OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 07.08.2018 09:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo niin kuin Peto sanoi niin Vitarassa on eri laatikko, eli ei kannata S-crossista vetää johtopäätöksiä. Vitarassa on aisinin aski jota on käytetty esim XC60 eli pitäisi kestää Vitaran kokoisessa autossa. Sen toiminnasta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Paljonhan tuota turbokonetta arastellaan kestosta mutta onhan niitä tehty maailman sivu ja Suzukilla näistä on kyllä kokemusta. En kyllä 1.0 turboa itsekään ostaisi, koska sillä varmasti olisi pakko koko ajan ajaa kaasu pohjassa. Tuolla 1.4 turbolla ei tätä ongelmaa ole.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kässehtijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2010
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 07.08.2018 10:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo ihan uuden s-crossin ajoin manuaalina boosterjet 1,0 moottorilla, en pitänyt. Oli aika hengetön kone, esim. duster 1,2tce ihan eri planeetalta toki tehoissa onkin eroa aika paljon.

Tässä nyt jaakopin paini käynnissä noiden kahen suskin välillä... Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 07.08.2018 13:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkoiv kirjoitti:

Itellä on vajaa pari vuotta ja 50tkm ollut 1.4T AT. Eipä siitä juuri mitään negatiivista sanottavaa ole. Tuolla moottorilla Vitara on melko ripeä menemään ja kulutus 6-7 litran haarukassa. Vääntöäkin on tuon kokoiseen autoon riittävästi. Mukautuva vakkari on kyllä hyvä varuste pitkällä matkalla. Suurin puute autossa mielestäni oli huonot kaukovalot jotka sai korjattua led-panelilla ja äänieristys jonka myöskin saa jälkeenpäin paremmaksi. Lähivalot on hyvät. Kuskin penkki voisi myöskin olla parempikin. Toki huonompiakin olen nähnyt Very Happy

Mielenkiintoisia kommentteja..itekin olen jokuseen kertaan pohtinut pitäisikö ostaa tuollainen 1.4T AT. Jotenkin, kun sen saa itselleen järkisyillä perusteltua, niin viimeistään tuohon kuljettajan penkkiin se kyllä kaatuu. Aika vaikea oli liikkeeseenkin hypätä omasta BMW F-sarjan täyssähköcomfortista Suzukin jakkaralle. Confused

Oletko millä tavalla parantanut äänieristystä?

Nuo puutteet ovat kai samat olleet iät ja ajat kun valmistetaan edukasta autoa.. Läntisessä Unkarissa näitä näkyi muuten todella paljon. Unkarilainen kaverini sanoi, että syy olisi, että ne valmistetaan siellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 07.08.2018 13:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
jkoiv kirjoitti:

Itellä on vajaa pari vuotta ja 50tkm ollut 1.4T AT. Eipä siitä juuri mitään negatiivista sanottavaa ole. Tuolla moottorilla Vitara on melko ripeä menemään ja kulutus 6-7 litran haarukassa. Vääntöäkin on tuon kokoiseen autoon riittävästi. Mukautuva vakkari on kyllä hyvä varuste pitkällä matkalla. Suurin puute autossa mielestäni oli huonot kaukovalot jotka sai korjattua led-panelilla ja äänieristys jonka myöskin saa jälkeenpäin paremmaksi. Lähivalot on hyvät. Kuskin penkki voisi myöskin olla parempikin. Toki huonompiakin olen nähnyt Very Happy

Mielenkiintoisia kommentteja..itekin olen jokuseen kertaan pohtinut pitäisikö ostaa tuollainen 1.4T AT. Jotenkin, kun sen saa itselleen järkisyillä perusteltua, niin viimeistään tuohon kuljettajan penkkiin se kyllä kaatuu. Aika vaikea oli liikkeeseenkin hypätä omasta BMW F-sarjan täyssähköcomfortista Suzukin jakkaralle. Confused

Oletko millä tavalla parantanut äänieristystä?

Nuo puutteet ovat kai samat olleet iät ja ajat kun valmistetaan edukasta autoa.. Läntisessä Unkarissa näitä näkyi muuten todella paljon. Unkarilainen kaverini sanoi, että syy olisi, että ne valmistetaan siellä.


Joo kyllähän se penkki aluksi tuntui itsellekin heikolta Jeep Grand Cherokeen jälkeen. Tai lähinnä muuten se sopi mutta alaselän tuen puute häiritsi. Lisättävä tuki auttoi kyllä sihen.
Vein auton lähes heti oston jälkeen paikalliseen autohifiliikkeeseen ja sanoin että vaimentakaa se. Saman voi tehdä myös itse mutta en jaksanut alkaa uuden auton muoveja itse hajoittamaan. Bitumimattoa taitavat käyttää tuohon. Vaihtoivat samalla myös kaiuttimet parempiin niin nyt saa HF:stäkin selvää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KKP specialist
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Jou 2013
Viestejä: 846

LähetäLähetetty: 07.08.2018 17:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Melko kivastihan tuo vitara irtoaa rullilta https://youtu.be/eIsTsQRJMwM

Ignis pärjää lähes yhtä hyvin https://youtu.be/oWMm9S3Cn6Y
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kässehtijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2010
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 07.08.2018 20:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko peto käyttäny veto hommissa vitaraa. 🤔? Miten siinä pärjänny?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9977
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 07.08.2018 20:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kässehtijä kirjoitti:
Onko peto käyttäny veto hommissa vitaraa. 🤔? Miten siinä pärjänny?


En ole lähtenyt mitään raskaita taakkoja vetämään, kun ei tuolla sellaista oikeen saa tehdäkään.
Normikärryä ei juuri perässä ole huomannut. Raskaimmat vedot on olleet jotain kavereiden kiinni jääneitä autoja.
Niissä tilanteissa on pito loppunut ennen kun voima.

Raskaisiin vetohommiin lie ihan erilaiset autot.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11213
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 07.08.2018 21:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei ole todennäköisesti allekirjoittaneen kärry Vitara, mutta sillä varmaan olisi jo hyvä mahdollisuus saada niukasti sallittuihin rajoihin mahtuva n. 1200kg venettä ja traileria ylös rampilla? Jokin noin tuohon asti riittävä kulkine pitäisi hommata seuraavaksi ja etuvetoisille perusautoille alkaa olla vähän liian kova rasti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 07.08.2018 21:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Ei ole todennäköisesti allekirjoittaneen kärry Vitara, mutta sillä varmaan olisi jo hyvä mahdollisuus saada niukasti sallittuihin rajoihin mahtuva n. 1200kg venettä ja traileria ylös rampilla? Jokin noin tuohon asti riittävä kulkine pitäisi hommata seuraavaksi ja etuvetoisille perusautoille alkaa olla vähän liian kova rasti.
Joku noista Subaruista? Outback / Legacy nyt ainakin täyttäisi kriteerit: kokonaismassa n.2100kg ja siihen saa sen 1400kg asti jarrullista kärryä nykiä B-kortilla(pikkuE:llä vielä muutama sata kiloa lisää).
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
liki
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Mar 2013
Viestejä: 11213
Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko

LähetäLähetetty: 07.08.2018 21:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aavistuksen isompaa kärryä todennäköisesti joutuu katselemaan tuota varten. Mahdollisesti vähän painavampi etuveto momentinmuuntimella laatikossa kyllä selvittäisi vielä tehtävän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Takkutikka
Kanta-asiakas


Liittynyt: 31 Lok 2017
Viestejä: 1218

LähetäLähetetty: 07.08.2018 21:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

liki kirjoitti:
Aavistuksen isompaa kärryä todennäköisesti joutuu katselemaan tuota varten. Mahdollisesti vähän painavampi etuveto momentinmuuntimella laatikossa kyllä selvittäisi vielä tehtävän.

Itse suosittelisin nelikkoa ihan vaan sen turvallisuuden takia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kässehtijä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Jou 2010
Viestejä: 120

LähetäLähetetty: 08.08.2018 20:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Todennäköisesti kääntyy valinta tuone 1,4t manuaalin suuntaan. Ei ole oikeen saanu kunnon tarjousta noista vielä markkinoilla olevista 1,6 vaihtoehdoista. Googlella en ole löytäny moitteita boosterjetin kestosta. kolmisen vuotta niitä kumminkin myyty niin ei kai se ihan susi ole... tulis nyt vain se facelift myyntiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 19889
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 30.09.2018 09:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onkos joku muukin muistaakseni päässyt perehtymään noihin Vitaran rengaspaineantureihin.

Kävin siinä aamulla viljelypalstalla, jonka jälkeen kurvasin kotipihaan. Jatkoin hetken päästä matkaa siirtolapuutarhaan omenavarkaisiin. En päässyt kotipihasta sataakaan metriä, kun rengaspaineen varoitusvalo syttyi (Meillä yhtiössä remontti menossa ja kulkuväylillä ruuveja ja nauloja sun muuta). Olin heti satavarma, että ruuvi renkaassa.

Peruuttelin takaisin kotipihaan. Auto itse asiassa näytti joka renkaan paineen ja indikoi vasenta eturengasta. Aika outo homma, koska tuossa renkaassa ei ollut edes alhaisin paine.

No vetäisin kaikkiin renkaisiin lisää painetta. Vialliseksi ilmoitetun renkaan sivelin saippuavedellä. En löytänyt vuotoa. Vikailmoitus vilkkui taululla, vaikka paineet nousi. Piti oikeen käyttöohjekirjaa lukea, vaati reilun 10min ajon, että hälyt poistui.

Ans kattoo, onko renkaassa reikää, vai oliko kyseessä pakkasaamun hämyhälytys. Ainakin yön yli ilma on pysynyt renkaassa. Toki, jos siellä sopiva ruuvi on, niin saattaa vuotaa vasta, kun jää ”alaspäin”.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9977
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 30.09.2018 12:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tässä on useampiakin rengasrikkoja takana ja on se aina sen renkaan näyttänyt, missä paine laskee.
Itellä kans meinas mennä keväällä hermot, kun vaihdoin renkaat ja laitoin liian pienet paineet (oli kuorma-asetuksella),
jolloin hälyytys laukesi kaikissa renkaissa, eikä heti poistunut vaikka lisäsin ilmaa saman tien. En vaan heti älynnyt ajaa riittävän pitkästi.
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkoiv
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Kes 2007
Viestejä: 1013

LähetäLähetetty: 01.10.2018 12:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Peto kirjoitti:
Tässä on useampiakin rengasrikkoja takana ja on se aina sen renkaan näyttänyt, missä paine laskee.
Itellä kans meinas mennä keväällä hermot, kun vaihdoin renkaat ja laitoin liian pienet paineet (oli kuorma-asetuksella),
jolloin hälyytys laukesi kaikissa renkaissa, eikä heti poistunut vaikka lisäsin ilmaa saman tien. En vaan heti älynnyt ajaa riittävän pitkästi.


Miten muuten ne Hankookit ovat kestäneet soraa mitkä aikoinaan laitoit? Paljonko kulutus kasvoi niillä verrattuna alkuperäisiin?

Näyttää tulevan itsellä sen verran kilometrejä että renkaat pitää uusia jossain vaiheessa. Ajattelin laittaa talvikumet noihin 17 tuuman vanteisiin ja kesärenkaat pienempiin niin löytyy jo maastokelpoisempaa rengasta alle.

30mm korotus myös houkuttelisi. Ei vaan löydy mistään käytännön kokemuksia vielä netistä. Näyttää noissa sarjoissa olevan pelkät jouset että olisi hauskaa tietää miten pelaa orkkis iskareiden kanssa. Joustovarathan toki tuolla ei kasva.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 64, 65, 66 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 65 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com