OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 04.01.2017 13:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Rahkonen
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 95

Lähetetty: 31.12.2016 11:07    Viestin aihe:


Pakki huomion tein itekki meinasin jäädä kaupungissa kiinni kun piti päästä paksuun penkkaan parkkiin. No eteenpäin sit irtos helposti.

Siis saisko tarkennusta asiaan.

_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 04.01.2017 21:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ollut aurattua paikkaa vaan semmonen 25-35cm pakkaantunutta lunta. Menin pakilla siihen ja pysähdyin. Korjasin vielä taaksepäin niin luistonesto säkätti ja auto uppos. No kun tulin takas autolle laitoin lockin päälle niin lähti melko helposti eteenpäin. Taakse en enempää kun alko heti uppoamaan lockillakin. Mulla on Hakkapeliitta kasit jossa kuvio on semmonen että toimii lähinnä eteenpäin. Oliko sitten siitä kiinni vai Vitaran luistonestosta. Olishan se jauhattamalla siinä pakillakin varmaan mennyt, mutta ei viiti huvikseen renkaita kuluttaa. Eli joko luistonesto nappaa pakilla helpommin tai renkaan kuvio vaikutti tai molemmat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 09.01.2017 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Rahkonen
Lähetetty: 04.01.2017 21:51    Viestin aihe:

Korjasin vielä taaksepäin niin luistonesto säkätti ja auto uppos.

Niin oliko luistonesto päällä,kokeilitko luistonesto pois olisiko ollut minkäänlaista vaikutusta.

Muitakin huomioita Suzukista,
plussat ensin

+"pieniruokainen",6,5-7 litraa,pääasiassa pätkäajoa
+vakkari ykköstä
+tarkenee pakkasilla
+näppärä ajettava,varsinkin kaupungissa ja mutkateillä.
+peruutuskamera
+ovet sulkeutuu hyvin,myös takaluukku.
+Stop&Go,ei kerkee kissaa sanomaan kun sammuu ja käynnistyy,eri asia tarviiko tätä,saahan sen napista pois mutta merkkivalo killottaa mittaristossa.
+nykyaikaisen näköinen ulkoa,varauksin sisältä.
+/-kuskin penkki,saisi olla portaaton selkänojan kallistus.
+sisämelu,eipä häiritse.

-tuulilasi huurtuu helposti,nopeaan huurut myöskin lähtee huurteenpoistolla.
-mittariston keskinäyttö vanhanaikainen,myös valikkotappi.
-taustapeili saisi olla suurempi.
-suoralla tiellä ajettavuus.
-peruutuskameran linssi,saa usein varsinkin lumipöpperökelillä olla puhdistamassa
-tunkki puuttuu.
-kajarien äänentoisto ei kummoinen,ainakaan tässä perusmallissa.
-keskikyynärnojan puute.
-paksumpi/isompi ratti,mieluimmin nahkaa
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20103
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 10.01.2017 07:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä listaus.

Itse tosin olen eri mieltä noiden ovien ja takaluukun pelaamisesta ja sisämelusta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20103
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 10.01.2017 07:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meinasin mällätä Suzukin lumisella sivutiellä peurajahdissa, kun mutkan takaa tuli vastaantulija.

Olin huuli pyöreänä, kun uusilla Nokialaisilla jarrutusmatka tuntui yllättävän pitkältä. Tiedä sitten, oliko syynä liian suuri tilannenopeus, vai onko Suzukin ABS jotenkin "hidas". Oma perstuntuma oli, että lukkojarrutuksela auton ois pitänyt pysähtyä huomattavasti nopeammin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 10.01.2017 10:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

suiza kirjoitti:
Lainaus:
Rahkonen
Lähetetty: 04.01.2017 21:51    Viestin aihe:

Korjasin vielä taaksepäin niin luistonesto säkätti ja auto uppos.

Niin oliko luistonesto päällä,kokeilitko luistonesto pois olisiko ollut minkäänlaista vaikutusta.


Oli päällä, ei tarvinnut kokeilla ilman kun irtos. Mutta pakilla otti helpommin vastaan oliko sitten luistoneston säädössä vai renkaissa en osaa sanoa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 10.01.2017 10:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Meinasin mällätä Suzukin lumisella sivutiellä peurajahdissa, kun mutkan takaa tuli vastaantulija.

Olin huuli pyöreänä, kun uusilla Nokialaisilla jarrutusmatka tuntui yllättävän pitkältä. Tiedä sitten, oliko syynä liian suuri tilannenopeus, vai onko Suzukin ABS jotenkin "hidas". Oma perstuntuma oli, että lukkojarrutuksela auton ois pitänyt pysähtyä huomattavasti nopeammin.

TM talviautotestissä oli pisimpiä jarrutusmatkoja koko porukasta. Tosin TM pikkukatumaasturitestissä oli parhaat jarrut kuivalla tiellä joten tiedä häntä.
Hyvin tuo mielestäni pysähtyy, mutta keveys auttaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10076
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 10.01.2017 11:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Meinasin mällätä Suzukin lumisella sivutiellä peurajahdissa, kun mutkan takaa tuli vastaantulija.

Olin huuli pyöreänä, kun uusilla Nokialaisilla jarrutusmatka tuntui yllättävän pitkältä. Tiedä sitten, oliko syynä liian suuri tilannenopeus, vai onko Suzukin ABS jotenkin "hidas". Oma perstuntuma oli, että lukkojarrutuksela auton ois pitänyt pysähtyä huomattavasti nopeammin.


Suurin syy tähän on vetopito... Jos oisit lähtenyt Anjoviksella, niin heti pihasta poistuessa ois huomannu,
että on helevetin liukasta ja ois osannut suhtautua myös jarrutusmatkaan kelin mukaan.
Vaan nelivedolla kun lähtee, niin menee kun kesäkelissä, eikä kiinnitä vallitsevaaan tilanteeseen huomiota
ennen ensimmäistä äkkimutkaa tai jarrutusta...

Nythän tuolla on mettäautoteillä pohjalla peilijää ja pinnassa lumikerros... Jalkasinkin tullu könyttyä turvalleen.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
suiza
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 31 Lok 2016
Viestejä: 31
Paikkakunta: Itä-Suomi

LähetäLähetetty: 10.01.2017 13:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
]Peto
Lähetetty: 10.01.2017 11:09    Viestin aihe:

Vaan nelivedolla kun lähtee, niin menee kun kesäkelissä, eikä kiinnitä vallitsevaaan tilanteeseen huomiota
ennen ensimmäistä äkkimutkaa tai jarrutusta...

Juu näinhän se on,itselläkin neljäs "maasturi"menossa ja toisinaan unohtuu ettei se pysähdy sen paremmin kuin vajaavetoinen,neliveto antaa väärän turvallisuuden tunteen jarrutuksissa,mutta kuitenkin ykstalvinen lumi on nelivedolle usvaa. Smile
_________________
Kaikenlaisii kotteroita ajettu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20103
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 10.01.2017 14:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toki sekin saattaa hämätä jarrutusmatkatuntumassa, kun toinen tulee vastaan myös jarrujalka suorana. Välimatka kutistuu ikäänkuin tuplavauhdilla. Vastaantulijalla oli muuten Avensis Smile.

Pitää tuota koittaa vähän tutkia, eli vaikuttaako ABS-ohjauksen toimintaan jotenkin, painatko jarrupoljinta reilusti vai ihan tosissaan lumpio suorana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10076
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 10.01.2017 14:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainaki liukkaalla lumi tiellä menee ihan semmosellä semipolkasullakin hätäjarrutehostuksen puolelle,
eli täysjarrutukseen. Huomaa tiuhaan vilkkuvista hätävilkuista... Wink
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10076
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 10.01.2017 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käytin tänään 40 000 km huollossa Tampereella, maksoi 254,60 €. Ensimmäinen "isompi" huolto, ihan kohtuuhintainen merkkiliikkeeksi...
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20103
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 11.01.2017 09:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kukaan muuten perehtynyt tarkemmin tuohon Suzukin nelivedon snow/mud-asetukseen?

Sport asennonhan huomaa selvästi. Jossain taisi olla infoa, että se ei tee muutakuin muuttaa kaasupolkimen ”välitystä” ja saa näin auton tuntumaan pirteämmältä…

Entäs tuo Snow-asetus, minkälaisissa oloissa (Aurattu liukas tie? Hitaahko lumisten sivuteiden ajelu? Auraamaton luminen tie 50…80kmh nopeusalueella?) sitä olisi tarkoitus käyttää ja miten se käytännössä vaikuttaa? Kokeilin tuota ”asfalttiteillä”, kun yöllä oli satanut reiluhkosti lunta. Ainakaan itse en heti kyllä mitään isompaa eroa huomannut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 11.01.2017 12:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tämmönen "matriisi" löytyy youtubesta videosta. Eli miten missäkin moodissa säädetty luistonesto, kierrokset, voimansiirto eteen taakse jne. Tässä on mainittu CVT automaatti koska S-Crossiin tehty, mutta periaate edelleen sama.

https://youtu.be/VGvMbRpbxqc?t=40s

Snow moodi on nimenomaan liukkaille tehty. Se ennakoi mutkissa, tulkitsee ratin liikkeet jne. Neliveto on koko ajan valmiiksi päällä eli esim. kaarreajossa toimii paremmin kuin Auto asento se on helppo testata. Etenemiskyky ei ole mitenkään erityinen koska vetoluistonesto rajoittaa menoa. Minusta auttaa eniten sorateillä ja muilla liukkailla.

https://www.youtube.com/watch?v=R3xPUEjY0Aw
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20103
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 11.01.2017 12:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänks
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 33, 34, 35 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 34 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com