OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Lauri Kontro ehdokkaana Uudellamaalla
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
mpikkara
Kanta-asiakas


Liittynyt: 27 Tam 2012
Viestejä: 2543
Paikkakunta: suomi

LähetäLähetetty: 18.04.2015 10:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mart kirjoitti:

Science fictionia, edunvalvoja kertoo vuonna 2050:

"Ensin ne määräsivät yli 5 itselataavaa asetta säilytettäväksi kalliissa turvakaapissa, josta tavalliset ihmiset eivät ikinä näe vilaustakaan niistä. Ei se minua haitannut, kun minulla ei ollut itselataavia aseita.

Sitten ne tekivät pistoolien hankkimisesta vaikeampaa ja niiden uudet luvat määräajoin tarveharkintaan. Ei se minua haitannut, kun harrastin fasaanijahtia taittuvapiippuisella haulikolla ja hirvenmetsästystä kaksoisluodikolla.

Sitten ne määräsivät yli 5 asetta säilytettäväksi kalliissa turvakaapissa, josta tavalliset ihmiset eivät ikinä näe vilaustakaan niistä. Ei se minua haitannut, kun minulla oli vain neljä asetta.

Sitten ne kielsivät itselataavat pistoolit kokonaan. Ei se minua haitannut, kun harrastin fasaanijahtia taittuvapiippuisella haulikolla ja hirvenmetsästystä kaksoisluodikolla.

Sitten ne määräsivät aseet aina säilytettäväksi kalliissa turvakaapissa, josta tavalliset ihmiset eivät ikinä näe vilaustakaan niistä. Ei se minua haitannut, kun minulla oli kyllä rahaa ostaa sellainen.

Sitten ne kielsivät kaikki itselataavat aseet. Ei se minua haitannut, kun harrastin fasaanijahtia taittuvapiippuisella haulikolla ja hirvenmetsästystä kaksoisluodikolla.

Sitten ne määräsivät aseet aina säilytettäväksi yhteissäilytyksessä, josta tavalliset ihmiset eivät ikinä näe vilaustakaan niistä. Ei se minua haitannut, pystyin kyllä hakemaan pyssyni sieltä jahtiin mennessä ja palauttamaan takaisin jahdin jälkeen.

Sitten ne kielsivät kaikki lippaalliset ja makasiinilliset aseet. Ei se minua haitannut, kun harrastin fasaanijahtia taittuvapiippuisella haulikolla ja hirvenmetsästystä kaksoisluodikolla.

Koko ajan olen ollut metsästäjän asialla!"


Tämä oli hyvä!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Homer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 1259

LähetäLähetetty: 18.04.2015 10:52    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

puolisuppea kirjoitti:
Jos en tietäisi että tässä ollaan puhtaasti loukkupyytäjien asialla niin saattaisi herätä sellainenkin epäilys että näiden pistoolien suhteen on muitakin motiiveja kuin loukkupyynti.

Sehän on selvää, että täällä ja tämän foorumin ulkopuolellakin, on sellaisia jotka metsästävät sekä harrastavat muitakin ampumalajeja, myös niillä itselataavilla pistooleilla. Sinäkö olet sitten Kontrolaisesti valmis siihen, että "metsästäjien edun" nimissä kiristettäisiin lakia niin, että niiden jotka ampuvat pistoolilla harjoituksissa ja kilpailuissa tuhansia patruunoita vuodessa, pitäisi lopettaa harrastuksensa?
Luuletko että se jäisi siihen? Ampumaharrastusta ja aselakia halutaan jatkuvasti kiristää joka suunnasta, koska joidenkin mielestä maailma pelastuu väkivallalta siinä vaiheessa, kun kaikki aseet ovat poissa. Ei se kiristäminen lopu lopu siihen, että uhrataan osa kentästä pois. Päin vastoin, jäljelle jää aina vähemmän ammunnan puolestapuhujia ja selvää on sekin, että osa selkään puukotetuista on alttiita puukottamaan takaisin. Siksi pitäisi nähdä se kokonaiskuva, missä kaikki vaikuttaa kaikkeen ja ymmärtää se, että on muitakin kuin vain minä.

Siitä saakka kun aselakia alettiin niiden ikävien tapahtumien vuoksi ruuvaamaan kiireellä päin persettä, on ollut toiveena yhtenäinen linja kaikille, jotka harrastavat ammuntaa missä tahansa (luvallisessa) muodossa. Aina silti on näitä, jotka ovat valmiita rikkomaan sen linjan, että heillä olisi, jollain kieroituneella tavalla, parempi olo.
_________________
FI0058
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 18.04.2015 10:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Juuri näin,pitää olla sokea tai tyhmä ellei näe mita jatkuvasta rajoittamisesta ja kieltämisestä seuraa.
Ei aselakia paranneta jatkuvalla rajoittamisella.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 18.04.2015 11:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

puolisuppea kirjoitti:


Jos en tietäisi että tässä ollaan puhtaasti loukkupyytäjien asialla niin saattaisi herätä sellainenkin epäilys että näiden pistoolien suhteen on muitakin motiiveja kuin loukkupyynti.


Et ymmärtänyt tai et halua ymmärtää: miksi Kontro menee antamaan lausunnon pistooleista "ettei niitä kukaan siviili tarvitse" ?

Kuuluuko metsästäjäjärjestön nimissä mennä antamaan omaa ahdasmielistä lausuntoaan suuremman harrastajakunnan puolesta?

Ja se itselataava pistooli on luola- ja myös loukkujahdissa parempi kuin kertalaukeava tai revolveri: saa vaimennettua ja tarvittaessa saa paikkolaukauksen tehtyä nopeasti.

Kun olet pohjalla, niin lopeta kaivaminen... Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20128
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 18.04.2015 11:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikka äkkiseltään toiselta näyttääkin, epäilen että nimim. Puolisuppea on ”aikuisten oikeasti” vahvasti mukana tässä Kontron vastaisessa rintamassa, niin jatketaan samalla linjalla Smile.

puolisuppea kirjoitti:

Siis se että pienoispistoolin sijaan joutuu käyttämään pienoisrevolveria...? Harvemmin kai sen supin kanssa niin kiivaaseen tulitaisteluun joutuu että aseen toimintatavalla on mitään merkitystä. Eipä siinä mitään, harmittaa jos harmittaa, mutta kannattaako tuota nyt oikeasti sukupolvien yli murehtia ja kantaa vuosia kaunaa ja katkeruutta järjestöjen nokkamiehiä kohtaan...


Esimerkiksi itselläni on itselataava vaimennettu pienoispistooli. Eniten käyttökertoja tuolle taitaa tulla vuoteen Kanulla lopetushommissa. Kyllä se meikäläistä vähän korpeaa, kun tietää että jälkikasvulle tohon lupien saaminen tulee aikanaan olemaan pirun vaikeaa tai liki mahdotonta.

Täällä on ennenkin pohdittu tätä ”poliitikkojen huonojen päätösten” murehtimista. Osa poliitikoistahan piti täysin pöyristyttävänä, että aselakiäänestyksessä äänestyskäyttäytymistä seurattiin ja jopa julkituotiin. Samoin vahvasti vallalla on käsitys, että joka vaaleihin pitäisi saada lähteä äänestäjien silmissä ”puhtaalta pöydältä”, niin puolueen kuin yksittäisen ehdokkaankin.

Jos itse vaikka mietin tuota Keskustan metsästyskortillista ministeriä, joka ajoi meikäläisen kesämökin edustalta vapaan metsästysoikeuden aluetta liki 100 000Ha metsästyskieltoon, niin tuo kielto ei purkaudu eduskunnan istuntokauden päätteeksi, vaan ihan oikeasti vaikuttaa vielä tuolle seuraavallekin sukupolvelle.

Omasta mielestäni on ihan hyvä katsella hieman pidemmällekin taaksepäin äänestyspäätöstä tehdessään, kuin vain lauantain lehdestä vaalipäivän alla, että ketä ehdokkaista näyttää ilmoituksessaan eniten rehelliseltä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34940

LähetäLähetetty: 18.04.2015 11:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näin juuri.
Politiikkoja ahdistaa ajatus joutua aina määrävuosin vaaleissa vastaamaan typeristä päätöksistään tai päättämättömyydestään,eli politiikkojen lupausten,tekojen ja tekemättä jättämisten nettiseurannalle on ilman muuta tilausta.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20128
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 18.04.2015 11:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Välillä on tullut sellainen olo, kun näitä ”itselataavien puoliautomaattien” kieltäjiä löytyy metsästäjäpiireistäkin…

Kun puhutaan noista itselataavista tai puoliautomaattiaseista, niin moni mieltää nuo automaattisesti pistooleiksi tai ”rynnäkkökiväärin näköisiksi sotilasaseiksi” ja sen kummemmin ovat vakaasti sitä mieltä, ettei moisia metsästyksessä kukaan tarvi.

Mieleen ei juolahda lainkaan, että se naapurin Latekin on ampunut siellä hirvijahdissa vuosikymmenet sillä itselataavalla Petralla ja seuran kiekkokisoissa itse asiassa liki joka toisella oli itselataava haulikko. Eikä noista ainakaan vielä ole kukaan Isisin tai vastaavan joukkoihin lähtenyt…

Eli perimmiltään jyrkissä kielto-mielipiteissä on monesti kyse myös jonkinmoisesta kompetenssin tai tietämyksen puutteesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
veetee
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Maa 2004
Viestejä: 5938

LähetäLähetetty: 18.04.2015 16:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tai yhteistyökyvyttömyydestä.
SML:n ja Kontron olisi ennen hlö-kohtaista avautumistaan kannattanu ottaa yhteyttä muihin aseharrastajayhteisöihin, ja yhdessä muotoilla tiivis vastine median ja vallankäyttäjien kyselyyn.

Nyt tää omaan napaa tuijottaja lausui silloisen oman näkemyksensä, joka nyt onneksi näyttää kilahtavan lausujan omille nilkoile ääniä ruinatessaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 18.04.2015 17:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jotenkin on alkanut iän myötä kirkastua sellainen havainto että aina kun kohtaa toisten yksilöiden aiheuttamia hankaluuksia, on tämä hankaluuksien aiheuttaja joko mulqqu tai idiooti. (Itsehän sitä ei koskaan sorru mihinkään sellaiseen... Laughing ) Kumpaakohan lajia nämä vastapuolen pussiin pelanneilla lausunnoilla esiin tulleet tahot lienevät...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
puolisuppea
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Lok 2013
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 18.04.2015 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mart kirjoitti:
Science fictionia, edunvalvoja kertoo vuonna 2050:

"Ensin ne määräsivät yli 5 itselataavaa asetta säilytettäväksi kalliissa turvakaapissa, josta tavalliset ihmiset eivät ikinä näe vilaustakaan niistä. Ei se minua haitannut, kun minulla ei ollut itselataavia aseita.

Sitten ne tekivät pistoolien hankkimisesta vaikeampaa ja niiden uudet luvat määräajoin tarveharkintaan. Ei se minua haitannut, kun harrastin fasaanijahtia taittuvapiippuisella haulikolla ja hirvenmetsästystä kaksoisluodikolla.

Sitten ne määräsivät yli 5 asetta säilytettäväksi kalliissa turvakaapissa, josta tavalliset ihmiset eivät ikinä näe vilaustakaan niistä. Ei se minua haitannut, kun minulla oli vain neljä asetta.

Sitten ne kielsivät itselataavat pistoolit kokonaan. Ei se minua haitannut, kun harrastin fasaanijahtia taittuvapiippuisella haulikolla ja hirvenmetsästystä kaksoisluodikolla.

Sitten ne määräsivät aseet aina säilytettäväksi kalliissa turvakaapissa, josta tavalliset ihmiset eivät ikinä näe vilaustakaan niistä. Ei se minua haitannut, kun minulla oli kyllä rahaa ostaa sellainen.

Sitten ne kielsivät kaikki itselataavat aseet. Ei se minua haitannut, kun harrastin fasaanijahtia taittuvapiippuisella haulikolla ja hirvenmetsästystä kaksoisluodikolla.

Sitten ne määräsivät aseet aina säilytettäväksi yhteissäilytyksessä, josta tavalliset ihmiset eivät ikinä näe vilaustakaan niistä. Ei se minua haitannut, pystyin kyllä hakemaan pyssyni sieltä jahtiin mennessä ja palauttamaan takaisin jahdin jälkeen.

Sitten ne kielsivät kaikki lippaalliset ja makasiinilliset aseet. Ei se minua haitannut, kun harrastin fasaanijahtia taittuvapiippuisella haulikolla ja hirvenmetsästystä kaksoisluodikolla.

Koko ajan olen ollut metsästäjän asialla!"


Eli kannattaa siis alkaa harrastaa fasaanijahtia taittuvapiipuisella haulikolla ja hirvenmetsästystä kaksoisluodikolla... Smile

Toisaalta selvästi katteettomat väitteet (kuten että luolapyynti ei onnistu pienoisrevolverilla vaan vaatii itselataavan pienoispistoolin) tai ylipäätään änkyröinti epäolennaisten suhteen syö uskottavuuden. Sitten kun on tosi kyseessä niin kukaan ei enää usko asiallisiakaan väitteitä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
puolisuppea
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Lok 2013
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 18.04.2015 17:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Homer kirjoitti:
puolisuppea kirjoitti:
Jos en tietäisi että tässä ollaan puhtaasti loukkupyytäjien asialla niin saattaisi herätä sellainenkin epäilys että näiden pistoolien suhteen on muitakin motiiveja kuin loukkupyynti.

Sehän on selvää, että täällä ja tämän foorumin ulkopuolellakin, on sellaisia jotka metsästävät sekä harrastavat muitakin ampumalajeja, myös niillä itselataavilla pistooleilla. Sinäkö olet sitten Kontrolaisesti valmis siihen, että "metsästäjien edun" nimissä kiristettäisiin lakia niin, että niiden jotka ampuvat pistoolilla harjoituksissa ja kilpailuissa tuhansia patruunoita vuodessa, pitäisi lopettaa harrastuksensa?


Jos ammut harjoituksissa ja kisoissa tuhansia patruunoita vuodessa saat varmasti luvat sillä perusteella eikä tarvitse käyttää loukkupyyntiä verukkeena. Ainakaan tuo ei ole peruste sille että loukkupyyntiin tarvitaan itselataavaa pistoolia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
puolisuppea
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Lok 2013
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 18.04.2015 18:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

veetee kirjoitti:
Ja se itselataava pistooli on luola- ja myös loukkujahdissa parempi kuin kertalaukeava tai revolveri: saa vaimennettua ja tarvittaessa saa paikkolaukauksen tehtyä nopeasti.


Voi olla mutta käytännössä millä tahansa noista homma hoituu ihan yhtälailla (siis se varsinainen loukkupyynti). Ottaa korvatulpat mukaan tai vaimentaa kertalaukeavan, sehän vaimentuu vielä paremmin kuin puolari.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
puolisuppea
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 07 Lok 2013
Viestejä: 68

LähetäLähetetty: 18.04.2015 18:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Esimerkiksi itselläni on itselataava vaimennettu pienoispistooli. Eniten käyttökertoja tuolle taitaa tulla vuoteen Kanulla lopetushommissa. Kyllä se meikäläistä vähän korpeaa, kun tietää että jälkikasvulle tohon lupien saaminen tulee aikanaan olemaan pirun vaikeaa tai liki mahdotonta.


No tämä taitaa olla ensimmäinen pitävä argumentti. Joskin kaipa sen kaluston voi kerran sukupolvessa päivittää.

Lahtinen kirjoitti:
Jos itse vaikka mietin tuota Keskustan metsästyskortillista ministeriä, joka ajoi meikäläisen kesämökin edustalta vapaan metsästysoikeuden aluetta liki 100 000Ha metsästyskieltoon, niin tuo kielto ei purkaudu eduskunnan istuntokauden päätteeksi, vaan ihan oikeasti vaikuttaa vielä tuolle seuraavallekin sukupolvelle.


No nyt puhutaan jo oikeista asioista. Näihin kannattaa keskittyä pistoolien toimintatapoihin liittyvien vanhojen lausuntojen murehtimisen sijaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
finlander
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2004
Viestejä: 1842

LähetäLähetetty: 18.04.2015 18:10    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko joku väittänyt ettei onnistu. Oletko siis sitä mieltä että on OK mutuperusteella kieltää joitakin asetyyppejä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
siru8
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 2903
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 18.04.2015 18:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Voisihan tuota pistoolin tulivoimaisuutta verrata vaikka "tosiminovaihteisiin" kilpapyöriin, niillähän pääsee ihan kamalan kovaa. Vaarallisiahan nuo liikenteessä ovat, pitäis nekin kieltää, täysin turhia, kyllä sitä ihan mummopyörälläkin voi ajella. korkeintaan kaksvaihteinen sallittua.
Huomattavasti turvallisempikin. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 7, 8, 9 ... 11, 12, 13  Seuraava
Sivu 8 Yht. 13

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com