Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 07.08.2018 09:59 Viestin aihe: |
|
|
Joo niin kuin Peto sanoi niin Vitarassa on eri laatikko, eli ei kannata S-crossista vetää johtopäätöksiä. Vitarassa on aisinin aski jota on käytetty esim XC60 eli pitäisi kestää Vitaran kokoisessa autossa. Sen toiminnasta ei ole mitään pahaa sanottavaa. Paljonhan tuota turbokonetta arastellaan kestosta mutta onhan niitä tehty maailman sivu ja Suzukilla näistä on kyllä kokemusta. En kyllä 1.0 turboa itsekään ostaisi, koska sillä varmasti olisi pakko koko ajan ajaa kaasu pohjassa. Tuolla 1.4 turbolla ei tätä ongelmaa ole. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kässehtijä Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2010 Viestejä: 120
|
Lähetetty: 07.08.2018 10:22 Viestin aihe: |
|
|
Joo ihan uuden s-crossin ajoin manuaalina boosterjet 1,0 moottorilla, en pitänyt. Oli aika hengetön kone, esim. duster 1,2tce ihan eri planeetalta toki tehoissa onkin eroa aika paljon.
Tässä nyt jaakopin paini käynnissä noiden kahen suskin välillä... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tapsakansa Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Hei 2010 Viestejä: 1931 Paikkakunta: Gone America
|
Lähetetty: 07.08.2018 13:10 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: |
Itellä on vajaa pari vuotta ja 50tkm ollut 1.4T AT. Eipä siitä juuri mitään negatiivista sanottavaa ole. Tuolla moottorilla Vitara on melko ripeä menemään ja kulutus 6-7 litran haarukassa. Vääntöäkin on tuon kokoiseen autoon riittävästi. Mukautuva vakkari on kyllä hyvä varuste pitkällä matkalla. Suurin puute autossa mielestäni oli huonot kaukovalot jotka sai korjattua led-panelilla ja äänieristys jonka myöskin saa jälkeenpäin paremmaksi. Lähivalot on hyvät. Kuskin penkki voisi myöskin olla parempikin. Toki huonompiakin olen nähnyt |
Mielenkiintoisia kommentteja..itekin olen jokuseen kertaan pohtinut pitäisikö ostaa tuollainen 1.4T AT. Jotenkin, kun sen saa itselleen järkisyillä perusteltua, niin viimeistään tuohon kuljettajan penkkiin se kyllä kaatuu. Aika vaikea oli liikkeeseenkin hypätä omasta BMW F-sarjan täyssähköcomfortista Suzukin jakkaralle.
Oletko millä tavalla parantanut äänieristystä?
Nuo puutteet ovat kai samat olleet iät ja ajat kun valmistetaan edukasta autoa.. Läntisessä Unkarissa näitä näkyi muuten todella paljon. Unkarilainen kaverini sanoi, että syy olisi, että ne valmistetaan siellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 07.08.2018 13:56 Viestin aihe: |
|
|
tapsakansa kirjoitti: | jkoiv kirjoitti: |
Itellä on vajaa pari vuotta ja 50tkm ollut 1.4T AT. Eipä siitä juuri mitään negatiivista sanottavaa ole. Tuolla moottorilla Vitara on melko ripeä menemään ja kulutus 6-7 litran haarukassa. Vääntöäkin on tuon kokoiseen autoon riittävästi. Mukautuva vakkari on kyllä hyvä varuste pitkällä matkalla. Suurin puute autossa mielestäni oli huonot kaukovalot jotka sai korjattua led-panelilla ja äänieristys jonka myöskin saa jälkeenpäin paremmaksi. Lähivalot on hyvät. Kuskin penkki voisi myöskin olla parempikin. Toki huonompiakin olen nähnyt |
Mielenkiintoisia kommentteja..itekin olen jokuseen kertaan pohtinut pitäisikö ostaa tuollainen 1.4T AT. Jotenkin, kun sen saa itselleen järkisyillä perusteltua, niin viimeistään tuohon kuljettajan penkkiin se kyllä kaatuu. Aika vaikea oli liikkeeseenkin hypätä omasta BMW F-sarjan täyssähköcomfortista Suzukin jakkaralle.
Oletko millä tavalla parantanut äänieristystä?
Nuo puutteet ovat kai samat olleet iät ja ajat kun valmistetaan edukasta autoa.. Läntisessä Unkarissa näitä näkyi muuten todella paljon. Unkarilainen kaverini sanoi, että syy olisi, että ne valmistetaan siellä. |
Joo kyllähän se penkki aluksi tuntui itsellekin heikolta Jeep Grand Cherokeen jälkeen. Tai lähinnä muuten se sopi mutta alaselän tuen puute häiritsi. Lisättävä tuki auttoi kyllä sihen.
Vein auton lähes heti oston jälkeen paikalliseen autohifiliikkeeseen ja sanoin että vaimentakaa se. Saman voi tehdä myös itse mutta en jaksanut alkaa uuden auton muoveja itse hajoittamaan. Bitumimattoa taitavat käyttää tuohon. Vaihtoivat samalla myös kaiuttimet parempiin niin nyt saa HF:stäkin selvää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KKP specialist Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Jou 2013 Viestejä: 846
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
kässehtijä Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2010 Viestejä: 120
|
Lähetetty: 07.08.2018 20:29 Viestin aihe: |
|
|
Onko peto käyttäny veto hommissa vitaraa. 🤔? Miten siinä pärjänny? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 9977 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 07.08.2018 20:46 Viestin aihe: |
|
|
kässehtijä kirjoitti: | Onko peto käyttäny veto hommissa vitaraa. 🤔? Miten siinä pärjänny? |
En ole lähtenyt mitään raskaita taakkoja vetämään, kun ei tuolla sellaista oikeen saa tehdäkään.
Normikärryä ei juuri perässä ole huomannut. Raskaimmat vedot on olleet jotain kavereiden kiinni jääneitä autoja.
Niissä tilanteissa on pito loppunut ennen kun voima.
Raskaisiin vetohommiin lie ihan erilaiset autot. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11213 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 07.08.2018 21:07 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole todennäköisesti allekirjoittaneen kärry Vitara, mutta sillä varmaan olisi jo hyvä mahdollisuus saada niukasti sallittuihin rajoihin mahtuva n. 1200kg venettä ja traileria ylös rampilla? Jokin noin tuohon asti riittävä kulkine pitäisi hommata seuraavaksi ja etuvetoisille perusautoille alkaa olla vähän liian kova rasti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Takkutikka Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2017 Viestejä: 1218
|
Lähetetty: 07.08.2018 21:29 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Ei ole todennäköisesti allekirjoittaneen kärry Vitara, mutta sillä varmaan olisi jo hyvä mahdollisuus saada niukasti sallittuihin rajoihin mahtuva n. 1200kg venettä ja traileria ylös rampilla? Jokin noin tuohon asti riittävä kulkine pitäisi hommata seuraavaksi ja etuvetoisille perusautoille alkaa olla vähän liian kova rasti. | Joku noista Subaruista? Outback / Legacy nyt ainakin täyttäisi kriteerit: kokonaismassa n.2100kg ja siihen saa sen 1400kg asti jarrullista kärryä nykiä B-kortilla(pikkuE:llä vielä muutama sata kiloa lisää). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
liki Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Mar 2013 Viestejä: 11213 Paikkakunta: Länsi-Uudenmaan rannikko
|
Lähetetty: 07.08.2018 21:50 Viestin aihe: |
|
|
Aavistuksen isompaa kärryä todennäköisesti joutuu katselemaan tuota varten. Mahdollisesti vähän painavampi etuveto momentinmuuntimella laatikossa kyllä selvittäisi vielä tehtävän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Takkutikka Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Lok 2017 Viestejä: 1218
|
Lähetetty: 07.08.2018 21:59 Viestin aihe: |
|
|
liki kirjoitti: | Aavistuksen isompaa kärryä todennäköisesti joutuu katselemaan tuota varten. Mahdollisesti vähän painavampi etuveto momentinmuuntimella laatikossa kyllä selvittäisi vielä tehtävän. |
Itse suosittelisin nelikkoa ihan vaan sen turvallisuuden takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kässehtijä Kanta-asiakas
Liittynyt: 26 Jou 2010 Viestejä: 120
|
Lähetetty: 08.08.2018 20:36 Viestin aihe: |
|
|
Todennäköisesti kääntyy valinta tuone 1,4t manuaalin suuntaan. Ei ole oikeen saanu kunnon tarjousta noista vielä markkinoilla olevista 1,6 vaihtoehdoista. Googlella en ole löytäny moitteita boosterjetin kestosta. kolmisen vuotta niitä kumminkin myyty niin ei kai se ihan susi ole... tulis nyt vain se facelift myyntiin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lahtinen ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 19889 Paikkakunta: Suur-Satakunta
|
Lähetetty: 30.09.2018 09:46 Viestin aihe: |
|
|
Onkos joku muukin muistaakseni päässyt perehtymään noihin Vitaran rengaspaineantureihin.
Kävin siinä aamulla viljelypalstalla, jonka jälkeen kurvasin kotipihaan. Jatkoin hetken päästä matkaa siirtolapuutarhaan omenavarkaisiin. En päässyt kotipihasta sataakaan metriä, kun rengaspaineen varoitusvalo syttyi (Meillä yhtiössä remontti menossa ja kulkuväylillä ruuveja ja nauloja sun muuta). Olin heti satavarma, että ruuvi renkaassa.
Peruuttelin takaisin kotipihaan. Auto itse asiassa näytti joka renkaan paineen ja indikoi vasenta eturengasta. Aika outo homma, koska tuossa renkaassa ei ollut edes alhaisin paine.
No vetäisin kaikkiin renkaisiin lisää painetta. Vialliseksi ilmoitetun renkaan sivelin saippuavedellä. En löytänyt vuotoa. Vikailmoitus vilkkui taululla, vaikka paineet nousi. Piti oikeen käyttöohjekirjaa lukea, vaati reilun 10min ajon, että hälyt poistui.
Ans kattoo, onko renkaassa reikää, vai oliko kyseessä pakkasaamun hämyhälytys. Ainakin yön yli ilma on pysynyt renkaassa. Toki, jos siellä sopiva ruuvi on, niin saattaa vuotaa vasta, kun jää ”alaspäin”. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Peto Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 9977 Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.
|
Lähetetty: 30.09.2018 12:03 Viestin aihe: |
|
|
Tässä on useampiakin rengasrikkoja takana ja on se aina sen renkaan näyttänyt, missä paine laskee.
Itellä kans meinas mennä keväällä hermot, kun vaihdoin renkaat ja laitoin liian pienet paineet (oli kuorma-asetuksella),
jolloin hälyytys laukesi kaikissa renkaissa, eikä heti poistunut vaikka lisäsin ilmaa saman tien. En vaan heti älynnyt ajaa riittävän pitkästi. _________________ Vaikka muu häviää, niin metsästys jää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 01.10.2018 12:38 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Tässä on useampiakin rengasrikkoja takana ja on se aina sen renkaan näyttänyt, missä paine laskee.
Itellä kans meinas mennä keväällä hermot, kun vaihdoin renkaat ja laitoin liian pienet paineet (oli kuorma-asetuksella),
jolloin hälyytys laukesi kaikissa renkaissa, eikä heti poistunut vaikka lisäsin ilmaa saman tien. En vaan heti älynnyt ajaa riittävän pitkästi. |
Miten muuten ne Hankookit ovat kestäneet soraa mitkä aikoinaan laitoit? Paljonko kulutus kasvoi niillä verrattuna alkuperäisiin?
Näyttää tulevan itsellä sen verran kilometrejä että renkaat pitää uusia jossain vaiheessa. Ajattelin laittaa talvikumet noihin 17 tuuman vanteisiin ja kesärenkaat pienempiin niin löytyy jo maastokelpoisempaa rengasta alle.
30mm korotus myös houkuttelisi. Ei vaan löydy mistään käytännön kokemuksia vielä netistä. Näyttää noissa sarjoissa olevan pelkät jouset että olisi hauskaa tietää miten pelaa orkkis iskareiden kanssa. Joustovarathan toki tuolla ei kasva. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|