Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
ea Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 30.08.2012 23:16 Viestin aihe: |
|
|
vanha pappa kirjoitti: | Käypikö nuo Sieviläiset myös lumikenkiin ja retkisiteisiin ?? |
Itse en ole noita kokeillut saappailla, mutta uskoisin toimivan.
Kyllähän tuollaiset siteet laittavat materiaalin koville. Pitääpä
testata noita lumikenkiä mutta ei ihan vielä
vanha pappa kirjoitti: | Minulla on aina kiusana tuo jalakojen paleleminen ja ryteikköjen ja raivuualueiden repimisvaikutus saappaisiin. |
Tuo lämpimyys on tosiaa positiivinen asia. Eihän se polyuretaanikaan
autuaaksi tee mutta autaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2009 Viestejä: 8022 Paikkakunta: Pohjois-pohjanmaa
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
fw71 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2012 02:04 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä nyt kolmannet Aigle parcours isot neopreenivuorilla. Ei muuten paljon saapas parane, jos jahdissa tulee käveltyä paljon. Ei ole tietenkään mikään pakkassaapas. Kylmille keleille kumisaappaana mulla on Aiglen Alaskat.
Kankealle kaverille Parcoursien riisuminen voi olla hankalaa. Tarraa ihan kyllä tosissaan kiinni jalkaan. Siitä taitaa olla jokin vetoketjuversiokin olemassa. Kävelee noin kolminkertaisen päivämatkan Nokialaisiin ja muihin vastaaviin verrattuna. Kestää ilman tapaturmia yli kymmenen vuotta.
En suosittele raudoitus- ja betonivalutöihin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fraga Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2012 12:48 Viestin aihe: |
|
|
Aigle Parcours Isot tuli hommattua koossa 44. Tilasin myös 43 koon parin että sai kokeilla.
43:set oli uutta 2 mallia jokka maksaa varuste.netis 255€ ja Kivelällä 199€, olis saanu nyt 153€ mutta ei olis mahtunu kunnon pohjallista ja villasukkaa... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2012 20:06 Viestin aihe: |
|
|
Aigletkin tippuu jalasta ihan ittestään kun rappua vasten laittaa kantapään ja nostaa vaan jalan pois saappaasta. Käsinhän niitä ei edes saa jalasta pois. Ainakin jotkut aiglen mallit oli sellaset (tumman vihreet ja sisus punasta neoprenia). Kannattaa kokeilla vaikka ei uskoiskaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2012 20:42 Viestin aihe: |
|
|
Sortajan, Wildmindin,ea:n vihjeiden perusteella hankin nuo Sievin uretaanisaappaat. Niillä olen nyt painellut pitkin ja poikin saloa etsien mahdollisimman rajua rääseikköä, raivuualueita ja kallioita. Kyllä olivat nuo vihjeet oikiaan osuneita ; Sieviläiset ne olla pitää. Kestosta en osaa vielä sanoa oikiastaan mitään,mutta ainakin nuo ovat vielä ehjät. Nokialaiset olisivat takuuvarmasti jo reikäisiä varsiltaan tuossa käsittelyssä. Hyvät ovat tosiaankin minun jalolleni käpystellä ja kevyet ovat myös. Kalliolla ne veivät kyllä persiilleen,mutta niin siellä nyt tekisivät muutkin saappaat. Nyt vain metsästämään jostakin huopavuoria noihin hiukan väljiin saappaisiin. Ensihakemalla ei olekkaan kovin helppo niitä löytää. Kiitokset yllämainituille erinomaisesta vinkistä
Nostalgiaakin noista Sieviläisistä löytyy,sillä ne lotisevat juuri sillä oikialla saundilla kuin ennen lotisivat emännän saappaat navettapolulla
ps. eivät olleet hinnan kiroissa. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Gerberos Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2012 20:50 Viestin aihe: |
|
|
Saappaiden lotina on kyllä itselle ollut se miksi niitä aika vähän olen pitänyt. Tosin nyt nuo viikingit on semmoset jotka ei juuri lotise. Toistaiseksi vettäkin pitäneet vaikka lauantaina seisoin pitkän tovin vedessä majavaa kytäten, ei sukat kostunut. Vettä oli viis senttiä vaille varren suuta.
Kappuroituuko nuo sievit pakkasella?? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
sisilisko Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2012 21:10 Viestin aihe: |
|
|
Aigle paras kävellä
Sieviläisissä kapea liikavarpaan ja iso varpaan kohdalta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JSP Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 10.09.2012 21:39 Viestin aihe: |
|
|
Fraga kirjoitti: | Aigle Parcours Isot tuli hommattua koossa 44. Tilasin myös 43 koon parin että sai kokeilla.
43:set oli uutta 2 mallia jokka maksaa varuste.netis 255€ ja Kivelällä 199€, olis saanu nyt 153€ mutta ei olis mahtunu kunnon pohjallista ja villasukkaa... |
Mistä tilasit? Itse ajattlin ehkä 43 kokoisena tilata. Minkä kokoisia kenkiä yleensä käytät? Mulla vaelluskengät on 44 ja kumisaappaat 43 ja nekin oli liian väljät. Onko sulla jotain muita kumisaappaita tai vaelluskenkiä niin tietäis vähän ajatella mikä koko on sopiva itselle.
Mitä eroa uudessa mallissa on? Miten onnistui tilata kahdet ja palauttaa toiset? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 10.09.2012 21:49 Viestin aihe: |
|
|
Sortajalle kiitos noista huopavuorivihjeistä.Täytyy maalikylissä poiketessa etsiä tuollainen Partioaitta ja ostaa poksauttaa parit huopavuoret.
Sisiliskolle;
Perskuta sentään,kun minulta puuttuvat ne liikavarpaat , eivätkä ne enää kerkiä minulle kasvamaankaan Silläkö ne sitten nuo Sieviläiset niin hyville tuntuvatkin _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KEWG Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 10.09.2012 22:35 Viestin aihe: |
|
|
Laita pappa mulle yv:llä osoittees niin laitan sulle huovat tuleen |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 10.09.2012 23:16 Viestin aihe: |
|
|
KEWG;
Tulossa on _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 11.09.2012 20:09 Viestin aihe: |
|
|
Hiukan lisäisin tuohon Sieviläisistä kirjoittamaani ;
Kulkukokemuksiin liittyen kiertelin tänään kolukoita ja puronotkoja ja huomasin noiden Sieviläisten pohjan paljastavan melko helposti terävät kivet tuosta jalkaterän "holvikaaren" alta, mutta muussa kohtaa pohjaa en tuollaista epäkohtaa huomannut . Samoin oli havaittavissa pohjan hiukan liukas ote tuolla rakassa.En nyt vertaa mihinkään muuhun merkkiin erityisesti,vaan ennen käyttämiini saappaisiin. Muuten erinomainen "kumikenkä", jota on mukava käyttää myös keveytensä puolesta pitempiä reissuja raskaassa maastossa käpytellen. Mikäli nuo kestoltaan tyydyttävät,niin paluuta entisiin en edes harkitse. Pitänee noihin laittaa vielä tuollaiset saman valmistajan (tuotemerkin) Geelipohjalliset, niin jopas on tekniikkaa saappaissa kosolti. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
wildmind Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 1550 Paikkakunta: Merijärvi, Manse-Viinikka
|
Lähetetty: 11.09.2012 22:14 Viestin aihe: |
|
|
Mä aikoinaan päädyn tuohon Sieviläiseen sattuman kautta... Olen hirvikoiramies ja se tietää tien ulkopuolella liikkumista... Kumisaapas on aina ollu mun juttu... Nokialaisista luovuin kun ne ei kestä käyttöä... Tretonilla mentiin joku vuosi... Pojan työsaappaina oli sieviläiset.. Lainasin kun omat kumpparit oli vuoto kuurilla .. Tykästyn heti ekalla kertaa... sitten kun tulee tosi kylymä vaihan huopavuorelliseen .. Normi -10 saakka menee Sieviläinen kahdella villasukalla ja pohjallisella.. _________________ Usu peritus hariolo veracior |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|