OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Revolverin vyökotelo
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 30.05.2015 07:33    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Loukkuun, luolassa, avuttomassa tilanteessa olevan eläimen lopettamiseen. Josko olet joskus suorittanut mets.kortin niin asiaa on varmaan käsitelty siellä?
Ainakin n.7v sitten kun tytär tentti kortin oli asia esillä kun kuskin osassa olin mukana...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
late2
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Elo 2004
Viestejä: 15374

LähetäLähetetty: 30.05.2015 08:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minä kun olin kurssilla niin kouluttaja oli sitä mieltä että lyhyitä pyssyjä ei tarvita metsästyksessä mihinkään, ja se oli jo muutama pyssy- ja metsästyslaki sitten.

Oletteko muuten miettineet pitäisikö kotelon olla umpinainen alapäästä vai pitäisikö roskien päästä varisemaan läpi. Umpinaisen kotelon löytäminen otti koville, yleinen ajatus on ilmeisesti että koteloon menevien roskien olisi hyvä päästä varisemaan pois. Toisaalta sitten tuntuis mukavalta että voisi pyllistellä miten tykkää, hiekkaisessakin paikassa, vaikka kotelon tökkäisi maahan niin pyssy olisi puhdas, kuustuumainen on kuitenkin aika pitkä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 30.05.2015 08:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

late2 kirjoitti:
Minä kun olin kurssilla niin kouluttaja oli sitä mieltä että lyhyitä pyssyjä ei tarvita metsästyksessä mihinkään, ja se oli jo muutama pyssy- ja metsästyslaki sitten.

Oletteko muuten miettineet pitäisikö kotelon olla umpinainen alapäästä vai pitäisikö roskien päästä varisemaan läpi. Umpinaisen kotelon löytäminen otti koville, yleinen ajatus on ilmeisesti että koteloon menevien roskien olisi hyvä päästä varisemaan pois. Toisaalta sitten tuntuis mukavalta että voisi pyllistellä miten tykkää, hiekkaisessakin paikassa, vaikka kotelon tökkäisi maahan niin pyssy olisi puhdas, kuustuumainen on kuitenkin aika pitkä.


Onpas ollu tumpelo kouluttaja. Varmaan jahtijakt hirvimies.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2287

LähetäLähetetty: 30.05.2015 08:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
Loukkuun, luolassa, avuttomassa tilanteessa olevan eläimen lopettamiseen. Josko olet joskus suorittanut mets.kortin niin asiaa on varmaan käsitelty siellä?
Ainakin n.7v sitten kun tytär tentti kortin oli asia esillä kun kuskin osassa olin mukana...


Kyllä tuo on tiedossa.

Entäs jos lähtee koiran kanssa metsästysalueelle ja laskee koiran irti. Koira löytää supin niin ollaanko silloin metsällä pintapyynnissä? Eikö silloin olla metsällä? Jos on itse aiheuttanut riistaeläimen avuttoman tilan ja mukana oleva ase on. 22 reukku.

Enkä minä sano etteikö se sillä hyvin kuolisi enkä ala sitä moralisoimaan sen kummemmin. Kunhan kysyin sillä ajatuksella että tietäähän aloittaja mitä kysyy kun kirjoitti kuljettavansa mukana ampuakseen haukkuun. Se olisi hyvä jättää mainitsematta kun sen luvallisuudesta voi olla eriävä kirjaus asetuksessa.
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pekkis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Maa 2004
Viestejä: 2362
Paikkakunta: Laukaa

LähetäLähetetty: 30.05.2015 08:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siinä teille onkin miettimistä Laughing
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Eräpeikko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2008
Viestejä: 3312
Paikkakunta: Vekkulan puukirkon takana.

LähetäLähetetty: 30.05.2015 10:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eijo kaksinen tehä ite. Kerran kamu käski mun tuuva semmosen, jaa paitti kainalokotelon, nuerem perkissä kun kävin pyssymessuloissa. Ja sit tein ite paremman, ja möin.
_________________
Mogens Trolle
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 30.05.2015 11:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TA kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
Loukkuun, luolassa, avuttomassa tilanteessa olevan eläimen lopettamiseen. Josko olet joskus suorittanut mets.kortin niin asiaa on varmaan käsitelty siellä?
Ainakin n.7v sitten kun tytär tentti kortin oli asia esillä kun kuskin osassa olin mukana...


Kyllä tuo on tiedossa.

Entäs jos lähtee koiran kanssa metsästysalueelle ja laskee koiran irti. Koira löytää supin niin ollaanko silloin metsällä pintapyynnissä? Eikö silloin olla metsällä? Jos on itse aiheuttanut riistaeläimen avuttoman tilan ja mukana oleva ase on. 22 reukku.
Eikö silloin olla metsällä kun luolajahdissa ollaan? Mitä eroa esim pystykorvan haukkuessa supia ojarumpuun? Koitahan nyt harrastuksiin sisään päästä ettet turhaan rasita pikku pääkkyäsi älyttömällä pohdinnalla Wink
Enkä minä sano etteikö se sillä hyvin kuolisi enkä ala sitä moralisoimaan sen kummemmin. Kunhan kysyin sillä ajatuksella että tietäähän aloittaja mitä kysyy kun kirjoitti kuljettavansa mukana ampuakseen haukkuun. Se olisi hyvä jättää mainitsematta kun sen luvallisuudesta voi olla eriävä kirjaus asetuksessa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 30.05.2015 11:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Näköjään puhelin laittaa sekaisin viestiä eikä saa muokata mutta eiköhän se ta.lle selkiä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TA
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Huh 2014
Viestejä: 2287

LähetäLähetetty: 30.05.2015 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Oskari kirjoitti:
Näköjään puhelin laittaa sekaisin viestiä eikä saa muokata mutta eiköhän se ta.lle selkiä


Joo, selkiihän se. Enkä minä muuten mutta mielestäni laki ja asetukset ovat huonosti laadittuja jos ne saavat aikaan tällaisen spekuloinnin ja tulkintaepäselvyyden.

Ja tosiaan, en ole supijahdissa koskaan ollut mikä varmaan monille olikin jo valjennut. Very Happy
_________________
Eksyvä ei tietä kysy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Oskari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2004
Viestejä: 4228

LähetäLähetetty: 31.05.2015 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TA kirjoitti:
Oskari kirjoitti:
Näköjään puhelin laittaa sekaisin viestiä eikä saa muokata mutta eiköhän se ta.lle selkiä


Joo, selkiihän se. Enkä minä muuten mutta mielestäni laki ja asetukset ovat huonosti laadittuja jos ne saavat aikaan tällaisen spekuloinnin ja tulkintaepäselvyyden.

Ja tosiaan, en ole supijahdissa koskaan ollut mikä varmaan monille olikin jo valjennut. Very Happy


Ja josko miettii millaisen kuvan antaa metsästäjä noille ketä harrastusta vihaa ja kieltoja koittaa saada lisää kun spekuloidaan ja ihmetellään...
Luolapyynti aina kova kirosana monille tahoille, aselakikin muutti käytäntöä, useaan kertaan on ihmetelty tälläkin saitilla mm valonkäyttöä, käsiasetta jne.
Kuitenkin nuo asiat käydään läpi kun korttia tenttii...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com