Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 15.08.2011 21:58 Viestin aihe: |
|
|
t3R0 kirjoitti: | Gerberos kirjoitti: | Tuttavalla aikoinaan oli hj61:nen 4.0td ja sitä oli kuulema vaikea saada viemään alle 12l satkulle. |
Ja miksi tuollanen lulla pitäis saada kulkemaan alle 12 litran? Ei sitä voimaa ihan pelkällä kompressoidulla ilmalla synny. Ihan siedettävältä tuo minusta kuulostaa. |
Olet ihan oikeassa, ei tarvitsekaan. Pointti olikin se että sitä lullaa ei hissutelemallakaan juuri tuon alle saanut kulkee, yläpää kulutuksessa oli sit missä olikin. Ja varsinainen pointti siinä että jos ahdetussa oli tuota luokkaa, niin epäilen itsekin kovin kovasti kaverin puheita 8l kulutuksesta. Ja etenkin kun se kuluttaa jo siksikin että työpäivän aikana se kastelee alusensakin. Meneehän sitä löpöä siinäkin .
Prkleen sopperi elä kiusaa köyhää tuollasilla. Ei olis kyllä paha jos mittarilukua kauhistele(eihän siitä tarvitse tojotassa välittää, mut aattelin että olisin päässy ihan taskurahoilla isommalla nelikolla...
Bj tai lj ei tule kyseeseen sillä tila ei riitä mitenkää työromppeolle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3875
|
Lähetetty: 16.08.2011 01:32 Viestin aihe: |
|
|
"-taskurahoilla isommalla nelikolla... "
HHeeeh hehhhee....
Tuossa hodarissa on mun kokemusten mukaan muutama asia, jotka vaatii huomiota. Jotku muistaa vielä lisää.
1. Kampiakselin petaus laakkerit, jos ei huolleta ja vaihdeta öljyjä.
( omakohtaisena kokemuksena: Jäi oman arvioni huollossa (265 000 kohdalla) öljyt vaihtamatta ja unohdin epähuomiossa jäähdyttimen verhon kesäkuumalla alas ja kone rupesi moottoritiellä lämpenemään 140 vauhtia n. 100 km ajon jälkeen. Noh ei mitä kun kahville ja ajoa taas verho ylhäällä. Siitä pari kuukautta eteenpäin ja auto kilahti 300 km päähän kotoa ja järkeilin sitten jälkeenpäin, notta taisi tulla ajeltua tuollaiset n 29 000 km samoilla öljyillä ja vielä lämmiteltyä moottoria turhaan motarilla. Asiaan saattoi vielä vaikutta se, että varakuskina toiminut mimmi ajoi liikennevaloihin 2:en silmässä ja ei muistanu, että naapurin auto ei ookkaan automaatti ja kylmästi jarrulla pysäytti koslan ilman kytkintä. Voi helvetti mikä pauke saatteli auton paikallensa. Tuosta seuraavana päivänä se sitten kilahti. Uusi kampura ja yksi mäntä ja asentajan lomilta odotusta 1kk. Hintaa 6800€.
2 Etupään stefat rupeaa tihkumaan n 100 000km jälkeen ja niihin menee ainakin satanen kappaleelta.
3. Kardaanien murrokset kuivaa ja rupeaa jymisemään, jollei rasvata joka huollossa.
Vaihdan nykyisiin autoihini itse imemällä öljyt puolessa välissä, eli n 7500km. Ihan sama mitä suosituksissa sanotaan, en niitä usko.
Samaten vaihdatan automaattilootan öljyt vähintään 45 000 välein. Nehän ei vaidu kokonaan, vaan n 3-4 L/11L vaihtuu. Nykyiseen vaihdatin sen n 60 000 km ajettuna 4 kertaa peräkkäisissä huolloissa ja alko laatikko pelata mukisematta. Suositustahan ei tuolle ole ollenkaan, vaan odotellaan rauhassa, kunnes kilahtaa on maahantuojan ohje. Ensimmäisen vaihdon yhteydessä ei kyllä voinut edes öljystä puhua, mitä sieltä laskettiin ulos. Mustaa pikistä vettä, suorastaa palaneelta haisevaa sontaa. 5:nen vaihdon yhteydessä tuli jo tumman punaista automaattiöäjyä. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2007 Viestejä: 1631 Paikkakunta: Suoperämaa
|
Lähetetty: 16.08.2011 06:50 Viestin aihe: |
|
|
Ei se öljyn vika ole jos laakereissa on materiaali vika |
|
Takaisin alkuun |
|
|
duster Kanta-asiakas
Liittynyt: 21 Hel 2005 Viestejä: 641
|
Lähetetty: 16.08.2011 07:37 Viestin aihe: |
|
|
Täällä kun on joka alan asijantuntijoita, niin maasturista olis kysymys. Minkälainen homma on vaihtaa tuohon HJ60:n 2h moottoriin kampiakselin etupään stefa? Onnistuuko koneen paikoillaan ollessa? _________________ Gsp |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 16.08.2011 16:06 Viestin aihe: |
|
|
Köpsä vitsi mosselta.
Jos on yhtään niinku useemmat tojot ni pitäs onnistua stefan vaihto koneen ollessa paikallaan, vaan enhän toki tiedä lainkaan varmaksi. Ainakin lähes kaikissa tojon vanhemmissa nelos bensoissa kaiken muun paitsi kampiakselin voi irroittaa koneen ollessa paikallaan, mutta eipä sillä ole vältsiin tämän kanssa mitään tekemistä. Kertokoot kellä kokemusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jersu Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Hei 2006 Viestejä: 1519 Paikkakunta: seinäjoki
|
Lähetetty: 16.08.2011 18:23 Viestin aihe: |
|
|
Toyota KJ90 kansi p@skaksi, mittarissa 220tkm. JES... Noo pitääs saara kuntoon tän viikon aikana, kalliiksihan tuo taitaa tulla kumminkin.
Mitä varusteita huoltoautosta pitää löytää jos meinaa muutos katsastaa pakusta? Säästääkö siinä mitää?
Joka tapauksessa verstaalla suunnitteilla olis tehdä taka tilan kokoinen laatikko ja noin 30-40 senttiä korkia, ulos vedettävällä laatikolla.. Ihan sillä tarkoituksella, että olis enempi tilaa ja siistimmäs kunnos taka tila jottei kaikki loju pitkin ja poikin koiran kintuis.. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kylmä-Mika Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tou 2010 Viestejä: 1981 Paikkakunta: Metsien ja vesien pitäjä
|
Lähetetty: 16.08.2011 18:38 Viestin aihe: |
|
|
Jersu kirjoitti: | Toyota KJ90 kansi p@skaksi, mittarissa 220tkm. JES... Noo pitääs saara kuntoon tän viikon aikana, kalliiksihan tuo taitaa tulla kumminkin.
Mitä varusteita huoltoautosta pitää löytää jos meinaa muutos katsastaa pakusta? Säästääkö siinä mitää?
Joka tapauksessa verstaalla suunnitteilla olis tehdä taka tilan kokoinen laatikko ja noin 30-40 senttiä korkia, ulos vedettävällä laatikolla.. Ihan sillä tarkoituksella, että olis enempi tilaa ja siistimmäs kunnos taka tila jottei kaikki loju pitkin ja poikin koiran kintuis.. |
Paku ja huoltoauto on samalla verolla, et säästä siinä mitään _________________ Kertalaakiyhdistys
Team 45-70 #1181 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 16.08.2011 21:00 Viestin aihe: |
|
|
Jersu kirjoitti: | Toyota KJ90 kansi p@skaksi, mittarissa 220tkm. JES... Noo pitääs saara kuntoon tän viikon aikana, kalliiksihan tuo taitaa tulla kumminkin. |
Mitähän on jäänyt tekemättä että on p@skaksi saatu? Tai sit on maanantai yksilö. Käsittääkseni 3.0td ei niin huonon maineessa ole muutenkaan. Vai oliko ees tuolla motilla? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Rastinsahi Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Elo 2005 Viestejä: 7252 Paikkakunta: Lapin lääni
|
Lähetetty: 16.08.2011 23:27 Viestin aihe: |
|
|
Kansihan on vannoutuneelle tojotamiehelle (ja kaikille muillekin merkkiuskovaisille) se kuuluisa kulutusosa. Ja duster, sen defan saa takuulla vaihdettua koneen ollessa paikallaan. Korin voi tosin joutua irroittamaan ympäriltä... _________________ Tapion viljan puimakone
http://www.tajukankaan.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jersu Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Hei 2006 Viestejä: 1519 Paikkakunta: seinäjoki
|
Lähetetty: 17.08.2011 15:49 Viestin aihe: |
|
|
Gerberos kirjoitti: | Jersu kirjoitti: | Toyota KJ90 kansi p@skaksi, mittarissa 220tkm. JES... Noo pitääs saara kuntoon tän viikon aikana, kalliiksihan tuo taitaa tulla kumminkin. |
Mitähän on jäänyt tekemättä että on p@skaksi saatu? Tai sit on maanantai yksilö. Käsittääkseni 3.0td ei niin huonon maineessa ole muutenkaan. Vai oliko ees tuolla motilla? |
3.0td kylläkin.. 200tkm oli mittaris ku se saksasta tuotiin suomeen. 20tkm on ajettu ja 2x öljyt vaihdettu ja jakopäänremmi on vaihdettu.. Jäähdytysnesteet vaihdettiin ja laitettiin kuntoon ennen talvea. Toivottavasti ny uus kansi olis kestävee..
Samalla viikolla meni puhelin, kansi, haulikko ja 2kk lomautus ...
Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä --> _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3568 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 18.08.2011 22:26 Viestin aihe: |
|
|
Pistää vähän epäilemään että onkohan saksanmaalla tullut kaikki tehtyä niinkuin pitää... Noh, hällä väliä, sinällään mahoton sanoakaan. Voihan se mennä, eihän ne ikuisia oo, (ihan kaikki). Mut siitä maasta tulleita vehkeitä on tullut kaikenmoisia vastaan. Sinkkikoria on hitsailtu ku auti oli ollut vähän solmussa ja kannenpultinreikään oli jäänyt öljyä/muuta nestettä jonka vuoksi lohkosta haljennut kiriessä palapois jne... Näitä vastuuttomasti sepitettyjä ym. riittää... Toki jos et olis koskenukkaan koko viikolla ni tiedä vaikka olis säilyny ehjänä . |
|
Takaisin alkuun |
|
|
guide Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Hel 2005 Viestejä: 2118
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
rocco Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 525 Paikkakunta: Etelä-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 18.08.2011 23:01 Viestin aihe: |
|
|
HiLux one and only |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3875
|
Lähetetty: 18.08.2011 23:38 Viestin aihe: |
|
|
Mitähän normihommaa tuossa on? Tässä on tullu nyt tietoja keräiltyä useasta eri pisteestä ja merkistä. Sellaista tuli esille, että noita pitkiä öljynvaihtoväli lupauksia on seurannut usealla merkillä, että koneet kilahtaa siitä syystä , että öljysihti siellä jossain sumpun pohjalla tukkeentuu lietteestä aivan umpeen. Eräs suositteli vaihtamaan öljyt vähintään 10 000 km jälkeen, oli sitten suositus mitä tahansa, jota piti myös pitkänä välinä. Itse vaihdan siis 7500 km jälkeen imemällä öljyt ja ne on yleensä jo tuolloin sellaista vedenoloista ohutta lieraa, että tuokin km määrä jo mietityttää. Normi väli on vissiin 15 000.
Volkswageneita on kilissyt oikein runsaasti ja epäillään tuota liettymistä öljyssä. Tuolla saa myös koneesta väljän tosi nopeasti ja kulutus karkaa käsistä. Pumpusuutin- ja commonrail koneet raksuttaa iloisesti vaikka olisivat umpijäässä ja ilman öljyä, jos vain antaa kenkää, siis jos vain saa käyntiin ensin.
Tuo kannen hajoaminen on seurausta jostain muusta viasta ja melkein on kyse joko tuosta öljysumpun sihdistä, tai veden kierrosta. Vuonna 95 kilahti itteltä myös RAV4:stä kansi ja syynä oli noin 10 mk:n lämpöanturi, jonka piti sähköflekti pistää pyörimään.
Nykyautojen kanssa ei oikeen kannattaisi leikkiä, kun sellaiset ihmeet kun putkisylinterit on jo historiaa. Muistaakseni viimeinen putkisylinteri kone oli Toyotalla tuo HDJ. Siihen sai vielä teetettyä koneremontin muuallakin inhimilliseen hintaan. Samoin on tuossa hj 60:ssä.
Nykyautoissa on sellainen varaosa luettelossa lähes kaikissa tapauksissa, "PUOLIMOOTTORI". Moottorin sylinterit on siis nykyään pinnoitettuja ja kiinteään moottori lohkoon ei uutta pinnoitetta saa. Esimerkkinä tuo puolimoottori maksaa Landcruiser V8 malliin 17 900€ ilman alvia ja töitä. Tuohon laitetaan vähintään 1 vk työtä ja tilpehöörit, niin öljynvaihto itse tehtynä kun maksaa sen 100€, niin eroa vähän on. Automaattilaatikkoa joskus kyselin vanhempaan malliin, niin se olisi kustantanut 12 000€, niin aika herkästi vaihtelen niitä öljyjä varmuudeksi esim joka toinen tai kolmas huolto. Nyky kokemuksen mukaan hyvä väli on 45 000km.
Autojen kustannusten pitää varmaan näyttää aina vain paremmalta TM:n ym testeissä, jotta saadaan halvat käyttökustannukset sinne vertailuihin. Haistatan juuri noille kustannuksille pitkät ja huollan ja huollatan autojani, niin kuin niitä pitää. Autojen myyjille ja tehtaille ylenpalttinen kestävyys on tietysti vain haitta liiketoimintaa ajatellen. Toisaalta taas kestävyys on hyve ja liiketoiminnan peruspilareita. Luottamus noita valmistajia kohtaan on kuitenkin aika heikkoa. Eräs merkiltä mainitsematon BMW huolto kieltäytyi vaihtamasta automaattilootan öljyjä, vaikka sieltä jo selvästi oli löysyyttä löytynyt. Asiakas siis oli vähän ymmärtämätön. Joutui sitten viemään auton nyrkkipajalle. Eikä tuo asiakas ole myynyt käytettyjä laatuautoja kuin vasta 30 vuotta, niin mistä se muka voisi paremmin ymmärtää kuin merkkihuolto. _________________ http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Viimeinen muokkaaja, euroshopperi pvm 19.08.2011 02:13, muokattu 2 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
euroshopperi Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Elo 2008 Viestejä: 3875
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|