OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kuinka monella maastoauto ja mikä?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 24, 25, 26  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3893

LähetäLähetetty: 26.02.2012 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Miksei tuollaista Hiluxia laittais vaikka näillä. Eihän tuossa nyt mitään yber hintaa vielä tule.

Oon tässä nyt ajellut viimeisimmät 350 000 km ilmajousitetuilla Land cruisereilla ja en todella aio niistä kaasunesteistä luopua. Ne on tosin ollu ihan valmiiksi jo tehtaalta, eikä tarvike. Paineakut on kestäny ainakin sen 250 000 km ilman mitään vs citikan 25 000 km.


http://www.streetbeatcustoms.com/Air-Suspension-Inc/Air-Suspension-Kits/Super-Deluxe-Air-Suspension-Kit/582029/
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
guide
Kanta-asiakas


Liittynyt: 11 Hel 2005
Viestejä: 2118

LähetäLähetetty: 26.02.2012 16:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Vertailukohtana olikin Land Roveri ja ero tuntui silloin aivan uskomattoman isolta. Tuntui kuin Amarokissa ei olisi ollut jousia ollenkaan. Kuitenkin puhutaan uudesta autosta.


Mikäli puhut uudehkosta discosta niin juuri kyseisen tyyppisiä ominaisuuksia tarkoitin henkilöautomaisuudella. Kyllä nämä herraskaiset lava-autot vielä kaukana mukavuudessa on jo pelkästään kantavuustarpeiden vuoksi. Mikäli discosi on vielä ilmajousitettu ollut, niin saattaa siinä moni maasturikin kovalta tuntua aluksi...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6957

LähetäLähetetty: 26.02.2012 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2005 disco3 oli ja olisi kyllä meikäläiselle unelma-auto kun vain saisi ilman niitä vikoja. Disco4 olisi vielä parempi, mutta lienee samanlainen vikapesäke. Hintakin alkaa jo olemaan turhan kova.
Jokainen nuilla ajanut tietää mistä puhun. Ajo-ominaisuudet aivan omassa luokassa ja äänieristys josta kaikkien merkkien pitäisi ottaa mallia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hannes
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 1194

LähetäLähetetty: 29.02.2012 21:31    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kaupat sovittuna: vaihdan vm 98 Land Cruiserin (malli KZJ95) kymmenen vuotta tuoreempaan. Pääsyynä vaihtokimmokkeeseen vanhan takapenkin keski-istuimen turvallisuuspuutteet: ei niskatukea ja pelkkä lantiovyö. Viiden hengen perhe.
Maasto-ominaisuus tulee huononemaan, eli ei uudemmalla raaski oikeasti senkään vertaa ryttyyttää menemään, kuin vanhemmalla. Vanha viitakon sanontahan sanoo, että maasto-ominaisuus on ainoa ominaisuus, joka paranee auton ikääntyessä. Wink
Nyt vain odotellaan pelko persiissä tulevia dieselin hinnanmuutoksia ym veromuutoksia...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 01.03.2012 12:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

jkoiv kirjoitti:

- ARB:in vinssipuskuri


Mistä hankit ja mihin hintaan?

Ja oliko ihan "bolt on" vai joutuiko soveltamaan?

Miten vedit sähköt puskurille (siis vilkkujen) ryöstäjällä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Quad vadis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2011
Viestejä: 2629

LähetäLähetetty: 01.03.2012 15:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso;
En tiedä, valaise. Olen ajellut -08 Diskokaverilla jo 130tkm eikä mitään vikoja ilmennyt? Voisiko johtua siitä että on oikeassa käytössä eikä parkkipaikan koristeena Embarassed

Ilmajouset on kyllä kivat varsinkin maastossa, eipä kallistele pienissä kuopissa.

Amarok oli musta ihan käypänen, jäi kauppaan kun ei saa automaattina.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6957

LähetäLähetetty: 01.03.2012 20:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmasti on hyviä yksilöita diskoissakin ja ajo-ominaisuuksiltaan mielestäni parhaimpia joita olen ajanut.
Minulla oli viimeisen puolen vuoden aikana ongelmia ilmajousituksen kompuran kanssa ja se jouduttiin vaihtamaan. Webastoa ei millään meinannut saada toimimaan. Egr:t piti vaihtaa ja niitäkin on v-koneessa kaksi kappaletta. Viimeinen niitti oli kun polttoainetankki alkoi vuotamaan. Muuta pienempää ongelmaa riitti lähinnä varoitusvalojen kanssa. Niitä käytiin nollailemassa tasaseen tahtiin ilman että syytä saatin edes selville.
Edellisenä talvena ilmastointi lopetti toimimasta ja akkua vaihdettiin, mutta akkuja nyt menee muissakin autoissa. Huollot ja varaosat tuntui helvetin kalliilta. Esim jakopäänhihnan vaihto toista tonnia pitkästi.

Eikä se parkkipaikalla makoillu kuin pakolliset tauot. Vuositasolla tulee ajoa noin 40-50 tuhatta kilsaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6957

LähetäLähetetty: 01.03.2012 20:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kellään muuten kokemusta Land cruiserin 100:sta? Autossa olisi ainakin tilaa reilusti.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3893

LähetäLähetetty: 01.03.2012 20:53    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Hyvät on kokemukset noista 100:sta. Ilmajousinen ja 5 vaihteinen automaatti tosin alkoi luovuttaa peräpää jousutuksessa, kun ei aina jaksanut nostaa perää ylös kovalla kuormalla. Hyvät moottorit oli mulla noissa, eikä juurikaan mitään huolia. Vihdoin vähän uudempaan malliin ja taas pelaa kuin enkeli 170 000 takana.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Gerberos
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2008
Viestejä: 3604
Paikkakunta: E-savo

LähetäLähetetty: 02.03.2012 20:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

sabatti kirjoitti:
Lj 70 moottori on kylläkin 2LT joka ei ole läheskään niin kestävä kuin hiluksien nokalta löytyvä sukulaisensa 2L, 2LT ongelmat kampiakseleiden ja kansien kanssa ovat ihan samaa luokkaa kuin mitsun 4d56t moottoreiden kanssa ja siksi sanoisin että tojotien maine yber kestävänä diesel koneena perustuu 3B,2H ja 2HT moottoreiden maineeseen.

Tai siis 2L-T, joo. Pohjahan on ihan yksinkertaisesti 2L johon on vain ahtojärjestelmä lisätty, ja ainakaan kun tuo td tuli hiaceen yheksänkyt luvun lopulla niin ei siinä ole mitään yleisesti tunnustettavia heikkouksia, paitsi onhan siinäkin luultavasti se ihan sama alahihnapyörä joka kestää vaan sen 300-500tkm ennen kuin irtoaa (uudemmat) Rolling Eyes . Jos on tosiaan niin että nuo vanhemmat 2L-T:t on selvästi heikompia, niin en toki ala kiistämään. Voihan se olla etten vaan yksinkertaisesti niihin ole törmännyt. Mutta pienen varauksen jätän niiden vikojen yleisyydelle silti. Voisin itsekin väittää että hiacen 2L on kanneltaan heikko koska tiedän useita joista kansi haljennut, koska tuttuni on diiselkorjaaja. Kuitenkin tiedän että niissä kaikissa on syystä tai toisesta päässyt nesteet vähiin. Silti huomattavasti vielä enemmän tiedän niitä joilla on ajettu lähemmäs miljoona ilman koneen avaamista. Toisekseen toiset saavat hurjia orgasmeja siitä, kun kestävyydeltään kovien odotuksien tojotaan tulee vika ja pääsee sitä julistamaan. Tuntuu joskus että niidenkin pitäisi kestää ilman vettä ja öljyä huudattaa kaasupohjassa hangosta utsjoelle ja takas. Kaikissa autoissa voi olla vikaa, mutta varmasti ei tojota ole vikaherkin, edes läheskään. On itselläkin haljennut 4A:n kansi ja jäätynyt 2KD:n huohotin, joita ei juuri pitäisi päästä lainkaan käymään. Molemmissa takana käyttö johon ei ole laitteita suunniteltu. Kummankin olisi voinut vältää. Siksi voi puhua viasta. Monessa muussa autossa tuollaiset ovat ominaisuuksia ja tulevat vain auton mukana ikäänkuin optiona.

Ja mitä vielä tuohon LJ70:seen tulee, saattaa osasyynä koneiden kestävyys"ongelmissa" olla hyvinkin virittäminen. Tuo 2L-T kun ei mikään hurja voimanpesä ole ja tekee helposti mieli siihen saada menoja lisää. Pieni syötön lisäys tuskin vaikuttaa kestävyyteen. Voi jopa olla positiivinen sillä ainakin hiacessa tuo saa aika nuukasti soppaa, ja pieni syötön lisäys jopa silti vähentää polttoaineen kulutusta kasvaneen väännön myötä. Huonoa on se että nälkä vain tahtoo kasvaa syödessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
AtteL
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Syy 2008
Viestejä: 1643
Paikkakunta: Valkeala

LähetäLähetetty: 05.03.2012 15:00    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ohessa kuvia autoista joista osa vaihtaneet isäntää Crying or Very sad , missä lie kulkevatkaan.

Kaverin "lanssi" BJ75

Dr. Evil and mini me Cool

Hiluksissa ei juuri muuta vikaa kun bensakoneellisena kulutus 15l/100km Crying or Very sad
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
RipeH
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Syy 2005
Viestejä: 919
Paikkakunta: Kuhmo

LähetäLähetetty: 05.03.2012 23:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niinpä tuo hörppää myös meikäläisen tämänhetkinen RJ70 sen 13-15 litraa pentsiiniä per 100km. Ja yllättävän paljon tuli pelkkää mehtuuajoa kun se siinä käytössä pelkästään on.
Onneksi näillä leveysasteilla Tatjaana myy edukasta pentsiiniä Puuttinin diktatuurissa. (tullookohan Siperian reissu seuraavalla kerralla kun nuin mänin juluki sanomaan...)

Olisi ollu ennen RJ:tä BJ75 tarjolla mutta idiootti kun olin niin ohi meni! Ja kyllä näin jälkikäteen harmittaa. On se niin hienon näkönen auto ja ennenkaikkea tiloiltaan suurempi kuin tuo nykynen!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
-vti-
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 04 Maa 2012
Viestejä: 12
Paikkakunta: itä-suomi

LähetäLähetetty: 07.04.2012 19:45    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Land Cruisereita kaksin kappalein; PZJ75 ja BJ45 Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6957

LähetäLähetetty: 08.12.2013 13:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Quad vadis kirjoitti:
iivariiso;
En tiedä, valaise. Olen ajellut -08 Diskokaverilla jo 130tkm eikä mitään vikoja ilmennyt? Voisiko johtua siitä että on oikeassa käytössä eikä parkkipaikan koristeena Embarassed

Ilmajouset on kyllä kivat varsinkin maastossa, eipä kallistele pienissä kuopissa.

Amarok oli musta ihan käypänen, jäi kauppaan kun ei saa automaattina.
Ihan mielenkiinnosta piti alkaa kyselemään että kuinka on diskokaveri toiminut? Jos sen 30-40 tuhatta vuodessa ajat niin alkais olemaan se hetki kun vikoja pitäisi ilmaantua.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pussihousuelvis
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Hel 2011
Viestejä: 2650

LähetäLähetetty: 08.12.2013 14:09    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä



Mukava käyttöauto kodin pikku askarteluihin. Laughing
_________________
http://youtu.be/otCpCn0l4Wo?t=18s

http://aijaa.com/CZV65q
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 18, 19, 20 ... 24, 25, 26  Seuraava
Sivu 19 Yht. 26

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com