Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peltsu Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 6561
|
Lähetetty: 19.06.2013 21:57 Viestin aihe: |
|
|
no tuskin on sähköstartillista 8 hv jammua ikinä suomeen tuotu virallisesti. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26307
|
Lähetetty: 19.06.2013 23:26 Viestin aihe: |
|
|
tuosta on samaa peliä ainaki Gale nimellä, ja jokseenki identtisiä olivat, paitti väritys. ja sellanen hytinä että olis jokin muumerkkikin ihan samoilla osilla, ettei vaan Jonssoni ?
paljon noita pyöri pikkujärvillä -60/70 luvulla, melko varma peli oli |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 20.06.2013 12:38 Viestin aihe: |
|
|
Juu,ja Elto-merkilläkin joitain malleja väsätiin. "Jönssonni" oli myös yksi tunnetuimmista "kaksosista". Justiinsa möin tuollaisen "ikivihreän" 3-heppaisen 50-luvun Jönssonnin kuulapään. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 26307
|
Lähetetty: 20.06.2013 19:30 Viestin aihe: |
|
|
tuota Elttonia pohin, ku ei tunnu tarttuvan mitään havaintoa, onko sitä jossain päin ollu enemmälti, vai onko vaan näiltäkulmin jääny sivuun.
Gale hieman harvempi myös, mutta kuiteski muutamia oli kotikylälläki. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tupella Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Tou 2007 Viestejä: 5313
|
Lähetetty: 20.06.2013 19:53 Viestin aihe: |
|
|
Kaikkia noita juuhanssonneja ja rutikoita oli aikoinaan Kevojärven liikenteessä Kevon tutkimusasemalla. Kesäkaudet käynnissä, tusinoittain käsittelijöitä ja aina tuntuvat pelaavan kuin papin munuainen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Coltiainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2007 Viestejä: 303
|
Lähetetty: 20.06.2013 20:09 Viestin aihe: |
|
|
Peltsu kirjoitti: | no tuskin on sähköstartillista 8 hv jammua ikinä suomeen tuotu virallisesti. |
Isäukolla oli moinen, vieläpä lyhytrikisenä ja lisäksi oli vielä narukäynnistyskin. Kopan takaosassa luki "8" alla "ELECTRIC". Sähköstarttia ei käytetty, kun ei ollut akkuakaan. Aina narusta käyntiin. Myöhemmin vaihtoi tuon normaaliin 8 heppaiseen. Kone ostettiin uutena yamahan edustajalta suomesta. Kone taisi olla 80-luvun puolivälistä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
Lähetetty: 24.06.2013 17:56 Viestin aihe: |
|
|
Tänään vetelin käyntiin niin kahdeksannella vedolla pärähti käyntiin.Bensaa rupes tulvimaan ilmeisesti kohokammion tiivisteestä,tiivari näyttää olevan kumia, ja jotain 1.2mm paksuista.Nyt kun avaan tuon ja putsaan neulan ja vaihdan tiivisteen niin tarviiko sen olla noin paksu vai riittäiskö ohuempi nykyaikainen? _________________ https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 24.06.2013 19:25 Viestin aihe: |
|
|
Astalo;
Juu, turvonnut pois muodostaan taitaa olla se tiviste ja tursuaa sen vuoksi.
Kokeile vain jotakin muuta materiaalia,mutta luulen Telvalta löytyvän noita vanhoja "uusiakin" tivisteitä.
Saitko sen vedenkierron salaisuuden selville? Sitä huoltokirjaa en noin pikaisesti vielä löytänyt,mutta haku jatkuu. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9462
|
Lähetetty: 24.06.2013 20:34 Viestin aihe: |
|
|
astalo kirjoitti: | Hemmetin hiljainen kone |
Oikeasti käsittämättömän. Puksutus kestää liki vertailun vastaavan kokoiseen nyky nelariin.
Melkein hatuttaa että aikanaan tuli annettua tuo "kaksi konetta samalla kampiakselilla" erään puuveneen mukana sitä enemmän tarvitsevalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 26.06.2013 15:16 Viestin aihe: |
|
|
Astalo;
On niin kova helle ,ettei voi juuri ulkona olla,niin kaivelin kätköjäni ja löysin muutamia ohjekirjoja mm: Evinrude Lightwin Models 3012-3013
3 Hp , Evinrude Lightwin Models 3022 - 3023 3 Hp. Nuo siis noista kolomeheppaisista. Teksti on alkuperäiskielellä,eli Amiriikaksi.
Tuollainen löytyi myös : Finska Motorfabriks AB Olympia Marine Engines Vasa Finland.
1- cyl types 50-KT , 36-A , EB.
2- cyl types 2-F-45 , 2-O- 48.
Olisiko joku kohta teknisissä tiedoissa,jonka haluaisit tietää?
Voisin kopioida kohdan ja laittaa sinulle kirjeessä. Osoite YV:nä.
Minulla on tuo Amiriikankieli sen verran pois hanskasta,jotta en viitsi sitä virheiden pelossa alkaa arvuuttelemaan. Pääasiassahan nuo ovat hyvinkin ymmärrettäviä arvoja,mutta silti on parempi , kun luet itte.
Ihme kyllä on näköjään joku asia,jota minäkään en osaa . _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
vanha pappa Kanta-asiakas
Liittynyt: 16 Jou 2007 Viestejä: 2350
|
Lähetetty: 27.06.2013 16:35 Viestin aihe: |
|
|
Astalo;
Lähti tänään tulemaan. _________________ Vanha pappa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|