OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 22.12.2017 23:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oliko susuki nastarenkailla ja tojota kitkoilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2214
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 23.12.2017 00:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ainoa kuviteltavissa oleva keli tuollaiseen on se, että cruiserissa on huonommat renkaat ja pohjalla on polanne, jonka väli sopii helpommin vituran raidevälille. Ja huonompi kuski...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 23.12.2017 03:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Senverran tuli land cruiserilla ajettua että ei vituralla ois ollut mitään asiaa. En usko että vitura menee pahemmasta paikasta kuin dusteri ja dusterilla ei kannattanut cruiseria seurata. Toki cruisrissa oli huomattavasti paremmat renkaat ja ensimmäisen vuoden jalkeen alustan korotukset sun muut. Sen jälkeen citymaastureita ei voinut enään edes verrata. Siinä missä dusterilla loppui liikut cruiserilla ei vielä tarvinnut kummemmin ajolinjaa katsella.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pudejovicky
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Elo 2011
Viestejä: 1433
Paikkakunta: Syrjäinen

LähetäLähetetty: 23.12.2017 10:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Yleisesti varmaan juuri noin, mutta rengastuksesta on ihan älyttömästi kiinni eteneminen.
Yksi mikä tuli tuon polanteen ja raidevälin lisäksi mieleen on paino. Voi olla tasainenkin jäinen kerros pohjalla ja jos kevyemmän auton alla ei ala sortumaan ja painavamman alla aina rutisee niin että koko ajan on "ylämäki", niin vaikuttaahan se etenemiseen oleellisesti.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
uroskarhu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Hel 2017
Viestejä: 131
Paikkakunta: Keski-Suomi

LähetäLähetetty: 23.12.2017 18:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vitarassa on continellit nastoilla 215x65x16. Cruiserissa nokialaiset nastoilla 235x75x17. Eikä mitään korotus sarjoja. Jippo olikin siinä kun lumi oli märkää Vitata polki alleen ja Tojotaa ei kestänyt polanne, näin tällä kertaa. Tiedän ettei tämmöistä sais mennä julkasemaan, kun tietää Toijotan omistajat.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti AIM Osoite
pjt60
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Tou 2016
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 23.12.2017 20:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on omakohtaisia kokemuksia Pajero meni paljon huonommin polanteessa kun pohja petti.Vitara sen verran kevyenpi määrätyssä lumessa sitten maastoajo erikseen .vitaralla ei viitti edes koittaa mihin pajerolla oli pala pullaa.Hyvää joulua kaikille Very Happy Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Berkele
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Hei 2006
Viestejä: 2214
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 23.12.2017 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo on totta, jos toinen menee pohjasta läpi ja toisen alla kestää. Sopivalla pohjalla menin aikanaan 87 nissan micralla semmosesta paikasta, missä traktorikin oli rypenyt. Sopivasti kesti ajaa toisen renkaat keskipolanteella ja toiset ojapenkalla. Renkaiden välissä puolimetrinen rattorinrenkaan ura. Meinas kyllä vähän jänskättää.

Tuli tuosta pohjan pettämisestä just äsken mukava arpeeti. Olis talven päälle tulossa täysperävaunulasti puuta pihaan polttopuutarpeiksi. Oon foresterilla ajanu jälkeä kovaksi, että sais roudan menemään kunnolla maahan ja kestäis sitten isolla autolla ajaa lastissa pihan perille. Lähdin polkemaan tänään tullutta 20-30 sentin uutta kerrosta. Perälle asti meni normaalisti ku tyhjää vaan. Perillä pakittamaan lähtiessä sitten hulahti läpi edellisestä tampatusta kerroksesta. Tuli melko rypeminen. Näköjään vesisateet oli pehmittäny perillä olleen paksumman kerroksen ja uusi lumi oli estänyt jäätymisen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9429

LähetäLähetetty: 05.01.2018 12:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Suzuki halpuutti neliveto-Vitaran alle 20 000 euron"

http://www.iltalehti.fi/autouutiset/201801042200646531_oa.shtml
_________________
Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 05.01.2018 14:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä olisi varmaan monelle cityhuntterille passeli pirssi ja vielä ilman turboa niin turhia särkyviä osiakin vähemmän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 06.01.2018 08:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuosta edellisestä perusmallista on taidettu pudottaa pois kattokaiteet, tummennetut takalasit, vakkari (vaimo ei osaa käyttää), peruutuskamera (kurainen linssi silloin ku tarvis), konsolin näyttö ja vanteet 16" peltivanteet (jahtihommissa paremmat).

Hintaa on taidettu noilla saada alas liki kolmetonnia.

Tossa alkaa olla vaihtoehtoa käytetylle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 19.01.2018 10:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miten olette muuten ratkaisseet vararengaskuviot? Taitaisi mahtua täysikokoinenkin sinne pohjan alle? Itsellä tuli hankittua auton mukana tilapäisvarapyörä, mutta nyt olen miettinyt että olisi ollut sama vaiva hankkia täysikokoinen vararengas jälkihankintana. Sen verta korvessa tulee välillä ajeltua ettei ole ihan optimi tuo pieni rengas, ajaahan se tietty asiansa.

Jos muuten joku on vailla tämmöstä voin luopua kohtuuhintaan.

https://autofuerst-shop.de/wheel-accessories/genuine-compact-spare-tyre-backfitting-kit-for-your-suzuki-vitara.html?language=en
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 19.01.2018 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Toisesta rengassatsista yks kumi takarontissa.

Mahtuu, kun pohjalevy yläasennossa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 19.01.2018 11:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, mulla on renkaat säilytyksessä en jaksanut mennä kokeilemaan, siltä se näytti kun mittailin. Pitää varmaan heittää pidemmillä reissuilla täysikokoinen toisesta sarjasta sinne pohjalle niin pääsee helpommalla. Onhan tuo pikkunen kätevä kooltaan, mutta sillä ei saa ajaa yli kahdeksaakymppiä. Olis ollu järkevmämpi ostaa peltivanne ja siihen kumit jälkikäteen, mutta jotenkin se varapyörä oli helppo ruksata samaan konkurssiin aikanaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pjt60
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Tou 2016
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 19.01.2018 12:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse hommasin sopivan peltivanteen ja siihen sopivan renkaan.Tunkin hajottamosta vitosella ja heti samana kesänä oli käyttöä.Sepeli puhko niin ison reiän ettei menny kamelinpaskalla tukkoon.Pohjalevy yläasennossa mutta eipä tuo haittaa kun ei jätä tielle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Rahkonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tam 2016
Viestejä: 188

LähetäLähetetty: 19.01.2018 14:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Fiksu teko, olispa itekki tajunnu Laughing On mulla vaahdotkin kontissa muttei sekään kai auta isommissa reissä. Mikähän on kun en ole onnistunut puhkomaan renkaita sepeliin. Kaveriporukassakin kuulee noista. Nokian renkaissa on xl siellä lienee kankaita enempi / kaksoisrunko, muttei sekään kai aina sepeliä estä. Yleensä ajan max 30 kmh pikkuteillä missä sepeli ihan pinnassa, liekö siinä salaisuus vai moukan tuurissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 58, 59, 60 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 59 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com