Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
1hunter Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Hel 2005 Viestejä: 1142 Paikkakunta: Pohojanmaa
|
Lähetetty: 30.04.2012 23:49 Viestin aihe: joo |
|
|
Onhan noita mennyt DSL avensiksessa ja land cruisereissa öljypumpun imusiivilöitä tukkoon ja hemmetinmoinen remontti. Suuttimen tiivisteet menee hajalle/sekoittuu öljyyn ja tukkii siivilän ja kun kone ei öljyä saa niin lopun arvaakin/ sitä kautta touhu etenee. Esim. tässä tutulla meni land cruiser -06 mallia ja ajettu n. 160tkm ja remontti maksoi pauttiarallaa.13000 eeroa. Sitten toinen tuttu Avensiksen kanssa samanaiheinen talkoo.
Ittellä kun oli joskus HJ 61 niin toyota huollon kaveri sanoikin että oli sitten pikkuusen kestävämpiä laitteita. Mutta olihan HJ työkalumainen ja karu laite verrattuna nyky cruiseriin. _________________ Ampuminen on sitte herkkä laji |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 05.05.2012 22:11 Viestin aihe: |
|
|
Auto haettu ja katsastettu. Autoa ei ollut meikattu kauppahetkeen millään lailla, jos pesua ei lasketa mukaan. Katsastuskonttorilla katsastusmies tokaisi kun kysyin vioista, että "ei saanut hylsyä, kun ei ollut mitään valittamista".
Ainoastaan auton alusta on Viron suolojen takia niin pintaruosteessa, että se puhalletaan, maalataan ja massataan. Samalla sitten korjouset, iskarit ja uudet karkeat renkaat. Myös se takalukon moottori pitää uusia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 08.05.2012 19:55 Viestin aihe: |
|
|
No nyt on land cruiserilla ensimmäiset 100 kilometriä takana ja tuntuu kuin kotia ois tullu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 08.05.2012 22:51 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | No nyt on land cruiserilla ensimmäiset 100 kilometriä takana ja tuntuu kuin kotia ois tullu. |
Takana joku 700km ja ei mtään sanottavaa. Moottorivalo syttyi (myyjä ihmetteli ja vielä seuraavana päivänä kyseli siitä) moottoritiellä ja sammui, kun starttasin uudestaan. Ei palannut varoitusvalo takaisin viikonkaan jälkeen.
Nyt sitten uudet jouset, pumput, karkeat renkaat, uusi lukon moottori, pohjan puhallus + maalaus + massaus ja avot! Luulisi noilla pärjäävän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
PAP Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 12 Syy 2008 Viestejä: 95
|
Lähetetty: 09.05.2012 08:39 Viestin aihe: |
|
|
kukkohousu kirjoitti: | iivariiso kirjoitti: | No nyt on land cruiserilla ensimmäiset 100 kilometriä takana ja tuntuu kuin kotia ois tullu. |
Takana joku 700km ja ei mtään sanottavaa. Moottorivalo syttyi (myyjä ihmetteli ja vielä seuraavana päivänä kyseli siitä) moottoritiellä ja sammui, kun starttasin uudestaan. Ei palannut varoitusvalo takaisin viikonkaan jälkeen.
Nyt sitten uudet jouset, pumput, karkeat renkaat, uusi lukon moottori, pohjan puhallus + maalaus + massaus ja avot! Luulisi noilla pärjäävän. |
Onnea auton johdosta.
Vaihtele vielä öljyt etu/takaperään + jakolaatikko ja rasvaile kardaanien nipat, muistaakseni 3-4 nippaa / kardaani. Helppo ja halpa homma ilman sen kummempia erikoistyökaluja ja tiedät ainakin että ne on vaihdettu. Vai oliko sulla huoltokirjassa tuore merkintä noista? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
kukkohousu Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Tam 2010 Viestejä: 960
|
Lähetetty: 09.05.2012 09:56 Viestin aihe: |
|
|
Siellä oli polttoainelinjasto huollettu 178.000km kohdalla (ei huoltokirjassa, vaan kuitissa, huoltokirja loppuu vuoteen 2007 ja reiluun 110.000km) ja sitten oli pirusti eestinkielisiä sanoja, jotka eivät itselleni auenneet. Kun alusta vaihdetaqan, niin voin hultomiehelle sanoa, että rasvailee nipat yms. Varmaan voisi sen öljytilanteenkin tsekata. Takalukon sähkömoottori maksaa Suomessa + 1500€ ja Briteistä saa verolla 440£, eli yli puolet vielä edullisempi, kuin Suomesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 11.05.2012 06:44 Viestin aihe: |
|
|
Ja nyt pitäisi alkaa miettimään alustaan korotussarjaa. Tuon OME:n ja RC: sarjat jo löytyikin. Ilmeisesti nuissa esiintyy kolinaa suojatien korotuksissa ja muissa heitoissa. Onko olemassa semmoista vaihtoehtoa joka olisi paremmin toimiva? Ajattelin semmoista parin tuuman korotusta.
Renkaiksi ajattelin laittaa BF: mutiaiset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 11.05.2012 07:43 Viestin aihe: |
|
|
iivariiso kirjoitti: | Ja nyt pitäisi alkaa miettimään alustaan korotussarjaa. Tuon OME:n ja RC: sarjat jo löytyikin. Ilmeisesti nuissa esiintyy kolinaa suojatien korotuksissa ja muissa heitoissa. Onko olemassa semmoista vaihtoehtoa joka olisi paremmin toimiva? Ajattelin semmoista parin tuuman korotusta.
Renkaiksi ajattelin laittaa BF: mutiaiset. |
No jos jousilla korotat niin miten ihmeessä joku sarja voi kolista jotenkin toista enemmän |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6956
|
Lähetetty: 12.05.2012 17:48 Viestin aihe: |
|
|
Eli siis iskaritkin pitää vaihtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Jersu Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Hei 2006 Viestejä: 1519 Paikkakunta: seinäjoki
|
Lähetetty: 17.09.2012 19:17 Viestin aihe: |
|
|
Kysytäänpä täälä..
Kj90 pitääs saara pakkivalot vaihrettua.. Pitääskö ne valot saada ulkopuolelta vaihrettua vai pitääkö ne tuolta auton sisältä..
http://ipocars.com/imgs/a/e/h/m/v/toyota__kj_90_1998_3_lgw.jpg
Tuola on kuva auton takavaloista, nuo alemmat missä on vilkut, saa helposti ulkoapäin vaihdettua. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|