OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Ammoniakin vahvuus kuparinpoistossa?
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1632

LähetäLähetetty: 07.08.2013 11:08    Viestin aihe: Ammoniakin vahvuus kuparinpoistossa? Vastaa lainaamalla viestiä

Eli oliko se 20% vai 30%?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.08.2013 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on nyt ollut vuoden käytössä liuos jossa on 10 prosenttiseen sekoitettu puolet Fairya. Toimii erittäin hyvin. Ei sen niin tolkuttoman väkevää tarvitse olla. Ei tuo nyt minuutissa ole valmis eikä pahasti kuparoinut lähde yhdellä käsittelyllä mutta kyllä tuo ilmeisesti tehtaalaiset vaahdot voittaa. En ole huomannut minkäänlaista eroa edelliseen, väkevämpään satsiin. Muistaa vaan vatkata paljon ja huolellisesti sitä ainetta piippuun niin että on kaikkialla ja tukkii sitten piipun ettei haihdu niin vot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.08.2013 11:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Edit: Hiirenpirulaisessa on liipaisin rikki kun lähtee molemmat piiput kerralla ja tulee tuplaviestejä... Evil or Very Mad Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 07.08.2013 12:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Se kannatta muistaa, että vain jäähtyneeseen piippuun ja tulpat piipun päihin, muuten haihtuu nopeasti, eikä vaikuta mitään, vaikka olis 28%.

Jo 5% liuos on forrestia huomattavasti tehokkaampaa. Ainakin, jos on kovin hätäinen putsaaja. Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.08.2013 13:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

LG1 kirjoitti:
Se kannatta muistaa, että vain jäähtyneeseen piippuun ja tulpat piipun päihin, muuten haihtuu nopeasti, eikä vaikuta mitään, vaikka olis 28%.

Jo 5% liuos on forrestia huomattavasti tehokkaampaa. Ainakin, jos on kovin hätäinen putsaaja. Wink


Ei se haihdu ku on rassi ja tulppa piipus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Solifer
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Maa 2005
Viestejä: 13002

LähetäLähetetty: 07.08.2013 14:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itse olen pelannut 29% apteekkiammoniakilla, kumihanskoilla, suojalaseilla ja hengityssuojaimilla.

Aivan turhaan vaikka kyllä tuo kaikenlaiset Forrest-partavaahdot voittaa 6-0 nopeudessa ja tehokkuudessa.

Ostin Lohjan Aseesta ja Osasta BoreTechin Copper Remover -ainetta. Puhdistin sillä Forrestilla ja amoniakilla jo PUHTAAKSI jynssätyn 338LM:n piipun ja kyllä vaan sieltä vielä kuparia löytyi. Vaan ei löydy enää.

Copper Remover on myrkytön, ei haise juuri millekään ja piipun putsaus rauhallisesti tehtynä vie sellaisen 15 minuuttia alusta loppuun.

Säilytän ammoniakit pahan päivän varalle mutta käytän sitä vain pakon edessä. Forrest-vaahdot voi vetää listoilta pois kokonaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sämpy
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 6245
Paikkakunta: Uleåborg

LähetäLähetetty: 08.08.2013 11:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla taitaa olla 32% ammoniakkia ja joskus olen sitä kokeillut. Mukavuudenhaluisena käytän kuitenkin Forrestia. Mulla on aikaa ootella että se muhii riittävästä ja aikaa mös uusia käsittely. Ammoniakki on siihen nähden aika inhaa tavaraa.
_________________
"Susi syö sunnuntaina ja mato pistää maanantaina"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jussi72
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Jou 2004
Viestejä: 1632

LähetäLähetetty: 08.08.2013 11:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kiitoksia. Ammoniakilla olen vuositolkulla putsannut, mut nyt on pullo tyhjä eikä mitään muistikuvaa mitä vahvuutta oli, kun ei etiketistä saa enää selvää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 08.08.2013 15:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itekki suosittelen tota Boretechin tuoteperhettä. Tehokasta ja melko huoletonta kun ei tarvi mitään ABC-taisteluasu tyyppisiä suojainjärjestelyjä. Mutta älkää läikyttäkö tököttiä olohuoneen lakatulle mahonkipöydälle, ellei vaimonne ole erityisen lempeää sorttia. Lähtee veetuilematta lakat nimittäin.
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
savonmies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Kes 2010
Viestejä: 465

LähetäLähetetty: 08.08.2013 23:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

itse olen käyttänyt 10 prosentin seosta. hyvin on toiminut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.08.2013 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sekin etu tuossa laimeammassa seoksessa on että ei ahdista henkeä eikä kirvele silmiä. Kädetkin kestävät oikein hyvin. Keittiössä puhdistelen ja laitan poistoilmakoneen täysille ja ohjauksen keittiöön.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 08.08.2013 23:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko teillä nokka pullossa.

Painon nostajan atrenaalin nosto kamaa toi on.

Eihän se sovi huone ilmaan joten poisto imuri tai joku päälle, se mitää myrkkyy oo jollei siemase.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11055

LähetäLähetetty: 14.08.2013 06:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Millä tuon saa parhaiten piippuun leviämään riittävän tasaisesti ja joka paikkaan?

Kuinka kauan tarvitsee antaa vaikuttaa?
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ioni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tam 2008
Viestejä: 7663
Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 14.08.2013 08:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ammoniakkiastia tiskialtaan pohjalle, takakautta rassi + neulansilmäpää + löysähkö puuvillapaidan suikale piippuun, piipunsuu ammoniakkiastiaan ja pumppaamaan. Näin minä olen tehnyt jo vuosia eikä parempaa konstia ole mieleen tullut. Otat vaan viereen rätin että saat estettyä mällien valumisen piipunsuusta lattialle asetta puhdistustelineelle siirrettäessä. Näitä käytettäessä kannattaa aina lepuuttaa asetta piipunsuu kevyesti alaspäin ettei vahingossakaan valuttele kehyksen läpi puille inhoja liemiä.

Jaa, niin, tuo minun viisiprosenttiseni on piipussa 5 - 10 min. Ei varttia kauempaa kuitenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
LG1
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 8291

LähetäLähetetty: 14.08.2013 10:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen kastanut huopatulpat ammoniakkiin ja ne puikolla piippuu. Tulppa-adapterissa menee kaksi tulppaa, toinen jää piipun päähän, kun lähtee vetään takas päin ja toinen tulee puikon mukana rihlojen alkupäähän.
Tuossa jokusen minuutin saa vaikuttaa.
Toistan kunnes sinistä väriä lakkaa tulemasta tulppiin. Välillä voi muutaman työnnön suorittaa puikolla, niin vähän nopeuttaa kuparin liukenemista/tarttumista tulppaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle 1, 2  Seuraava
Sivu 1 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com