Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Peura-esari Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.11.2013 14:22 Viestin aihe: |
|
|
Mä en tajua noita liotushommia yhtään.. Tietysti jos maut haluaa pois.. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 15.11.2013 14:24 Viestin aihe: |
|
|
Peura-esari kirjoitti: | Mä en tajua noita liotushommia yhtään.. Tietysti jos maut haluaa pois.. |
Se siitä mihinkään katoa,paitti maidon kanssa.
Periaatteessa jos ei maku saa hävitä yhtään niin pannulle pelkästään vettä,jos sitäkään.Ei suolaa,ei pippuria,ei mitään. Siitä vaan nom nom.
Viimeinen muokkaaja, Miljoonanick pvm 15.11.2013 14:29, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 15.11.2013 14:28 Viestin aihe: |
|
|
Varmasti lähtee makua, lihan rakenne muuttuu kohtuu paljon samalla. Sisäelinten liottamisen ymmärrän kyllä.. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 15.11.2013 14:30 Viestin aihe: |
|
|
Eli ette edes pese niitä lintujen verisiä lihoja?
Hyhhyh.
Eivaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 15.11.2013 14:32 Viestin aihe: |
|
|
En pese, enkä pese kalafileitäkään.. Vahvalla paperilla saa kaiken tarvittavan pois.. _________________ Nenäpunkki- mikä ihana tekosyy... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 15.11.2013 14:33 Viestin aihe: |
|
|
Peura-esari kirjoitti: | En pese, enkä pese kalafileitäkään.. Vahvalla paperilla saa kaiken tarvittavan pois.. |
Ok.
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
JNiemelä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.11.2013 14:47 Viestin aihe: |
|
|
Tähän väliin kysymys; Kuka pistää kanalintunsa?
Minä aloitin pistämään tämän kauden alusta.
Tuntuu vaan vähän, että ei aina toimi, eli joskus pumppaa tyhjiin mutta jos pumppu on jo pysähtynyt niin eipä tippase moontaakaan pisaraa.
Nopeana pitää olla. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
emu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 15.11.2013 14:56 Viestin aihe: |
|
|
Kaikki ylimääräinen vedellä lotraaminen lihan ja kalan käsittelyssä on syytä jättää pois. Varsinkin jos ei heti tee ruuaksi. Itse en huuhtele kalafileitä ollenkaan ja linnutkin vain jos pakko. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slowhand Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.11.2013 16:04 Viestin aihe: |
|
|
Jo vain se tämä milliville on asiantuntija ja ekspertti alalla ku alalla, koirista ja aseista ruuanlaittoon! Ettei etikka vesi muuta lihan makua? Veden kanssa pitää lotjata?
Ja tuohon mikä on hyvää, mikä ei, niin kai se on hiukka makuasia ja paljolti taitokysymys! Ai niin, mutta sinähän osaat ja tiedät kaikesta kaiken!
Mutta itse asiaan, mielestäni siellä huononmmassa päässä riistaruokia on hirvi, varsinkin vanaha ja nykysten ajavien, eikun haukkuvien , tuntitolkulla paahdattamat ja passiketjuun ammutut! Sitten on huonosto laitetut koskelot sun muut.
Siellä kärjessä on sitten pyy, riekko, kyyhky ja poron (vasan) fileet ja paistit, nuoret teeret ja mettolinnut. Muut siinä välillä ja huonoja ei yksikään, laitosta homma sakkaa jos sakkaa!
Niin kuin joku mainitsi, sydämet ja myös kivipiirat kannattaa hyödyntää, ja maksat palkkioksi koirille! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 15.11.2013 16:48 Viestin aihe: |
|
|
slowhand kirjoitti: | Jo vain se tämä milliville on asiantuntija ja ekspertti alalla ku alalla, koirista ja aseista ruuanlaittoon! Ettei etikka vesi muuta lihan makua? Veden kanssa pitää lotjata?
Ja tuohon mikä on hyvää, mikä ei, niin kai se on hiukka makuasia ja paljolti taitokysymys! Ai niin, mutta sinähän osaat ja tiedät kaikesta kaiken!
Mutta itse asiaan, mielestäni siellä huononmmassa päässä riistaruokia on hirvi, varsinkin vanaha ja nykysten ajavien, eikun haukkuvien , tuntitolkulla paahdattamat ja passiketjuun ammutut! Sitten on huonosto laitetut koskelot sun muut.
Siellä kärjessä on sitten pyy, riekko, kyyhky ja poron (vasan) fileet ja paistit, nuoret teeret ja mettolinnut. Muut siinä välillä ja huonoja ei yksikään, laitosta homma sakkaa jos sakkaa!
Niin kuin joku mainitsi, sydämet ja myös kivipiirat kannattaa hyödyntää, ja maksat palkkioksi koirille! |
korkki on auennnut vai mikä ahdistaa? Hae ammattiapua, fobba nyt tarkkana
P.s Kyllä minä pesen kalatkin,hengissä ollaan,vieläkin. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slowhand Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.11.2013 17:07 Viestin aihe: |
|
|
Ei ole korkki auennut, eikä muutenkaan ahista. Jättäsit sinä kuites nuo "minä tiedän-jutut" poies, asiantuntemuksesi on aikas ohut! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 15.11.2013 17:11 Viestin aihe: |
|
|
slowhand kirjoitti: | Ei ole korkki auennut, eikä muutenkaan ahista. Jättäsit sinä kuites nuo "minä tiedän-jutut" poies, asiantuntemuksesi on aikas ohut! |
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
kumali Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 15.11.2013 17:50 Viestin aihe: |
|
|
Vettä voi käyttää ennen kokkaamista nopeaan huuhteluun, mutta lihan säilymistä se ainakin heikentää jos menee lihat veteen sotkemaan ennen vakmointia ja pakastamista. On oivaa kasvualustaa bakteereille.
Ja mureuttamisessa se ei auta yhtään. Mureutumnen on entsyymitason asioita ja tapahtuu parhaiten säilyttämäll lihaa 0-10c lämmössä päiviä-viikon, riippuen lihasta.
Etikka ja muut happamat tuotteet mureuttavat lihaa, ja maito vie riistanmakua pois. Itse en tajua tuon ideaa, ellei ylikypsäksi meinaa jotain, vaikka sukeltajalintuja kokkailla padassa. Kannattaisi vaan kaikkien suosiolla kokeilla tuota paistinpannua ja että liha jätetään punaiseksi.
Ja se on ihan sama kypsentääkö savipataa 8 tuntia 80-100 asteen uunissa vai leivinuunissa. Loppujen lopuksi avainsana on matala lämpö ja pitkä haudutus. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
peknou Kanta-asiakas
Liittynyt: 31 Tam 2005 Viestejä: 342 Paikkakunta: Keskellä ei mittään
|
Lähetetty: 15.11.2013 17:50 Viestin aihe: |
|
|
Menkää sinne teidän kokkien saitille kaikki kokki kolmoset .osoite on.http://forum.eralle.net/viewforum.php?f=58 |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 15.11.2013 18:04 Viestin aihe: |
|
|
Suora lainaus :
''Etikka ja muut happamat tuotteet mureuttavat lihaa, ja maito vie riistanmakua pois''
Kiitokset. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|