Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35366
|
Lähetetty: 14.01.2012 11:04 Viestin aihe: |
|
|
Mnäkin olen tuon homman tehnyt,mikä siinä noin tarkemmin ottaen kiikastaa?
Minun tapauksessani perä meni heittämällä paikoilleen vain vanhan pultin joutuu vaihtamaan lyhyempään,noin 140 milliseen.
Etutukissa oli sitten hiukan enemmän töitä,piippukourua joutui hivenen avartamaan,siitä selviää sopivalla pyöreällä kapulalla ja hiomapaperilla.
Lukitussalvan upotusta joutui hieman avartamaan ja aavistuksen syventämään sekä metallisen "runko osan" (parempakaan nimeä tule mieleen) takimaiselle kiinnitysruuville piti asentaa aluslevy l. prikka,samaista ruuvia piti myöskin hiukan lyhentää,ottaa muuten piippuun,ei välttämättä kaikissa aseissa.
Etumaisen kiinnitysruuvin vastinlevyn koloa tukin sisäpuolella joutui myöskin hieman avartamaan ja syventämään 3-4 milliä,sitäkän ei välttämättä tarvitse kaikissa aseissa tehdä,ne suuren maan toleranssit...
Näin selostettuna kuulostaa paljon hankalammalta operaatiolta kuin onkaan,Dremel oli jälleen kerran hintansa arvoinen "asesepän"työkalu.
Hox! Huomaa että syventäessäsi lukitussalvan koloa tukin alapinnalla,tee se vaiheittain,milli kerrallaan,välillä tukkia paikoilleen sovittaen,koska salvan istuvuus piipussa olevaan "koukkuun" on oltava juuri sopiva jotta etutukki kiinnittyy välyksettömästi piippuun.
Tiukkuus on oikea silloin kun painaessasi etutukin paikoilleen salpa jää hiukan koholle ja se täytyy painaa sormin alas. _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
cashman Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Jou 2010 Viestejä: 1572 Paikkakunta: Niionniijoki
|
Lähetetty: 14.01.2012 11:30 Viestin aihe: |
|
|
TmN kirjoitti: | Onkohan kukaan vaihtanu baikal 1j-18 synteettistä tukkia? Tuli hommattua sellanen ja ilman pikkusäätöä ei tunnu menevän kohilleen. Sitä vaan et jos joku on jo tehnyt tuon homman niin miten sen teit? |
Pitää muistaa että iso maa ja isot toleranssit ja että synteettisestä tukista kun ottaa pois, niin siihen on hankala sitä tavaraa takas saada. Jos tukki ahdistaa, niin etenisin niin kuin siilit hässii... eli pirun varovaisesti... _________________ Amoto quaeramus seria ludo! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TmN Kanta-asiakas
Liittynyt: 07 Jou 2006 Viestejä: 330 Paikkakunta: Takeitlake
|
Lähetetty: 15.01.2012 10:15 Viestin aihe: |
|
|
Juu, varovasti tarvii edetä. Muuten olis etutukki sopiva, mutta keskellä on 1mm korotus joka hannaa vastaan.
Tuon huomasin kun vertasin mittoja vanhaan puutukkiin. Takatukissa on tosiaan se vanha pultti liian pitkä, Mistä muuten hommasit sen lyhyemmän pultin? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fakiiri Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Lok 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 06.05.2012 20:29 Viestin aihe: |
|
|
pintaremontti olisi tiedossa ,mutta millä poistan tru oilit tukista ?
hiomalla varmaan, mutta onko nopeempaa tapaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jykapa Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Tam 2012 Viestejä: 466 Paikkakunta: Yli-ii
|
Lähetetty: 06.05.2012 21:22 Viestin aihe: |
|
|
on muttei koti konstein |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fakiiri Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Lok 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 06.05.2012 22:58 Viestin aihe: |
|
|
no voi v ei auta ku ruveta hiulaamaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maisteri Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Hel 2005 Viestejä: 2187
|
Lähetetty: 07.05.2012 09:43 Viestin aihe: |
|
|
En tiedä, meniköhän mulla jotain ohi? Miks tru oil pitäis hioa pois?
Lakanpoistoaineilla lähtee melko vikkellään.
fakiiri kirjoitti: | pintaremontti olisi tiedossa ,mutta millä poistan tru oilit tukista ?
hiomalla varmaan, mutta onko nopeempaa tapaa |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 07.05.2012 09:47 Viestin aihe: |
|
|
Nitromorssia vaan pintaan ja muutaman minuutin odottelu ja pyyhintä, siitten lämmintä/kuumaa vettä päälle ja pesua. Suojakäsineet! Älkää siiten hengitelkö niitä höyryjä! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
fakiiri Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Lok 2008 Viestejä: 108
|
Lähetetty: 07.05.2012 20:47 Viestin aihe: |
|
|
hyvä homma. saan sitten käsiteltyä lakkatukkisenkin samalla |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KTuo
Liittynyt: 14 Tou 2012 Viestejä: 2
|
Lähetetty: 17.05.2012 20:07 Viestin aihe: Haulikon tukki |
|
|
fakiiri kirjoitti: | pintaremontti olisi tiedossa ,mutta millä poistan tru oilit tukista ?
hiomalla varmaan, mutta onko nopeempaa tapaa |
Nopeampi tapa ainakin lakan poistoon on käyttää kuumailmapuhallinta, nopea ja vaivaton tapa. Sitten vaan hiontaa ja kunnon öljyt pintaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jykapa Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Tam 2012 Viestejä: 466 Paikkakunta: Yli-ii
|
Lähetetty: 17.05.2012 21:42 Viestin aihe: |
|
|
tuota läpökäsittelyä olen tehbyt myös joillekin öljytukeille mut en kyl muista mikä öljy oli kyseessä se nousi kiehumalla irti |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Maantiekiitäjä Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Syy 2008 Viestejä: 2543 Paikkakunta: Karu-Karjala
|
Lähetetty: 18.05.2012 08:22 Viestin aihe: |
|
|
Tuossa erään kanssa metsästäjän Tikan perä.
Sitten kaverin vanha puolimoottori
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
ANOT Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Maa 2009 Viestejä: 740
|
Lähetetty: 19.05.2012 19:44 Viestin aihe: |
|
|
Näkyy noissa lakoissa olevan eroja. AYA:sta lähti tod. helposti maalinpoisoaineella, Remarista hiomalla helposti ja tässä Brno:ssa kolme käsittelyä maalinpoistoaineella+ lämmitystä ja kaapimista ja loput vielä hiomalla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Section6 Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Kes 2005 Viestejä: 330 Paikkakunta: Kuopio
|
Lähetetty: 20.05.2012 18:14 Viestin aihe: |
|
|
ANOT kirjoitti: | Näkyy noissa lakoissa olevan eroja. AYA:sta lähti tod. helposti maalinpoisoaineella, Remarista hiomalla helposti ja tässä Brno:ssa kolme käsittelyä maalinpoistoaineella+ lämmitystä ja kaapimista ja loput vielä hiomalla. |
Lisäksi vielä yksittäisen tukin eri puolilla voi olla nuita kaikkia eroja alueittain. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ANOT Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Maa 2009 Viestejä: 740
|
Lähetetty: 17.06.2012 10:13 Viestin aihe: |
|
|
Kokeilinpa tuohon Brno Rihlaan ensin scherell shaftoilia kolme kerrosta ja sitten danish oilia, hyvin näkyy danish oil imeytyvän tukkiin. Nyt neljä kerrosta danish oilia menny tukkiin ja vielä pitää muutama kerros vetää päälle. Wanhassa rinnakkaisessa tein vesipetsillä ja danish oililla, mutta jatkossa taidan tehdä shaft oil+danish oil menetelmällä, himpun helpompi tapa. Rinulissa 20+ kerrosta öljyä ja alkaa kiiltoa löytyy. (kaikkihan ei tästä kiillosta tykkää.) Vahan kanssa en enää läträile. (Yksi tukki löytyy, jossa päällä vaha) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|