Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
bonus ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 827
|
Lähetetty: 14.04.2012 09:19 Viestin aihe: |
|
|
Mäyristelijä kirjoitti: | Mitäs porukat osaisi kertoa tuosta Mitsun L-200:sta? Tässä vuoden sisään pitäs ensimmäinen auto hommata.
Lähinnä tuosta l-200:sta nousee sellainen kysymys, että riittääkö tila? Tulevaisuutta ajatellen pari mäykkyä ja pari pystykorvaa pitäisi kyytiin saaha, eli ei taida tuo vissiin onnistua (muutakun 4 oviselta mallilta.)
Mutta tosiaan olis kiva tietää tuosta vähän lisää.
-kulutus
-maantiellä sekä maasto-ominaisuudet
-kestääkö ilman suurempia remppoja
yms.
Kiitoksia etukäteen! |
Itse olen ajanut tuolla 01 l200:lla viisi vuotta ja 120 000 km suunnilleen.. kardaanin ristikot on vaihettu sekä kannatin laakeri, eipä juurikaan muuta.
Kulutus on ollut 9-12L satasella. riippuen teistä renkaista yms.
Oma maastoajo on lähinnä ollut umpinhanki ja sinne se on edennyt ihan kohtuudella.
Ainakin itellä on mahtunut ihan hyvin pystykorva ja ajokoira matksutamaan tuolla autossa yhtä aikaa.. Tilaa olisi vielä sen jälkeen parille repulle ja pysylle penkkien takana. _________________ Suuret rinnat lupaavat paljon, mutta antavat vähän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuusanka ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1019
|
Lähetetty: 14.04.2012 18:49 Viestin aihe: |
|
|
-vti- kirjoitti: | Kyllähän Land Cruiser on ainoa vaihtoehto jos maastureista puhutaan |
Aivan, ja vain ainoalla vaihtoehdolla pääsee pahoihin paikkoihin.
Toissapäivänä otetussa kuvassa olin siirtämässä parasta vaihtoehtoa pois saaresta. Läheltä piti että siitä ei tullut saariautoa tulevaksi kesäksi. Pienessä saaressa ei maisema olisi kahattaas ajellessa paljon vaihtunut.
Vaikka kaikki neljä pyörää vetäisivät, olisi vinssi keulalla ja lapio takapoksissa, niin tärkein maasturilla liikkuvan apuväline on puhelin. Ja päinvastoin - ilman puhelinta ja halavatun tekstiviestin katsomista tätäkään kuvaa ei olisi. Eikä huonolla vaihtoehdolla, edes eilisenä perjantaina 13. päivä, olisi tarvittu traktoria.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6957
|
Lähetetty: 14.04.2012 18:57 Viestin aihe: |
|
|
Oiskai tuosta kunnon maasturin pitänyt vielä ylös nousta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Stainless_steel Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2007 Viestejä: 120
|
Lähetetty: 14.04.2012 23:22 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Oiskai tuosta kunnon maasturin pitänyt vielä ylös nousta. |
Niin, kun on vinssikin keulalla! Vai iskikö laiskuus..? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2236 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 14.04.2012 23:33 Viestin aihe: |
|
|
Ei oo takaperän lukko kunnossa, jos ei tuosta noussu ajamalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 15.04.2012 08:04 Viestin aihe: |
|
|
Höpö höpö. Normirenkaat näyttäisi olevan alla, niillä pystyy jäämään yllättävän helposti kiinni aivan naurettaviinkin paikkoihin.
Nimim. 3 vetävää . _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Metsäarska Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Mar 2004 Viestejä: 1067
|
Lähetetty: 15.04.2012 09:53 Viestin aihe: |
|
|
Kun on jää veden ja sohjon liukastamana kaikkien pyörien alla niin ei lähde vaikka kaikki 4 pyörää vetäis. Mutta pari kourallista hiekkaa ja vielä jos tarvittaessa loiventaa pyörien jäähän syömät kolot niin johan alkaa tapahtua. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mosberg Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Hei 2007 Viestejä: 1630 Paikkakunta: Suoperämaa
|
Lähetetty: 15.04.2012 12:40 Viestin aihe: |
|
|
Niin ja tommonen norsu ku jää kiinni niin se kans on kiinni |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Vilma Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Hel 2005 Viestejä: 190
|
Lähetetty: 15.04.2012 15:57 Viestin aihe: |
|
|
Hyvällä maasturilla pääsee tosi pahaan paikkaan kiinni ja hyvin, on meinaan kokemusta vaan kun sen sieltä muutaman kerran lapioi ja tunkkaa pois niin viisauden siemenkin saattaa löytyä _________________ Vilmatunturin laiteilla asustava pyytömies |
|
Takaisin alkuun |
|
|
sabatti Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Mar 2006 Viestejä: 425 Paikkakunta: Isokyrö
|
Lähetetty: 15.04.2012 17:39 Viestin aihe: |
|
|
jos halutaan todellakin maasturi joka etenee, niin vaihtoehtoja ei ole kuin suzukin sj sarjalaiset jonkinverran rakennettuna. Kokemusta on isommistakin maastureista mutta kyllä suitsa hakkaa ne mennen tullen,rengastus on tärkeintä ihan turha puhua etenemis kyvystä mitään jos alla on sileämpi kuvio kuin sahara.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kuusanka ***
Liittynyt: 05 Maa 2004 Viestejä: 1019
|
Lähetetty: 15.04.2012 17:51 Viestin aihe: |
|
|
Norsu oli niin hyvin kiinni että en tehnyt edes pienintäkään omaa yritystä, vaan soitin tutulle traktorin omistajalle. Soitto perustui viimeisten kolmenkymmenen vuoden aikana tapahtuneisiin runsaslukuisiin jumeihin ja niistä saatuun kantapääkokemukseen. Tämä oli kolmas kerta kun traktoriapu oli tarpeen. Sähkövinssi ei ole mekaanisen vinssin veroinen.
Traktorilla oli yritys ensin taaksepäin, ja seurauksena oli että vetokoneen pyörät sutivat sohjoisen jään päällä tyhjää. Eteenpäin vetäminestä löytyi apu ja auto nousi tielle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pietarinen Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Hei 2010 Viestejä: 1248
|
Lähetetty: 15.04.2012 18:42 Viestin aihe: |
|
|
ketjut hyvä hankinta myös,jäälläkin kun kohvajäätä on niin melekonen jäänmurtaja maasturista tulee,ja polanteelta pudotessa,laittaa paikoillleen niin kyllä nousee.tietysti kannattaa jo etukäteen laittaa jos pahaan paikkaan työntäytyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 15.04.2012 19:41 Viestin aihe: |
|
|
Ehkä kaiken vttumaisin paikka mihin olen jäänyt, kävi joitain vuosia sitten sj:llä.
Ajelin keväällä massepaikkoja läpi, ja parkkeerasin sutsukin metsätien laitaan "ohituslevikkeelle".
Paha vaan, ei se mikään levike ollut, vaan ko. paikasta olikin ajeltu koko talvi moottorikelkalla järvelle molemmista suunnista.
Siihen oli tamppaantunut sellainen 2-30 senttiä paksu jääkansi, jonka alla oli sitten puolimetriä höttölunta.
Sen verran kesti, että sain käännettyä auton kokonaan tuohon kannelle, ja hups, kaikki renkaat läpi...
Meni joku aika onnettomalla kenttälapiolla kaivellessa.
Ko. suitsassa ei lukkoja eikä vinssiä ollut, mutta ei niistä mitään iloa tuossa tilanteessa olisi ollutkaan. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 15.04.2012 19:45 Viestin aihe: |
|
|
sabatti kirjoitti: | jos halutaan todellakin maasturi joka etenee, niin vaihtoehtoja ei ole kuin suzukin sj sarjalaiset jonkinverran rakennettuna. Kokemusta on isommistakin maastureista mutta kyllä suitsa hakkaa ne mennen tullen,rengastus on tärkeintä ihan turha puhua etenemis kyvystä mitään jos alla on sileämpi kuvio kuin sahara.. |
Etenemiskyky on vähän epätarkka käsite. Sanotaanko näin, että jos puhutaan suolla/pehmeässä ajelusta niin siinähän suikka on hyvä kevyen painonsa puolesta. Toinen missä "pienuudesta" on hyötyä on tiheän metsäm pujottelu (jos siis on muuten lupa ajella metsässä). Mut pieni/kapea auto korkeammilla renkailla on "mielenkiintoinen" ajettava esim. kallistuksissa ja ojien ylityksissä. Maavaraahan niissä yleensä ei ole enempää kuin muissakaan, joten kivikot ja kannikot tai urat kovassa lumessa jne....ei etene juurikaan huippuhyvin, varmaan toki kohtuullisesti. Jahtiautona...no joo...jos on mies ja koira, muutahan sinne ei mahdukkaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 15.04.2012 20:19 Viestin aihe: |
|
|
Saapiko kysyä viisaammilta?
Onkohan kukaan tehnyt vanhaa "kosureeva" temppua täällä siviilissä noitten keulavinssien kanssa.Itte en ole kokeillut,kun ei ole yhdessäkään autossani ollut ko vinssiä. Otetaan vinssiltä plokien kautta vaijeria peränpuolelta ulos. Viedään sinkki kiinni perän taakse , mikäli siellä on lähellä paikka. Lähtee ahteri edellä kivuttomasti sinne mistä on tullutkin. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|