OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
sundiz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hel 2013
Viestejä: 301
Paikkakunta: HKI

LähetäLähetetty: 25.12.2016 14:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jossain ulkomaan sivuilla näytti 4.9l/100km dieselille kulutusta. Tiedä sitten mitä on todellisuudessa. Sais sillä kuitenkin varmaan aika pätkän suhata että sais diesel veron kuoletettua bensakoneeseen verrattuna.

Ainahan sitä tehoa vois lisääkin olla, mutta sekin on niin suhteellista. Nykyään kun itse ajelee farkulla jossa 90hp ja 235nm eikä ole vielä tehot loppuneet kesken.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1903

LähetäLähetetty: 25.12.2016 15:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sundiz kirjoitti:
1.6 litranen turbo diesel. Omasta mielestä koneen kokoon verrattuna ihan ok tehot.


Vertailun vuoksi:CRV 1.6 diesel.160hv/350nm
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 25.12.2016 16:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supe kirjoitti:
Tod näk tuo diesel versio lähtee paljon äkäisemmin "valoista".


Diesel 0-100 km/h 11,4s ja 1,6 bensavapari 12,0s, nämä 4x4 malleissa. Turbo 10,2 s. Dieselin alusta viritetty mukavuutta arvostavalle. Hyvä pirssi kohtuu hintaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 25.12.2016 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pölykeuhko kirjoitti:
sundiz kirjoitti:
1.6 litranen turbo diesel. Omasta mielestä koneen kokoon verrattuna ihan ok tehot.


Vertailun vuoksi:CRV 1.6 diesel.160hv/350nm


Millä kierroksilla tuo 350Nm on saatavilla?
Tai paremminkin, miten se vääntö liikkeelle lähtiessä eli pienillä kierroksilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 26.12.2016 00:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näihköhän on että suizan diesel tulee suomeen koskaan,näiden pienien kokoluokan dieseleiden valmistus on hiipumaan päin johtuen tulevista päästönormeista,ei kannata valmistaa.
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 26.12.2016 09:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maksaa vähän enemmän mutta myyntiarvokin korkeampi
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
latvalaturi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 26.12.2016 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Haluaako joku tosiaan Vitaraan Fiiatin diesel-moottorin?
Kaupanpäälle runsaasti ongelmia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 27.12.2016 17:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paljon keskusteluu on herättänyt sutiiko vitara kaikilla 4 pyörällä,pippurii lisää soppaa :
Sattupa sopiva jäinen keli että kuis on näreet.
-Auto päällä loiva jäinen mäki kaasua että sai sutimaan kytkin ylös,katsomaan mistä raapi,
kaikki neljä pyörää suti.sama tulos lukko päällä,luistonesto päällä.
-Tasainen jäinen tie lukko päälle,kierroksii kytkin ylös noi puolitoista metrii suti
Kaikilla pyörillä kunnes luistonesto puuttu peliin.sama Auto moodilla.
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kenppi
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Syy 2016
Viestejä: 49

LähetäLähetetty: 27.12.2016 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

latvalaturi kirjoitti:
Haluaako joku tosiaan Vitaraan Fiiatin diesel-moottorin?
Kaupanpäälle runsaasti ongelmia.

Tästä meinasin itsekin mainita, mutten ehtinyt. Nytkin on hallissa yksi fiuden diisselimoottori osina lattialla, eikä siinä ole muuta ehjää osaa kuin lohko, kansi ja apulaitteet. Kaikki liikkuva alakerrasta on roskiskamaa Smile Mutta jos ihan vakavasti sanottakoon että dieselmoottorit ei ole olleet suzukin keulalla sieltä luotettavimmasta päästä. Mieluummin tekee tai ainakin yrittää tehdä luotettavan bensamoottorin niinkuin aikaisemmatkin, ja jättää diesel vaihtoehdon kokonaan pois.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1092
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 29.12.2016 10:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tupla

Viimeinen muokkaaja, Havumetsä pvm 29.12.2016 10:50, muokattu 1 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1092
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 29.12.2016 10:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

[quote="Havumetsä"]
suiza kirjoitti:
Paljon keskusteluu on herättänyt sutiiko vitara kaikilla 4 pyörällä,pippurii lisää soppaa :
Sattupa sopiva jäinen keli että kuis on näreet.
-Auto päällä loiva jäinen mäki kaasua että sai sutimaan kytkin ylös,katsomaan mistä raapi,
kaikki neljä pyörää suti.sama tulos lukko päällä,luistonesto päällä.
-Tasainen jäinen tie lukko päälle,kierroksii kytkin ylös noi puolitoista metrii suti
Kaikilla pyörillä kunnes luistonesto puuttu peliin.sama Auto moodilla.


Laita eteen ja taakse yhden renkaan kohdille hiekkaa, kiilaa kiviä niihin ja kokeile uudestaan. tai sitten aja auto ristiriipuntaan jonnekin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Comax
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Mar 2007
Viestejä: 635
Paikkakunta: Rovaniemi, Finland

LähetäLähetetty: 29.12.2016 11:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Havumetsä kirjoitti:
suiza kirjoitti:
Paljon keskusteluu on herättänyt sutiiko vitara kaikilla 4 pyörällä,pippurii lisää soppaa :
Sattupa sopiva jäinen keli että kuis on näreet.
-Auto päällä loiva jäinen mäki kaasua että sai sutimaan kytkin ylös,katsomaan mistä raapi,
kaikki neljä pyörää suti.sama tulos lukko päällä,luistonesto päällä.
-Tasainen jäinen tie lukko päälle,kierroksii kytkin ylös noi puolitoista metrii suti
Kaikilla pyörillä kunnes luistonesto puuttu peliin.sama Auto moodilla.


Laita eteen ja taakse yhden renkaan kohdille hiekkaa, kiilaa kiviä niihin ja kokeile uudestaan. tai sitten aja auto ristiriipuntaan jonnekin.

Helppona muistisääntönä voi pitää, että lukottomasta perästä voima pakenee sieltä mistä se helpoiten ulos pääsee.

Tällä videolla näkyy hyvin miten tuo toimii (sutivaa/ilmassa olevaa pyörää jarruttamalla): https://youtu.be/3wegMOP3_2Q?t=31
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 29.12.2016 12:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Avoin tasauspyörästöhän toimii tuolleen jos ei ole kitkaeroa renkaiden välillä. Jos kitkaero on suuri toinen pyörä ei vedä ollenkaan. Sitä varten nykyautoissa on tuo elektroninen tasauslukitus joka auttaa vähän, siirtää voimaa toiselle pyörälle ja selvittää jopa jonkinlaisen ristiriipunnan. Vitarassa eri ajomoodit vaikuttaa hieman myös sen tasauslukituksen toimintaan. Kattokaas tämä video. ESP päällä äkkää ristiriipunnan paremmin.

https://youtu.be/updM1UVlW2s
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 29.12.2016 21:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juu noinhan se toimii kuten Rahkonen kirjoitti,tuli vaan mieleen kui pitkälle ois sutinu jos ois ottanu luistoneston pois.Veikkauksia.
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1883
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 30.12.2016 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin pitkälle kun koneessa voimaa riittää? Vauhdin pikkuhiljaa noustessa alkaa voima loppumaan ennemmin tai myöhemmin. Pikkukoneen kyseessä ollessa ennemmin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 29 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com