OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Mauserin rakentelua
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 107, 108, 109  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 07.02.2011 09:04    Viestin aihe: Pre-’64 Vastaa lainaamalla viestiä

Vaikka asia ei tähän hienoon ja kannatettavaan rakenteluharrastukseen kuulukaan, niin mauser tyyppisestä rakenteesta olisi tässäkin kyse.
Winsun uudet 70 mallit ovat nykyään pre-64 mausertyypin aktiolla.
Jos oikein ymmärsin niin nuo olivat välillä post-64 mitä ei pidetty niin hyvänä rakenteena.
"classic Pre-’64 controlled round feeding"
http://www.winchesterguns.com/

http://www.wisnersinc.com/additional_info/winchester_model_70.htm (pre64)

http://www.wisnersinc.com/additional_info/Winchesterpost_64_M70.htm
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 07.02.2011 09:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olisi tärkeää että sekä ylä- että alarautojen petaus olisi tehty siten että eturuuvi ei "pohjaa" ennen kuin se on kireällä. Pilaripetaus on mauserille se alkuperäinen ja hyväksi havaittu vaihtoehto.

Lukitusruuvien paikat yleensä tukitaan hitsaamalla, niitä ei ole mauserin siviilimallien makasiineissa ollenkaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 07.02.2011 10:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En tiedä tarkemmin miten winsu on tehty, mutta ainakin tuossa Extreme Weather mallissa on käytetty B&C tukkia, missä on kokonainen alumiiniblokki sisällä. Ainakin monissa muissa aktioissa tämä takaa jäykemmän ja tarkemman petauksen. Mauserista en osaa sanoa.

Tässä puutukkisesta safarimallista detaljit:



_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 07.02.2011 13:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuvissa näkyy eräs hyvin olennainen ero Win70- ja Mauser m98 -aktioiden välillä ts. etummaisen kiinnitysruuvin paikka. Winsussa se on parannus mauseriin verrattuna.

Mainittu kokonainen alumiini-petausblokki olisi hyvä ratkaisu Mauseriinkin mutta näin rakentajan näkökulmasta sen hankkiminen puutukkiin on hankalahko ja kallis operaatio. Pilaripetaus on huomattavasti helpompi/halvempi ratkaisu harrastelijalla ja sekin toimii ihan OK.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
perisofeus
Kanta-asiakas


Liittynyt: 25 Lok 2006
Viestejä: 6147
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 07.02.2011 15:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Kuvissa näkyy eräs hyvin olennainen ero Win70- ja Mauser m98 -aktioiden välillä ts. etummaisen kiinnitysruuvin paikka. Winsussa se on parannus mauseriin verrattuna.


Tarkoitat etummaista kiinnitysblokkia.
Sopivasti työstetyn palikan voi varmasti hitsata tai juottaa piippuun.
Hitsaamiseen riittää mig pisteet, jolloin piipun lämpeneminen hitsauksen aikana ei ole ongelma. Tällainen oli H&K SL-7 kiväärissä.
Joku voi työstää pienen lohenpyrstöuran poikittain piipun alapintaan ja siihen sopivan kierreblokin. Tuollainen oli Rem Mohawk 600 kokotukin keulassa.
_________________
Villilä, ei-kesitetyllä meänkielelä joka päivä, ympäri vuen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 07.02.2011 15:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lainaus:
Tarkoitat etummaista kiinnitysblokkia.

En tarkoita, tuo on vain lisävaste jollainen joskus asennetaan isomman kaliiberin aseisiin. Se tarkoittamani ero on siinä että lukonkehyksen alueella näkyy kuvassa reikä joka on tarkoitettu etummaiselle varsinaiselle aktion kiinnitysruuville, Mauserissa sen paikka on aktiossa olevan rekyyliolakkeen pohjassa (kuvassa punaiset nuolet).

Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ahai
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Lok 2009
Viestejä: 615
Paikkakunta: Pohjois-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 07.02.2011 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sarvikuono kirjoitti:




Mistä Sarvikuono löysit nuo hihnalenkit?
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
siru8
Kanta-asiakas


Liittynyt: 04 Tou 2004
Viestejä: 2903
Paikkakunta: merikarvia

LähetäLähetetty: 07.02.2011 20:47    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mullakin löytyis muistaakseni tuollainen lenkkipari joutilaana.
Jos joku tarvii.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Sauerssoni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2004
Viestejä: 1327

LähetäLähetetty: 07.02.2011 22:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Youtubesta löytyykin hyvin noita rakentelu vinkkejä. Tässä Mauserin pilaripetaus:
http://www.youtube.com/watch?v=Hf_SHBMhScs&feature=related

Tuolla kiillotus menetelmällä sais mukavasti Jenkki-tuning henkeä:
http://www.youtube.com/user/MidwayUSA#p/u/12/37mveyw2buI
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 07.02.2011 22:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuohon kiillotyssysteemiin kuuluu ehdottomasti mukaan korkealla harjalla oleva aito Monte Carlo -tyylinen takatukki, sen parina kantikas etutukki jossa vinolla liitoksella tummaapuuta. Lopputuloksen kruunaa etupalan ja pistooliperän pohjalapun välissä oleva valkoinen välilevy. Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Bokmal
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Jou 2004
Viestejä: 920
Paikkakunta: Inkoo

LähetäLähetetty: 07.02.2011 22:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Olen haistavinani hienoisen ironian katku... Cool
_________________
Kertalaakiyhdistys ei r.y.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 08.02.2011 00:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pientä "apdeittii". Ei mitään mullistavaa, mutta aikaisemmin joku ilmaisi huolensa piipun viistämisestä (lyhennyksen jälkeen) ja purseenpoistosta. Siitä sain muutaman kuvan otettua..

Ensin erikoistyökalulla piipun pää 11 asteen kulmaan (on jo lyhennetty täs vaihees tietty):



Väli kuva viistetystä piiputa (piipussa on siis tavallaan reikä ulkoreunoja syvemmällä):



Ja sit lopuksi purseen poisto hiontatahnalla ja messinkiruuvilla. Mulla ei ollut venttiilinhiontatahnaa, joten käytin kromipuskurivahaa. Ei muuta eroa kun et kesti hieman pitempään:



Seuraavaksi tulppasin piipun puutapilla ja lähdin sinistämään piippua... joka meni uusiks, koska en ollutkaan saanut kaikkea tinaa pois tähtäimen poiston jäjliltä... En kehdannut edes ottaa siitä rojektista kuvia kun meni niin mu*ille... Mad Mad Mad
Rupee näyttämään lasikuulapuhallus ja pulverimaalaus yhä houkuttelevammalta...
_________________
Amoto quaeramus seria ludo!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
igorrock
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Maa 2004
Viestejä: 13930

LähetäLähetetty: 08.02.2011 00:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eikös jo kokonaisen piipun sinistys sentään kannattaisi sepällä teettää ? Ei se nyt niiiiin mahdottoman kallista ole. Ja kun ilmeisesti on käyttöasekin kyseessä...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
VLanTeDD
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Tam 2007
Viestejä: 164

LähetäLähetetty: 08.02.2011 00:58    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos sepällä sinistät niin jp gunsmith teki ensiluokkaista työtä oman kiväärin suhteen.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sauerssoni
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Lok 2004
Viestejä: 1327

LähetäLähetetty: 08.02.2011 07:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

igorrock kirjoitti:
Tuohon kiillotyssysteemiin kuuluu ehdottomasti mukaan korkealla harjalla oleva aito Monte Carlo -tyylinen takatukki, sen parina kantikas etutukki jossa vinolla liitoksella tummaapuuta. Lopputuloksen kruunaa etupalan ja pistooliperän pohjalapun välissä oleva valkoinen välilevy. Very Happy


Minäpä satun tykkäämään Griffin & Howen rakennustyylistä. Razz
Kyllä se Monte Carlo aina sian selän voittaa, jos Mausereista puhutaan.

Hyvinhän tuo cashmanin piipun viistäminen onnistui.
Jokos kampi ongelmaan on tullut ratkaisu?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 65, 66, 67 ... 107, 108, 109  Seuraava
Sivu 66 Yht. 109

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com