Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 13.09.2013 14:41 Viestin aihe: Re: ? |
|
|
vesay kirjoitti: | Kävin tänään juuri koeajamassa jimmyn ja maasturikuume vain nousi!
Muutama kysymys ja huomio ko yksilöstä:
-Etu ja taka akselien kardanin välissä oleva laatikko jossa neliveto kytketään läälle oli öljyinen ja liikkeen lattialla oli pieni öly lammikko laatikon alla, onko "vuoto" merkki jostain suuresta viasta vai tiivisteiden vaihto riittää?
-Ajoäänet olivat melkosta möyrintää mutta lienee normaalia bensamaastureille vai vuosiko putki?
-Auto on 99 mutta ruosteeton, onko kokemuksia noista vähän vanhemmista jimmyistä, ruostuuko tai hajooko muuten käsiin ajan kuluessa?
-Ja sitten pari kysymystä autosta yleensä, onko lämmin talvella ja pärjääkö noilla kitkapyörillä talvella vai olisko nastat laitettava?
Kiitos jos kokeneemmat valaisee uutta jimmystiä |
Oma Jimppa on vähän uudempi mutta eipä noissa isoja muutoksia ole vuosien saatossa tullut.
- Kannattaisi pyyhkiä tuo jakovaihteisto kuivaksi ja katsoa mistä vuotaa. Jos se ei äännä niin liekkö suurempaa vikaa.
- Kyllähän Jimpassa jotkut kohdat ruostetta kerää (esim takaoven saranat). Ei kyllä muuten pitäisi olla pahimmasta päästä.
- Äänet pitäisi olla suht miedot mikäli putkisto kunnossa. Ei eroa henkilöautoon pl. tietenkin ajomelu moottoritienopeuksissa ja karkeat renkaat juttu erikseen.
- Lämpöä tuossa riittää. Rengasjuttu on maku asia. Itse olen ajanut joulu-helmikuun nastoilla. Lyhyt akseliväli tekee autosta melko äkkinäisen. Neliveto toki korjaa. Tuon ikäisessä ei taida vielä olla abs:ja joka tuo omat haasteensa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
k08888 Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2011 Viestejä: 697
|
Lähetetty: 13.09.2013 14:59 Viestin aihe: |
|
|
Kannattaa ostaa vaan ilmastoitu versio. Muuten huurtuu syksyllä/talvella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 13.09.2013 18:10 Viestin aihe: |
|
|
Mun jimnystä vuoti joskus joku jakolaatikon stefa. Se päästi öljyä kardaanille, joka roiski sitä ympäri pohjaa. Yks tuttu seppä vaihto tiivisteen pienellä rahalla. Ei ollu lootassa mitään muuta vikaa. Siitä on jo pari-kolme vuotta aikaa.
Vakio Jimnyn ei pitäisi päästellä "möyrintäääniä". Normi hlöauton äänet.
Talvella tarkenee siinä missä jollain muullakin uudemmalla pienellä autolla. Kovilla pakkasilla sivuikkunat saattaa jäädä vähän huuraan. Jos vertailukohtana on vanha Saab ysikutonen niin eihän sellasta lämppäriä ole nykyään juuri missään
Neliveto aina päällä talvella on ihan höpöhöpöä. Neliveto toki päälle jos on "sellanen tilanne" tai keli. Nastarenkaat on varmasti hyvät, mutta ite olen ajellu muutaman talven vanhoilla hankookin kitkoilla. Yllättävän hyvin on pärjänny kun ei kiirettä pidä. Ajonopeudet on kyllä pudonnu verrattuna normiautolla ajoon. Ja Jimnyn ominaisuuksia on kokeiltava että oppii ajamaan liukkailla. On orpo olo kun lyhytakselivälinen auto pyörähtää vastoin kuskin tahtoa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vesay Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Hel 2012 Viestejä: 96
|
Lähetetty: 15.09.2013 11:57 Viestin aihe: |
|
|
Mä oon parivuotta ajanu ilmastoimattomalla autolla enkä sitä niin kaivannu että se olis vaatimus, mutta minkä ikäsis jimmyis nuo absit on tullu mukaa ku ei näy 04 kaan viä olevan, abseja jäisin ehkä kaipaamaan. No tuo mun koeajama jimmy on sit varmaan putkiremontin tarpeessa ku sen verran möyrys ku anto vähä leipää. Onko varaosat muute yleisesti ottaen kohtuu hintasia? _________________ yksikin supi on liikaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 15.09.2013 13:40 Viestin aihe: |
|
|
Mulla on vm. 06 ja siinä on ABS.
Varaosia en ole juuri tarvinnut, joten hinnoista ei ole kauheasti tietoa. Ne mitä on vaihdettu, jakolootan stefa ja toisen puolen olkalaakeri & stefat ei maksanu niin paljoa että hinta olis jäänyt mieleen. Ei kai suzuki ole sellasessa maineessa että osat olis kalliita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quezone Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2007 Viestejä: 135 Paikkakunta: Päiviön mailla
|
Lähetetty: 16.09.2013 08:51 Viestin aihe: |
|
|
Mikähän nyt oikein Suikkaan iski?
Pari viikkoa sitten kuului metallinen kirskahdus/naksahtelu jostakin auton alta liikkeelle lähdettäessä. Sama juttu oli nyt viikonloppuna kun joutui autoa "nytkyttämällä" laittamaan liikkeelle. Yli 60km/h nopeudessa alkaa ...vetinmoinen jurina ja jyminä kuulumaan ja välillä täristää niin ettei peileistä nää.
Ja kampehan on SJ410 -83.
Tulleekohan pitkäkin remppa näin sesonkiin. _________________ "Julma on nylkytanner, puukko ja hanki punertaa..." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
masiina Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Jou 2005 Viestejä: 1579
|
Lähetetty: 16.09.2013 09:05 Viestin aihe: |
|
|
Ettei olisi kardaanin ristinivel porsinut? _________________ "...olen enemmän kuin valmis, vaaran varpaille astumaan." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 16.09.2013 09:23 Viestin aihe: |
|
|
Juu eikun kardaaneja heiluttemaan. Jos ei selvää väljää löydy, irrotat vuorenperään molemmat ja kokeilet nelivedolla ajaen kummassa päässä vika on. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Quezone Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Elo 2007 Viestejä: 135 Paikkakunta: Päiviön mailla
|
Lähetetty: 16.09.2013 09:39 Viestin aihe: |
|
|
Etummaisessa tuntui olevan varttikierroksen verran väljää.
Eiköhän tämä tästä, kiitokset ilman kukkasia. _________________ "Julma on nylkytanner, puukko ja hanki punertaa..." |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9501
|
Lähetetty: 16.09.2013 11:31 Viestin aihe: |
|
|
vesay kirjoitti: | No tuo mun koeajama jimmy on sit varmaan putkiremontin tarpeessa ku sen verran möyrys ku anto vähä leipää. Onko varaosat muute yleisesti ottaen kohtuu hintasia? |
Äänenvaimentimen pönttö menee ajan myötä sijoituksensa takia. Ittellä -08 ja kohta tarttis vaihtaa. Motonetissä muistakseni satasen, eikä paha rasti vaihtaa kun autoa ei tarvii saada edes nostettua.
Ainoa mitä tullut vaihdettua on ollu etujarrut. Palat rupesivat käymään vähiin niin samalla avauksella vaihdoin levytkin. Maksoi paikallisessa varaosa puljussa 96€ levyt ja palat yhteensä, joka ei nyt tosiaankaan paha hinta ole... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vesay Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 20 Hel 2012 Viestejä: 96
|
Lähetetty: 16.09.2013 17:47 Viestin aihe: |
|
|
No ei o kyl paha hinta! jaa että 83 suizakin käy ja kukkuu, hyvä juttu. Mä jo aprikoin ettei tua 99 oo jo liian vanha ettei hajoo käsii. Tarttis näin metsästävänä opiskeliana olla varma ja halpa bensa nelikko ja noilla kriteereillä ei saa ku tuommosia 99 malleja. Ilmotin autokauppiaalle että tarttee pönttö remontti tehdä ja vaihtaa jakolaatikon tiivisteet ja äijä lupas korjauttaa viat pois ni päästää kauppoja hieroo. ei kellää olis ylimääräsiä jimmyn vanteita/renkaita että sais toiset pyörät talvella nastallisiks ni ei tarvis kitkoilla ajaa. Absitki puuttuu ni olis edes nastapyörät. On se vaan mahtava meniä tuo pikku jimmy =D
Jaa juu ja semmosta piti kysyy että mimmonen se oli tuo jimnyn edeltäjä eli se samurai, oliko samanmoinen ikiliikkuja. Mitä parannuksia jimmyyn ollaa tehty siihen verrattuna? _________________ yksikin supi on liikaa! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 16.09.2013 19:14 Viestin aihe: |
|
|
vesay kirjoitti: | No ei o kyl paha hinta! jaa että 83 suizakin käy ja kukkuu, hyvä juttu. Mä jo aprikoin ettei tua 99 oo jo liian vanha ettei hajoo käsii. Tarttis näin metsästävänä opiskeliana olla varma ja halpa bensa nelikko ja noilla kriteereillä ei saa ku tuommosia 99 malleja. Ilmotin autokauppiaalle että tarttee pönttö remontti tehdä ja vaihtaa jakolaatikon tiivisteet ja äijä lupas korjauttaa viat pois ni päästää kauppoja hieroo. ei kellää olis ylimääräsiä jimmyn vanteita/renkaita että sais toiset pyörät talvella nastallisiks ni ei tarvis kitkoilla ajaa. Absitki puuttuu ni olis edes nastapyörät. On se vaan mahtava meniä tuo pikku jimmy =D
Jaa juu ja semmosta piti kysyy että mimmonen se oli tuo jimnyn edeltäjä eli se samurai, oliko samanmoinen ikiliikkuja. Mitä parannuksia jimmyyn ollaa tehty siihen verrattuna? |
Täältä löytyy samurai vuosimallia 97, eli viimesiä ennen Jimnyä. Tää on jo kierrejousialustalla ja on ihan kelvollinen ajettava tielläkin. Jimnystä ei sen enämpi kokemuksia ole, mitä nyt joskus kyydissä jossain kelkkauralla kettujahdissa istunut. Jahtitouhuihin verrattomia pelejä kumpainenkin, jos vaan tilat riittää omiin tarpeisiin. Samuraihin taitaa mahtua helpommin isommat renkaat, jos sille jotain arvoa haluaa laskea. Ruosteettoman samurain löytäminen on jo vähän haasteellisempaa, mutta eipä näistä ruostu kuin kori. Rungoltaan usein ehjiä. Jimnystä varmaan helpommin löytää huolettoman jahtikaverin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 16.09.2013 21:50 Viestin aihe: |
|
|
vesay kirjoitti: | Jaa juu ja semmosta piti kysyy että mimmonen se oli tuo jimnyn edeltäjä eli se samurai, oliko samanmoinen ikiliikkuja. Mitä parannuksia jimmyyn ollaa tehty siihen verrattuna? |
Parannukset lienee muissa asioissa kuin maasturiominaisuuksissa. Vanhemmat mallit lienee persuksesta maantiellä, mutta niissä oli enempi "oikean maasturin" ominaisuuksia: metallipuskurit ja helmat (oliko samuraissa jo muovia puskurissa?), manuaaliset napalukot, jakolaatikkoa hämmennettiin kepillä, lokareihin mahtui isommat pyörät, varmaan jossain vanhemmassa mallissa oli etupään joustotkin paremmat kuin Jimnyssä. Mutta ei sillä että Jimnystäni luopuisin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 17.09.2013 06:18 Viestin aihe: |
|
|
Moottori on varmaan ainoa joka oikeasti on parantunut. Tuo vvt moottori joka näistä uudemmista löytyy ei hullumpi ole. Saisi vaan olla 1.6 niin jaksaisi liikuttaa paremmin. Voisi kulutuskin olla pienempi isommilla renkailla ja korotuksen kanssa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
-Teemu- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Kes 2012 Viestejä: 613
|
Lähetetty: 17.09.2013 07:34 Viestin aihe: |
|
|
Lonely Rider kirjoitti: | vesay kirjoitti: | Jaa juu ja semmosta piti kysyy että mimmonen se oli tuo jimnyn edeltäjä eli se samurai, oliko samanmoinen ikiliikkuja. Mitä parannuksia jimmyyn ollaa tehty siihen verrattuna? |
Parannukset lienee muissa asioissa kuin maasturiominaisuuksissa. Vanhemmat mallit lienee persuksesta maantiellä, mutta niissä oli enempi "oikean maasturin" ominaisuuksia: metallipuskurit ja helmat (oliko samuraissa jo muovia puskurissa?), manuaaliset napalukot, jakolaatikkoa hämmennettiin kepillä, lokareihin mahtui isommat pyörät, varmaan jossain vanhemmassa mallissa oli etupään joustotkin paremmat kuin Jimnyssä. Mutta ei sillä että Jimnystäni luopuisin... |
Kyllä tässä samuraissa on jo muovipuskuri, mutta ehkä vähän ylempänä mitä jimnyssä. Eikös alkupään jimnyissäkin ollut jakolaatikko ihan kepillä? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|