OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Sam Yang 909s
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmakiväärit
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
rintafile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2012
Viestejä: 532
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen...

LähetäLähetetty: 18.04.2012 23:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

hmmm kummallista mä soittelin sinne ja kerroin omistavani .45cal paineilmakiväärin ja toi oli just se mitä se herra suositteli tai sit vaihtoehtosesti 100mm pitkä, mut samasta Ultra Alfasta oli kyse ,mitäköhän kerpelettä Evil or Very Mad no hemmetti just ku mä luulin löytäneeni kohtuu hintasen vaimentimen Confused
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
TeKo
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 10 Hei 2009
Viestejä: 74
Paikkakunta: P-Karjala

LähetäLähetetty: 18.04.2012 23:20    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Valmistajan sivulla näkyy lukevan näin:
Ultra Alfa alumiinirunkoinen äänenvaimentaja metsästys- ja hirvikivääreille
Rakenteensa vuoksi vaimentajan runkoputki ei soi risukossa
Suosittu ja hyvä tehoinen vaimennin metsästys- ja ratakäyttöön

Kaliibereille 5.7mm/.222/.223rem, 6.5x55Mauser, .308/.30-06, 9.3x62
Kiinnityskierre ½-20UNF, M14x1, M15x1, M17x1, M18x1/SAKO, blanco
(vaimentajassa peräosa irrallaan ja siihen voidaan koneistaa aseessa jo oleva kierre.
Kiinnitetään koneistuksen jälkeen kierrelukitteella vaimentajaan pysyvästi kiinni.)
Vaimentajan ulkohalkaisija on 50mm
Pituus 100mm, (jatkaa asetta 80mm), paino 225g
Pituus 165mm, paino 360g
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rintafile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2012
Viestejä: 532
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen...

LähetäLähetetty: 18.04.2012 23:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kylvaan saman tekstin oon siltä sivulta lukenut ja samalta sivulta löysin yhteystiedoista sen numeronki mihin soitin ja mulle herra sano vaan et ota selvää mikä kierre on piipussa ni sorvataan kierteet siihen vaimentimeen jos ei oo tossa listassa olevat kierteet piipussa, ei se mistään porailusta puhunu... mut olkoon uskon kyllä jos sanot ettei se sovi ilman porausta mun kokemus on niin vähäinen et turha mun on alkaa väittää vastaan Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rintafile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2012
Viestejä: 532
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen...

LähetäLähetetty: 19.04.2012 21:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään pääsi hieman kokeilemaan sammya! Kyllä siitä vaan niin kova ääni lähtee et täällä missä on naapurit vieressä/asutusta kyl toi vaimennin on kyllä pakko saada. Ei ollu ihan säiliö täynnä eli sai vaan 2 laukausta aikaseks kun pulloakaan ei saa täytettyä vasta kun huomenna tai lauantaina mut joutuu tässä silti vielä sitä vaimenninta odottelemaan muuten ei ainakaan tossa kyseisessä paikassa räpsitä ilman naapurisovun menetystä ja kun ei ole oma piha ni pitää kunnioittaa asukkaan sanaa Crying or Very sad mutta eipä siinä hyvää kannattaa odottaa...

noh ohan mulla toi gamon bone collector siinä toi ääni on niin mitätön et pahimman räpsimis-himot voi sillä hoidella kunnes saa vaimentimen Cool
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rintafile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2012
Viestejä: 532
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen...

LähetäLähetetty: 21.04.2012 19:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Nyt on meikäläiselle tullu niin monesta eri lähteestä eri infoa siitä pitääkö toi vaimennin mikä tulis mun sam yang 909s:ään luvittaa vai eikö? Jotkut sanoo et ei kun tulee ilmakivääriin ja jotkut sanoo et pitää koska kierrettä muuttamalla se kävis myös ruutiaseeseen. Aseenkanto lupaa mulla ei ole eikä tule mihinkään lupaa tarvitsevaan aseeseen joten joten.. Viisaammat valaiskaa jos jaksatte Razz
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rintafile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2012
Viestejä: 532
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen...

LähetäLähetetty: 23.04.2012 10:11    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sainpa pienellä puhelinruletilla asiaan valoa eli näin mulle sanottiin:ilma-aseen vaimenninta ei tarvitse luvittaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ElS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2012
Viestejä: 178

LähetäLähetetty: 23.05.2012 16:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Minulla on tuo Ultra Alfa XP:ssä. Ei kannata odottaa liikoja sen teholta, se laukauksessa purkautuva ilmamäärä on 45:ssa melkoinen. Kyllä se vaimentaa, mutta tuskin säästää naapurisopua sekään. Jokin asumaton ampumapaikka sitä on löydettävä.

On sitä paitsi tehokin sellainen, etten itse ainakaan kovin asutuksen keskellä ammuskelisi. Jos riskejä ottaa, niillä on taipumus joskus toteutua, eivät muuten riskejä olisikaan. Pystyn näkemään silmissäni lehtiotsikot ensimmäisen Big Bore-vahingon jälkeen. Suosittelen harkintaa.

Eilen itse asiassa sain omaa tussariani ensimmäisen kerran enempi testattua, tein työmaan halliin oman ampumaradan. Teräslevy seinän suojaksi ja sillai. Olin kovin pettynyt aseen käyntiin, mutta sitten illalla katsoin tarkemmin äänenvaimenninta ja sen ulostuloaukon reunoissa oli purseet ulospäin. No eipä ihme, että meni vähän mihin sattuu. En tällä silti mitenkään mollaa tuota vaimenninta, todennäköisesti kiinnitys ei ole nyt sopiva ja vaimennin saattaa olla vähän vinossa.

Siitä luvasta olen itsekin tiedustellut ja vastaus sama, ei tarvitse mitään lupaa. Ei poliisia kiinnosta ilmakoiden vaimentimet, eikä ole edes mitään resursseja niitä valvoa. Eikä sitä paitsi mitään rekisteriä, minne niitä kirjata. Näin sanoivat. Tämän valossa ihmettelen vahvasti juttuja luvista, miten vaimentimeen voisi saada luvan, kun ei ole olemassa niille mitään rekisteriä edes. Paitsi jos luvanhakijalla on lupa tuliaseeseen ja sitten sen liitteeksi kirjataan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rintafile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2012
Viestejä: 532
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen...

LähetäLähetetty: 23.05.2012 21:30    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Noh vaimennin on hankittu mutta testaamaan en ole vielä ehtinyt...ja ei tässä nyt sitten ultra alfaan päädytty.
No hemmetti ei kai tässä nyt kukaan taloja/asutusta kohti ampuile! Älä sie näeskele mitään otsikoita ainakaan mun osalta kyllä tässä sen verran ikää on kertynyt että ei tässä ihan uuvatteja sentään olla. Rolling Eyes

Se on kun täällä betoni-helv..issä asustellaan ainoaksi "lailliseksi" paikaksi jää yksityiset maat omistajan luvalla tietysti ja siinäkun nyt sattuu naapuri asumaan alle 100m päässä ni en rupea omistajan kanssa kinaamaan jos ei ääni vaimene ni sitten loppuu ammuskelu yksinkertaista.
Noh huomenna ollaan viisaampia kun pääsee testaamaan niin tietää jatkuuko harrastus kyseisessä paikassa vai ei
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rintafile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2012
Viestejä: 532
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen...

LähetäLähetetty: 24.05.2012 17:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin vaimennin testattu ja toimii niinkun pitää eli kyllä se vaimenee niin paljon ettei tarvitse luopua kyseisestä harrastuspaikasta Very Happy Elikkä Jaki-tuotteen vaimennin .45cal sammyyn on kyseessä
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
ElS
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Tou 2012
Viestejä: 178

LähetäLähetetty: 24.05.2012 17:56    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

rintafile kirjoitti:
No niin vaimennin testattu ja toimii niinkun pitää eli kyllä se vaimenee niin paljon ettei tarvitse luopua kyseisestä harrastuspaikasta Very Happy Elikkä Jaki-tuotteen vaimennin .45cal sammyyn on kyseessä

Että hyvä vaimennusteho? Minkä mittainen ja painoinen tuo on?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
rintafile
Kanta-asiakas


Liittynyt: 21 Maa 2012
Viestejä: 532
Paikkakunta: Aavan meren tuolla puolen...

LähetäLähetetty: 24.05.2012 18:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo kylvaan on! Pituus 160mm ja paino 370g Ite oon tosi tyytyväinen Razz ja olipahan tuo parin muunkin mieleen..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Ilmakiväärit Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2
Sivu 2 Yht. 2

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com