OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10106
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 23.12.2016 23:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Onhan niillä sen verran, että jos napalukot on auki, ei pyörät vedä vaikka vetarit pyörisi kuinka.
Joskaan manuaalisia sellaisia ei ole ollut enää yhteen-kahteen vuosikymmeneen kai missään vehkeessä.


Joo, vaan Suizan viestistä sai kuvan, että se menis niillä poikittais suunnassa lukkoon...
Vaan tasauspyörästöltähän siinä veto tulee, eikä siinä ole minkäänlaista lukitusta.

Tuntuu porukalla olevan melko lahjakkaasti pallo hukassa näiden lukkojen ja lukituksien kanssa, vaikkei ole kovin monimutkaista asiaa.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.12.2016 00:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Onhan niillä sen verran, että jos napalukot on auki, ei pyörät vedä vaikka vetarit pyörisi kuinka.
Joskaan manuaalisia sellaisia ei ole ollut enää yhteen-kahteen vuosikymmeneen kai missään vehkeessä.


Joo, vaan Suizan viestistä sai kuvan, että se menis niillä poikittais suunnassa lukkoon...
Vaan tasauspyörästöltähän siinä veto tulee, eikä siinä ole minkäänlaista lukitusta.

Tuntuu porukalla olevan melko lahjakkaasti pallo hukassa näiden lukkojen ja lukituksien kanssa, vaikkei ole kovin monimutkaista asiaa.


Mun mielestä koko napalukko on väärä termi. Oikeampi termi olisi napakytkin tai akselikytkin. Sehän ainoastaan joko antaa navan pyöriä vapaana tai sitten kytkee sen voimalinjaan. Ja kylläpä ne taitaa hardcorekaverit edelleen laittaa manuaaliset niihin kunnon paikoissa kömpimiseen tarkoitettuihin vehkeisiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2216
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 24.12.2016 00:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="tapsakansa"
Tuo keskilukko on ilmeisesti viskolla ja lukittavissa, kuten Suparun Forkussa vai kuinka?[/quote]

Niin ja tähän vielä. Foresterissa taitaa keskitasauspyörästöllä ja viskolla toteutetut loppua edellistä edelliseen malliin. Ja eihän viskoa saa mitenkään lukittua, ellei se mene rikki. Veto on normaali tasauspyörästön fiftysixty, kunnes tulee pyörimisnopeuseroa. Silloin viskon fluidiin kohdistuva leikkausvoima alkaa siirtämään momenttia pitävälle puolelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 24.12.2016 01:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti
Ja tämä on "lukittavissa" eli lock -nappulalla saadaan kardaani tönkiksi ja vetoa 50/50 eteen/taakse.
Toimii kyllä hienosti, tullut tuolla nyt rymyttyä melko pahoillekin leimikoille.

Tuntuu porukalla olevan melko lahjakkaasti pallo hukassa näiden lukkojen ja lukituksien kanssa, vaikkei ole kovin monimutkaista asiaa.

Nyt kysyisinkin "asiantuntijalta".Millainen ero on auto asennolla ja lock asennolla,kun rymytään tai lähdetään jäiseen mäkeen.

Smile
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 24.12.2016 11:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mäpäs vastaan jos ei haittaa vaikken mikään asiantuntija olekaan. Auto asento on suunnilleen etuveto kunnes lyö tyhjää tai tulee pyörimisnopeusero. Eli vetosuhde voi olla jotain 98 eteen 2 taakse. Tavoitteena polttoaineenkulutus alas. Sitten kun sutii siirtyy maksimissaan noin 50:50 suhteeseen, sillon pitää olla kaasua paljon. Lock asennossa suhde on noin 50:50 koko ajan, 60 vauhdissa muuttuu Snow asentoon jossa neliveto on päällä mutta suhde pienempi. Katso: https://youtu.be/1iZLSSdb_UQ
Tosi pahassa paikassa voi siis vaikuttaa etenemiseen koska kytkeytymisess on pieni viive.


Automaattilaatikon ja moottorinkin käyttäytymiseen vaikuttaa sekä lustoneston. Auto asento toimii yllättävän hyvin, mutta kaarreajossa suosin Snowta tai Sporttia ja huonoilla teillä Lock päälle.Ja tosiaankin nykynelivedot kytkimelläkin toimii tosi hyvin ja ohjemoitavuus on se juttu. Eri juttu on sitten vetoautossa tai jos enemmän maastossa ajaa kun kytkinnelivedon saa kuumenemalla pois päältä. Ootteko muuten siinä onnistunu Vitaralla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 24.12.2016 13:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ketjun innoittamana vilkaisin itsekin nettiautoon. Anteeksi maalaisuuteni, mutta eikö suizaa saa diesel-automaattina? Suzuki AWD Diesel aut. Hakutulokset 0.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 24.12.2016 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei oo vielä dieseliä tullu markkinoille, mutta pitäis tulla. Tiedustelin asiaa kun kävin koeajamassa ton vitaran kun se tuli markkinoille. Sanoi että ensin tulee bensa turbo ja sen jälkeen tiisseli.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 24.12.2016 16:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ulkomailla on kiisseliä myynnisä 120 heppaa 320 newtonmetriä vääntöä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1903

LähetäLähetetty: 24.12.2016 22:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rahkonen kirjoitti:
Ulkomailla on kiisseliä myynnisä 120 heppaa 320 newtonmetriä vääntöä.


Aika mopo on tehojen puolesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 25.12.2016 00:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vissiin vaparikone. Ei kyl innosta vrt turbobensaan paitsi kulutuksen osalta joka on paljon numeroita korkeampi turbokoneessa, ainakin automaatilla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nilikki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 162
Paikkakunta: Oulun seutu

LähetäLähetetty: 25.12.2016 01:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Diesel vapari? Ei kai semmosia ole enää olemassakaan? Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
sundiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hel 2013
Viestejä: 301
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: 25.12.2016 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1.6 litranen turbo diesel. Omasta mielestä koneen kokoon verrattuna ihan ok tehot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 25.12.2016 12:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aijaa Very Happy No anyways jos ajelis paljon tai tarviis vääntöä niin olishan tuo ihan passeli. Kun noita tehoja miettii niin eihän se bensaturbokaan ole kuin 140hp/220nm ja liikkuu yllättävän sähäkästi, kun ei oo kahden tonnin painoinen auto kyseessä....
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 25.12.2016 12:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kokeilin tuota ajonopeuden/melun mukaan säätyvää radion äänenvoimakkuutta radion valikosta,ei kyllä ollut mitään vaikutusta,kuis kovaa pitäis ajaa,ei ainakaan satasen nopeuteen asti radion volumet koventunut yhtään.
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 25.12.2016 12:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tod näk tuo diesel versio lähtee paljon äkäisemmin "valoista".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 27, 28, 29 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 28 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com