OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Omistatko Drillingin? Aiotko hankkia? päivitetty 30.11.18
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Minulla on Drillinki. Ei vielä ole.
Minulla on Drillinki.
33%
 33%  [ 75 ]
Minulla on kaksi Drillinkiä.
4%
 4%  [ 10 ]
Minulla on useita Drillinkejä.
0%
 0%  [ 1 ]
Olen päättänyt ostaa Drillingin.
4%
 4%  [ 11 ]
Aion hankkia Drillingin.
22%
 22%  [ 49 ]
Minulla oli joskus Drillinki.
3%
 3%  [ 7 ]
Minulla ei ole, eikä tule Drillinkiä.
30%
 30%  [ 68 ]
Ääniä yhteensä : 221

Kirjoittaja Viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26264

LähetäLähetetty: 29.10.2016 21:21    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riude,,,kammat.

Joo rihlalkko on todella painavampi etenki ison optiikan kanssa, mutta kuitenki se lähtee ykkösenä mukaan.

Se on kyllä totta että rillukka ei missään nimessä ole painava.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 29.10.2016 22:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kammat?
Ei sillä, kyllä se lähtisi jos olisi jotain tarvetta kantaa yhtä aikaa haulikkoa ja kivääriä, ei ole vaan pitkiin aikoihin oikein ollut.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26264

LähetäLähetetty: 29.10.2016 22:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kammat,,,,samoin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 11.03.2017 17:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nimrod kirjoitti:
Hauska homma tuota äänestystulosta katsellessa on huomata se, että aivan järkyttävän suurella osalla foorumilaisia on drillinki. Ei ihme, että näkemykseni niiden surkeudesta eivät saa kannatusta... Very Happy


Toisaalta äänestykset ovat äänestyksiä. Lukukertoihin nähden aika vähän ääniä. Hyvin tyypillistä.
Toisaalta ei mene enään kovin kauan kun menee sadan drillingin raja rikki, äänestäneistä.
Se saa hymyn aikaiseksi.

Tuolla on kertynyt reilussa kahdeksassa vuodessa 407 ääntä;

http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=48115

"Hyväksytkö SML:n kannan käsiaseista?"

Lupasin toimittaa äänestyksen tuloksen eteenpäi, jahka 500 raja menee rikki. On ajanut aika ohi jo, mutta asia ei vanhene koskaan. Moka mikä moka.

Eli äänestykset on kivoja. Tai sitten ei.
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
temper
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2012
Viestejä: 254
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 11.03.2017 17:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllä se vain on yksinkertaisesti paras vekotin tuo rillinki jos meinaa mettäreissuilla pyytää useammanlaista riistaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bearclaw
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Lok 2004
Viestejä: 1183

LähetäLähetetty: 12.03.2017 02:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mikä on vastaus jos on rillukka ja haluaa ostaa toesen..?
_________________
Well you can take a boy out of ol' Dixieland
But you'll never take ol' Dixie from a boy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14775

LähetäLähetetty: 12.03.2017 12:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vai kateus se onkin se syy miksi en pidä drillingeistä... Hmm. Rolling Eyes

En kyllä ymmärrä varsinaisesti tämän väitteen logiikkaa, sillä voisin kyllä drillingin hankkia jos sellaisen haluaisin. Käsittääkseni niitä kaupoista saa, vai olenko ymmärtänyt asian jotenkin väärin? Vai vaativatko drillingit jonkin erityisen puoluekortin tai vastaavan jäsenyyden jossain lahkossa?

Noh, leikki sikseen. Olen edelleen sitä mieltä, että drillinki on erilaiseen hommaan sopiva työkalu kuin mitä minä ikinä tarvitsen. Itselleni sopii paljon paremmin haulikot ja kiväärit kuin näiden yhdistelmät. Sen mitä minä olen yhdistelmäaseiden kanssa värkännyt, niin ne ovat kyllä tavallisen tyhmästi tehtyjä sekä kivääreinä, että haulikoina.

Olen seurannut monien painia näiden unelma-aseiden kanssa. Moni on ostanut sellaisen ja myöhemmin pettynyt kun ase ei olekaan käytännöllinen tai sen käyttöliittymässä on jokin logiikkavirhe. Mielestäni drillinkejä vaivaa lähinnä se, että niiden haulikko- ja kivääripuoli eivät ole riittävän erillään toisistaan. Toisin sanoen drillinki minun makuuni olisi sellainen, että siinä olisi mahdollisimman yksinkertainen haulikkoliittymä ja erikseen käyttöön otettava kivääripuoli. Tarkoitan seuraavaa:

- aseen pitäisi olla varustettu yhdellä liipaisimella

- ladattaessa ase kolmella patruunalla pitäisi lähtökohtana olla se, että aseesta lähtee perusoletuksena kaksi haulipiippua yhdestä liipaisimesta

- lähtötilanteessa pitäisi olla niin, että aseen kaulalla on varmistin, ei viritintä

- valitsin luotipiipulle pitäisi olla selkeä vipu, jolla toinen koneistoista pukattaisiin kivääripuolelle

- ase avattaessa tilan pitäisi nollaantua siten, että taas käytössä olisi haulikkopuoli

Tällaisen voisi varmastikin teettää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 12.03.2017 14:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan noita.
Yks liipasin-versiosta joutuu pulittamaan Krieghoffilla tonnin lisää.
Molemmat haulipiiput samasta liipasimesta. Kyllä löytyy. Itse olsin halunnut näin jälkikäteen sellaisen, takimmaiseen liipasimeen. Sen saa kaiketi vain etummaiseen liipasimeen. Itselle ei käy oikein järkeen.
Loput listasta kuin omasta aseesta, paitsi kiväärin piippu jää vireeseen ja aseen taitettua ja ladattua on valmis rokkaan toisen haulipiipun lisäksi. Vireen saa pois helposti ja nopeasti, jolloin on molemmat haulipiiput käytössä. Haulipiiput virittyy aina taitettaessa. Varmistin on kaulalla. Yhtä helppo ja nopea käyttää kuin luotipiipun viritin joka menee kevyesti päälle.

Korjatkaa jos meni jotain väärin.

Edit;

Niin mulla on kolme erillistä "koneistoa"
_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26264

LähetäLähetetty: 12.03.2017 22:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Rillukka on kyllä turha vermes kun rihlalla pärjää samaan.
Mutta kun puhutaan rillukan laittamisesta tyyliin VV nii ollenee ihan eri tilanne. Olen muistaakseni aikasemminki maininnu, jos rillukaa halajaa se kannattis tehä jokseenki Villen tyyliin, muutoin se on turha kapistus.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16686

LähetäLähetetty: 13.03.2017 09:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Rillukka on kyllä turha vermes kun rihlalla pärjää samaan.
Mutta kun puhutaan rillukan laittamisesta tyyliin VV nii ollenee ihan eri tilanne. Olen muistaakseni aikasemminki maininnu, jos rillukaa halajaa se kannattis tehä jokseenki Villen tyyliin, muutoin se on turha kapistus.


Turhe vehje sille, joka haulikko-rihlalla pärjää, mutta itselleni rillu on hyvä valinta.

Tarvitsen kivääriä harvakseltaan, mutta haulipiippuja useammin, niin rillu on soppeli valinta minulle, kun en halua kantaa kahta asetta.

Minulle riittää se, että olen itse tyytyväinen valintaani.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Repesorsa
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 9356
Paikkakunta: Sieltä

LähetäLähetetty: 13.03.2017 11:34    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

9.3x622 kirjoitti:
Pohjola kirjoitti:
Rillukka on kyllä turha vermes kun rihlalla pärjää samaan.
Mutta kun puhutaan rillukan laittamisesta tyyliin VV nii ollenee ihan eri tilanne. Olen muistaakseni aikasemminki maininnu, jos rillukaa halajaa se kannattis tehä jokseenki Villen tyyliin, muutoin se on turha kapistus.


Turhe vehje sille, joka haulikko-rihlalla pärjää, mutta itselleni rillu on hyvä valinta.

Tarvitsen kivääriä harvakseltaan, mutta haulipiippuja useammin, niin rillu on soppeli valinta minulle, kun en halua kantaa kahta asetta.

Minulle riittää se, että olen itse tyytyväinen valintaani.


Minulla ihan sama tilanne mutta ei me saada olla tyytyväisiä drillinkeihimme, koska suuret päälliköt ovat puhuneet. Turhia ne ovat. UGH!
_________________
I'm back!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26264

LähetäLähetetty: 13.03.2017 12:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvä niin
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16686

LähetäLähetetty: 13.03.2017 17:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Repesorsa kirjoitti:
9.3x622 kirjoitti:
Pohjola kirjoitti:
Rillukka on kyllä turha vermes kun rihlalla pärjää samaan.
Mutta kun puhutaan rillukan laittamisesta tyyliin VV nii ollenee ihan eri tilanne. Olen muistaakseni aikasemminki maininnu, jos rillukaa halajaa se kannattis tehä jokseenki Villen tyyliin, muutoin se on turha kapistus.


Turhe vehje sille, joka haulikko-rihlalla pärjää, mutta itselleni rillu on hyvä valinta.

Tarvitsen kivääriä harvakseltaan, mutta haulipiippuja useammin, niin rillu on soppeli valinta minulle, kun en halua kantaa kahta asetta.

Minulle riittää se, että olen itse tyytyväinen valintaani.


Minulla ihan sama tilanne mutta ei me saada olla tyytyväisiä drillinkeihimme, koska suuret päälliköt ovat puhuneet. Turhia ne ovat. UGH!


UGH!!!!
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 13.03.2017 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lentoonammunnassa saa toisen paukun käyttöön rihlaan verrattuna. Jos ekan siis ampuu ohi. Kyllähän tämä on melko makuasiakin. Riippuu kyllä miten metsästää ja mitä. Esim. jos ei ole haukkuvaa kaverina ja ampuu enimmäkseen haulikolla niin sitten voi olla rillukka. Plus ei halua kantaa kahta asetta pitkillä reissuilla. Lyhyillä keikauksilla tuokaan ei ole pääsääntöisesti isohko ongelma. Mikä sitten on lyhyt? Koko valoisan aika ilman majoitteita?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26264

LähetäLähetetty: 13.03.2017 21:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No jooo, omalla kohin nämä ei ole arveluja. Eniten viellä mettäpäiviä niin että erillinen kivääri selässä ja puolari tai pumppu kädessä. Sitte pelkkä rihlakko ja ajottain tuo kivääri haulikko systeemi. No sitten viimein tuli aika rillukan, mutta rihlakko näistä on sitte vieny lähes täydellisesti touhun.
Ihan puhdas hirvi touhu on sitte pulttilukon aikaa.
Mutta seka / lintu hommiin lähtee rihla n. 8-9/10 eli muutama kerta jää rillukallekki, vain ihan muodon vuoksi.
Nii ja homma menee niin että haulipuoli on jonkinverran enemmän käytössä ja sillä paukuista varmaan yli puolet lähtee pompuille.

Varmaan jollekki rillukka on mieluisempi ja voisin kuvitella pikku sorkkien lisäävän painetta rillukalle,,,en tiedä, se on vaan kuvittelua ku täällä ei niitä pyydetä.

Muutaman rillukka miehen tiedän täällä, mutta eipä mitään suitsutusta keltään tuu. Muutama on myös luopunu kyseisest aarteesta.

Ja kertaus on opintojen äiti, jos nyt olisin rillukka kuumeessa, lähtisin VV:n linjoilta, silloin vois tyytyväisyyttäkin löytyä.
Eli tästä voitaneen päätellä, ei pelkkä rillu ole huono, sille vaan ei ole sattunu sopiva käyttäjä. Wink

Eikä tästäi teidän tarvi katkeroitua, tämä vaan on minun rehellinen näkemys joka perustuu kohtuu pitkään kokemukseen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 4 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com