OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Omistatko Drillingin? Aiotko hankkia? päivitetty 30.11.18
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  

Minulla on Drillinki. Ei vielä ole.
Minulla on Drillinki.
33%
 33%  [ 75 ]
Minulla on kaksi Drillinkiä.
4%
 4%  [ 10 ]
Minulla on useita Drillinkejä.
0%
 0%  [ 1 ]
Olen päättänyt ostaa Drillingin.
4%
 4%  [ 11 ]
Aion hankkia Drillingin.
22%
 22%  [ 49 ]
Minulla oli joskus Drillinki.
3%
 3%  [ 7 ]
Minulla ei ole, eikä tule Drillinkiä.
30%
 30%  [ 68 ]
Ääniä yhteensä : 221

Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 17.03.2017 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin, piti välillä paimentaa selluteollisuuden mittalaitteita ruotsissa.

Eli, aseessa on erittäin käypäinen itselleni, ja nimenomaan helppokäyttöinen ja luonteva itselleni koska käytän enimmäkseen muutenkin hyvin vastaavaa haulikkoa.

Mutta miksi se ei vaan lähde mukaan?
No kun minulla ei ole sille oikein milloinkaan käyttöä.
Miksei?

Kanalintuja ei tule nykyään kiväärillä ammuttua, koska
-nykyiset pääasialliset metsästysalueet eivät oikein latvaan ammuntaa suosi (vaikka toki moni niin tekeekin)
-ne linnut mitkä raaskin ampua nykykannoilla (viimeksi 2v sitten) ammun mieluummin seisojalta

Meillä ei ole pikkusorkkia. Jos niitä olisi, tilanne olisi varmasti toinen ja drillinki kulkisi mukana.

Karhu/hirvijahti nyt näillä leveyksillä on sen verran dedikoitunutta että sinne lähdetään "vartavasten", kiväärillä varustautuneena. Jos täyteinen olisi niille sallittu, tilanne voisi olla taas toinen.

Majavajahdissa käyttöä voisi tietyissä paikoissa ollakin.
Yleensä passit kyllä ovat ihan puhtaasti haulikkopaikkoja, 1-5m.
Enpä kyllä muista olisinko viimeiseen 3 vuoteen käynyt kertaakaan majavapassissa, 5 vuoteen en 3 kertaa enempää ainakaan.

Ilvesjahti. Tämä voisi olla se potentiaalisin tarve itselle.
Vaan tässä tullaan sitten siihen drillingin periongelmaan, aivan sama onko kyseessä moderni vai wanha. Ampumaergonomia luodilla pystystä.
Ehkä mittatilaustukilla sitä voidaan hieman parantaa, mutta se on sitten varmaan haulikkoammunnasta pois? Tätä voi korjata kuka tietää.

Eli kukaan tuskin ampuu drillingillä paremmin kuin kiväärillä?
Taikka jos ampuu, niin näkisin mielelläni kasoja?

Itse olen tullut siihen tulokseen, etten pysty ampumaan drillingillä ilvesjahdissa tyypillisissä olosuhteissa riittävän varmasti kuolettavaa laukausta ilveksen kokoiseen maaliin 80-100 metriin.
Sitä lähemmäshän se hoituu una:lla.
Radalla, kesäkelissä se vielä onnistuu, mutta kun laitetaan vaatetta päälle montakerrosta, tumput käsiin, ja seisoskellaan pari tuntia -20 pakkasessa ennen nopeasti tulevaa tilannetta, niin en pysty.
Varmasti moni pystyy, mutta en mie.

jatkuu taas kohta...
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Putukiffeli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Hel 2009
Viestejä: 1636
Paikkakunta: Uusimaa

LähetäLähetetty: 17.03.2017 13:36    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85 kirjoitti:
Ei näytä olevan drillingin tarvitsijoita kun tuo minunkin kapistus on ollut tuolla myydään palstalla niin pitkään että ilmoitus on varmaan jo pölyttynyt.


Seuraan Toria aika aktiivisesti hakusanalla "drillinki", ja kyllä siellä tavaran vaihtuvuus on aika huimaa. Varsinkin noi hirvelle kelpaavat kaliiberit katoaa hyvin nopsaan uusille omistajille.

Olin kaupoissakin 12/70 + 6.5x55SE Merkelistä päivä ilmoituksen tulon jälkeen, mutta ase jäi saamatta koska olisin työntänyt toisen aseen väliin. Omia aseita olen myynyt kolme kappaletta viimeisen 2 vuoden aikana Torin kautta.

Väittäisin että Tori on paras paikka myydä asetta tällä hetkellä, kun taasen tämä foorumi on ehdottomasti yksi huonoimmista.


Viimeinen muokkaaja, Putukiffeli pvm 17.03.2017 13:40, muokattu 2 kertaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 17.03.2017 13:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jäiköhän jotain pois, voi olla mutta täydennetään tarvittaessa...


Nyt kun mietin paria viime vuotta, onko minua harmittanut, taikka paremminkin olisinko ampunut, jos minulla olisi ollut drillinki mukana...
Kyllä, viime syksynä olisin ampunut yhden pommikoneen kokoisen ukkometson, joka joutaisi poistaa. Epäilen sen olevan alkuperäisiä nooan kyydissä olleita.
Kävin sitä huonolla seisojalla (siihen hommaan) yrittämässä kymmenkunta kertaa, ja kerran se laski puuhun johon sen olisi saanut luodilla naulittua.


Landella kun asuu, ja kotiovelta alkaa jahtimaat, tulee jahdissa käytyä syksyllä päivittäin. Vaikka vaan puolen tunnin lenkillä koiran kanssa.
Hyvin harvoin miulla on mukana noilla kävelyretkillä muuta kuin astro, 3-4 haulikonpatruunaa ja linkkari taskussa. Kiikarikoteloa olisi aina lisää spartalaiseen varustukseeni.

Ja vaikka sääli onkin sairautta, niin kyllä mie tuollaista hienosti kaiverrettua, käsinsoviteltua vanhaa kapinetta säälin.
Siis en raaski sitä uittaa mukana joka vesisateessa, supinreikien kaivamisissa ja kivikoissa hyppimisissä jne...
Toki se ne kestää, kun muistaa vaan huoltaa sen hyvin, mutta edelliseen viitaten kun jahdissa käydään päivittäin, vaaka hyödyistä ja haitoista kallistuu drillingistä poispäin...
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11352

LähetäLähetetty: 17.03.2017 17:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Putukiffeli kirjoitti:
TAK85 kirjoitti:
Ei näytä olevan drillingin tarvitsijoita kun tuo minunkin kapistus on ollut tuolla myydään palstalla niin pitkään että ilmoitus on varmaan jo pölyttynyt.


Seuraan Toria aika aktiivisesti hakusanalla "drillinki", ja kyllä siellä tavaran vaihtuvuus on aika huimaa. Varsinkin noi hirvelle kelpaavat kaliiberit katoaa hyvin nopsaan uusille omistajille.

Olin kaupoissakin 12/70 + 6.5x55SE Merkelistä päivä ilmoituksen tulon jälkeen, mutta ase jäi saamatta koska olisin työntänyt toisen aseen väliin. Omia aseita olen myynyt kolme kappaletta viimeisen 2 vuoden aikana Torin kautta.

Väittäisin että Tori on paras paikka myydä asetta tällä hetkellä, kun taasen tämä foorumi on ehdottomasti yksi huonoimmista.


Samaa mieltä. On täällä ollut jo kuukausia myynnissä hyväkuntoinen, loimukoivutukkinen 1-6 kaliberinen Leijona Valmetti, hinta toisella sadalla
eikä ainuttakaan kiinnostunutta tai tinkaajaa. Luulisi olevan hyvä ase jollekkin harrastuksen aloittavalle nuorelle pojalle tai naiselle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26262

LähetäLähetetty: 17.03.2017 22:41    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

TAK85, niin minäki luulin,,,että 16 leijona olis mieleinen jälkikasvulle, eivät vaan tykänneet sillä ampua,,,enkä tykänny itekkän, lähti kiertoon.

overkill,,, ohi meni Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VeturiVille66
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Tam 2005
Viestejä: 4774
Paikkakunta: Nääsmaa

LähetäLähetetty: 23.03.2017 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvät kirjoitukset overkilliltä ja RiUDElta.


_________________
Pumppaaminen on kivaa.
Asuuhan ne ihmiset iglussakin.
Muija on ihan peräänkatottava...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 04.04.2017 09:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Jäiköhän jotain pois, voi olla mutta täydennetään tarvittaessa...


Nyt kun mietin paria viime vuotta, onko minua harmittanut, taikka paremminkin olisinko ampunut, jos minulla olisi ollut drillinki mukana...
Kyllä, viime syksynä olisin ampunut yhden pommikoneen kokoisen ukkometson, joka joutaisi poistaa. Epäilen sen olevan alkuperäisiä nooan kyydissä olleita.
Kävin sitä huonolla seisojalla (siihen hommaan) yrittämässä kymmenkunta kertaa, ja kerran se laski puuhun johon sen olisi saanut luodilla naulittua.


Landella kun asuu, ja kotiovelta alkaa jahtimaat, tulee jahdissa käytyä syksyllä päivittäin. Vaikka vaan puolen tunnin lenkillä koiran kanssa.
Hyvin harvoin miulla on mukana noilla kävelyretkillä muuta kuin astro, 3-4 haulikonpatruunaa ja linkkari taskussa. Kiikarikoteloa olisi aina lisää spartalaiseen varustukseeni.

Ja vaikka sääli onkin sairautta, niin kyllä mie tuollaista hienosti kaiverrettua, käsinsoviteltua vanhaa kapinetta säälin.
Siis en raaski sitä uittaa mukana joka vesisateessa, supinreikien kaivamisissa ja kivikoissa hyppimisissä jne...
Toki se ne kestää, kun muistaa vaan huoltaa sen hyvin, mutta edelliseen viitaten kun jahdissa käydään päivittäin, vaaka hyödyistä ja haitoista kallistuu drillingistä poispäin...


Drillinki on ehkä nimenomaan erikoisase moneen spesiaaliin tarkoitukseen ja varmasti löytyy paljon erittäin hyviä perusteluita. Jos jätetään fiilisperustelut pois (perinnelätinät, kaiverrukset jne), niin nähdäkseni drillinki on riista-ahneemman metsästäjän ase verrattuna rihlakkoon. Ja varsinainen tekijä ottaa mukaan erikseen tarkuuskiväärin ja käteen puoliautomaattihaulikon.

Jos miettii tavallista metsässä kävelijää, joka ampuu enimmäkseen haulikolla ja tilanteen tullen kiväärillä niin drillingin etuna on oikeastaan vain se, että tarvii kantaa yhtä asetta ja erityisesti niin, että kädessä on koko ajan rinnakkaispiippuinen haulikko nopeita tilanteita varten. Kyseessä on painon säästö. Rihlakkoon verrattuna drillinki on kiistatta enemmän lihaurku, koska siinä on mahdollisuus ampua toinen laukaus haulipiipulla. Vähän kuin mato-onki+virveli verrattuna yhteen virveliin. Jos ei ole koiraa niin mahdollinen raanakko voi tarvita myös paikkaamista ja siihen drillingillä on mahdollisuus. Tai ammutaan seisonnasta kaksi lintua kerralla.

Jos miettii haulikkopuolta niin teknisesti samaan tilanteeseen pääsee ottamalla käteen rinnakkaispiippuisen Suhlin, joita saa alkaen aika halvallakin. Tässä tapauksessa kivääri on viitsittävä ottaa erikseen. Kokonaan toinen tarina onko päällekkäispiippuinen paremmin ammuttava (edelleen enemmän lihaurku), onko puoliautomaatti edelleen tehokkaampi kolmen patruunan ja hallittavamman seurantalaukausrekyylin ansiosta. Kiväärin käyttöönottaminen on ajallisesti kai sama kuin drillinkiin kiinnittäisi kiikarin. Onko oikea kivääri parempi? Yleensä yhdistelmäaseet ovat riittävän tarkkoja normaaleilla etäisyyksillä ja hyväpiippuiset Tikka rihlakot voi ottaa radalle minkä tahansa nykyaikaisen bulkkikiväärin kanssa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26262

LähetäLähetetty: 04.04.2017 11:08    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Supe, huomaan että kokemus on uupelona kun vertailet rillukkaa ja rihlaa ja vielläpä haulikkoa ja kivääri systeemiä verraten.
Ensinnäkin, yhdistelmällä on molemmat, luoti ja hauli heti käytettävissä tilanteen niin vaatiessa. Se on se kaikista suurin etu, vaikka pelattaski kiikaria pikajaloilla. Mutta moni on jättäny koko kiikari sulkeisen pois kun kiikarin kanssa selviää ihan kohtuullisesti vaikka se on aina päällä.
Luodilla ei ole normi metästyksessä mitään tasotusta ellei mennä erittäin pitkille matkoille,,,,250-300m:in yli. Tikan rihlat on usein todella hyvin käypäsiä, mutta niilläkään ei saavuteta kummempaa etua normi matkoilla, ainut etu on listapiippujen lämpöön nähen mutta sekään ei tule kovin usein topiksi, vaikka itekki suosin vapaata.
Kivääri selässä ja puolari kädessä on se "ahneen" valinta se ollenee totta ja näin sanoan kokemuksesta, se on ollu itelläki kymmeniä vuosia tyylinä.
Mutta kun olen heivannu riekkojen teilausta nii yhdistelmät piisaa hyvin ja ovat tosiaan parempia kun se kivääriki on käsillä.
Mitä tulee rillukka rihlakko kisaan,,,,no joo varmaan on painotteita missä se tupla hauli on ok esim. eri haulipanos valmiina tyyliin tai se paikko mutta ite olen tullu siihen tulokseen että reipas paukku korvaa sen paikon tarpeen joten rihla on piisannu, toki muutama paikon tarvekki olis ollu mutta useinmiten se rillukalla paikkailu ei kuiteskaan ole tuottanu tulosta ekalla jää tai sitte menee. Tuossa varmaan auttas jos haulit lähtis samalla liipasimella jolloin se paikko tulis kuten puolarillaki,,,olleneeko VV samasta syystä haikailemassa yhtä liipasua?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 04.04.2017 11:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mie kyllä haluaisin nahdä noita rihlamja drillinki kasoja pystystä, vapaalla kädellä ammuttuna. Ja sama oikealla kiväärillä verrokiksi.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26262

LähetäLähetetty: 04.04.2017 11:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

ammutko linnut pystystä ilman tukea?
hirvelle piisannee kämmenen kokoseen sataselle.
Aikoinaan muutamat ampu ihan loistavasti rihlakolla hirvenjuoksu kisoissa.
Ja melko varmuudella tuolla 512:lla 90 löytyy itelläki jos aletaan hieroon, puhumattakaan jos 5,7 piipulla
Rillukalla vois olla haasteellisempaa, pitänee joskus kokeilla, niissä vaan on pystylle melko hankala laukasu ku nellari turhan herkkä ja perus laukasu on mitä on.

meneehän tää vesisateinen vapaapäivä näinki Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Supe
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2014
Viestejä: 4812

LähetäLähetetty: 04.04.2017 14:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaikki varmasti miettii näitä omalta kohdaltaan. Arvasin, että pitää selittää hiukan lisää. Pohjola, kokemusta kyllä riittää, minulla on ollut rihlakko pitkään samoin haulikko+kivääri, ja molemmat yksinään. Kiväärissä oli joskus pikajallakin, tämä tuli mulle vuonna 1984 > mitään hyötyä tuosta ei ollut muuta kuin otin hirvenpyynnissä tihikossa kiikarin pois varsinkin kun oli kerran kohtalainen nuija ja oli hyvät avotähtäimet, sittemmin kiinteät asennukset, kiinteä joskus rihlakossakin, nyt pikajaloilla viime vuosina. Joten osaan verrata eri tyylejä yhdistelmään. Ei ole ollut drillinkiä ja Pohjolan koko argumentti nojaa siihen, mutta ei sillä ole tässä mielessä mitään eroa rihlakkoon, kuten hyvin ymmärrät. Ei siis muuta kuin toinen lentoonammuntapiippu ja yleensä yhdistettynä monimutkaisempaan käyttöliittymään eli laukaisukoneistoon. Mutta pätemisen tarve näkyy ulottuvan vähintään eurooppaan.

Jos pitää kiikaria kiinni niin lentoonammunta kärsii varmasti. On niitä sopivampiakin kiikareita, joilla on niin ok, monet kiikarit ei sovi lentoon ammuntaan senkään vertaa. Tämä lentoonammunan voi vertailla helposti normaaliin haulikkoon ja toisaalta ilman kiikari olevaan, hopialle taitaa jäädä. Jos itsellä tarkoitus on ampua yhdistelmällä lentoon niin ilman muuta kiikari aina pois, piste.

Sitten nopea tilanne, jossa kiikarista apua. Jos kiikari irti niin kaivamiseen ja kiinnittämiseen menee enemmän aikaa kun vetäsee kiväärin esille. Sama logiikka on rihlallakin, mutta siinä on itsellä vähän tilanteen mukaan, lähinnä on kiikari kiinni, koska en ammu lentoon, jos ammun niin se on suunniteltu tilanne etukäteen. Mahdollistaa toki alle 100m matkoilta puunkylkituelta kiväärillä jos tilanne on aika nopea. Lukemattomat kerrat ampunut näin linnun puuhun eikä varmasti ole ollut paljoa aikaa sählättäväksi. Ja ei kannata sotkea vapaalta ammuntaa kiväärillä, kun puhuin selkeästi linnustuksesta. Tämän voi mitata helposti vs. kun vetää kiväärin kotelostaan. Ei ihan kärkipaikalle päästä tässäkään. Kaikille tälläkään 1-2 sekunnilla ei ole ikinä käyttöä, joten ymmärrettävästi ei merkitystäkään.

Tarkkuudesta sanoisin, esim. 15 mm kasa verrattuna esim. 30 mm kasaan on jo eroa 100m jos ampuja ja olosuhteet antavat tasoitusta, joten ei ole merkityksetön. Hyvä on toki jos löytyy hyvä tarkkuutta omista vehkeistä. Vaikka tuollainen MOA maksimitarkkuus penkistä on toki hirvestykseen okei, mutta linnustukseen kuitenkin piirre kiväärille mitä en itse halua. Normi haukkuetäisyyksille kelpaa toki vähempikin tarkkuus, joten en ala vetelemään tähän ehdottomia viivoja. Jokainen tekee sen itse.

Lämpölaajeneminen on taas toinen asia, jokainen arvioi sen kohdallaan, koska tilanteita ei kannata täällä keksiä. Jokatapauksessa minua vaivaa kaikki osuman mukaan vaeltelu. On varmasti paljon metsästäjiä, joilla ei tule koskaan näitä tilanteita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26262

LähetäLähetetty: 04.04.2017 19:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olet oikeassa siinä että tiesin kertoneesi ettei ole rillua, mutta väärässä siinä että koko juttu perustuu siihen.
On ihan selvää että yksi tykkää yhest jne.
Jos haen optimaalista lentoon ampumista olis käsissä edelleen puolari.
Kuten kerroin, olen jokseenki rauhoittanu riekot kunnes elpyvät kunnolla.
Isommille linnuille ei niin paljo tule tilanteita että eikö rihlalla ehi tarpeeksi, rillukka ei ole tuonu siihen mitään lisätehoa, sinä voit kuvitella, minä olen sen kahdella eri pelillä kokeillu muutaman vuoden.
En tiedä muista mutta ite saan rihlalla kiikarin kanssa kunnon paukun kanssa varmemmin tiputuksen kuin rillulla,,,ja etenki siihen lisättäävä, ellei se rillun ekalla tipu hyvin harvoin paikko autto, toisin ku puolarilla.
Kuten sanoin,,,tilanne vois olla toisin jos molemmat haulit lähtis samasta.....
Luotipuolella yksittäisillä laukauksilla rillukkojen käynti on vähintäänki erittäin hyvää ja pitkin syksyä tasasempaa kuin rihlalla,,,mutta siihen on omat syynsä, silti rihlallaki on hyviä tiputuksia kun muistaa eliminoida ongelman

ja se mikä ero on kiväri selässä tai yhdistelmäaseella tulee esiin etenki hirvilaillisella, harvemmin sitä koppihirveä ehtii paukauttaan ku repusta kaivelee kiväärin. eikä se raavas mettokaan kauaa oottele ku maahan sen huomaa,,,ja ihan samoin latva teeret, hyvä jos kestää kyynärtuelle laskeutua....

Tarkkuudesta sanoisin, esim. 15 mm kasa verrattuna esim. 30 mm kasaan on jo eroa 100m
Mitä tulee kasoihin selleri antaa keskimäärin sellasta 30mm joten sillä tälläillään harvemmin yli 150m:in, pidemmälle on yleensä sierran mk.
Ja sillä kyllä tulee riittävää kasaa vaikka vertais vanhus tikoille,,, aikoinaa sellanenki oli ihan uudesta alkaen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26262

LähetäLähetetty: 04.04.2017 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Riude,
heitäppä tavallisella mettäkiväärillä vapaalta ampumasi kasa verrokiksi...
käyn sitte kokeileen vastaavan määrän rillulla ja rihlalla.
Ja vaikkapa molemmilla,,,hirvilaillisilla ja lintu aseella.
Voit ite määritellä laukaus määrän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TAK85
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Huh 2006
Viestejä: 11352

LähetäLähetetty: 04.04.2017 20:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jäämme odottamaan Riuden radallakäyntiä. Jännää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 04.04.2017 21:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siis hetkinen, eihän nyt miun ampumakyvyistäni kyse ole?
Vaan siitä, että rihla ja drillinki ovat huonompia pelejä ampua kuin kivääri.
Ihan muistutuksena kun sitä niin kovin kehuttiin.
Toki joku voi rihlallaan paremminkin ampua kuin kiväärillä, mutta se ei varmasti ole sen rihlan hyvyyttä vaan jotain ihan muuta.

Eli eikun vaan niitä kasoja peliin, jos niillä drillingeillä ja rihloilla niin hlvetin hyvin ammutte Very Happy.
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Yhdistelmäaseet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Seuraava
Sivu 6 Yht. 9

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com