OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 20.07.2018 06:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Vaan voi ihme että yllätyin kun kävin kopaisemassa tänään uutta Swift Hybridiä. Eihän se mikään oikea hybridi ole.
Mutta siis sillä mahtui ihan oikeasti isokin mies ajamaan jotenkuten, kaikki mahdolliset herkut mukana perushintaan, ja ihan jees ajettava jos ei ole kiire. Ja nelivetohan se on.
Sikäli tuo kiinnostaa, että ooppelista saisi tuohon 1500 romutuspalkkiota ja maahantuojalta toinen mokoma "alennusta" eli 3000€ listahinnasta pois.
n. 18k€ jäisi maksamaan tarpeellisilla varusteilla, ilman talvirenkaita.
Eihän tuo mikään jahtiauto ole tietenkään, mutta emännälle ja voisi sillä itsekin ajaa ihan mielikseen.
Toki 18ke autoon on silkkaa hulluutta, mutta lopunpeleissä kun miettii mitä saa kympillä käytettynä....elämä on.


Yksi mietittävä on sekin, että paljonko joutuu itselle tärkeistä varusteista tinkimään ja loppupeleissä laittamaan lisää väliä, jos miettiikin GL mallin Vitaraa. Siinäkin lähtöhinta taitaa olla alle 20ke.

Toi Swift tais muuten olla jossain autolehden koeajossa joku aika takaisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KKP specialist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2013
Viestejä: 846

LähetäLähetetty: 20.07.2018 07:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Suzukilla on myös Ignis. Ulkomailla se on otettu hyvin vastaan, mutta Suomessa sen myynti on typerästi annettu johonkin verkkokauppaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 02.08.2018 15:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

https://www.suzuki.fi/uudistunut-suzuki-vitara-2018/

Ilmeisesti tosiaan jonkinmoista faceliftiä, vaparikone putoaa mallistosta ja turvazydeemojen parannuksia (tarpeettomia keskimääräistä kuskia paremmille jahtimiehille?):

”Uudistuneessa Suzuki Vitarassa on vakiona mm. aktiivinen kaistavahti, kaistanvaihtoavustin, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä, liikennemerkkien tunnistus ja törmäyksenestoavustimessa on nyt myös jalankulkijoiden tunnistusominaisuus.”
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Larsen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Elo 2012
Viestejä: 2883

LähetäLähetetty: 02.08.2018 23:49    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
https://www.suzuki.fi/uudistunut-suzuki-vitara-2018/

Ilmeisesti tosiaan jonkinmoista faceliftiä, vaparikone putoaa mallistosta ja turvazydeemojen parannuksia (tarpeettomia keskimääräistä kuskia paremmille jahtimiehille?):

”Uudistuneessa Suzuki Vitarassa on vakiona mm. aktiivinen kaistavahti, kaistanvaihtoavustin, risteävän liikenteen varoitusjärjestelmä, liikennemerkkien tunnistus ja törmäyksenestoavustimessa on nyt myös jalankulkijoiden tunnistusominaisuus.”


Veikkaanpa hinnan nostamista jos varusteet lisääntyvät. Mitenkähän sitten litranen turbo kestävyydeltään. Nooh, onhan noita muillakin. Olikohan se fordin 1.0 ecoboost.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6933

LähetäLähetetty: 03.08.2018 00:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikö se nuilla litrasilla ole suurinpiirtein 200 tonnia ja paaliin?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 03.08.2018 15:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Fordin moottorikehityksen ja EcoBoost-moottoriasiantuntija Paul Swift antoi Ilta-Sanomille suoran vastauksen sitä kysyttäessä.

- Olemme laskeneet, että uuden 140-hevosvoimaisen 1.0 EcoBoost –moottorin pitäisi kestää kovassa käytössä oikein huollettuna noin 240 000 kilometriä ilman ongelmia. Hieman leppoisemman kaasujalan taitava kuljettaja päässee yli 300 000 kilometrin rajapyykin, Swift vahvistaa."

https://www.is.fi/autot/art-2000000788886.html
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-Teemu-
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Kes 2012
Viestejä: 608

LähetäLähetetty: 03.08.2018 15:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laskettu on että kestää, mutta ovatkohan testanneet käytännössä kuinka laskelmat pitävät paikkansa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 03.08.2018 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos tuo epäilyttää, niin kannattaa ostaa isolohko 1,4 TSI volkkari ketjujakopäällä. Ja varmuuden vuoksi vielä DSG:llä. Wink

Ei taida Fordin pikku Ecoboosteista olla netissä samanlaista itkuketjua kuin VAG-areenalla konsernin vastaavista koneista + 1.8 TSI: moottoriongelmat. Wink
_________________
Kuolema tulee mustalla autolla.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
äRPee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 2560

LähetäLähetetty: 03.08.2018 20:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kun tuollaisen vetää kehiin autoja käsittelevässä topikissa, niin melkein joutuu häpeämään, on se niin helppo ja nopee... Laughing macareenareenareenallako seoli vai vagareenalla... Laughing

Tapiok kirjoitti:
Jos tuo epäilyttää, niin kannattaa ostaa isolohko 1,4 TSI volkkari alla just vaiolikose vagareenalla... ketjujakopäällä. Ja varmuuden vuoksi vielä DSG:llä. Wink

Ei taida Fordin pikku Ecoboosteista olla netissä samanlaista itkuketjua kuin VAG-areenalla konsernin vastaavista koneista + 1.8 TSI: moottoriongelmat. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bertoni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Huh 2004
Viestejä: 113

LähetäLähetetty: 04.08.2018 09:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykyisin kaikikilla automerkeillä on ongelmia kun uudet mallit tuodaan raakileina markkinoille. VW:n ongelma on ollut muihin sisarmerkkeihin (skoda / seat) verrattuna kalliimpi hinta samoilla tyyppivioilla. Lisäksi VW:n maahantuojan esim. Laakkosen suhtautuminen tyyppivikojen korjaukseen on todella törkeää. Huoltovapaan nokkaketjun tai DSG vaihteiston ei tarvitse Laakkosen mukaan kestää kuin 100 tkm. Minun mielestä niiden kesto on auton elinikä. Muut merkit hoitavat tuollaiset tyyppiviat huomattavasti tyylkkäämin. Mutta kuten erä autohajottamon iltasanomissa kirjoitti: Tojotan diseleitä ei kannata laittaa hyllyyn onnettoman kysynnän takia mutta DSG vaihteistot eivät hyllyssä kauaa vanhene!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kässehtijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2010
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 06.08.2018 13:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Morjesta Kampraatit! piti oikein aktivoida ikivanha käyttäjätunnus että pääsee teiltä kyselemään vähän mielipiteitä tuosta Vitaran valinnasta. Olen nyt pitkän harkinnan jälkeen päätymässä ratkaisuun että pankista pitäs hakia sen verran syntiä että kynnet pystyis kerranki ihan uuteen pirssiin. Halu saada takuuauto alle... Vitara on valikoitunut lähinnä hinta laatu suhteen vuoksi meikäläisen tähtäimeen.

Nyt on mietinnässä että ottaisiko ihan karvalakeista karvaisimman, pari GL mallia on vielä saatavilla 1,6 manuaaliaskilla. Tässä vaihtoehdossa kirvelee vähän se että edes normi vakkaria ei ole saatavilla. Myyjä ei tiennyt voiko jälkiasentaa?! Toinen juttu, miten pelaa tuo 1,6 / man. 5v yhdistelmä, onko se täyttä tuskaa matalilla kiekoilla?? pienehköjä vetohommia joutuisi tekemään, lohiveneen nostoa liuskoilta joskus voi olla kelkkakärri perässä myös..

Sitten oli ajatus 1,6 AT, täällä taisi jollakin olla sellainen. En ole päässy kokeileen ku 2013 vuosimallin S-crossia 1,6l moottorilla ja autoaskilla, tuntui hieman hengettömältä, vaihteisto ajatti/jyryytti todella matalilla jopa 1000rpm kierrosluvuilla taajamissa. Onko tuo ihan vastaava kun vitaran yhdistelmä, myyjä sano tämän olevan portaaton ja vitaran mainostetaan olevan 6v automaatti..? Sportti asennolla löytyi tuosta paremmin menoa. Automaattivaihteisto auttaisi siinä heikossa alaväännössä??

No kolmas vaihtoehto on oottaa hieman kohta tulee boosterjetti 1,4 GL+ varustetasolla ja päivityksillä, sen hinta asettuu johki 25000€ tasoon eli 1,6 AT kanssa samoille. Boosterjetti on kyllä mukavan vääntävä kone. onkohan niissä ollu mitään probleemia vielä, vasta toki vähän aikaa olleet markkinoilla?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 06.08.2018 19:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kässehtijä kirjoitti:
Morjesta Kampraatit! piti oikein aktivoida ikivanha käyttäjätunnus että pääsee teiltä kyselemään vähän mielipiteitä tuosta Vitaran valinnasta. Olen nyt pitkän harkinnan jälkeen päätymässä ratkaisuun että pankista pitäs hakia sen verran syntiä että kynnet pystyis kerranki ihan uuteen pirssiin. Halu saada takuuauto alle... Vitara on valikoitunut lähinnä hinta laatu suhteen vuoksi meikäläisen tähtäimeen.

Nyt on mietinnässä että ottaisiko ihan karvalakeista karvaisimman, pari GL mallia on vielä saatavilla 1,6 manuaaliaskilla. Tässä vaihtoehdossa kirvelee vähän se että edes normi vakkaria ei ole saatavilla. Myyjä ei tiennyt voiko jälkiasentaa?! Toinen juttu, miten pelaa tuo 1,6 / man. 5v yhdistelmä, onko se täyttä tuskaa matalilla kiekoilla?? pienehköjä vetohommia joutuisi tekemään, lohiveneen nostoa liuskoilta joskus voi olla kelkkakärri perässä myös..

Sitten oli ajatus 1,6 AT, täällä taisi jollakin olla sellainen. En ole päässy kokeileen ku 2013 vuosimallin S-crossia 1,6l moottorilla ja autoaskilla, tuntui hieman hengettömältä, vaihteisto ajatti/jyryytti todella matalilla jopa 1000rpm kierrosluvuilla taajamissa. Onko tuo ihan vastaava kun vitaran yhdistelmä, myyjä sano tämän olevan portaaton ja vitaran mainostetaan olevan 6v automaatti..? Sportti asennolla löytyi tuosta paremmin menoa. Automaattivaihteisto auttaisi siinä heikossa alaväännössä??

No kolmas vaihtoehto on oottaa hieman kohta tulee boosterjetti 1,4 GL+ varustetasolla ja päivityksillä, sen hinta asettuu johki 25000€ tasoon eli 1,6 AT kanssa samoille. Boosterjetti on kyllä mukavan vääntävä kone. onkohan niissä ollu mitään probleemia vielä, vasta toki vähän aikaa olleet markkinoilla?


Itellä on vajaa pari vuotta ja 50tkm ollut 1.4T AT. Eipä siitä juuri mitään negatiivista sanottavaa ole. Tuolla moottorilla Vitara on melko ripeä menemään ja kulutus 6-7 litran haarukassa. Vääntöäkin on tuon kokoiseen autoon riittävästi. Mukautuva vakkari on kyllä hyvä varuste pitkällä matkalla. Suurin puute autossa mielestäni oli huonot kaukovalot jotka sai korjattua led-panelilla ja äänieristys jonka myöskin saa jälkeenpäin paremmaksi. Lähivalot on hyvät. Kuskin penkki voisi myöskin olla parempikin. Toki huonompiakin olen nähnyt Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20096
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 06.08.2018 20:02    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Reilu 2v ollut 1.6 manuaali.

Jokusen kerran nostellut RS Buster/40hp yhdistelmää. Jarruton vetomassahan tolla on papereissa 400kg. Varmaan alakantissa, minkä kanssa oikeasti voi operoida, mutta kertoo toki jostain.

Mistään alakierrosväännöstä ei tolla koneella voi trailerihommissa(kaan) hirveästi puhua.

Pärjätty silti on. Tohon ku heittäs Jimnytyyliin alennusvaihteiston, ois kova sana.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10072
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 06.08.2018 23:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

S-crossissa on Cvt-variaattori ja Vitarassa oikea automaatti momentinmuuntimella. Ei lopu vääntö tai veto kesken,
mutta toki kiekat nousee kun tehoa pyydetään. Kohta 120 tkm huolto tarvis varata. Tyytyväinen olen ollut 1.6 tomaattiin.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kässehtijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2010
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 07.08.2018 09:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitos vastauksista!

Joo eli tuo ajamani s-cross on siis vaihteistoltaan erilainen kuin tämä vitara. Piru kun ei ole koeajomahdollisuutta, vaan pitäisi ostaa "sika säkissä". Minusta tuon s-crossin automaatin käytös oli kyllä vähän omituista joskin ei mulla näistä AT vaihteistoista ole kokemusta muutenkaan..

Kyllä valinta tapahtunee 1,4 manuaalin ja 1,6 AT välillä (GL+), niiden hinta aikalailla sama. Toki 1,6 AT tarjota on jo todella vähissä että päätös pitäisi tehdä aika lailla nopeaa.

molemmissa ne hyvät puolet, automaatti olisi kyllä kiva kun ei ole koskaan ennen tullut semmosta omistettua. Ja pelottaa vähän tuo miten 1,4 boosterjetit rupeaa kestämään, niistä ei ole ihan niin pitkää kokemuspohjaa kun tuosta 1,6 moottorista jota TM kestotestissäkin kehuttiin... Toki ei voi kiistää että tuo 1,4 turbo on ominaisuuksiltaan kyllä parempi.

Onko kukaan ostanu vitaraansa tai muuta autoa Autoverkkokauppa liikkeestä? näkyvät markkinoivan 0% tod vuosikorko rahoitusta mikä olisi noin 1500€ etu vrt muut liikkeet... Sitä vain onko lie huonoja kokemuksia vaikka eihän sillä ostoliikkeellä pitäsi merkitystä uuden auton kanssa olla. huoltaa vain niin tehastakuuhan siellä on taustalla...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 63, 64, 65 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 64 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com