Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10106 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 23.12.2016 23:46 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Onhan niillä sen verran, että jos napalukot on auki, ei pyörät vedä vaikka vetarit pyörisi kuinka.
Joskaan manuaalisia sellaisia ei ole ollut enää yhteen-kahteen vuosikymmeneen kai missään vehkeessä. |
Joo, vaan Suizan viestistä sai kuvan, että se menis niillä poikittais suunnassa lukkoon...
Vaan tasauspyörästöltähän siinä veto tulee, eikä siinä ole minkäänlaista lukitusta.
Tuntuu porukalla olevan melko lahjakkaasti pallo hukassa näiden lukkojen ja lukituksien kanssa, vaikkei ole kovin monimutkaista asiaa. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 24.12.2016 00:54 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | RiUDE kirjoitti: | Onhan niillä sen verran, että jos napalukot on auki, ei pyörät vedä vaikka vetarit pyörisi kuinka.
Joskaan manuaalisia sellaisia ei ole ollut enää yhteen-kahteen vuosikymmeneen kai missään vehkeessä. |
Joo, vaan Suizan viestistä sai kuvan, että se menis niillä poikittais suunnassa lukkoon...
Vaan tasauspyörästöltähän siinä veto tulee, eikä siinä ole minkäänlaista lukitusta.
Tuntuu porukalla olevan melko lahjakkaasti pallo hukassa näiden lukkojen ja lukituksien kanssa, vaikkei ole kovin monimutkaista asiaa. |
Mun mielestä koko napalukko on väärä termi. Oikeampi termi olisi napakytkin tai akselikytkin. Sehän ainoastaan joko antaa navan pyöriä vapaana tai sitten kytkee sen voimalinjaan. Ja kylläpä ne taitaa hardcorekaverit edelleen laittaa manuaaliset niihin kunnon paikoissa kömpimiseen tarkoitettuihin vehkeisiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2216 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 24.12.2016 00:59 Viestin aihe: |
|
|
[quote="tapsakansa"
Tuo keskilukko on ilmeisesti viskolla ja lukittavissa, kuten Suparun Forkussa vai kuinka?[/quote]
Niin ja tähän vielä. Foresterissa taitaa keskitasauspyörästöllä ja viskolla toteutetut loppua edellistä edelliseen malliin. Ja eihän viskoa saa mitenkään lukittua, ellei se mene rikki. Veto on normaali tasauspyörästön fiftysixty, kunnes tulee pyörimisnopeuseroa. Silloin viskon fluidiin kohdistuva leikkausvoima alkaa siirtämään momenttia pitävälle puolelle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 24.12.2016 01:03 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti
Ja tämä on "lukittavissa" eli lock -nappulalla saadaan kardaani tönkiksi ja vetoa 50/50 eteen/taakse.
Toimii kyllä hienosti, tullut tuolla nyt rymyttyä melko pahoillekin leimikoille.
Tuntuu porukalla olevan melko lahjakkaasti pallo hukassa näiden lukkojen ja lukituksien kanssa, vaikkei ole kovin monimutkaista asiaa.
Nyt kysyisinkin "asiantuntijalta".Millainen ero on auto asennolla ja lock asennolla,kun rymytään tai lähdetään jäiseen mäkeen.
_________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 24.12.2016 11:54 Viestin aihe: |
|
|
Mäpäs vastaan jos ei haittaa vaikken mikään asiantuntija olekaan. Auto asento on suunnilleen etuveto kunnes lyö tyhjää tai tulee pyörimisnopeusero. Eli vetosuhde voi olla jotain 98 eteen 2 taakse. Tavoitteena polttoaineenkulutus alas. Sitten kun sutii siirtyy maksimissaan noin 50:50 suhteeseen, sillon pitää olla kaasua paljon. Lock asennossa suhde on noin 50:50 koko ajan, 60 vauhdissa muuttuu Snow asentoon jossa neliveto on päällä mutta suhde pienempi. Katso: https://youtu.be/1iZLSSdb_UQ
Tosi pahassa paikassa voi siis vaikuttaa etenemiseen koska kytkeytymisess on pieni viive.
Automaattilaatikon ja moottorinkin käyttäytymiseen vaikuttaa sekä lustoneston. Auto asento toimii yllättävän hyvin, mutta kaarreajossa suosin Snowta tai Sporttia ja huonoilla teillä Lock päälle.Ja tosiaankin nykynelivedot kytkimelläkin toimii tosi hyvin ja ohjemoitavuus on se juttu. Eri juttu on sitten vetoautossa tai jos enemmän maastossa ajaa kun kytkinnelivedon saa kuumenemalla pois päältä. Ootteko muuten siinä onnistunu Vitaralla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 24.12.2016 13:00 Viestin aihe: |
|
|
Ketjun innoittamana vilkaisin itsekin nettiautoon. Anteeksi maalaisuuteni, mutta eikö suizaa saa diesel-automaattina? Suzuki AWD Diesel aut. Hakutulokset 0. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 24.12.2016 13:29 Viestin aihe: |
|
|
Ei oo vielä dieseliä tullu markkinoille, mutta pitäis tulla. Tiedustelin asiaa kun kävin koeajamassa ton vitaran kun se tuli markkinoille. Sanoi että ensin tulee bensa turbo ja sen jälkeen tiisseli. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 24.12.2016 16:57 Viestin aihe: |
|
|
Ulkomailla on kiisseliä myynnisä 120 heppaa 320 newtonmetriä vääntöä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pölykeuhko Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Jou 2006 Viestejä: 1903
|
Lähetetty: 24.12.2016 22:54 Viestin aihe: |
|
|
Rahkonen kirjoitti: | Ulkomailla on kiisseliä myynnisä 120 heppaa 320 newtonmetriä vääntöä. |
Aika mopo on tehojen puolesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 25.12.2016 00:58 Viestin aihe: |
|
|
Vissiin vaparikone. Ei kyl innosta vrt turbobensaan paitsi kulutuksen osalta joka on paljon numeroita korkeampi turbokoneessa, ainakin automaatilla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Nilikki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Lok 2007 Viestejä: 162 Paikkakunta: Oulun seutu
|
Lähetetty: 25.12.2016 01:22 Viestin aihe: |
|
|
Diesel vapari? Ei kai semmosia ole enää olemassakaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sundiz Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hel 2013 Viestejä: 301 Paikkakunta: HKI
|
Lähetetty: 25.12.2016 12:19 Viestin aihe: |
|
|
1.6 litranen turbo diesel. Omasta mielestä koneen kokoon verrattuna ihan ok tehot. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 25.12.2016 12:31 Viestin aihe: |
|
|
Aijaa No anyways jos ajelis paljon tai tarviis vääntöä niin olishan tuo ihan passeli. Kun noita tehoja miettii niin eihän se bensaturbokaan ole kuin 140hp/220nm ja liikkuu yllättävän sähäkästi, kun ei oo kahden tonnin painoinen auto kyseessä.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
suiza Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 31 Lok 2016 Viestejä: 31 Paikkakunta: Itä-Suomi
|
Lähetetty: 25.12.2016 12:43 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilin tuota ajonopeuden/melun mukaan säätyvää radion äänenvoimakkuutta radion valikosta,ei kyllä ollut mitään vaikutusta,kuis kovaa pitäis ajaa,ei ainakaan satasen nopeuteen asti radion volumet koventunut yhtään. _________________ Kaikenlaisii kotteroita ajettu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Supe Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Tou 2014 Viestejä: 4812
|
Lähetetty: 25.12.2016 12:53 Viestin aihe: |
|
|
Tod näk tuo diesel versio lähtee paljon äkäisemmin "valoista". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|