Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
teneraattori Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2008 Viestejä: 79 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 19.12.2013 22:59 Viestin aihe: |
|
|
Olihan mullakin tollanen Suzuki grand vitara hdi 2.0 vuosimalli 2002 taannoin. Jos ei ole ennakkoluuloja psa-konsernin moottoreita kohtaan, niin ihan kelvollinen auto. Ainakin dieselin kulutus oli pieni, helposti pääsi 6 l/100 km. Ja noita dsl moottoreitahan on maailma pullollaan ja niillä ajetaan isoja kilometrejä. Ostin auton takavetoisuuden, kytkettävän nelivedon, alennusvaihteiden ja rungollisuuden takia. Auton pieni koko ja keveys teki siitä ihan kelvollisen etenijän huonommissakin olosuhteissa. Liukkailla talvikeleillä auto oli tietysti takavedolla aika tarkka ajettava, varsinkin kun moottori on mukavan tehokas ja vääntävä.
Nyt liikutaan sitten Land cruiser kzj-95 3.0 dsl automaatilla. Lepposaa on liikkuminen tolla, mutta alle 10 l/100 km kulutukseen pitää ajella jo melko keveällä kaasulla, taisin joskus päästä tankillisen mittauksessa 9,5 l/100 km. _________________ "Jokainen metsästyspäivä lisää ihmisen elinikää saman verran"---elän siis vanhaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
Lähetetty: 19.12.2013 23:02 Viestin aihe: |
|
|
teneraattori kirjoitti: | Olihan mullakin tollanen Suzuki grand vitara hdi 2.0 vuosimalli 2002 taannoin. Jos ei ole ennakkoluuloja psa-konsernin moottoreita kohtaan, niin ihan kelvollinen auto. Ainakin dieselin kulutus oli pieni, helposti pääsi 6 l/100 km. Ja noita dsl moottoreitahan on maailma pullollaan ja niillä ajetaan isoja kilometrejä. Ostin auton takavetoisuuden, kytkettävän nelivedon, alennusvaihteiden ja rungollisuuden takia. Auton pieni koko ja keveys teki siitä ihan kelvollisen etenijän huonommissakin olosuhteissa. Liukkailla talvikeleillä auto oli tietysti takavedolla aika tarkka ajettava, varsinkin kun moottori on mukavan tehokas ja vääntävä.
Nyt liikutaan sitten Land cruiser kzj-95 3.0 dsl automaatilla. Lepposaa on liikkuminen tolla, mutta alle 10 l/100 km kulutukseen pitää ajella jo melko keveällä kaasulla, taisin joskus päästä tankillisen mittauksessa 9,5 l/100 km. |
Paljonkos tollaisessa land cruiserissa on heppoja ja vääntöjä? _________________ https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no |
|
Takaisin alkuun |
|
|
teneraattori Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2008 Viestejä: 79 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 19.12.2013 23:20 Viestin aihe: |
|
|
astalo kirjoitti: |
Paljonkos tollaisessa land cruiserissa on heppoja ja vääntöjä? |
Ei ole paljon otettu tehoja 3.0 litraisesta, muistaakseni 126 hp ja vääntö jotain 300 Nm. Ja sinnehän ne automaattivaihteistoon hukkuu kaikki. Mutta on suht edukas pakettiautona pitää ja tilat riittää pitkässä mallissa. _________________ "Jokainen metsästyspäivä lisää ihmisen elinikää saman verran"---elän siis vanhaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 19.12.2013 23:54 Viestin aihe: |
|
|
teneraattori kirjoitti: | astalo kirjoitti: |
Paljonkos tollaisessa land cruiserissa on heppoja ja vääntöjä? |
Ei ole paljon otettu tehoja 3.0 litraisesta, muistaakseni 126 hp ja vääntö jotain 300 Nm. Ja sinnehän ne automaattivaihteistoon hukkuu kaikki. Mutta on suht edukas pakettiautona pitää ja tilat riittää pitkässä mallissa. |
Vie karalalle niin ei huku enää.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
iivariiso Kanta-asiakas
Liittynyt: 15 Elo 2007 Viestejä: 6934
|
Lähetetty: 20.12.2013 01:21 Viestin aihe: |
|
|
Se on jännä kun tulee tiettyyn ikään niin kiire ja tehontarve katoaa. Tosin tätä kirjoittaessa muistin laittaneeni Steinbauerin boksin cruiseriini viime syksynä. Olikohan 197hp ja 500nm. Ilmeisesti olen nyt kuitenkin ohittanut sen iän. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
teneraattori Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 03 Tam 2008 Viestejä: 79 Paikkakunta: päijät-häme
|
Lähetetty: 22.12.2013 20:19 Viestin aihe: |
|
|
Näinhän se on, ikä rauhoittaa menoa, ei tarvi enää tehoja ja vauhteja, automaatilla vaan letkeää ajoa. _________________ "Jokainen metsästyspäivä lisää ihmisen elinikää saman verran"---elän siis vanhaksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 22.12.2013 20:28 Viestin aihe: |
|
|
teneraattori kirjoitti: | Näinhän se on, ikä rauhoittaa menoa, ei tarvi enää tehoja ja vauhteja, automaatilla vaan letkeää ajoa. |
Keski-ikäinen lippispäinen ukko on kaikista pahin tuolla tien päällä ihan joka suhteessa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lonely Rider Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Lok 2009 Viestejä: 2758 Paikkakunta: Häme
|
Lähetetty: 22.12.2013 21:43 Viestin aihe: |
|
|
astalo kirjoitti: | Niinpä,kun se on ostanut sen karvalakkimalli 4wd:n jossa ei ole tehoja,siinä se sitten reksn perässä kerää jonoa |
Eihän se ole oikea maasturi jos sillä uskaltaa ajaa niin lujaa ettei perässä ole jonoa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
Lähetetty: 22.12.2013 21:53 Viestin aihe: |
|
|
Totta tuokin.Tahtoo vaan olla useasti että ikuisesti säästetyt eläkerahat sijoitetaan sitten maasturiin että auratulle mökkitielle päästään.Ja varustetasosta tingitään että otetaan turboton malli.esim.Lisäksi säästetään varustuksesta että olisi mahdollisimman halpa tässä vaan perikunnalle jää !&%¤# kouraan kun ei nykypäivänä kukaan osta autoa jossa ilmastointi,ym muuta mukavaa.Sehän ilmastointi nostaa kulutusta jo melkein litran sataselle _________________ https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Harjula Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2225 Paikkakunta: NATO Suomi
|
Lähetetty: 22.12.2013 22:07 Viestin aihe: |
|
|
astalo kirjoitti: | Totta tuokin.Tahtoo vaan olla useasti että ikuisesti säästetyt eläkerahat sijoitetaan sitten maasturiin että auratulle mökkitielle päästään.Ja varustetasosta tingitään että otetaan turboton malli.esim.Lisäksi säästetään varustuksesta että olisi mahdollisimman halpa tässä vaan perikunnalle jää !&%¤# kouraan kun ei nykypäivänä kukaan osta autoa jossa ilmastointi,ym muuta mukavaa.Sehän ilmastointi nostaa kulutusta jo melkein litran sataselle |
Sopii kiittää sitä jolle kiitos kuuluu, mitäs valtio kerää niin s@@tanalliset verot autoista että harvalla on varaa ostaa niitä kunnollisia malleja. _________________ Halloo. Sanohan onko siellä petterbughissa kylymä?
Tuhotaan muskovia. NYT! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Harjula Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 2225 Paikkakunta: NATO Suomi
|
Lähetetty: 22.12.2013 22:53 Viestin aihe: |
|
|
astalo kirjoitti: | Voisi esimerkiksi ostaa käytetyn jossa hinta pudonnut vuoden aikana jo helvetisti ja ja saisi jo varustellun auton,ei vaan uusi pitää saada ja niissä pidetään muovit suojana siihen asti kun kupsahdetaan. |
Mistäs sen käytetyn löydät, kun uusia autoja ei verojen takia myydä tässä maassa p@skan vertaa?
Ja moniko vartuneempi henkilö niitä osaa saksastakaan lähteä hakemaan?
Että kiittele sitä valtiota vain tästä verohelvetistä. _________________ Halloo. Sanohan onko siellä petterbughissa kylymä?
Tuhotaan muskovia. NYT! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KEWG Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 18 Elo 2011 Viestejä: 101
|
Lähetetty: 22.12.2013 22:55 Viestin aihe: |
|
|
astalo kirjoitti: | Voisi esimerkiksi ostaa käytetyn jossa hinta pudonnut vuoden aikana jo helvetisti ja ja saisi jo varustellun auton,ei vaan uusi pitää saada ja niissä pidetään muovit suojana siihen asti kun kupsahdetaan. |
Mun mielestä mies joka ajaa Suburbanilla ei ole edes oikeutettu kirjoittamaan maastoauto ketjussa mitään Ellei joskus sitten sellaista ole ollut.
Joo, tiedän hieman mistä puhun. Muutaman vuoden vuoden -95 Suburbanilla ajaneena, tiedän että se on hyvin, siis hyvin kaukana maastoautosta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|