OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kestääkö muilla Nissan King cap 4x4 maastoajoa?

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 12.04.2005 12:26    Viestin aihe: Kestääkö muilla Nissan King cap 4x4 maastoajoa? Vastaa lainaamalla viestiä

Mitenkäs teillä muilla uudehkon 4x4 King Capin omistajilla, oletteko huomanneet lavan suojakaaren osumista ohjaamoon takaseinään? Minulla on vm 2003 King Cap ja jossain ristiriipuntatilanteessa maastossa lavakaari pääsee osumaan ohjaamoon ja painaa sinne pienet lommot? Maahantuojan mukaa autossa ei ole mitään vikaa vaan käyttäjä on käyttänyt sitä "kohtuuttomasti ja ylikuormittaen". !&%¤# marjat sanon minä... Evil or Very Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wallu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hel 2005
Viestejä: 186
Paikkakunta: HKI / Hausjärvi

LähetäLähetetty: 12.04.2005 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

???

Mitäs, mitäs. Kun mullahan on toi hailuksi, niin sen ajoneuvotyyppi on N1G = maastopakettiauto.

Mitäs sulla lukee ajoneuvontyyppi kohdassa? Varmasti sama merkintä.
Lähetät maahantuojalle ko. dokumentin, johon voit vielä ystävällisesti yliviivaustussilla korostaa tätä kohtaa. Asiahan on jo sillä selvä -> Takuuseen ilman muuta.

Jos ei ole, niin minä kyllä ajaisin paikanpäälle, ja jos tuosta huolimatta mussuttaisivat jotain, niin kyllä jättäisin paikanpäälle puumerkkini. Twisted Evil

Oletko jo lähettänyt reklamaatiota?
_________________

Ei se smitn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 12.04.2005 13:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

On se maastopakettiauto. Ja oon tehnyt reklamaation. Mutta niiden mielestä kaikki on kunnossa ja lavan ja ohjaamon välinen rako on ohjearvossa. Eli niiden mielestä ei ole virhettä olemassa. Jotenkin vaan "ihmeellisesti" ne lommot on syntyny ja tietenkin käyttäjässä on se vika... Evil or Very Mad

No kysellään onko muilla vastaavaa, että onko todellakin suunnitteluvirheestä kysymys ("raon" määrän suhde rungon elämiseen). Voi olla että pelkäävät kalliita remontteja jos kaikki King Capit paljastuu tuolleen "virheelliseksi". Vai olenko muka tosissan käyttänyt sitä "kohtuuttomasti ylikuormittaen" Embarassed Jos niin on, niin eipä ole kovin häävit suunnitteluperiaatteet Nissanin insinööreilläkään. Saa suosiolla unohtaa kaikki markkinapuheet: "suunniteltu kovaa käyttöön, kestää kovia vääntöjä maastossa bla blaa"... Mad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mutumies
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Hel 2005
Viestejä: 368

LähetäLähetetty: 12.04.2005 13:46    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Maahantuojan ja myyjäliikkeen kanssa et tule pääsemään asiassa puusta pitkään. Kun kyllästyt tuulimyllytyyppiseen tappelemiseen ota kuluttaja-asiamies ja ko. organisaatio avuksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Petteri_N
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 12.04.2005 13:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuluttajaneuvoja ja kuluttajavalituslautakunta ovat hyvä tie lähteä purkamaan asiaa, jos neuvottelu maahantuojan kanssa ei ota luonnistuakseen. Yleensä kun kuluttajavalituslautakunta lähestyy asiassa elinkeinonharjoittajaa, alkaa myönteinen sävel kellossa kilkattaa. Omakohtaista kokeumsta autoliikkeen kanssa taistelusta on. Silloin kuluttajavalituslautakunnan väliintulo pisti asiat kerralla järjestykseen.
_________________
Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 12.04.2005 14:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep. Ainakaan Oulun alueen vahittäismyyntiorganisaatio ei ole pilattu liian hyvällä palvelulla (monivuotinen kokemus), vaikka muutama hyvä tyyppi siellä huollon vastaanotossa onkin. Näyttää maahantuoja olevan yhtä välinpitämäntön. En alakkaan jankkaamaan niiden kanssa. Tänään on paperit lähetetty kunnalliseen kuluttajaneuvontaan. Katsellaan siellä asiaa eteenpäin...

On se jännä tuo niiden asenne. Luultavasti muutaman satasen korjauksella olisivat saaneet tyytyväisen asiakkaan niin ei. Haluavat väkisten, että negatiivinen puskaradio lähtee liikkeelle. No, näitä valtakunnallisia keskustelupalstoja lukee aika moni. Varmaan tämän päivän aikan tämä viesti (+ muutama muu valtkaunnallisella keskustelupalstalla oleva viesti) on varmaan mennyt jo 200-300 jotenkin maastureista kiinnostuneille ja maastossa jostain syystä ajaville aktiivihenkilöille....Mitä luulette, voittiko Aro-yhtymä jotain vaikka korjaus jäisikin minun maksettavaksi?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Petteri_N
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 12.04.2005 14:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Moottoripyörä.org palstalla heräsi kova haloo erään mp-liikkeen asiakaspalvelusta. Mp-liike teki erittäin fiksusti. Pyysi rehdisti anteeksi ja lupasi parantaa tapansa. Samalla kutsui kaikki maistelemaan makkaraa ja muuta suuhun kaadettavaa liikeelleen. Avoin kirje sai erinomaisen vastaanoton ja liikeen maine palasi. Toivottavasti myös palvelu parani...

Alkaa tosiaan tämä netti keskustelupalstoineen olla melkoisen vaikuttava media. Varsinkin kun viestit saadaan kohdennettua juuri sille oikealle porukalle.

Kertoilehan Petri miten homma etenee. Nähtävästi joudut pistämään paperit vielä kuluttajavalituslautakuntaan.

Oli muuten meikäläisen tapauksessa mukava vastata puhelimeen kun näin autoliikkeen edustajan soittavan. Äänestä kuuli että hammasta purtiin...

"Kertoisitko sen tilinumerosi niin me siirrämme vaatimanne summan tilillenne...narsknarsk..." Laughing
_________________
Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
petri r
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Huh 2004
Viestejä: 1512
Paikkakunta: Oulu

LähetäLähetetty: 12.04.2005 15:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jep. Ilmoittelen täällä miten homma etenee. Olen lueskellut ja kirjoitellut tuollaiselle offroad harrastajien palstalle siitä asti kun 4x4 auton hankin. Tänään aamupäivällä kirjoitin tämän aiheen sinne niin yli 700 lukukertaa tähän mennessä. Toki osa on samoja lukijoita/kirjoittajia mutta varmaan joku 400 maastoajon harrastajaa kuitenkin Shocked Siellä myös tekemäni reklamaatio ja maahantuojan vastine sanasta sanaa. Alla osoite.

T:Petri

http://www.petrisimolin.com/ThePalsta/topic.asp?TOPIC_ID=14643
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paavo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 2855

LähetäLähetetty: 13.04.2005 14:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Reklamaatiosi oli harvinaisen asiallinen. Samoin maahantuoja oli perustellut asiaa omalta kannaltaan hyvin. sinulla on perustelut kirjallisina.

Kun valitat valita kuluttuja-asiamiehelle, ei kuluttajaneuvojalle.

Kyllä tuotteen pitää normaali käyttö kestää ja tuo mitä kuvailit on normaalia käyttöä. On ihme jos häviät juttusi.

Pitää muistaa oikeutesi
-myyjällä on velvollisuus korjata tuote tai vaihtaa se uuteen.
-sinulla on oikeus hinnan alennukseen tuotteesta(vahingon korvaus).
-sinulla on oikeus uuteen tuotteeseen.
-sinulla on oikeus kaupanpurkuun.

Näissä kysymyksissä on myyjällä näyttövelvollisuus, joten olet vahvoilla.

En suosittelisi korjaamaan autoa omaan laskuusi, kun asia on vireillä.

Pidä kiinni oikeuksistasi, nyt olet oikeassa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
wallu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hel 2005
Viestejä: 186
Paikkakunta: HKI / Hausjärvi

LähetäLähetetty: 14.04.2005 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Paavo kirjoitti:

Pitää muistaa oikeutesi


1. Asiakas on aina oikeassa.
2. Jos asiakas sattuisi olemaan väärässä, sovelletaan kohtaa 1.
_________________

Ei se smitn.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Käy lähettäjän sivustolla MSN Messenger
Petteri_N
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 1180

LähetäLähetetty: 14.04.2005 11:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tarkennukseksi tuosta kuluttajaneuvonnasta. Kuluttajaneuvojaan kannattaa olla yhteydessä, koska häneltä saat apua valituksen laatimiseen. Välttyy turhalta paperinvenkslaamiselta.

Eli jos itse tuon homman tekisin, niin ensin yhteys kuluttajaneuvojaan siitä miten kannattaa toimia ja mitä mieltä hän on, seuraavaksi sitten valitus kuluttaja-valituslautakuntaan.
_________________
Meidän äiti tekee parempia lapsia kuin teidän äiti!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Paavo
Kanta-asiakas


Liittynyt: 26 Hei 2004
Viestejä: 2855

LähetäLähetetty: 15.04.2005 14:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kuluttaneuvoja on puolueeton elin, joka tasapainoilee kaupan ja kuluttajan välillä. Kuluttaja-asiamies puolestaan valvoo kuluttajan etuja, tämä ero niillä on.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com