Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 28.02.2014 10:21 Viestin aihe: |
|
|
N. 4 vuotta sitten kirjoitin "Hyvä maastoauto" ketjussa näin:
RiUDE kirjoitti: | Grand Cherokeesta lyhyt referaatti offipalstalta:
Oisko kellään kokemusta tuommoisesta -00 vekottimesta. Auto on 4.7l bensa koneella ja automaatti. Onko näissä jotain tyyppivikoja mitä pitäs huomioida?
ON!!
Taka-akseli-, jakolaatikko-, etukardaani- etuakseli-, etupyöränlaakeri-, etujarrulevy-, takapyöränlaakerin stefa-, lämmityslaite-, keskuslukitus-, ym. ongelmia!! Vaikka puhelimitse tarkennuksia!!
Jaa-a. Pitäsköhän tuohon koskea pitkällä tikullakaan jos kerran noin paljon noita tyyppivikoja?
Ei mun mielestä!! -95 on viimenen kunnon vuosi, sitten alkaa ongelmat!! Itse en ihan heti tota -89 Comanchea uudempaa hanki!!!
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62711&highlight=cherokee
Ja huom. Jamant tietää jotain noista peleistä.
http://www.jamant.fi/ |
_________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
astalo Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Lok 2004 Viestejä: 6040
|
Lähetetty: 28.02.2014 13:17 Viestin aihe: |
|
|
Toi mitä peto esitti tuota rock-autoa sieltä saa osia lähes joka autoon,itse tilaan suurimman osan sieltä.Parhaimmillaan 4vrk niin paketti tuodaan kotiin!Siellä on aika hyvä laskuri paljon tulee osa maksamaan suomen päässä,lisäyksenä tulee tullin alvit ja itellan tullauskulut.Esimerkkiostin sieltä 850i bemariin osia kotiin toimitettuna 175e ja suomessa vastaavat palikat olisi ollut päälle 400! _________________ https://lh6.googleusercontent.com/qp8jw-mbgVKEMxuPG20QYhmMFyHL25UgazsBDS7xzTs=w247-h232-p-no |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 28.02.2014 19:32 Viestin aihe: |
|
|
No Riude mikäs sitten on parempi?
Land cruiser on ihan sika hintanen.
Pajerossa kansivikoja 2.5tdssä, 3.2 did vauhtipyörävikoja
Patrolleissa laatikot ei kestä
Patfindereissä 2.5 dieselissä kampiakselin laakerivikoja.
Land roverit tässä jo käsiteltiinkin.
Jeeppiä olen pitänyt suht luotettavana varsinkin 4.0 bensakoneella. Jakolaatikot kestää jos huoltaa... Jeepissä väli jotain 50000tkm
Pedolle kiitokset vastauksesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Merilinnustaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Maa 2004 Viestejä: 3408 Paikkakunta: Hanko
|
Lähetetty: 28.02.2014 20:04 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | No Riude mikäs sitten on parempi?
Land cruiser on ihan sika hintanen.
Pajerossa kansivikoja 2.5tdssä, 3.2 did vauhtipyörävikoja
Patrolleissa laatikot ei kestä
Patfindereissä 2.5 dieselissä kampiakselin laakerivikoja.
Land roverit tässä jo käsiteltiinkin.
Jeeppiä olen pitänyt suht luotettavana varsinkin 4.0 bensakoneella. Jakolaatikot kestää jos huoltaa... Jeepissä väli jotain 50000tkm
Pedolle kiitokset vastauksesta. |
When you buy quality, you only cry once _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Fighterman Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Tam 2013 Viestejä: 1118 Paikkakunta: 100kunta
|
Lähetetty: 28.02.2014 20:05 Viestin aihe: |
|
|
Totta |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Miljoonanick Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Tam 2012 Viestejä: 4567 Paikkakunta: Suomen Detroit
|
Lähetetty: 28.02.2014 20:14 Viestin aihe: |
|
|
Fighterman kirjoitti: | Totta |
On myös totta että LC on täysin ryöstöhinnoiteltu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 01.03.2014 09:04 Viestin aihe: |
|
|
Peto kirjoitti: | Fighterman kirjoitti: | Mitä siitä pedon puimuri jeepistä oikein hajosi kun kehuit 20000e sen korjauksiin investoineesi...? Olis vaan samanlainen tuos tyrkyllä. |
Kannattaa satsata siihen Mersun koneella
ja lootalla olevaan, jos Jeepin meinaa hankkia. |
Joo ei se tuo 3.0 mersun konekkaan täysin varma ole. Alkoi pari viikkoa sitten kuluttamaan jäähdytysnestettä melko reilusti. Vuotoa ei tietenkään löydy mistään. Noh auto pajalle mutta eipä löydy paineistamallakaan. Nyt taas ei eilen nestettä kadonnut joten en silti tuota vuotoakaan täysin sulkisi pois. Huollossa meinasivat että EGR-cooleri pitäisi vaihtaa. Itse silti olen vähän epäileväinen tuohon. Voiko tuon kansivian sillä sulkea pois ettei jäähdytysjärjestelmä kerää painetta? Eipä siinä kyllä nesteetkään sekoitu. Niin kauanhan tämä ei vituta kun myyjän piikkiin menee mutta voi mennä siellä päässäkin kohta liinat kiinni.
Jos tuo jeeppi !&%¤#"! vielä pahasti niin pistän vaihtoon ja laitan uuden Jeep Grand Vituran tilalle Se mahtaa bensakoneella olla melko varma peli. Tankissakin on kokoa melkein 70 litraa. Pieni tankki oli Jimpassa suurin puute. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
petri r Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Huh 2004 Viestejä: 1512 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 01.03.2014 10:27 Viestin aihe: |
|
|
Valitettavasti nykyajan autoissa on niin monimutkaista moottoriteknologiaa, että kaikkien merkkien kanssa saa varautua johonkin pieneen fiksaamiseen kun käyttövuosia ja kilometrejä kertyy (egr, kaksoismassavauhtipyörä, VNT turbot, suihkuihin liittyvät vikaherkkyydet jne). Varsinkin jokun "vauhtipyörän vaihtamisen riski" ei olisi kyllä minulle mikään pelote....se vaan pitää ajatella kuluvaksi osaksi niikuin onkin....1000€? joskus 200-300tkm välein...eipä paljon harmittais. Mutta suunnittelussa tehdyt pysyvät "ongelmat" mietityttäisi enemmän. Esim. aikoinaan Pajerossa oli ns. henkilöauton laatikko, se tuskin kestäisi vaikka sen yhden kerran remontoisikin ja korjauskustannukset on kuitenkin äkkiä useita tuhansia euroja. Tai jos jossain jeepissä on laatikon ja koneen välissä se alumiiniadapteri ja liian vähän kannattimia, tai tyypillisesti jonkun valmistajan automaatit alkaa sekoileen ja vian paikallistaminen jo maksaa "tuhansia"...tällaisia ongelmia pyrkisin välttämään.
Täydellistä autoa ei olekaan. Jos joku auto muuten kokonaisuutena miellyttää (koko/tilat, ajettavuus, suorituskyky, ajoergonomia tms) ja mahdollinen "potentiaalinen" vika on kuitenkin selkeästi tunnistettavissa, korjattavissa ja summan tietää etukäteen...ja jos kaikki em. asiat mahtuu omiin talouden raameihin niin siitä vaan eteenpäin. _________________ "Krol Polovania" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkoiv Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2007 Viestejä: 1013
|
Lähetetty: 01.03.2014 12:47 Viestin aihe: |
|
|
petri r kirjoitti: | Valitettavasti nykyajan autoissa on niin monimutkaista moottoriteknologiaa, että kaikkien merkkien kanssa saa varautua johonkin pieneen fiksaamiseen kun käyttövuosia ja kilometrejä kertyy (egr, kaksoismassavauhtipyörä, VNT turbot, suihkuihin liittyvät vikaherkkyydet jne). Varsinkin jokun "vauhtipyörän vaihtamisen riski" ei olisi kyllä minulle mikään pelote....se vaan pitää ajatella kuluvaksi osaksi niikuin onkin....1000€? joskus 200-300tkm välein...eipä paljon harmittais. Mutta suunnittelussa tehdyt pysyvät "ongelmat" mietityttäisi enemmän. Esim. aikoinaan Pajerossa oli ns. henkilöauton laatikko, se tuskin kestäisi vaikka sen yhden kerran remontoisikin ja korjauskustannukset on kuitenkin äkkiä useita tuhansia euroja. Tai jos jossain jeepissä on laatikon ja koneen välissä se alumiiniadapteri ja liian vähän kannattimia, tai tyypillisesti jonkun valmistajan automaatit alkaa sekoileen ja vian paikallistaminen jo maksaa "tuhansia"...tällaisia ongelmia pyrkisin välttämään.
Täydellistä autoa ei olekaan. Jos joku auto muuten kokonaisuutena miellyttää (koko/tilat, ajettavuus, suorituskyky, ajoergonomia tms) ja mahdollinen "potentiaalinen" vika on kuitenkin selkeästi tunnistettavissa, korjattavissa ja summan tietää etukäteen...ja jos kaikki em. asiat mahtuu omiin talouden raameihin niin siitä vaan eteenpäin. |
Näihän se on. Ärsyttää vain silti että muuten erinomainen kone pilataan jollakin EGR:llä. Aivan järjetön idea jo ihan ajatustasollakin. Onneksi tuossa ei ole DPF:ää. Siinä toinen järjen riemuvoitto..
No pitää katsoa jos nuo ongelmat ratkeaisi. Ei tekis mieli Jeepistä luopuakkaan. Mukavahan tuo on ajaa maantiellä, koneessa riittävästi tehoa ja vääntöä, sekä hyvät maasto-ominaisuudet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuuPPa Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2005 Viestejä: 233 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 05.03.2014 09:29 Viestin aihe: |
|
|
Onko porukalla kokemusta bensa nelikoista subaru forester 2.0 bensa -98 tai vaihtoehtoisesti lada niva -08 tai vastaava ohjaustehostimella varustettu.
Olis tarkotus jompikumpi nuista laittaa kuhan oma paku menee kaupan.
Diisseli ei käy kun tarvii saada 2lastenistuinta kyytiin ja minun ajoilla n.10tkm/vuosi niin ei kannata hurjaa diesel veroa maksella. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
VKK Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Tou 2004 Viestejä: 3306 Paikkakunta: "Mauser-maa"
|
Lähetetty: 05.03.2014 09:56 Viestin aihe: |
|
|
JuuPPa kirjoitti: | Onko porukalla kokemusta bensa nelikoista subaru forester 2.0 bensa -98 tai vaihtoehtoisesti lada niva -08 tai vastaava ohjaustehostimella varustettu.
Olis tarkotus jompikumpi nuista laittaa kuhan oma paku menee kaupan.
Diisseli ei käy kun tarvii saada 2lastenistuinta kyytiin ja minun ajoilla n.10tkm/vuosi niin ei kannata hurjaa diesel veroa maksella. |
Ihan vaan järkiperusteella: Subaru. _________________ "I believe in ammunition" -Bob Leckie |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.03.2014 10:00 Viestin aihe: |
|
|
Jos haluaa oikean maastoauton jolla on karsea ajaa maantiellä, niva.
Jos haluaa henkilöautomaisen pelin, jolla pääsee vähän paremmin huonoilla metsäautoteillä kuin normihenkilöautolla, subaru.
Nivan huolto- ja korjauskustannukset lienevät sieltä halvimmasta päästä, subarussa kalliimmat.
Nivahan on sama peruspeli kuin aikoinaan, moottori on vain uusittu. Eikä sekään ihan uusinta teknologiaa ole . _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
JuuPPa Kanta-asiakas
Liittynyt: 20 Hei 2005 Viestejä: 233 Paikkakunta: Lappi
|
Lähetetty: 05.03.2014 10:28 Viestin aihe: |
|
|
Miten kuinkahan surkea tuo niva on ajaa tiellä?
automyyjä sano, että mitä se sillä oli ajellut niin jos olisi äänieristetympi nii menisi henkilöautosta.
ei nyt mitään ihmeellistä ajoa n.100km säteellä tulee liikuttua niin ei tuota matkaajoa juurikaan tule. ja toinen henkilöauto sitten muuten on käytössä.
Juurikin nuita varaosien hintaa ja jopa vakuutus on 200e/v halvempi kuin tuossa subarussa. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.03.2014 10:34 Viestin aihe: |
|
|
On se jyrä, ei siitä mihinkään pääse.
Ja kapea, korkea ja lyhyt. Fysiikan lakien mukaan sellainen ei ole kovin vakaa ajettava.
Mutta se on maastoauto . Ja ainakin vanhemmat olivat Talviautoja.
Käy koeajamassa jossain, sillähän se selviää. Mieluummin nyt kun on vielä liukasta.
Jos pystyt ominaisuudet hyväksymään, ja tarvitset oikeaa maastoautoa niin sehän on siinä.
Tuo, että henkilöauto on taloudessa toisena autona, auttaa paljon.
Itselläni sama homma, joskin nivan tilalla suzuki jimny. _________________ Savo suureksi.
Viimeinen muokkaaja, RiUDE pvm 05.03.2014 10:35, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
timow Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Syy 2013 Viestejä: 218 Paikkakunta: Espoo
|
Lähetetty: 05.03.2014 10:35 Viestin aihe: |
|
|
Niva on oman kokemuksen perusteella tiellä suunnilleen vastaava ajella kuin esim. Defender.
ns. TosiMies sillä ajelee vaikka Suomen halki, mutta mukavuudenhaluinen kyllä ahdistuu jo muutamassa kymmenessä kilometrissä.
Meillä oli 90-luvulla perheessä pätkä-Vitara, jolla ajeltiin ihan mukavasti useamman kerran vuodessa Helsingistä sukuloimaan Lieksaan.
Kun uutta pikku-Vitaraa ei enää saanut kaupasta, ostettiin Jimny. Se oli kyllä selvästi kiikkerämpi, mutta silti AIVAN eri planeetalta tiellä, kuin Niva.
Kaikilla edellämainituilla olen ajanut jonkin verran, Defenderistä kokemusta 60- ja 2000-lukujen malleista. Erot tiellä hyvin pienet...
Itsellä nyt tämmöinen:
Viimeinen muokkaaja, timow pvm 05.03.2014 10:37, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|