OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Land Cruiser-ihmiset hoi!
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
1hunter
Kanta-asiakas


Liittynyt: 01 Hel 2005
Viestejä: 1142
Paikkakunta: Pohojanmaa

LähetäLähetetty: 30.04.2012 23:49    Viestin aihe: joo Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan noita mennyt DSL avensiksessa ja land cruisereissa öljypumpun imusiivilöitä tukkoon ja hemmetinmoinen remontti. Suuttimen tiivisteet menee hajalle/sekoittuu öljyyn ja tukkii siivilän ja kun kone ei öljyä saa niin lopun arvaakin/ sitä kautta touhu etenee. Esim. tässä tutulla meni land cruiser -06 mallia ja ajettu n. 160tkm ja remontti maksoi pauttiarallaa.13000 eeroa. Sitten toinen tuttu Avensiksen kanssa samanaiheinen talkoo.
Ittellä kun oli joskus HJ 61 niin toyota huollon kaveri sanoikin että oli sitten pikkuusen kestävämpiä laitteita. Mutta olihan HJ työkalumainen ja karu laite Laughing verrattuna nyky cruiseriin.
_________________
Ampuminen on sitte herkkä laji
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 05.05.2012 22:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Auto haettu ja katsastettu. Autoa ei ollut meikattu kauppahetkeen millään lailla, jos pesua ei lasketa mukaan. Katsastuskonttorilla katsastusmies tokaisi kun kysyin vioista, että "ei saanut hylsyä, kun ei ollut mitään valittamista".
Ainoastaan auton alusta on Viron suolojen takia niin pintaruosteessa, että se puhalletaan, maalataan ja massataan. Samalla sitten korjouset, iskarit ja uudet karkeat renkaat. Myös se takalukon moottori pitää uusia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6956

LähetäLähetetty: 08.05.2012 19:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No nyt on land cruiserilla ensimmäiset 100 kilometriä takana ja tuntuu kuin kotia ois tullu.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 08.05.2012 22:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
No nyt on land cruiserilla ensimmäiset 100 kilometriä takana ja tuntuu kuin kotia ois tullu.


Takana joku 700km ja ei mtään sanottavaa. Moottorivalo syttyi (myyjä ihmetteli ja vielä seuraavana päivänä kyseli siitä) moottoritiellä ja sammui, kun starttasin uudestaan. Ei palannut varoitusvalo takaisin viikonkaan jälkeen.
Nyt sitten uudet jouset, pumput, karkeat renkaat, uusi lukon moottori, pohjan puhallus + maalaus + massaus ja avot! Luulisi noilla pärjäävän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
PAP
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 12 Syy 2008
Viestejä: 95

LähetäLähetetty: 09.05.2012 08:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

kukkohousu kirjoitti:
iivariiso kirjoitti:
No nyt on land cruiserilla ensimmäiset 100 kilometriä takana ja tuntuu kuin kotia ois tullu.


Takana joku 700km ja ei mtään sanottavaa. Moottorivalo syttyi (myyjä ihmetteli ja vielä seuraavana päivänä kyseli siitä) moottoritiellä ja sammui, kun starttasin uudestaan. Ei palannut varoitusvalo takaisin viikonkaan jälkeen.
Nyt sitten uudet jouset, pumput, karkeat renkaat, uusi lukon moottori, pohjan puhallus + maalaus + massaus ja avot! Luulisi noilla pärjäävän.


Onnea auton johdosta.
Vaihtele vielä öljyt etu/takaperään + jakolaatikko ja rasvaile kardaanien nipat, muistaakseni 3-4 nippaa / kardaani. Helppo ja halpa homma ilman sen kummempia erikoistyökaluja ja tiedät ainakin että ne on vaihdettu. Vai oliko sulla huoltokirjassa tuore merkintä noista?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
kukkohousu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Tam 2010
Viestejä: 960

LähetäLähetetty: 09.05.2012 09:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Siellä oli polttoainelinjasto huollettu 178.000km kohdalla (ei huoltokirjassa, vaan kuitissa, huoltokirja loppuu vuoteen 2007 ja reiluun 110.000km) ja sitten oli pirusti eestinkielisiä sanoja, jotka eivät itselleni auenneet. Kun alusta vaihdetaqan, niin voin hultomiehelle sanoa, että rasvailee nipat yms. Varmaan voisi sen öljytilanteenkin tsekata. Takalukon sähkömoottori maksaa Suomessa + 1500€ ja Briteistä saa verolla 440£, eli yli puolet vielä edullisempi, kuin Suomesta.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6956

LähetäLähetetty: 11.05.2012 06:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ja nyt pitäisi alkaa miettimään alustaan korotussarjaa. Tuon OME:n ja RC: sarjat jo löytyikin. Ilmeisesti nuissa esiintyy kolinaa suojatien korotuksissa ja muissa heitoissa. Onko olemassa semmoista vaihtoehtoa joka olisi paremmin toimiva? Ajattelin semmoista parin tuuman korotusta.

Renkaiksi ajattelin laittaa BF: mutiaiset.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Wikke
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Elo 2004
Viestejä: 9501

LähetäLähetetty: 11.05.2012 07:43    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

iivariiso kirjoitti:
Ja nyt pitäisi alkaa miettimään alustaan korotussarjaa. Tuon OME:n ja RC: sarjat jo löytyikin. Ilmeisesti nuissa esiintyy kolinaa suojatien korotuksissa ja muissa heitoissa. Onko olemassa semmoista vaihtoehtoa joka olisi paremmin toimiva? Ajattelin semmoista parin tuuman korotusta.

Renkaiksi ajattelin laittaa BF: mutiaiset.


No jos jousilla korotat niin miten ihmeessä joku sarja voi kolista jotenkin toista enemmän Question Shocked
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
iivariiso
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Elo 2007
Viestejä: 6956

LähetäLähetetty: 12.05.2012 17:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eli siis iskaritkin pitää vaihtaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jersu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Hei 2006
Viestejä: 1519
Paikkakunta: seinäjoki

LähetäLähetetty: 17.09.2012 19:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kysytäänpä täälä..


Kj90 pitääs saara pakkivalot vaihrettua.. Pitääskö ne valot saada ulkopuolelta vaihrettua vai pitääkö ne tuolta auton sisältä..

http://ipocars.com/imgs/a/e/h/m/v/toyota__kj_90_1998_3_lgw.jpg

Tuola on kuva auton takavaloista, nuo alemmat missä on vilkut, saa helposti ulkoapäin vaihdettua.
_________________
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti MSN Messenger
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com