Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Fighterman Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 21.07.2014 23:10 Viestin aihe: |
|
|
tkmtuke kirjoitti: | Mikä sitte käy syömässä kaikki vehnät muttei hernettä läheskään niin paljon?? |
Mistä minä tiedän mikä pullasorsa sun ruokinnalla käy, mulla ainakin käy kurjesta kauriiseen ja kaikki siltä väliltä. Vehnä on kyllä silti kanssa erinomaista ja tekee kauppansa. Siinä olen kanssasi samaa mieltä että vaihtelee tuo niiden makumieltymys, mustikkap@skat esim. ilmestyy ruokinnalle joka vuosi vaikka on kaikki herkut yritetty tarjota. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
reppureino Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 21.07.2014 23:40 Viestin aihe: |
|
|
Ei sääntöä ilman poikkeusta. Joskus on ohra vain kelvannu ja herneet homehtunu peltoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Sohjokurppa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2014 02:03 Viestin aihe: |
|
|
Njoo, ainahan ne parhaat päältä syö, pelkällä viljalla ei passaa kokeilla kun vaihtavat ruokapaikkaa pian Tuohon sänkipellolta pyyntiin, itse olen sitä mieltä, että aroille muuttoparville vielä sitä viljan laatua tärkeämpi on paikka. Itse olen ampunut syksyisin kaura, ohra, kaura+rehuherne pelloilta kyyhkyjä, monesti nuista jokaista ollut jossainpäin pitäjää tarjolla, mutta silti esimerkiksi pelkkä kauran sänki vetänyt kyyhkyjä parhaiten. Eväänä kyyhkyille ehkä epämieluisinta, mutta kunhan paikka vaan on muuten mieluisa ja isolle parvelle tarpeeksi avara, niin mieluummin siinä kuin jossain vähemmän turvallisella paikalla, mistä voisi vähän parempaa sapuskaa löytää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vältti41 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2014 07:10 Viestin aihe: |
|
|
Ruokintapellolla käy kurkia kymmenkunta, miten ne sais pois? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jaskaaa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2014 10:57 Viestin aihe: |
|
|
Jaa löytyhä sitä hernettä viellä. Pitää käydä viemässä kamera ja ruokaa ku töistä pääsee. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Varrevarre Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.07.2014 11:01 Viestin aihe: |
|
|
Hyvin on lintua. Tänään aamulla 35 kpl peltoon ja eiku lisii _________________ Benelli sls |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jaskaaa Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2014 16:20 Viestin aihe: |
|
|
Prkl oli päässy ruokinta oikeestaan tyhjäks, onneks kerkesin tänää käymää. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Manukoira Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 22.07.2014 16:21 Viestin aihe: |
|
|
valmet 412s kirjoitti: |
Jos paikalle tulee 100 kyyhkyn parvi, eihän ne mahdu syömään automaatista kerralla... maassa parin aarin alalle viskeltynä tule Edes ahdasta. |
Tämä on tuolla omalla metsästysalueella lähinnä positiivinen ongelma. Suurimmat näkemäni parvet ovat puintien aikaan koostuneet 10-20 linnusta. Jos joskus kyyhkykanta kasvaa sellaiseksi, että 100 linnun parvet alkavat vaivaamaan ruokintapaikkaani, niin lupaan harkita myös ruokintaa maasta.
Minulla on muuten kokeen omaisesti musta noin 10 neliön pressu ruokintapaikalla maassa, josta olen myös tarjonnut jyviä. Saa nähdä toimiiko. _________________ Tarinoita elämästä pikkumünsterin kanssa: www.manulleillallinen.wordpress.com |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mika Mäntylä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2014 20:57 Viestin aihe: |
|
|
Eivät ole minun herneet kelvanneet. Pitää kai pyytää paikallista maajussia laittamaan maapläntin mullalle, kun ei ainakaan viikatteella avatuista aukoista uskalleta tulla syömään. Näköhavaintoja ei kyyhkyistä ole, mutta mitä alkukesällä paikalla kävin, niin aikamoinen mulina oli puustossa siinä vieressä. Tuskin ovat kumminkaan mihinkään kadonneetkaan? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pentium Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2014 21:13 Viestin aihe: |
|
|
Onkos .222rem liian raju kyyhkylle? Itsellä kun ei ole ruokintamahdollisuutta eikä liiemmin kuviakaan hankittuna, niin ajattelin josko kyyhkyn tai pari saisi puista pellonlaitamilta tiputettua? Takavaara hiukan mietityttää myös.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pekusti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2014 22:04 Viestin aihe: |
|
|
Pentium kirjoitti: | Onkos .222rem liian raju kyyhkylle? Itsellä kun ei ole ruokintamahdollisuutta eikä liiemmin kuviakaan hankittuna, niin ajattelin josko kyyhkyn tai pari saisi puista pellonlaitamilta tiputettua? Takavaara hiukan mietityttää myös.. |
Ei ole. Itse olen 222:lla pudotellut ja pannuunkin on jäänyt syötävää. Ainoa mikä itselle tuli eteen oli se, että 222:lla ei kuitenkaan päässyt juuri sen kauempaa ampumaan, kuin piekkarilla. Kyyhkyt kun on puussa, niin siinä on elokuussa lehteä yms. niin paljon, että ampumamatkan puolesta kävisi jo piekkari. Mutta itse kysymykseen, niin 222:n käy ja kukkuu. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
_SilentHunter_ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 22.07.2014 22:26 Viestin aihe: |
|
|
EV kirjoitti: | Mun syötölle tuli päivystämään hiirihaukka viikonloppuna. En ole oikein varma oliko kyyhkyjen perään vai hiirien jotka syötöllä heiluu tähteiden perässä. Hiljensi menoa kuitenkin ainakin hetkeksi. |
Monena vuonna ollut ja pyörinyt kyyhkymestoilla, tottahan kyyhkyt sitä pelkää ku samaa kokoluokkaa kuin kanahaukkakin.. raatoja en hiirihaukalla oo nähny. Tänä vuonna vaan pyörii kana sekä hiirihaukkoja _________________ No Niin No!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 22.07.2014 23:39 Viestin aihe: |
|
|
Tuulihaukka, varpushaukka, sinisuohaukka jne. Kaikkia pulut pelkää.. Tuulihaukka on toistaiseksi ainoa jonka kynsistä en ole kyyhkyä löytänyt.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
LG1 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.07.2014 09:56 Viestin aihe: |
|
|
Mika Mäntylä kirjoitti: | Eivät ole minun herneet kelvanneet. |
Myytkö edullisesti pois? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
KHaivula Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 23.07.2014 10:38 Viestin aihe: |
|
|
Pari uutta paikkaa viriteltynä tälle kaudelle. Yksi vähän sivummalla oleva syysruispelto, johon tarkoitus viedä tuo kameranpska loppuviikosta.
Toinen paikka vehnäpellon reuna. Tälle ei kovin suuret odotukset, kun maa oli savella ja siitä ei varmaan oikein hernettä erota. No suolaa ja hernettä sielläkin.
Paras paikka pellonreuna jonka levikkeelle dumpattu jämäjyviä. Sieltä on kygeä ja varrea lähtenyt joka kerta. Sääli vaan kun on talo alle 150 metrin päässä ja vaikka lupa onkin ampua, niin varmaan piekkarihommiksi menee.
Tavoitteena on tuplata koko edellisen metsästysuran saalis, eli jos sen toisenkin saisi ... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|