Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Rahkonen Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2016 Viestejä: 188
|
Lähetetty: 29.11.2017 11:43 Viestin aihe: |
|
|
Tommonen on se panssari, kaipa suojaa lumeltakin melko hyvin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10082 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 29.11.2017 14:12 Viestin aihe: |
|
|
Reilu 90 000 ajettu, kun kardaani antautui. Alkoi ravistaa kuin jumala kerjäläistä. Alle 40 km/h pystyi ajamaan,
joten nilkutin kotia ja siitä hinurilla merkkihuoltoon. Jos jotain positiivista täytyy hakea, niin onneksi laukes takuuaikana. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NV Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Lok 2014 Viestejä: 170
|
Lähetetty: 29.11.2017 15:55 Viestin aihe: |
|
|
Siis ite kardaani vai kannatinlaakeri? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10082 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 29.11.2017 15:59 Viestin aihe: |
|
|
NV kirjoitti: | Siis ite kardaani vai kannatinlaakeri? |
Se jäi hiukka epäselväksi. Itte epäilin kannatinlaakeria, mutten alkanut tossa kurassa alle ryömimään.
Se kuitenkin uusitaan koko kardaani kaikkine kilkkeineen. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
anttijaa Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Elo 2006 Viestejä: 252
|
Lähetetty: 29.11.2017 19:25 Viestin aihe: |
|
|
Suzuki Igniksessä (vanha malli) kardaani on kaksiosainen ja toisessa osassa kannatinlaakeri on prässättynä kiinteästi, eikä sitä voi vaihtaa erikseen.
Tuo vanhempi 4x4 Ignis menee lumessa myös ihan hyvin. Ei tietenkään ole mikään maasturi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 29.11.2017 21:09 Viestin aihe: |
|
|
Joku vois kokeilla tuommosta Lähinnä kiinnostaisi korotuksen vaikutus polttoaineen kulutukseen. Aiemmissa kärryissä korotus on nostanut kulutusta litran pari sataselle. Niissä on kyllä ollut jäykkä akseli takana tai sitten myös edessä. Samalla yleensä vaihtunut rengastus karkeampaan että vaikea sanoa mitä se vaikuttaa.
Tuossa auton alle katselin ja muutama sentti maavaraa ei tekisi pahaa. Ehkä pitää odotella että takuuaika loppuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20106 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 30.11.2017 21:18 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Reilu 90 000 ajettu, kun kardaani antautui. Alkoi ravistaa kuin jumala kerjäläistä. Alle 40 km/h pystyi ajamaan,
joten nilkutin kotia ja siitä hinurilla merkkihuoltoon. Jos jotain positiivista täytyy hakea, niin onneksi laukes takuuaikana. |
Joko on selvinnyt mikä meni ja miten takuu toimii tämmösessä isommassa jutussa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 10082 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 01.12.2017 08:45 Viestin aihe: |
|
|
Lahtinen kirjoitti: | Peto kirjoitti: | Reilu 90 000 ajettu, kun kardaani antautui. Alkoi ravistaa kuin jumala kerjäläistä. Alle 40 km/h pystyi ajamaan,
joten nilkutin kotia ja siitä hinurilla merkkihuoltoon. Jos jotain positiivista täytyy hakea, niin onneksi laukes takuuaikana. |
Joko on selvinnyt mikä meni ja miten takuu toimii tämmösessä isommassa jutussa? |
Auto ois ollut valmis eilen iltapäivällä, vaan pääsin vasta tässä aamusella hakemaan.
Kardaanista oli antautunut keskinivel, eikä laakeri. Mutta tosiaan koko kardaani uusittiin.
Hinuri meni kaskoon ilman omavastuuta ja remontti Suzukin piikkiin eli itselle tuli kustannuksia 0 €.
Autolla ajettu 91 tkm, joten ihan hyvä kohta tässä uusia tommonen isompi osa...
Eihän sen kyllä kuuluisi noilla kilometreillä antautua, mutta osansa saattaa olla, että auto ollut oikeasti maastoauton virassa.
Toskin moni "oikean maasturin" omistaja ajelee vastaavissa paikoissa. Täällä nykyisellä asuin/jahtiseudulla
on melko kiviset ja kuraiset maastot. Täytyy myöntää, ettei kaikissa kivikoissa ole aina pohjakosketuksilta vältytty.
Voihan olla, että kartaani on jossain kolauksessa saanu kipiää. Nyt se kyllä laukesi ihan maantiellä,
kun tärinä alkoi, luulin renkaan irtoavan... Onneksi tämmöisiä ei alettu huollossa kyselemään,
vaan auto laitettiin kuntoon takuuseen, kuten kuuluukin. Pisteet Suzukille. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 01.12.2017 09:11 Viestin aihe: |
|
|
Hieno homma että takuu pelaa. Itsekin olen huomannut että osumaa pohjaan tahtoo tulla jonkin verran. Pari senttiä lisää maavaraa ei haittaisi. Tosin luulen että itsellä on lähinnä kolissut takaperä, joka taitaa olla alin kohta ja siinä on panssari. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20106 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 01.12.2017 12:41 Viestin aihe: |
|
|
Hyvä kuulla, että takuu pelaa.
Mielenkiintoinen homma, monastihan tuontyyppinen vika ei ole välttämättä mikään yksittäistapaus, ellei osa ole saanut sopivasti iskua. Eli saattaa mennä muiltakin ”kovemmassa ajossa” ja noilla kilsoilla ollaan monen kohdalla takuun ulkopuolella jo.
Sekin on mielenkiintoista, että jos osassa on iskujälkiä, ettei takuu alkanut ämpyilemään. Ilmeisesti joidenkin merkkien kohdalla ollaan aika herkkiä tutkailemaan, voisiko ”syyn” vierittää kuskin kontolle ja välttää takuukustannukset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pjt60 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 22 Tou 2016 Viestejä: 13
|
Lähetetty: 01.12.2017 12:47 Viestin aihe: |
|
|
Moi vitaran omistajat.Mulla on alkanu monitoiminäytön kohdassa kuuluun aika resonointi.Tänään huomasin että näyttö olisi painunut hieman sisään,kehyksen ja näytön väliin tullut parin millin rako ympäriinsä.Jos joku viittis ystävällisesti katsoa kuuluuko siinä olla mitään rakoa. Ps.aika tilattu huoltoon.mielenkiinnosta kyselen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 20106 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 01.12.2017 15:01 Viestin aihe: |
|
|
pjt60 kirjoitti: | Moi vitaran omistajat.Mulla on alkanu monitoiminäytön kohdassa kuuluun aika resonointi.Tänään huomasin että näyttö olisi painunut hieman sisään,kehyksen ja näytön väliin tullut parin millin rako ympäriinsä.Jos joku viittis ystävällisesti katsoa kuuluuko siinä olla mitään rakoa. Ps.aika tilattu huoltoon.mielenkiinnosta kyselen. |
Se koristeframehan on useita millejä yläpuolella. Ja ku kynnellä koittaa framen alapinnan ja näytön väliä, tuntuu ensalkuun parin millin gap. Kynnen kärki kumminkin osuu johonkin kovaan. Oma järkeily on, ettei tossa ole varsinaisesti ilmaväliä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2560
|
Lähetetty: 01.12.2017 19:36 Viestin aihe: |
|
|
Miksikäs se takuu ei olisi korvannut? Volkkarimiesten oireita on jos epäillään että takuu ei korvaa takuun alaisia asioita takuuaikana.
Onko uuden vituran kardaani prässinivelillä? Tosin koko rainan uusiminen lienee edullisempaa kuin nivelen korjaaminen väliin joka tapauksessa. Edellisessä grandeviturassa on vielä sokkamurrokset, ihme sinällään kun jo 1970 alun voorteissa oli prässätyt, niitä tosin uusittiin purkamalla + kasaamalla ja sokkavarmistus hitsipisteillä. Ellei osunut kohilleen niin tasapainotus oli hiukan haastavaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9432
|
Lähetetty: 01.12.2017 20:29 Viestin aihe: |
|
|
äRPee kirjoitti: | .
Onko uuden vituran kardaani prässinivelillä? Tosin koko rainan uusiminen lienee edullisempaa kuin nivelen korjaaminen väliin joka tapauksessa. Edellisessä grandeviturassa on vielä sokkamurrokset, ihme sinällään kun jo 1970 alun voorteissa oli prässätyt, niitä tosin uusittiin purkamalla + kasaamalla ja sokkavarmistus hitsipisteillä. Ellei osunut kohilleen niin tasapainotus oli hiukan haastavaa. |
Sekavaa höpöystä. mm."sokkavarmistus hitsipisteillä".
Oli sokitettu tahi prässätty, niin ristikoiden uusiminen on (väittäisin!) aina halvempaa kuin uusi kardaani) Prässätty aina syytä tasapainoittaa. Vaan niin myös sokkaisetkin. Moniko jälkimmäisten suhteen näin tekee? Niinpä. Ja sitten ihmetellään kun laatikkojen häntien stefat saattaa porsii...
Moniko katsoo että käikäleet meni samassa asemassa takaisin? Harva.
Puoliskon Suikerossa (Jimny) rupesi menemään varsinaisen laatikon ulosoton stefaa tuossa 75K kohdalla, ja syy oli jumineet välikardaanin ristikot. Uusi kardaani olisi maksanut järjettömiä ja ristikoita kun ei pystynyt vaihtamaan (kun prässätyt ja hepatut) Suzukin mukaan. No kas, soppasia ristikoita kyllä löytyy huru, ja niin tekijöitäkin: http://www.ko-met.fi/ uskallan väittää että tuo nykyisellään on tarkemmin balanssissa kuin Japseista lähtiessään...
Taakuun ollessahan aivan se ja sama, mikäli se sen piikkiin menee. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
äRPee Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2560
|
Lähetetty: 01.12.2017 20:43 Viestin aihe: |
|
|
Ilman lainauksia niin wat ever. Takuuhuolto-organisaatiolle tod.näk. edullisinta uusia koko pötkö, tai no ehkä nykyisissä takuuhuolloissa osattaisiin sepittääkin? Viisi vuotta taapäin oli x-trail, kardaaniin ei saanut varaosia, vain koko helvetin rusetin, ruuvit tosin erikseen. Ja huom. sokka hitsillä oli kotipajan räpellystä, varmaan ammattipajassa olisi ajettu tasapainotuskoneessa eikä maalattiaisen tallin kurassa pukeille nostettuna tussilla vipottavan kardaaniin kylkeen merkkiä piirtäen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|