqai pluskakkosta kävin kattelemassa muutaman kerran kun viimeksi vaihdoin autoa, näytti vaan perä niin pieneltä että jäi kauppaan. Uuden Mazda kutosen mainos tuli eilen, kai sitäkin pitää käydä taas katsomassa, uutta passattia vaan kovin on kehuttu, sellainen vissiin jos ei muuta keksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 3 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com