OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5930

LähetäLähetetty: 27.03.2015 16:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on ollu nyt 05 xtrail aikas pitkään eli aiemmin kun omaan autoon kilometreja kertyi enemmän niin auto vaihtui parin vuoden välein, nyt on pärjätty paljon pitempään.

Jarrulevyt ja takapyörien laakerit vaihdettu, 160tkm mittarissa. Kiekot kanssa. Takapaksissa riittävästi tilaa, mm. pyssy vaimentimineen mahtuu poikittain.

Nyt kun jälkikasvu ei enään ole niin mukana, niin seuraava vois olla pienempikin. Vaan jos suunnilleen samalla rahalla saa, niin miksei samanlaista uusiskin. Tosin vieläkään ei ole tarvista.

Tota Daciaa on tullut seurattua, ja naapuriseuran hirvimiähellä sellainen on, eikä sitä ole juuri moittinut (vaan kukas suomalainen autoonsa moittis... Very Happy )
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10070
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 27.03.2015 16:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itellä sopassa on vielä lisänä se, että täytyy vielä työnkin puolesta ajella kuoppaisilla metsäteillä.
Se 5 cm lisää maavarassa on monesti ratkaiseva etu perus henkilöautoon verrattuna.

Muistelen yhden tutun vaihtaneen 3 öljypohjaa samaan farkku Golfiin, saattas herkempää alkaa vituttaan.
Kun itellä on työkeikkaa ympäri Suomen ja pitää uskaltautua huonoille teille kaukana kotoa,
niin suurena toiveena on päästä myös kivuttomasti pois metsätieltä. Se ei vajaavetoisella autolla
kovin kummoista virhearvioita vaadi, kun ollaan jossain luiskassa jumissa tai pudottu lumitiellä raiteilta.
Jos ei omin avuin selviä, niin on melko tuskaista työpäivän päälle lähteä oudoilla seuduilla
hakemaan apua lähimmistä taloista tai koittaa neuvoa hinuria peruskartan mukaan paikalle...

Nykyinen Toyota Urban Cruiser nelikkokin on ollut ihan riittävä, kertaakaan ei ole tarvinnut hinata,
vaan aina on omillaan nitkuteltu takaisin asfaltille. Tuo nyt ei ole mikään optimi muuten kuin
polttoainetalouden ja huoltokustannusten kannalta. Autolla on nyt rullattu 153 000 viatonta kilometriä.
Tällä viikolla käytin takaisinkutsun vuoksi autoa pajalla, vaihtoivat uuden turbon, välijäähyn ja alipainepumpun.
Omassa autossa nuo eivät olleet oireilleet mitenkään, mutta ilmeisesti niissä jotain on ollut,
kun kerta uudet halusivat vaihtaa tilalle. Sikäli hienoa palvelua, että vaikka takuu olikin
loppunut jo toista vuotta sitten, niin tuo remontti ja huollon vara-auto eivät maksaneet minulle mitään.

Varmaan järkevintä olisikin rullailla tällä vielä pari-kolme vuotta ja vaihtaa sitten vähän ajettuun Vitaraan.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3549
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 27.03.2015 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota asiaa eivät vaan ymmärrä monet tojotassa arvostaa. Sukulaisen 89 hiluxiinkin vaihtoivat takaisunkutsuna jonkun alusta/ohjauksen osan, tässä tämän vuosituhannen puolella. Meidän aveen 13v iässä jonkun polttoaineenpaluuputken, tosin se on joskus aiemmalla omistajalla jäänyt vain käyttämättä vaihdossa kymmenen vuotta sitten. Sanoivat vain huollossa että tuo tänne ni vaihdetaan. Ei maksanut mitään. Tuo takuun venytys ja valmistajan takaisinkutsu herkkyys on tojotalla ihan eri luokassa valtaosaan kilpailijoihin nähden.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 27.03.2015 23:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä oon 3 vuoden aikana ajellu Toyotalla kohta 150 tuhatta kilometriä ja muutama lamppu on täytynyt vaihtaa. Normaali huoltoja eikä mitään muuta.
Ainoa ongelmahan nuissa on tylsyys kun ovat niin arkisia autoja. Pomminvarmoja ja tylsiä. Miten Toyotaa voisi muuten kuvailla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 28.03.2015 00:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mä oon myös erityisen tyytyväinen Toyotan goodwill käytäntöön. Mulla alkoi Land cruiserissa kulutus olemaan jatkuvasti 14-15 L/100 km ja öljyä hävisi helposti sellaiset vähintään 5 L öljynvaihdon välillä. Mittarissa oli 118 000 km yli 4 vuotta vanhassa dieselissä, kun soittivat, että nyt on varaosa viimein tullut. Töitä meni 6 päivää ja varaosan hinta oli ilman veroja 17 800€. Eli se oli noita samoja vikoja, joissa 2008 asti dcat malleihin on vaihdettu 1/2-moottoreita. Niille annettiin 7 vuotta tai 180 000 km takuu jälkeenpäin. Nyt on jo 300 000 km mittarissa eikä tätä kyllä kannata vaihtaa mihinkään enää. Takajarru satulat vaihdettu ja etulaakeri meni toiselta puolelta, jolloin vaihdoin molemmat. Ilmajouset toimii moitteetta ja pumppaa perän ylös, vaikka olisi kuinka kuormaa takana. Vanhemmassa mallissa joskus loppu puhti pumpata.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Margirus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Lok 2006
Viestejä: 419
Paikkakunta: Keskimaa

LähetäLähetetty: 28.03.2015 00:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TRYKON kirjoitti:
Äänieristyksiä tehdään kaikkiin automerkkeihin.

Täältä voi tutkiskella Dusterin melumittauksia.
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1288671952435.html
Mittaukset näyttäisivät olevan linjassa omiin kokemuksiin.

Tuo kumitiivistenauhajuttu on hölynpölyä, eikä sillä ole vaikutusta kuin korkeintaan omistajan korvien väliin. Sekin on tietysti tärkeää Very Happy [/img]


Olen lukenut tuon Autobildin jutun. Desibelimittari kertoo yhden totuuden, korva melun sävyn. Toki ihmiset kuulevat eri tavalla. Kumitiiviste ei ole hölynpölyä eikä sen tarkoituskaan ole vaikuttaa meluun vaan tiepölyn ja ajoviiman pääsyn estämiseen moottoritilaan. Sanoivat sen nopeuttavan koneen lämpiämistäkin, mutta ei sitä sisällä huomannut. Viileä oli Dusse heti kun pakkasta enemmän kuin -10. Tiivistenauhan poisjättö kertoo missä kohdissa Daciassa on säästetty.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lonely Rider
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Lok 2009
Viestejä: 2758
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 28.03.2015 01:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikko81 kirjoitti:
RiUDE kirjoitti:
Mitenhän paljon saa rengastuksella loppupeleissä nousemaan? Tuskin senttiä enempää, mutuna veikkaisin.


Tossa vitarassa ja grandissa molemmissa vakiona 215/65/16 ja nyt molemmissa 235/70/16, eli 5cm korkeemmat renkaat ja isompia ei saa vakiona sopimaan ilman että ottaa kiinni mihinkään. Siis 2.5cm saa noihin lisää renkaalla eli ei kovin paljoo.


Laki sallii max +51 mm muutoksen renkaan halkaisijaan, verrattuna originaalikokoon.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
xdrive
Kanta-asiakas


Liittynyt: 03 Maa 2013
Viestejä: 242

LähetäLähetetty: 28.03.2015 06:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Gerberos kirjoitti:
Tuota asiaa eivät vaan ymmärrä monet tojotassa arvostaa. Sukulaisen 89 hiluxiinkin vaihtoivat takaisunkutsuna jonkun alusta/ohjauksen osan, tässä tämän vuosituhannen puolella. Meidän aveen 13v iässä jonkun polttoaineenpaluuputken, tosin se on joskus aiemmalla omistajalla jäänyt vain käyttämättä vaihdossa kymmenen vuotta sitten. Sanoivat vain huollossa että tuo tänne ni vaihdetaan. Ei maksanut mitään. Tuo takuun venytys ja valmistajan takaisinkutsu herkkyys on tojotalla ihan eri luokassa valtaosaan kilpailijoihin nähden.


Takuulla ja takaisinkutsulla on merkittävä ero. Takaisinkutsussa ei ole takarajaa niinkuin takuussa. Se on pakollinen paha autonvalmistajalle ja kallis sellainen ja tietenkin ilmainen auton omistajalle. Peton Urbaniin se tehtiin estämään mahdollinen moottorivaurio ja tulipalo moottoritilassa. Jos takaisinkutsun vikaa/vikoja ei korjata, voi tulla katsastuksessa jossain vaiheessa hylky. Kannattaa käyttää aina jos kutsun saa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nilikki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Lok 2007
Viestejä: 162
Paikkakunta: Oulun seutu

LähetäLähetetty: 29.03.2015 13:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo Vitara on kyllä mielenkiintoinen uutuus ja hyvännäköinen auto, joten pitihän se käydä koeajamassa. Moottoritielle päästessä ostohalut kyllä vähän karisi, on nimittäin todella meluisa auto. Ja alla oli kuitenkin jo kesärenkaat.

Lisäksi mietityttää tuo näyttö, navigaattorista kun ei oikein saanut selvää. Miltähän se näyttää kirkkaamalla auringonpaisteella. Ja miten kestää/toimii talvella?

Kyllä tuota silti pitää vakavasti harkita, kun oli muuten kohtuu jämäkkä peli. Tykkäsin Vitarasta enemmän kuin uudesta Sportagesta, paitsi melun osalta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 30.03.2015 07:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuota melua hieman osasin arvatakin. Jostakin on tingittävä tuohon hintaan, liian hyvä pakettihan tuo olisikin ollut.

Takapenkkien taittaminen/tavaratilan tasaisuus oli kanssa melko huonosti ratkaistu. Kun takapenkin selkänojan taittaa alas, täytyy tavaratilan pohja nostaa 10 cm ylemmäs jotta saadaan tasainen tila.

Paikallinen autoliike oli jostain syystä ryssinyt esittelyauton rekisteröinnin, eikä sitä päässyt ensiesittelyssä ajamaan. Se oli kuitenkin jo keskiviikkona laput kiinni pihassa, mutta......
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TRYKON
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Syy 2006
Viestejä: 280

LähetäLähetetty: 30.03.2015 09:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

5-vaihteinen laatikko yhdistettynä heikosti alakierroksilla vääntävään 1.6 bensakoneeseen. Ei kuulosta hyvältä jos joutuu tieltä poikkeemaan. Saattaa kytkimen hajut olla herkässä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 30.03.2015 09:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sekin on aika paljon kiinni siitä, miten paljon kytkimellä liiraa. Joillakin niitä tuntuu menevän uusiksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 30.03.2015 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No tuskin tuolla nyt hyvin paljoa kuitenkaan tieltä poistutaan, vrt. "oikeat" maasturit. Eli tuskin kytkin ensimmäisenä porsii.
Mielenkiintoinen peli kuitenkin. Tuskin kuitenkaan aikamies mahtuu ajamaan?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 30.03.2015 10:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä siinä penkin säädöt joutui aika lailla tappiin asettamaan, mutta kohtuullisen asennon sai. Ei tarvinnut penkin korkeussäädöllä viimeisiä rajoja hakea.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 30.03.2015 10:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Savonlinnassa siis on sellanen "hyllyssä"?
Vois käydä hupina istumassa.
Joskaan tuskin jimnyä tuohon tarvii vaihtaa, ja ei tuosta varmaan "ykkösautoksi" pidemmille matkoille ole.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 4 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com