Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 07.06.2013 12:21 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Miljoonanick kirjoitti: | TRYKON kirjoitti: | Kyllähän yetit ja scoutit on aika surkeita maavaraltaan. 20 cm on mielestäni minimi ja silloin ei taida jäädä jäljelle muuta kuin tuo subaru. |
Subarut on vaan niin onnettomilla koneilla useimmat.
Eli jos subarun laittaa niin älä ainakaan vaparia... |
Häh?
Mistähän sun tiedot nyt ovat peräisin? |
Forester 2.0 vaparilla on kyllä ihan vetun onneton.Näin esimerkkinä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 07.06.2013 12:25 Viestin aihe: |
|
|
Miljoonanick kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Miljoonanick kirjoitti: | TRYKON kirjoitti: | Kyllähän yetit ja scoutit on aika surkeita maavaraltaan. 20 cm on mielestäni minimi ja silloin ei taida jäädä jäljelle muuta kuin tuo subaru. |
Subarut on vaan niin onnettomilla koneilla useimmat.
Eli jos subarun laittaa niin älä ainakaan vaparia... |
Häh?
Mistähän sun tiedot nyt ovat peräisin? |
Forester 2.0 vaparilla on kyllä ihan vetun onneton.Näin esimerkkinä. |
Onneton?
Mikä siinä on vikana?
Kone pirun kestävä.
Muukuin tehon puute?
Vanhat oli 125hp ja uudet 150hp. Alennusvaihde toki auttaa.
Vahoista vapareista ei kannata automaattia hommata.
Seuraava auto itselle on myös Subaru, kun Outback vaihtuu takaisin foresteriksi, tosin XT malli ja automaatilla. Ehkä hetken tuo 230hp riittää, kun dieselistä vaihtaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 07.06.2013 12:28 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Miljoonanick kirjoitti: | LG1 kirjoitti: | Miljoonanick kirjoitti: | TRYKON kirjoitti: | Kyllähän yetit ja scoutit on aika surkeita maavaraltaan. 20 cm on mielestäni minimi ja silloin ei taida jäädä jäljelle muuta kuin tuo subaru. |
Subarut on vaan niin onnettomilla koneilla useimmat.
Eli jos subarun laittaa niin älä ainakaan vaparia... |
Häh?
Mistähän sun tiedot nyt ovat peräisin? |
Forester 2.0 vaparilla on kyllä ihan vetun onneton.Näin esimerkkinä. |
Onneton?
Mikä siinä on vikana?
Kone pirun kestävä.
Muukuin tehon puute?
Vanhat oli 125hp ja uudet 150hp. Alennusvaihde toki auttaa.
Vahoista vapareista ei kannata automaattia hommata.
Seuraava auto itselle on myös Subaru, kun Outback vaihtuu takaisin foresteriksi, tosin XT malli ja automaatilla. Ehkä hetken tuo 230hp riittää, kun dieselistä vaihtaa. |
Voiman puutetta meinasin,en koneen kestävyyttä. Neliveto ja voimaton kone ei ole minun mielestä kovin ihana yhdistelmä,saatavana on toki sitten voimaakin jos lompakko antaa periksi..
(Itsellä 180hp Diesel ja sekin tuntuu jo melko mopedilta). |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 07.06.2013 12:38 Viestin aihe: |
|
|
Monelle tuo 125hp on aivan riittävä, kun sen koeajavat.
Vanha fore ei ole mitenkään valtavan raskas.
Se on sellainen keskinkertainen kiihtyjä.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26693
|
Lähetetty: 07.06.2013 12:58 Viestin aihe: |
|
|
bensa suparu vaan kuluttaa, on ollu ja muitaki tiedossa.
tuo 8-10 on se minimi mihin sillä pääsee, mutta luku nousee rutkasti pyörittelyssä, puhumattakaan talvikelin kaupunkiajosta (lähes 2x).
eikös ne parhaat maavarat pyöri juurikin 20-21cm vai?
siis Dastia parhaasta päästä, kohtuu hinta jne. (ja pieni kulutus ainaki di) |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koukkupolovi Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Jou 2004 Viestejä: 6824 Paikkakunta: Kainuu-Koillismaa
|
Lähetetty: 07.06.2013 13:10 Viestin aihe: |
|
|
Farmarisitikka. C5 malleissa maavaran säätö liki 30 cm asti.
Ovat melko edullisia ikäisekseen.
Minulla oli Xantia 7 vuotta, ajoa tuli n 170 tkm ja kone oli vielä kuin uusi.
Kun sillä ei tarpeeksi pahoihin paikkoihin päässyt kiinni jäämään, vaihdoin Outlanderiin. Joskohan onnistuisi... _________________ Hoc iam omni varietate caret. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 07.06.2013 14:32 Viestin aihe: |
|
|
Pohjola kirjoitti: | bensa suparu vaan kuluttaa, on ollu ja muitaki tiedossa.
tuo 8-10 on se minimi mihin sillä pääsee, mutta luku nousee rutkasti pyörittelyssä, puhumattakaan talvikelin kaupunkiajosta (lähes 2x).
eikös ne parhaat maavarat pyöri juurikin 20-21cm vai?
siis Dastia parhaasta päästä, kohtuu hinta jne. (ja pieni kulutus ainaki di) |
Toki nousee, kun talvella leikitään. Ei muuten.
Turbokoneisilla menevät samoihin kulutuksiin, että sen puoleen tuo vanha 2.0 vapari oli kova syömään, mutta ei sillä kuitenkaan vararikkoon joudu. Mun mielestä tuo 8-10 keskikulutus ei ole paha. Ei mene muutkaan bensakoneet ilman tankkauksia, eivätkä paljoa tuosta jää.
Niin vei toyotan hybriidi 8, kun sillä ajettiin "matka-ajoa"..
Nykyajan dieselit ovat ihan arpajaisia. Niissä alkaa olemaan niin pirusti arvokasta lapsellista vikaa, että en enää päädy seuraavassa dieseliin. Vuosikilometritkin jäävät tällä hetkellä 30-40 tkm, joskus kirnunnut 150tkm. En puhu pelkästään subaruista vaan yleensä. Hiukkaussuodattimet ovat jo pelkästään sellainen murhes, että vuoden polttoainekuluissa säästetty summa palaa ensimmäisellä korjaamokäynnillä. Hiukkassuodattimet eivät nykyisellään toimi, eivätkä tule toimimaan Suomen käyttöoloissa.
EGR venttiilikään ei ole niin paha, jos autoa ei 300tkm pidemmälle pidä. Toki ainakin pari kertaa se on siinä ajassa mennyt vaihtoon.
Noin alle 80-100tkm paikkeilla jumiutuu. Sinällään turha kapistus, jos EU6 normin mukaan uudet SRC katalysaattorit tulevat typet poistamaan. Tällöin ne voisi poistaa ja ei koneita tarvitsisi tukkia. "maailmanlopunvehkeitä".
Suuttimissa on monella häiriöitä. Jotenkin kovin arkoja dieseleissä. Toki monella merkillä saman valmistajan suuttimet. Ei ihan ilmaista rempata..
Ei ole dieselit enää mitä on 80-luvulla meseihin opittu.
Esim. itse säästän noin 1100€ vuodessa, kun nyt ajelen dieselillä, jos bensa-auton kulutus olis keskimäärin 9 ja dieselin on ollut 6,6, vuosikm 35tkm.
Pieni summa mitä olen lukenut noiden "pikkuvikojen" korjauskuluista, jos ei oteta huomioon hankinta- tai huoltokuluja. Toki voi olla, ettei vikaa kohtaa, mutta toden näköisyys alkaa olemaan yli 50%, kun mittariin lukemia tulee ja autojen vikalistoja on kuulostellut. Toki takuuseen menevät vielä uusissa.
Hiukkassuidattimien vikaantumista tai tukkeutumista estää sillä, ettei aja mitään pikkupätkää usein ja polton tullessa tulee ajaa niin kauan, että poltto on saatu valmiiksi. Tuo ei juurikaan toteudu monellakaan kuskilla tai eivät edes tiedä mitään mistään poltoista, kunnes mittaristoon valo syttyy tai auto jää tien varteen ja marmotistin jurottaja kertoo 3000€ laskusta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
mikko81 Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Hei 2006 Viestejä: 3285 Paikkakunta: Heinola
|
Lähetetty: 07.06.2013 14:39 Viestin aihe: |
|
|
Koukkupolovi kirjoitti: | Farmarisitikka. C5 malleissa maavaran säätö liki 30 cm asti.
Ovat melko edullisia ikäisekseen.
Minulla oli Xantia 7 vuotta, ajoa tuli n 170 tkm ja kone oli vielä kuin uusi.
Kun sillä ei tarpeeksi pahoihin paikkoihin päässyt kiinni jäämään, vaihdoin Outlanderiin. Joskohan onnistuisi... |
Vanhempi korinen C5 on nii ruma ettei sillä ilikiä ajaa ees mettätiellä, eli jos sitikka ni sit tätä uutta koria ehottomasti... Kyllä minäkin melkein lähtisin tuohon Subaru linjalle. Tuossa olis hyvinkin vahva vaihtoehto jos olisin nyt autoa vaille. http://www.nettiauto.com/subaru/forester/5407364
Pensaahan nuo vie mutta sitä kaiketi saa vielä ilman rajoituksia huoltoasemalta ja varmasti löytyy puhtia sen mitä tarvii. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 07.06.2013 14:47 Viestin aihe: |
|
|
EGR tukitaan,ei vaihdeta
Edit,lukihäiriö ittelläkin näemmä.
Mitä tulee noihin osiin. Sinisellä olisi maksanut tietyt osat n.1000euroa diisseliin.
Menin iipeihin ja samat tuli kotiin 250eurolla. Ei tuo remppaaminen nyt hirmu hinnakasta ole mielestäni...vielä ainakaan
P.s Ja toinen noista osista oli nelosen suutin,eli se kallein suutin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Lok 2004 Viestejä: 8291
|
Lähetetty: 07.06.2013 14:51 Viestin aihe: |
|
|
Miljoonanick kirjoitti: | EGR tukitaan,ei vaihdeta |
Osassa voi tukkia, osassa vain osittain ja loput tarvii ohjelmointiin muutoksen.
Onnistuiko volvoon tukkiminen pelkällä pellillä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
heiluri Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Mar 2006 Viestejä: 35434
|
Lähetetty: 07.06.2013 17:39 Viestin aihe: |
|
|
Tuli ostettua Volvo V40 ja askarruttaa miten tuon kanssa selviää jahtuukaudesta,eipä ole maavaroissa kehumista,visiin tuotakin saa jotenkin hiukan korotettua? _________________ Kertalaakiyhdistys |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Koavzur Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Mar 2007 Viestejä: 1251
|
Lähetetty: 07.06.2013 17:50 Viestin aihe: |
|
|
Vajaa pari vuotta ajelin vapaastihengittävällä reilu 60 k ajetulla -06 157 hp Foresterilla. Bensaa paloi 12-13 litraa sataselle, vaihteet oli kuin raktorista ja kytkin haisi. Moottorivalo paloi vähän väliä. Mystistä nykimistä mikä ei koskaan selvinnyt, parin tonnin remonttia tarjottiin merkkihuollossa periaatteella että "vaihdetaan se ja se"... Alavääntö onneton, pieni vastainen niin sai hakea nelosta. Mutta kyllä se korotetuksi farmariksi suht maastokelpoinen oli alennusvaihteineen. Semmonen kinnerin olonen kokonaisuus. Palasin toiseen ässällä alkavaan japsiin eikä ole kaduttanut mikään muu kuin se etten tehnyt sitä aikaisemmin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 07.06.2013 20:01 Viestin aihe: |
|
|
heiluri kirjoitti: | Tuli ostettua Volvo V40 ja askarruttaa miten tuon kanssa selviää jahtuukaudesta,eipä ole maavaroissa kehumista,visiin tuotakin saa jotenkin hiukan korotettua? |
Kaiketi tähänkin on saatavilla hieman paksummalla langalla olevat jouset,sitten laitat alle paremman rengastuksen. esim. 17 ja 50 rofiili(mikäli sulla on sellaset 15'' vakio homokeinut).
Ainakin V70 sai nuo paksummat jouset. Alla itsellä 18'' vanteet 40,rofiililla..onhan nuo vähän mykyset kinttupolulla mutta eipä tuo haittaa. Voisin kuvan näpätä,mielestäni ilmaa on ihan ok auton alla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 07.06.2013 20:02 Viestin aihe: |
|
|
LG1 kirjoitti: | Miljoonanick kirjoitti: | EGR tukitaan,ei vaihdeta |
Osassa voi tukkia, osassa vain osittain ja loput tarvii ohjelmointiin muutoksen.
Onnistuiko volvoon tukkiminen pelkällä pellillä? |
Laipoilla. Uudempiin taitaa tarvita softan muuttamisen. Tähän ikiliikkuja 2.5tdi ei tarvitse,ainakaan tässä tapauksessa.. mikäli on -98 tai vanhempi.Tätä uudemmissa tarvinnee softan ränkkäämistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sarvikuono Kanta-asiakas
Liittynyt: 02 Tam 2008 Viestejä: 9694 Paikkakunta: Suuri tyhjiö keskellä ei-mitään
|
Lähetetty: 07.06.2013 20:58 Viestin aihe: |
|
|
Skoda Octavialla ite ajelin reilun vuoden, ja kalakaveri on omallaan huristanut pitemmästikin. Alustaa on jonnin verran korotettu, se ei ole täysverinen maasturi mutta on tehty golfin alustaan, joten se on ERITTÄIN mukava ajaa. Itselläni oli maastoajoa hieman, ja maantie+kaupunkiajoa paljon, ja juuri tämä kampe olikin siihen mitä parhain.
Maavarasta en sentteinä osaa sanoa, mutta tuolla meni jo sinne asti että olisi tarvittu oikeaa maasturia. Maha ei omassa käytössäni kolissut. Kaverin kanssa olemme melko umpeenkasvaneita ja roudan syömiä mettäteitä pyyhkineet menemään, eikä siinä vielä ole pohja kolissut. Jos tien pohja näkyy, niin pahimmat kivet pystyy kiertämään kohtuudella. Jäykkä alusta antaa myös yllättävän paljon anteeksi, kunhan muistaa että se on myös katuauto eikä mikään korotettu Hilux.
Neliveto noissa toimii sillä normaalisti 90-10 suhteella olevalla Haldexilla, joka vaatii hieman huoltoa, eikä ole täysi neliveto. Se siirtää lisää potkua takarenkaille kun eturenkaat lyö tyhjää, eli siinä on juuri jumin verran viivettä pahimmassa kuramaastossa, mutta oman kokemuksen mukaan tuolla pääsee jo niin pitkälle että se on mahastaan kiinni.
Toisaalta jos tarvii maasturia, ei siihen mikään tavan korotettu henkilöauto taida riittää.
Oma vankka mielipiteeni on, että jos tälläistä kohtuu mettäteille sopivaa kompromissia hakee, mutta joka on kuitenkin täysverinen kaupunkiauto jolla kehtaa päästää vaimonkin kauppaan (eikä tartte pelätä että se ajaa naapurin Fiiatin yli), niin Octaviaon juuri parasta kastia.
Diiselikoneilla nämä on vielä hyvin pihejä. Verrattuna esim. Subarun bensakoneisiin, Octaviat käy melkein pyhällä hengellä. Muutoinhan näitä ei kannata Subbiksiin verratakkaan.
Mutta en menisi ryttäämään Octavia 4x4:ää kovin heppoisin perustein, etenkin sillä, että joku on pohjaa kolistanut (luullut täysiveriseksi maastoautoksi) tai polttanut jarrut (unohtanut kytkeä ESP:n pois loskaisilla teillä).. Kaupunkilaismetsästäjän unelmakampe. _________________ Video meliora proboque deteriora sequor. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|