OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

lyijypääluotien laillisuus
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Isä Aurinkoonen
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2005
Viestejä: 476

LähetäLähetetty: 24.04.2015 18:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

missa hinnoissa ne XTP:t on? Siis pelkat luodit.

Ison veden talla puolen 9mm XTP kuulat on luokkaa 0,16 taaleria.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 24.04.2015 19:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On ne vähän kalliimpia tällä puolen isoa vettä:
http://www.hunting-sport.com/de/productlist/c295/komponenten/geschosse/kurzwaffen/hornady-geschosse8.html
´
Mutta tosiaan, luvan saa kun hakee. Käyttää perusteluna vaikka naapurin lampaiden ammuskelua, siinä on reikäpää lähes välttämätön. Mulla on siitä jopa todisteita, kävin sitten edellisen kirjoitukseni ampumassa naapurin lampaan 9x19 karbiinilla (oli mulla pistoolikin mukana mutta onnistui lehmipyssylläkin), paukkuna 115 gr JHP Blazer, tärkeissä hommissa tulee käytettyä tehdaspaukkua. Emännällä oli tippa linssissä, oli ensimmäinen karitsa joka heille syntyi, tuli vaan nyt karitsiontikomplikaatioita, aamullakin oli yli 40 kuumetta. Eikä saa edes lampaanlihaa, reilun viikon aikana on käyty lähes kaikki pharmaca fennica veterinarian antibiootit läpi, täytyy toimittaa honkajoelle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
muu uan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Mar 2013
Viestejä: 934

LähetäLähetetty: 24.04.2015 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ruotsista 250 graininen n.50€/100kpl.

Maksaako lupa saman 79€ mitä tavan aselupa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 24.04.2015 19:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Meinasin kirjoittaa että luvan hinta löytyy hinnastosta, mutta eipäs löydykään... viime vuonna maksoi 29 euroa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Johan Nyton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Maa 2010
Viestejä: 1221

LähetäLähetetty: 24.04.2015 20:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Käsittääkseni niitä luoteja saa ostaa ja pitää hallussaan kuka tahansa, vaikkei omistaisi minkäänlaista pyssyäkään. Samoin saa pitää hallussan tyhjiä hylsyjä.

Ruudit, nallit ja patruunat ovat toinen juttu..
_________________
Kun katson vihreitä näen punaista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15262

LähetäLähetetty: 24.04.2015 22:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Laki kuitenkin määrittelee erva-ammuksetkin
Lainaus:
Erityisen vaarallisilla ammuksilla tarkoitetaan 1 momentin 1–3 kohdassa tarkoitettujen patruunoiden ammuksia
ja olen kuullut että noille on jossain kirjoitettu lupia. Mun erva-luvassa ei puhuta ammuksista mitään, taannoin ostin pumpsin nelikymppisiä reikäpääkuulia, myyjä oli entinen asekauppias, kovasti pohti voiko noita mulle myydä. Myi sitten kun olen niin rehdin ja rehellisen näköinen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Johan Nyton
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Maa 2010
Viestejä: 1221

LähetäLähetetty: 25.04.2015 10:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
Laki kuitenkin määrittelee erva-ammuksetkin
Lainaus:
Erityisen vaarallisilla ammuksilla tarkoitetaan 1 momentin 1–3 kohdassa tarkoitettujen patruunoiden ammuksia
ja olen kuullut että noille on jossain kirjoitettu lupia. Mun erva-luvassa ei puhuta ammuksista mitään, taannoin ostin pumpsin nelikymppisiä reikäpääkuulia, myyjä oli entinen asekauppias, kovasti pohti voiko noita mulle myydä. Myi sitten kun olen niin rehdin ja rehellisen näköinen.


Juuri noinhan se on, katsoin myös aselaista.

Niiden kiellettyjen erva-ammusten(=luotien) pitää olla pistoolia tai revolveria varten valmistettuja kuulia...ja kun tämä yksityiskohta on laissa erikseen mainittu sitä ei voida (ainakaan ei saisi) oikeudessa tulkita laajemmin. Jos kiistaa tulee, syyttäjän pitää näyttää toteen että kuulat on valmistettu ko. aseita varten.

Kaikki muut luodit, haulit jne.. ovat vain metallia. Ja, olen toki hankkinut ervaluvat pistooleille. Iso osa mm. reikäpäistä on tarkkuusluoteja kiivääreitä varten. Sinällään kuulien kanssa puljaaminen on valtion puolelta typerää byrokratiaa ja kustannuksien lisäämistä harrastajille kuten niin monet muutkin aseisiin liittyvät säädökset..
_________________
Kun katson vihreitä näen punaista..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 12965

LähetäLähetetty: 25.04.2015 15:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

"Huvittavaa" direktiivissä on se, että Saksan valtio vaatimalla vaati reikäpäiset ja laajenevat käsiaseluodit direktiivillä kiellettäviksi. Erinomaisen kuoliaaksinaurrattavan "huvittavaa" on kuitenkin se että Saksan valtio on sittemmin yksipuolisesti päättänyt että reikäpäiset käsiaseluodit eivät enää ole kiellettyjä tai luvanvaraisa. Vaikka Saksan sanelema direktiivi velvoittaa Saksaakin.

Eli säännön keksinyt EU-maa ei edes itse noudata keksimäänsä sääntöä eikä kukaan puutu siihen. Suomessa vaan nöyristellään typerän direktin edessä vaikka sitä ei noudata edes sen sanelija.

Hyvä Suomi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 29.04.2015 10:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Näitä lukee varmasti moni pistoolikaliperisen kiväärin omistaja niin kysytäänpä miten heillä onnistuu valmiiden patruunoiden osto?


Ei onnistu ilman erva lupaa. Kokemusta on vuosia.

Ja lyijykärkisetkin luetaan ervaksi JOS ne on pistooliin/revolveriin laajenevaksi suunniteltu.
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34792

LähetäLähetetty: 29.04.2015 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Johan on älytöntä.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 29.04.2015 11:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nykyisen lainsäädännön mukaista...
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com