OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 77, 78, 79  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1477
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 30.12.2016 10:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä juttu jos elektroniset "jarrulukot" toimii. Ei nimittäin ole juurikaan ulosjoustoa eli tosi herkästi on ristiriipuntaa luvassa. Ei tosin mitenkään poikkea muista "cross-overeista/cittareista" (Octacvia Scout, CRV, audin allroadit)....eli maasturilook ja maavara on usein tehty ulosmittaamalla peruskonstruktion jousituksen liikevara korkeimpaan asentoon (+ hieman vakiota korkeammat renkaat)....ja sitten kun ajaa renkaan tyhjän päälle niin se onkin välittömästi rajoitinta vasten (iskarin vetopituus maksimissa tai joku rajoitinkumi tukivarressa).
_________________
"Krol Polovania"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 659
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 30.12.2016 11:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No johan on Smile Katumaasturikuume eiku nousee noiden videoiden myötä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 30.12.2016 12:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vitarassa ESPin ja luistoneston kun ottaa pois toimii silti se tasauslukitus eli siirtää voimaa sutivalle. Jäisessä mäessä sanosin, että luistonesto auttaa ylösnousussa paitsi jos on semmonen kohta missä pitää laittaa kaikki tehot peliin kuten esim joku nyppylä. Vitarassa on vähän töksähtävä se kaasun säätö liikkeellelähdössä ainakin automaatilla joten luistonesto voi auttaa paljonkin, tai sitten mulla on liian hätäinen jalka. Omat kokemukset on, että luistonesto kannattaa kytkeä pois semmoisessa paikoissa joissa pitää ajaa nasta laudassa eikä sutimisesta ole haittaa eli upottava lumi, mutainen paikka jne.

Sanosin, että Vitarassa on hieman paremmat joustot kuin noissa korotetuissa farkuissa, mutta se on ihan arvaus vaan. Ite en mihinkään maastoon edes meinaa yrittää, mutta aika huonolla tiellä sillä pärjää mihin on hankittukin. Se on selvä, että jos on isoja kumpareita loppuu joustot äkkiä. Edelleenkin sanosin kuitenkin, että jatkuva neliveto (ei kytkimellä) pitää olla jos pitkiä matkoja ajelee pahoissa paikoissa.

Katumaasturikuumeeseen auttaa jos kattelee esim näitä Very Happy

https://www.youtube.com/watch?v=f5mOgQncLCw

https://www.youtube.com/watch?v=vpSV4lwpyZI

https://www.youtube.com/watch?v=O7UEk1mvVcE

https://www.youtube.com/watch?v=cXnZFXWzG3g

https://www.youtube.com/watch?v=rI_RmK3OtEs
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 8212
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 31.12.2016 00:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tulihan se Tapaninajelulla ketunjälkiä katellessa testattua, että miten pitkälle sillä Suzukilla oikiasti pääsee:





Sillä pääsi tuommostakin todella pahaa tietä, missä oli vanhat korkealle pakkaantuneet
maasturilla ajetut polanne raiteet alla, 10 cm uutta lunta päällä ja vielä kelkan jälki keskipakalla...
Pitkälle... Ihan liian pitkälle:



Kun polanne alko pettää, niin kulku tyssäs... Aina jompi kumpi pää tipahti raiteelta ja auto pohjasta tiukkaan
pakkaantuneeseen kelkanjälkeen... Eikä tietenkään lapiota mukana. Kolmeen-neljään kertaan
kaiveltiin Tigerin kanssa auto liikekannalle, mutta sitten tuli Suizalla mitta täyteen ees-takas sutimista:



Tästä lannistuneena soiteltiin apuja, että toisivat nyt edes lapion meille. Ainoa ongelma oli,
ettei ne paremmatkaan ja korkeammatkaan maasturit meinanneet päästä perille:




Jonku kerran nykästiin Rangerilla liikkeelle, mutta Rangerilla oli itelläänkin selviämistä ihmisten ilmolle,
niin ei voinu koko ajan hinata. Ei riittänyt hermot ootella ohjekirjan ohjeistamana
niin pitkään, että olis tuo nelivedon ylikuumenemisen herja sammunut.
Sen sai kyllä kuitattua, kun sammutti auton ja taas meni hetken nelivedolla, mutta
sen melkeen arvas, kun perse tunsi luistoneston jarruttavan takapyörää, niin samassa tuliki piipaus, että nelikko pois...
Ainoo vika, ettei tuo liikkunut yhtään mihinkään ilman sitä luistonestoa tuossa polanteessa.
Lopulta Suiza tuli paremmalle tielle velipojan Kia Sorennon perässä köyden nokassa,
vaikka kyllä se Sorentoakin vastusti uusista renkaista huolimatta:



Että ystävän neuvo... Ei kannata työntää kaikki avustavat systeemit päällä niin pitkälle kun pääsee.
Sieltä ei nimittäin pääse niitten systeemien pettäessä helvetilläkään pois...

Semmonen huomio, että jostain syystä luistonesto ottaa pakilla paljon kovemmin vastaan kuin etuperin.
Tuo ei tuossa hangessa jaksanut pakilla sutata laisinkaan, vaan jäi paikolleen jurraamaan, kun oikein tiukka paikka tuli.
Eteenpäin pelas kyllä hienosti... Pohjasta jo paikolleen istuneen autonki sai irti kun löi lämän tiskiin ja
käänteli ratista, aina sieltä joku ratas potkasi sen verran pitoja, että lähettiin liikenteeseen... Siis niin kauan kunnes systeemi kuumeni.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1007

LähetäLähetetty: 31.12.2016 11:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Tulihan se Tapaninajelulla ketunjälkiä katellessa testattua, että miten pitkälle sillä Suzukilla oikiasti pääsee:


Semmonen huomio, että jostain syystä luistonesto ottaa pakilla paljon kovemmin vastaan kuin etuperin.
Tuo ei tuossa hangessa jaksanut pakilla sutata laisinkaan, vaan jäi paikolleen jurraamaan, kun oikein tiukka paikka tuli.
Eteenpäin pelas kyllä hienosti... Pohjasta jo paikolleen istuneen autonki sai irti kun löi lämän tiskiin ja
käänteli ratista, aina sieltä joku ratas potkasi sen verran pitoja, että lähettiin liikenteeseen... Siis niin kauan kunnes systeemi kuumeni.


Kauanko kesti ajella syvässä lumessa ennen kuin alkoi neliveto lämpeämään? Tuo Suzuki ei kait sille kovin herkkä ole. Citymaastureista ainakin kolmos generaation CRV lämpesi melko äkkiä. Itsekin olen tuota Vitaraa jo pidempään harkinnut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 31.12.2016 11:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aikamoinen seikkailu Smile Tosta näkee, että saa sen citymaasturinkin pahaan paikkaan (kiinni) ja miksi kytkinnelivedolla seikkailut lumessa on vieläkin riskaabelimpaa kun jossain vaiheessa kuumenee. Kiitokset "raportista" Cool

Meinaakko, että auto ei edennyt luistonesto poiskytkettynä kun puhut avustavista? Eikös se etenis paremmin poiskytkettynä tossa hangessa. Edit: Eiku joo tosiaan se varmaan alkaa kaivautua tommosessa on itelleki käynyt. Pakki huomion tein itekki meinasin jäädä kaupungissa kiinni kun piti päästä paksuun penkkaan parkkiin. No eteenpäin sit irtos helposti. Toinen juttu on, että mitkä on sulla renkaat? Ainakin hakkapeliitat etenee pakilla huonommin nykykuviolla.


Luistonesto päällä taas pitäis minun logiikan mukaan nelivedon lämmöt nousta helpommin mutta tiedä häntä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pudejovicky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2011
Viestejä: 1330
Paikkakunta: Syrjäinen

LähetäLähetetty: 31.12.2016 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tommosessa pöperössä on kaikkein merkitsevintä rengastus. Niinku Rangeristakin tavalliset talvipyörät heti tukossa. Tosin se kelkan tekemä keskipolanne tarttee sit seuraavana tarvittavan maavaran.
Kannattaa jättää tosiaan joku muu oljenkorsi takataskuun kuin kilauta kaverille-vaihtoehto Smile
Itsellä mukana paikallaan alle laitettavat ketjut, kävis hyvin tuollaiseen ajoon, missä normi talvikiekoilla joudutaan ajamaan turvallisuuden takia suurin osa ajosta ja sit välillä tarttis pitoa eikä tarvi kovaa vauhtia päästä. Maavaran loppumiseen eivät auta nuokaan...
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 8212
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 31.12.2016 12:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkoiv kirjoitti:

Kauanko kesti ajella syvässä lumessa ennen kuin alkoi neliveto lämpeämään? Tuo Suzuki ei kait sille kovin herkkä ole. Citymaastureista ainakin kolmos generaation CRV lämpesi melko äkkiä. Itsekin olen tuota Vitaraa jo pidempään harkinnut.


Kyllä se ois kestäny varmaan loputtomiin, niin kauan kun liikettä riitti.
Liikkeen lakattuakin kesti varmaan ensimmäisen tunnin kuovitella edes takas,
toki välillä oli levossa kun potkittiin ja kaivettiin lunta. Vaan sitten kun saatiin lämmöt tappiin,
niin ne ei joutuin kyllä laskeneet...
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jahtireppu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2005
Viestejä: 2668

LähetäLähetetty: 31.12.2016 17:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pedon sakki ei vissiin sitten saanu kettua mottiin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6549

LähetäLähetetty: 31.12.2016 17:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onneksi ei Subarussa syty tuollaiset valot ja tiputa nelikkoa pois päältä. Wink
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 31.12.2016 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tapiok kirjoitti:
Onneksi ei Subarussa syty tuollaiset valot ja tiputa nelikkoa pois päältä. Wink


Automaattisubarun neliveto on pettänyt monta kertaa TM testeissä (ylikuumeneminen, mennyt sekaisin), mutta jospa keskityttäisiin Vitaraan tässä ketjussa.

Eli "vahingossa" tai lyhyessä ajassa ei kuumene. Hyvä tietää. Mulla taitaa olla pisin pahempi pätkä 3km missä piti luistonestokin ottaa pois kun upotti enkä yleensä muutamaa kilsaa pidempää ajaiskaan, paitsi ehkä koemielessä mutta kun nyt ollut tuota lunta aika kehnosti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6549

LähetäLähetetty: 01.01.2017 16:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaan kun on manuaali, niin eipä petä. Wink

Mutta Suzukissakin tuo maavaran pienuus alkaa aiheuttaa heti ongelmaa lumessa kulkemisessa aika nopeasti. Turhaan puskee lunta edessään.

Suzukia kattelin miekin sillä silmällä reilu vuosi sitten, mutta onneksi tuli valittua toisin.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 01.01.2017 18:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Turha verrata kahta erityyppistä nelivetoratkaisua keskenään auton merkkiin vedoten oli minun pointti, ei se mikä malli sinulla sattuu olemaan...Kytkinnelivedossa on omat hyvät ja huonot puolensa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6549

LähetäLähetetty: 01.01.2017 18:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Subarun automaatin ongelmat ja ominaisuudet oli tiedossa hankintahetkellä, siksipä otin manuaalin. Samoin huomattava ero maavarassa Suzukiin nähden. Vilkaisu Suzukin alustaan autoliikkeessä vahvisti vain päätöstä.

Suzuki on oikein oiva peli jahtiautoksi, ottaen huomioon ne rajoitukset mitä sillä on. Aivan varmasti pääsee pahempaan paikkaan kuin etuvetoCorollalla.
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 01.01.2017 18:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo rajallinen maavara suojelee ainakin meikäläistä pahemmilta hölmöilyiltä Very Happy Kaverilla on kunnon lavamaasturi lukkoineen vinsseineen niin sovittiin, että joskus käydään ajamassa Vitara kiinni niin vähän tietää paremmin missä raja.
Sen lisäks käsiteltävyys (kori ei kallistele) mutka-ajossa on hyvä ja kun kaupungissa enimmäkseen pyöritän niin siitä tykkään. Se on tietty muustakin kuin maavarasta kiinni.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 29, 30, 31 ... 77, 78, 79  Seuraava
Sivu 30 Yht. 79

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com