Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Harjula Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2225 Paikkakunta: NATO Suomi
|
Lähetetty: 06.01.2012 15:40 Viestin aihe: |
|
|
Asia selkis - Kiitos. _________________ Halloo. Sanohan onko siellä petterbughissa kylymä?
Tuhotaan muskovia. NYT! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Comax Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Mar 2007 Viestejä: 635 Paikkakunta: Rovaniemi, Finland
|
Lähetetty: 06.01.2012 20:59 Viestin aihe: |
|
|
jkoiv kirjoitti: | Suzuki Jimny -08. Pieniä muutoksia tullut tehtyä jälkeen päin..
- 2" Emun korotussarja |
jkoiv, mistä hommasit tuon korotussarjan ja oliko minkä verran hintaa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 06.01.2012 22:42 Viestin aihe: |
|
|
Comax kirjoitti: | jkoiv kirjoitti: | Suzuki Jimny -08. Pieniä muutoksia tullut tehtyä jälkeen päin..
- 2" Emun korotussarja |
jkoiv, mistä hommasit tuon korotussarjan ja oliko minkä verran hintaa? |
Cros4wdltä.. Olikohan se 8-900e. Tosin minun tapauksessa tuli kalliimmaksi kun etupään jouset piti vielä vaihtaa toiseen kertaan. Bensamallin jouset oli ARB:in puskurin + vinssin kanssa liian pehmeät. Tilasin sitten vielä jäykimmät mahdolliset diesel-mallin jouset. Nyt tuo alusta on hyvä. Olihan tuo toisaalta odotettavissa kun puskuri + vinssi painaa sen 70-80kg. Nyt olis vähän käytetyt Emun +"2 etupään jouset vapaana jos kiinnostaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Eräpeikko Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2008 Viestejä: 3312 Paikkakunta: Vekkulan puukirkon takana.
|
Lähetetty: 07.01.2012 06:56 Viestin aihe: |
|
|
Oottekos harrastanu maasturin tai nelivedon korvikkeena rallipiikkirenkaita vetopyörissä? _________________ Mogens Trolle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pjtk Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Maa 2004 Viestejä: 199 Paikkakunta: pirkanmaa
|
Lähetetty: 08.01.2012 11:01 Viestin aihe: |
|
|
Kiitokset kehuista.
Rengas asiaan vielä, onneks jotkut maasturi harrastajat on leimanneet isompia pyöriä autoihin 90 luvun puolella. Tais sillon riittää kun renkaat mahtu pyöriin/kääntyyn lokareissa. Omassa on merkittynä alkuperäseks rengaskooks 38.5/15. Samanlaisia tilastokummajaisia sit aina väliin pomppii esiin, niinkuin tuo Letukka. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
AinaOhi Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2008 Viestejä: 135 Paikkakunta: 100-kunta
|
Lähetetty: 14.01.2012 01:46 Viestin aihe: |
|
|
Jam0 kirjoitti: | Muikkunen kirjoitti: | Jam0 kirjoitti: | Tullu katteltua sillä silmällä jos vaihtais nelivetoseen avolavaan, hintaluokkana ~10ke.
Tuohon rahaan on kohtalaisen hyvin tarjolla vuosituhannen vaihteen nissan king cappia ja mitsu L200:sta alle 200tkm ajettuna. Villinä korttina on vähän harvinaisempi ford ranger joka pyörii myöskin aika samoissa hinnoissa.
Onko noissa edellä mainituissa mitään käytännön eroja tekniikan kestävyydessä tai maasto-ominaisuuksissa?
Olisi ensimmäinen neliveto itelle joten ei juuri kokemuksia muuta kuin kyydissä istumisesta.
Auto tulisi pääasiassa ihan normi työmatka-ajoon, viikonloppusin metästysreissulla joutuisi ajelemaan esim. metsäautoteitä tai johonki saviseen pellon nurkkaan parkkiin. Mitään offroadia ei autolla ole tarkoitus alkaa harrastamaan.
Tiedossa on kyllä et toyotat olisi pirun hyviä ja kestäviä, pihassa yksi 600tkm ajettu hiace ja tekniikassa ei mitään murheita. Mutta jos hiluxiin päätyy niin joutuu samalla budjetilla ostamaan aika paljon vanhemman ja enemmän ajetun... |
Nissanissa ainakin ollu konevikaa. Oisko vuodesta -02 eteenpäin olevissa kiertokangen laakereissa joitan heikkoutta ja noita koneita on ilmeisesti menny palasiks enemmänkin. Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta kannattaa selvitellä tarkemmin ennen ku king kappia ostaa. | Tuli googletettua tuo nissanin kiertokankiongelma, ja valmistusvika on tosiaan 02-06 vuosimalleissa. Yksi mitä kävin liikkeessä tänään vilkasemassa oli vm. 01 ja vanhemmalla "kestävällä" koneella eli voisi olla ihan ok vaihtoehto.
Entäs mitsut, niissä ilmeisesti ollu vaihdelaatikossa jotain ongelmia? Mutta onko tyyppivika vai onko yksilöissä eroja?
Ja tunnustaako kukaan näin julkisesti omistavansa tollasta fordia? |
Löytyy voorti ja hyvä peli on. Paras lava-autoista! Mukava laittaa penkin taakse tavaraa kun on ''4 ovinen''.
Ittellä vw transportteri T5 ja 4 motion toistaseks ei oo pysähtyny kun jarrusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Hunter87 Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2012 Viestejä: 111 Paikkakunta: Varkaus
|
Lähetetty: 14.01.2012 17:18 Viestin aihe: |
|
|
VW Amarok OffRoad on nykyään ajokkina ja kyllähän tuolla tuntuu pääsevän. Takapenkki on riisuttu pois muun tarpeellisen tieltä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jyrkkä D Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2008 Viestejä: 5970
|
Lähetetty: 14.01.2012 19:46 Viestin aihe: |
|
|
Lainaan hiukan aihetta. Olen hankkimassa (city)maasturia tai vastaavaa.
Speksit:
-ajoa noin 40-50 tkm/v, eli saisi olla suht hyvä maantiellä
-pitää pärjätä myös huonoilla metsäteillä ja kohtuullisessa lumessa ja kurassa metsästyshommissa
-neliveto tietysti
-hinta max 70 k€
-tehoa kernaasti yli 200 hv
Mikä olisi paras valinta? Volvo XC60/70? Audi? Volkkari? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pikkuhornet Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Maa 2008 Viestejä: 2524
|
Lähetetty: 14.01.2012 19:51 Viestin aihe: |
|
|
Defenderi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iso Koo Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2007 Viestejä: 501 Paikkakunta: eteläinen-savo
|
Lähetetty: 14.01.2012 20:38 Viestin aihe: |
|
|
Jyrkkä D kirjoitti: | Lainaan hiukan aihetta. Olen hankkimassa (city)maasturia tai vastaavaa.
Speksit:
-ajoa noin 40-50 tkm/v, eli saisi olla suht hyvä maantiellä
-pitää pärjätä myös huonoilla metsäteillä ja kohtuullisessa lumessa ja kurassa metsästyshommissa
-neliveto tietysti
-hinta max 70 k€
-tehoa kernaasti yli 200 hv
Mikä olisi paras valinta? Volvo XC60/70? Audi? Volkkari? |
Subaru forester ?
Mukava maantielläkin.
Omalla turbottomalla tänään auraamattomalla metsätiellä 40 cm puuterilumessa ainoa ongelma oli keulan yli tuulilasiin lentävä lumi. vm -05. uudemmat taitaa olla korkeampia keulaltaan. Hondamies juuttui muuten heti alkuunsa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
näätämies212 Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2006 Viestejä: 1143 Paikkakunta: pohjanmaa
|
Lähetetty: 14.01.2012 21:22 Viestin aihe: |
|
|
iso Koo kirjoitti: | Jyrkkä D kirjoitti: | Lainaan hiukan aihetta. Olen hankkimassa (city)maasturia tai vastaavaa.
Speksit:
-ajoa noin 40-50 tkm/v, eli saisi olla suht hyvä maantiellä
-pitää pärjätä myös huonoilla metsäteillä ja kohtuullisessa lumessa ja kurassa metsästyshommissa
-neliveto tietysti
-hinta max 70 k€
-tehoa kernaasti yli 200 hv
Mikä olisi paras valinta? Volvo XC60/70? Audi? Volkkari? |
Subaru forester ?
Mukava maantielläkin.
Omalla turbottomalla tänään auraamattomalla metsätiellä 40 cm puuterilumessa ainoa ongelma oli keulan yli tuulilasiin lentävä lumi. vm -05. uudemmat taitaa olla korkeampia keulaltaan. Hondamies juuttui muuten heti alkuunsa. |
+1!
Vaikka tuohon hintaluokkaan saa paljon korkeamman maavaran omaaviakin, niin neliveto on subaruissa parhaasta päästä. Hondamiehillä ei ole jakoja näissä karkeloissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5252 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 14.01.2012 21:52 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Hondamiehillä ei ole jakoja näissä karkeloissa. |
No, no.
Mutta ML mersu voisi olla ilma-alustalla etopeli kysyjälle?
Vajaa 30 cm maavaraan jää moni etevämpi 20 cm menopeli sutimaan..., vaikka kuinka ovat Subaruja. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
näätämies212 Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2006 Viestejä: 1143 Paikkakunta: pohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5252 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 14.01.2012 22:16 Viestin aihe: |
|
|
G:n valmistus taitaa olla finaalissa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
näätämies212 Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Maa 2006 Viestejä: 1143 Paikkakunta: pohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|