OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 76, 77, 78  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
valmet 412s
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Maa 2004
Viestejä: 12149
Paikkakunta: pohjois-stakunta

LähetäLähetetty: 03.01.2017 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Heh pohdin muuten että sj410 on ainut auto millä en jäänyt niin kiinni että vetoapua olisi tarvinnut... Eikä ollu vinssiä. Kun eteenpäin meno loppu nii tääpäin aina pääsi.
_________________
kolmipiippu ja paikkatakki..🐺 benelli ja ajokki...🐶 houmeristi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 8133
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 03.01.2017 16:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pirulainen kirjoitti:


Onko tuo ihan oikealla automaagiaskilla, vai sähköisellä kytkimellä tms.
miten käyttäytyi, onnistuuko heijaaminen, joillakin automaateilla onnistuu paremmin kuin toisilla.

Ja kuinkas tuossa auttaa, jos lock-asennossa ottaa luistoneston pois vs. jättää päälle, antaako hvedättää kierroksilla paremmin ilman luistenostoa?

ja mielenkiinnosta, mikä Grand Chero Pedolla (vm +mikä kone) oli ja miksi meni vaihtoon?


Vitara on perinteisellä automaatilla, mikä oli aika tärkeä valintaperuste.
Noiden pienkoneiden alavääntöön tai pikemminkin sen puutteeseen olen
aikalailla kyllästynyt, mutta momentinmuunnin paikkaa sen puutteen.
Vitaraa pystyy heijaamaan semipahoissa paikoissa automaatilla ihan kohtuudella.

Ilman luistonestoa tietenkin kierrattää ja suttaa paremmin, vaan ei siitä sutimisesta mitään hyötyä saa.
Luistonesto sallii kyllä riittävästi luistoa muutenkin, mutta tuo suttaavaa pyörää jarruttelemalla huomattavasti lisää etenemiskykyä.

Mulla oli WJ-sarjan Jeeppi, vuosimalli 2000 ja sillä surullisen kuuluisalla viispyttyisellä 3.1l td koneella...
Pakko oli luopua, kun kahdessa vuodessa meni auton hankintahinnan verran rahaa remontteihin,
eikä se siitä kummennut, samat paikat alkoi porsia jo toistamiseen... Tästä vois novellin kirjottaa,
mutta ei kannata, pysykää vaan kaukana ko. rakkineista. Jos muuten tuommosen Jeepin alla ei näy
lumikelillä kolmen eri väristä nestettä, niin sillon joku niistä on lopussa... Rolling Eyes
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 4893

LähetäLähetetty: 03.01.2017 17:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Koheltaja kirjoitti:


Jonkun satatuhatta Hiacella ajaneena ei ole mitään hyvää sanottavaa talviajosta. Sitä työnnettiin, hinattiin ja jumpattiiin milloin tasaisella tai loivassa alamäessä että pääsi liikkeelle. Sitten kun saatiin Transporter alle niin taivas aukeni kaikissa ajoissa, varsinkin talvella.


Tuossa eräs asiakas (sähköyhtiön kunnossapito) tuumi 4-veto pakuista, "käyttäjät tykkää portterista, vaan me (pakujen korjaajat) hiacesta" Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 03.01.2017 17:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
valmet 412s
Lähetetty: 03.01.2017 16:06    Viestin aihe:

Heh pohdin muuten että sj410 on ainut auto millä en jäänyt niin kiinni että vetoapua olisi tarvinnut... Eikä ollu vinssiä. Kun eteenpäin meno loppu nii tääpäin aina pääsi.


Juu näin toimi myös pikkuvittura.Miksei myös suiza tule taapäin jos ei jää mahastaan killumaan.
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 03.01.2017 18:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin ei tuota Vitaran keveyttä oo paljoa täällä mainostettu kun on puhuttu etenemiskyvystä vaikka siitä on Suzukit tunnettu. Siihen päälle lyhyt akseliväli ja momentinmuunnin.

Yritän muistaa ottaa kojelautakameran mukaan kunhan pääsen ajamaan omani joskus kiinni siten, että on apuja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Fspitz
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1174
Paikkakunta: Pohjois-Häme

LähetäLähetetty: 03.01.2017 20:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oisko tosta vitarasta vaimon työmatka autoksi kun se ei aina pääse auriksella perille tänne maalle. Kilometrejä tulee 30-35km vuodessa. Muutaman kerran olen käynyt auriksen ajamassa pihalle kun vaimo ei ole päässyt perille. Viimeinen mäki joskus vastustaa.
Auton vaihto aika taas vaimolla.
_________________
Minkä sanoin sen voin myös perua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ajava
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Kes 2008
Viestejä: 1251

LähetäLähetetty: 03.01.2017 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika moni pilaa lumi ominaisuudet autossaan laittamalla leveät renkaat,ennen oli renkaat kapiat ja korkeat.Vanhemmilla vitaroilla ei kuvan kaltaisia ongelmia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 26154

LähetäLähetetty: 03.01.2017 21:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Muutenkin tuo matala ja leveä rengasmuoti on typerä,jopa pakuissa näkee onnettomia lättänöitä vanteensuojuksia kumin virkaa toimittamassa,aivan aikasilla ukoilla.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 16884
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 03.01.2017 21:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep. Hyvänä esimerkkinä tuo yksi myydyimmistä autoista tällä erää, datsun kaskai. Aivan naurettava vehje vajaavetoisena heti kun loskaa tai edes lunta on yli 10 senttiä. En huonompaan etenijään ole törmännyt.

Edellä oli puhetta ettei sutivasta renkaasta ole hyötyä, siitä olen kyllä erimieltä.
Aika usein tahtoo olla keli, jossa normirengas menee lumesta tukkoon. Sudittamalla se pysyy usein edes jossain määrin auki (ei toki aina) ja saa pitoja.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 4893

LähetäLähetetty: 03.01.2017 23:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Jep. Hyvänä esimerkkinä tuo yksi myydyimmistä autoista tällä erää, datsun kaskai. Aivan naurettava vehje vajaavetoisena heti kun loskaa tai edes lunta on yli 10 senttiä. En huonompaan etenijään ole törmännyt.
...


Sillä 'avustavalla nelivedolla' menee niinkuin vastaava xtrail.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Koheltaja
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 4292

LähetäLähetetty: 04.01.2017 07:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Muutenkin tuo matala ja leveä rengasmuoti on typerä,jopa pakuissa näkee onnettomia lättänöitä vanteensuojuksia kumin virkaa toimittamassa,aivan aikasilla ukoilla.


Tällä wanhalla ukkolla on autossa aina ollut matalat kumit, tummennetut lasit, subbaria takakontissa jne. Eikä tulevaisuudessa tähän asiaan ole tulossa muutoksia.

Joku ongelma tässä yhtälössä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 13291
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 04.01.2017 09:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fspitz kirjoitti:
Oisko tosta vitarasta vaimon työmatka autoksi kun se ei aina pääse auriksella perille tänne maalle. Kilometrejä tulee 30-35km vuodessa. Muutaman kerran olen käynyt auriksen ajamassa pihalle kun vaimo ei ole päässyt perille. Viimeinen mäki joskus vastustaa.
Auton vaihto aika taas vaimolla.


Meillä vaimo on tykännyt Suzukista, tosin ajaa pääasiassa kaupunkiajoa.

Omasta mielestä maantieajossa tuo ei mikään legendaarinen ole ajotuntumalta, jos vertaa vaikka Avensikseen. Toki toi vakkari on ihan huippu.

Vajaan vuoden meillä Suzuki ollut, varsinkin hinta huomioiden mielestäni ihan ok hankinta meidän käyttöön.


Eniten askarrutti tavaratilan koko, mutta omissa harrasteajoissa tullut ajettua penkit kumossa.

Edit:
Se pitää vielä sanoa, että vaimo ei ole mikään "autoharrastaja" ja vaikka Suzukissa on kaikenmoisia tingeltangeleita, niin silti pystyy tollakin asenteella (Auto käyntiin ja mankkaa kovemmalle) käyttämään:

- Vakionopeussäädintä ei käytä ikinä, silti törmäyshälyt sun muut pelaa...
- Liikennevaloissa aina kytkin pohjassa, koska muuten auto sammuu (Stop&Go, jonka sais napista pois...)
- Nelivetomoodikytkimeen ei koske takuulla, mutta ei haittaa, kun taitaa olla koko ajan toi jonkinmoinen neliveto päällä...
- Ja mikä tärkeintä, vaimon mielestä auto oli hyvän näköinen (=tärkein hankintakriteeri).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 13291
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 04.01.2017 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kävin tekemässä vähän tiiveysliitännäistä happotestiä Suzukille, eli kovien pakkasten alla koneellisessa autonpesussa. Saas nähdä miten käy.

Toyotojen kanssa tossa ei oo ollut mitään ongelmaa. Kavereilla monenmerkkisiä autoja ja aika moni varoittelee, ettei mitään asiaa pesuun pakkasilla, ainakin lukot lakkaa pelaamasta heti ja vähän muutakin kremppaa voi tulla.

Ps. Kiitokset vielä nimim. Pedolle noista "lumitesteistä". Varmaan etelämmässäkin päästään tai joudutaan jossainvälissä ulosmittaamaan jollain tasolla tota lumihommaa. Ainakin omalla kohdalla ja ajotaidoilla toi on vielä kääntämätön lehti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4084

LähetäLähetetty: 04.01.2017 11:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten Vitara etenee verrattuna Daciaan tai Nissan X-Trailiin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 8133
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 04.01.2017 11:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Kävin tekemässä vähän tiiveysliitännäistä happotestiä Suzukille, eli kovien pakkasten alla koneellisessa autonpesussa. Saas nähdä miten käy.

Ps. Kiitokset vielä nimim. Pedolle noista "lumitesteistä". Varmaan etelämmässäkin päästään tai joudutaan jossainvälissä ulosmittaamaan jollain tasolla tota lumihommaa. Ainakin omalla kohdalla ja ajotaidoilla toi on vielä kääntämätön lehti.


Ite käytin kans alkuviikosta konepesussa. Liekkö se, vai auton päältä sulanut lumi syynä,
mutta polttoaineentäyttöaukon läppä oli jäätynyt ja jouduin sen vääntämään jääskrapalla auki.
Ei muita komlikaatioita.



Ei nämä etelän lumet anna mitään haastetta Suizalle... Eilen olin Porvoossa ja päivän aikana tuli
+20 cm lunta. Piirtäähän se pohja tuossakin, vaan ei tuollainen höty etenemistä haittaa.
Ihan hyvin pysty meneen 120 km/h vasenta kaistaa, kun etelän vetelät junnas oikeella peloissaan puolta hitaampaa,
vaikka se oikee kaista oli lumeton ja vasen umpihankea...

Täytyy vielä testiin viitaten mainita, ettei meikän Suzukissa ole ainakaan mitään rengasdoupinkia harrastettu.
Alla on nimittäin orkkis kokoiset kiinalaiset Aelus Ice Challangerit, joissa uutenakin nastoja on korkeintaan
kolmasosa siitä mitä tämän päivän Hakkapeliitoissa. Valintaperusteena oli hinta, 320 € / kierros.
Hyvin noilla on tultu Suzukin kanssa toimeen. Ilman ajonvakautusta olisi kyllä aika hazardia.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 32, 33, 34 ... 76, 77, 78  Seuraava
Sivu 33 Yht. 78

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com