| Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
| Kirjoittaja |
Viesti |
pietarinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 18.01.2013 18:10 Viestin aihe: |
|
|
| Kiikarin kisko on m66 mutta tuo kisko koko piipun pituudelta puuttuu m66 mallista. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
222rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2013 04:25 Viestin aihe: |
|
|
| Juu ei minullakaan ootko muuten tyytyväinen m66 minulla on ainakin tarkka yksilö toivottavasti kaikki on |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pietarinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2013 08:43 Viestin aihe: |
|
|
| Kyllä ihan näppärä pyssy.kevyt ja siro,luotipiippu tarkka ja haulipiipun kuvio myös hyvä.ainut ongelma ollu piipunvaihtajan välitinlevy joka vaihettu. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
plö Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2013 14:11 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä tuo m66 pidemmillä reissuilla on mukana kanalintujahdissa. Välttyy kahden aseen kantamiselta.
Miinuksina vois sen tavallisen sanoo että ku ois viel toinenki haulipiippu
mikshän ne aikoinaan tehny drillinkiä.
Toisaalta sitten kivääristä, jos puhutaan niin 200-300 m matkat saa unohtaa. 150 pysyy viel . muttei paljon pitemmälle (222). Koiramiehellehän tuo on alunperin suunniteltukin.
Omassa yksilöni on aikas huonosti säilytetty, koska ulkopinnat on saanut aikas lailla ajan patinaa. Piiput on kyllä peilikirkkaat. Nuista juotosten irtoamisesta minuakin varoiteltiin kun ajattelin uudestaa sinistää, mutta taitaa olla aseen loppusijotus minulla, joten se ei minua haittaa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
222rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2013 16:50 Viestin aihe: |
|
|
| Ainakin mun pyssyl kyl ampua pidempiäkin matkoja tässä 100m tulos http://aijaa.com/sXodXe |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pietarinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2013 16:58 Viestin aihe: |
|
|
| Samanlainen käynti minunkin rihlassa. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
222rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2013 17:49 Viestin aihe: |
|
|
Plö kuhan viet sinistettäväksi ja si viet toiselle sepälle joka tietää helojen juotokset jos haluat tietää hyvän asesepän niin kerro heti kuhan pyydät
Muutenkin olen niin hurahtanut rihlakoihin et huhhuh odotan markkinoille sitä hyvää erittäin painavaa pyssyä missä olisi paksu luotipiippu 12/89 pesällä kuhan joku tekis ostaisin |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
plö Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.01.2013 18:21 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa jäädä sinistykset tekemättä. Optiikkaa ootellessa tässä nyt ensiksi. Pitäs vaan löytää sopiva putki Makin pikajalkaan. Kuinkas suuret suurennokset teillä on käytössä? Kyllähän se semmosta 40 mm 5 lk rypästä pukkaa mullakin tehas normalla. Mutta toi 222 on kyllä sitten arka olosuhteille pitemmälle matkalle. Hyvin näkyy kyllä käyvän 2 vaiko 3 lk?
Tikalla (M690)tuli ennen lintuja (30-06) paukuteltua aina 300m asti (6-24*50). M66 ei oo ollu kuin kiintee 3 ja nyt lainassa 1-4.5. Ei oo löytyny vielä lyhyttä tähtäintä sopivassa hintaluokassa.
Vortexin diamondblack 2-7 oon ajatellut, van en oo päässy vielä fyysisesti käpistelemään.
Jos juskus tulevaisuudessa vaihtuu tuo labbis pystikseen niin sitten heivaan kyllä optiikankin menemään. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
pietarinen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2013 04:23 Viestin aihe: |
|
|
| 2-7 on ihan sopiva,ei kovin suurta tötteröä kehtaa kantaa tuon päällä. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
mettäinssi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 20.01.2013 04:44 Viestin aihe: |
|
|
| 3-9x40 löytyy oman m66 päältä pikajalalla varustettuna |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
222rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2013 05:34 Viestin aihe: |
|
|
Itsellä nikko perus scope 12 asti tuo suurennos ja 40 linssillä melko valovoimainen et iltakytikset onnistuu kanssa. Juu kaksi laukausta ja sit tauluntarkistus niinjaedelleen omilla lataamilla tuo kasa ps olen nimenomaan kehitellyt tikalle varmintti ja fmj panoksia ja samaan kasaan menee nosrlerin varmageddon ja lapua fmj samaan kasaan.
Täs mun tikka
Ps tikka m66 jälleenlataus repsut voi kysyä jos on tarvetta varmittiin |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
plö Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2013 06:41 Viestin aihe: |
|
|
Hienolta näyttää. Onkos toi takatähtäin tossa kiikarin kiinnityskiskos edessä heti?
Ite kattelin omaani taas pitkästä aikaa, niin mulla tuo taka tähtäin on noin tuuman verran edenpänä. kuinkahan monta variaatiota tosta aseesta loppujen lopuksi on.
Onko kellään ns. trappi haulipiippu ko. aseseen. Ainakin kirjoissa olen nähnyt kuvia. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
222rem Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.01.2013 12:18 Viestin aihe: |
|
|
| Juu on ja sellanen ns stoppari samalla kun pikajalkaa varten tökseyttää vasten et on sama sihti sit mut nyt on lujaa kiinni eikä pikajaloilla. Kuhan löytäs sivujalan sit on pyssy valmis ole han toki tyytyväinen mut se sivujalka uupuu jos jollain on sellanen voin vaikka vaihdossa tarjota tikan pikajalkaa alkupeinen hyvä kunto jne |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
o.rly Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.01.2013 13:23 Viestin aihe: |
|
|
Huomenta päivää. Minulla on tuon 07 rihlan kanssa sellainen ongelma, että syssyllä ( kelit + puolella ) ensimmäinen osuma vaeltaa 100 metrin etäisyydeltä 10 cm minnesattuu, toinen ja kolmas kuti on sitte missä pitäs, mutta tuo kylmä piippu... Asiaa ihmeelisemäksi tekee se, että kun keli menee pakkasen puolelle niin tuo vaellus häviää--> tosin ei ole kokemusta talvella 50 m pidemmästä matkasta, kun siihen matkaan majavalle kohdistan.
Takahela on irti kiväripiipusta, mutta on haulissa kiini---> ( tämä on oikein)
Etuhela ( suujarru) on sitte napannu kumpaankiin piippuun kiini, joko ruostetta välissä tai tinattu kiini.?
Kysymys. Kuopion seudulta seppää joka käyttäs tuon kiväripiipun irti ja hoonailis nuo helojen sisukset, samalla voisi takahelaa patr. pesän puolelta vähän lyhentää, että pääsisi piippu elämään pituussuunassakiin siitä helasta.
http://forum.eralle.net/viewtopic.php?t=4874&postdays=0&postorder=asc&start=120 Tuola on nyt jtn listaa. Ja mielellään sellainen, ettei koko kuukauden tili mene. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
plö Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.01.2013 14:40 Viestin aihe: |
|
|
Taitaa olla se etuhela, joka häikkää. Kokeiles oljytä ja liotella ohjeitahan on tuolla ylempänä. Taitaa olla kallis ja epävärma operaatio minkä suunnittelit tekeväsi. (Riippuu paljon sepästä)
Tarkennuksena tuohon vaeltamiseen. Onkos se eka laukaus ratareissulla vai jokaisen sarjan eka laukaus .
Jos on reissun eka kuti, niin etuhela jumii Ruostuu ajan kanssa kiinni. Mitens on nuo öljy hommat? putsaakko piipun ennen ammuntaa vai ammukko ns. rasvalaukauksen? Yleensä ongelmat alkaa, kun piippu lämpenee. |
|
| Takaisin alkuun |
|
 |
|