OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hankkimisluvan käsittelyaika
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 24, 25, 26  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
JapiTre
Kanta-asiakas


Liittynyt: 15 Lok 2012
Viestejä: 2090
Paikkakunta: Häme

LähetäLähetetty: 18.09.2014 20:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

1,5 viikkoa meni tällä kertaa täällä Pohjois-Hämeessä Tampereen vieressä papereiden jätöstä laupalappuun kourassa. Wink
Maanantaina 8.9 paperit sisään ja haastatteluun seuraava vapaa aika oli ke 17.9. Haastattelussa mukavaa jutustelua ja luvan tulostus Cool
_________________
V*tuttaa, sano kettu pihlajanmarjoista...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
spollari
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Syy 2008
Viestejä: 450
Paikkakunta: Mansester

LähetäLähetetty: 19.09.2014 16:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

spollari kirjoitti:
tapsakansa kirjoitti:
Sumppi_ kirjoitti:
spollari kirjoitti:
Onko kukaan Pirkanmaalla loppukesän aikana saanut ostolupaa? Ilmeisesti on aika jumissa tuo käsittely Rolling Eyes


Jätin Nokian asemalle hakemuksen torstaina 31.7. ja
hakemus oli käsitelty seuraavana maanantaina. Ostoluvan sain perjantaina.
Metsästysperusteella hain haulikkoa.


Kesäkuun alussa varasin ajan Sorille. Kuuden viikon päähän (!!!) sai ajan paperien jättöön. 18.7 paperit sisään piekkari+kivääri metsästysperuste. Ensi viikolla tulee 2 kuukautta täyteen paperien jätöstä ja 3,5 kuukautta prosessin aloittamisesta.

Olen soittanut ja tiedustellut mikä asiassa mättää. Eivät suostu antamaan mitään aika-arviota kestosta. Ovat kuulemma eläkkeellä, S-vapaalla tai jollain muulla vapaalla.

Vuonna 2013 kaverilla kesti n. 5kk saada yhteen tavalliseen metsästyskivääriin lupa Sorilta.


8. elokuuta jätetty hakemus, edelleen odotellaan... Rolling Eyes

...ja odotus on tänään päättynyt!!! Kauan kaivattu kuponki löytyi postilaatikosta Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eal
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Elo 2007
Viestejä: 55
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

LähetäLähetetty: 25.09.2014 21:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tänään täyteen tasan 2 kk ja 2 vko hakemuksen jättämisestä Hämeenlinnaan ja vieläkään ei ole kuulunut mitään. Edelliseenkin meni tasan 3 kk. On ne nopeita.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
lahopaska
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 09 Huh 2008
Viestejä: 26
Paikkakunta: Rovaniemi

LähetäLähetetty: 30.09.2014 22:50    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2 viikkoa kesti kun hankkimislupa kolahti postilaatikkoon. Lupia ennestään puoliautomaatti haulikkoon ja kivääriin. Näin Rovaniemellä. Kiitettävän voisi antaa Rovaniemen aselupa käsittelijöille.  Wink
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Havumetsä
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Syy 2012
Viestejä: 1092
Paikkakunta: Lappi

LähetäLähetetty: 01.10.2014 21:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

lahopaska kirjoitti:
2 viikkoa kesti kun hankkimislupa kolahti postilaatikkoon. Lupia ennestään puoliautomaatti haulikkoon ja kivääriin. Näin Rovaniemellä. Kiitettävän voisi antaa Rovaniemen aselupa käsittelijöille.  Wink


Hyvä et jonkun kohdalla homma toimii. Mulla se menee näin:
Havumetsä kirjoitti:
29.8 paperit konttorille.
25.9 soitetaan pitää käydä soveltuvuustesti tekemässä. siirtymäaika on mennyt ja itselataavasta aseesta kun on kysymys.
(16.10) aika testiin. ja siitä sitten varmaan se kuukausi vielä odottelua. noh, jänis ja kettujahdissa pääsee vielä torrakkoa testaa jos pääsee.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Hooligan
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 22 Huh 2012
Viestejä: 26
Paikkakunta: Ruokolahti

LähetäLähetetty: 08.10.2014 19:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

29.9 kävelin asemalle. Täti naputteli paperit 2 hankintaluvalle. Perustelulaput olin täytänyt työajalla valmiiksi Wink Tein samalla pällitestin kun kone oli vapaana.

6.10 Kävin polliisin kanssa juttelemassa.

8.10 kilahti laput postilaatikosta.

Aika kivuton prosessi ja ekaa kertaa olin tuolla asialla liikkeellä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tapsakansa
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Hei 2010
Viestejä: 1931
Paikkakunta: Gone America

LähetäLähetetty: 14.10.2014 11:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:

Kesäkuun alussa varasin ajan Sorille. Kuuden viikon päähän (!!!) sai ajan paperien jättöön. 18.7 paperit sisään piekkari+kivääri metsästysperuste. Ensi viikolla tulee 2 kuukautta täyteen paperien jätöstä ja 3,5 kuukautta prosessin aloittamisesta.

Olen soittanut ja tiedustellut mikä asiassa mättää. Eivät suostu antamaan mitään aika-arviota kestosta. Ovat kuulemma eläkkeellä, S-vapaalla tai jollain muulla vapaalla.

Vuonna 2013 kaverilla kesti n. 5kk saada yhteen tavalliseen metsästyskivääriin lupa Sorilta.

Eli:
2 hp-lupaa metsästysperuste. Peurapyssy ja kyyhkypiekkari TT2.
Ajanvaraus aivan kesäkuun alussa. Ensimmäinen vapaa aika 1,5 kuukauden päähän.
Paperit sisään 18.7.
Soittoa ja tiedustelua, mikä mättää. Hakemuksessa ei ole mitään vikaa. Eivät suostu antamaan aika-arviota.

Lupa saapui pari päivää ennen 2 kuukauden täyttymistä. Pyssyt oli mulla jo, joten eikun paperit täyteen ja taas ajanvarauspalveluun. Varasin 2x15min asenäyttöön klo 10.55-11.25. Saavuin paikalle 10.54 ja poistuin 11.26. Välissä koputtelin asetarkastuksen oveen, soittelin ovikelloa ja heiluttelin valvontakameralle oven yläpuolella. Soitin lupaneuvontaan. Vastaus oli, että "no sori en tiijä mikä siellä on tilanne, varataanko uusi aika?". Sanoin ettei todellakaan varata, vaan voisitko antaa puhelinnumeron johon soittaa ja varmistaa, että täällä olisi joku. Sain puhelinnumeron , josta ei koskaan vastannut kukaan mihinkään aikaan, eikä soittanut takaisin.

Varasin uuden ajan. Nyt oli ovi auki ja pääsin sisään. Näytin Tikka T3:sta ohjeiden mukaisesti ja palautin samalla myymästäni Tikka M55:sta paperit. Heti alkoi vidduilu, että "miksi suomalaisen myit ja ostit tällaista italiaista roskaa nää on tosi huonoja aseita aito suomalainen maksaa nykyään 1000 euroo ja T3 750 euroo". Huuli pyöreänä mietin, että mitähän täällä nyt sitten pitää vastata. Vastasin, että hyvin tuntuu T3 käyvän. Lyhyen informaatioannoksen aikana kerrottiin myös, että patruunoita ei kannata ladata itse, koska sitten käy näin (näytti aika vahvan detonaation saaneen M65:n aktiota ja lipasta). Olin taas ihan haavi auki, että mihinköhän tällä nyt vihjataan ja vastasin, että juu noin voi käydä.

Tämän jälkeen kerroin olleeni paikalla myös viikkoa aiemmin ajanvarauksella, mutta paikalla ei ollut ketään. Vastaus: "Joo olin saikulla ja oli lappu luukulla".
"Ei täällä ollut mitään lappua luukulla kun puoli tuntia odottelin tuossa vesisateessa ulkona"
"Jaa no varmaan unohtunut laittaa, sori". Röhönaurut päälle.
Taas olin aivan huuli pyöreänä, että mihin olen nyt tullut ja miten täältä pääsee pois.

Kiitin kohteliaasti ja poistuin takavasemmalle..

Soitin kokeneemmalle kaverille ja kysyin, että missä mä just olin. Piti asiaa aivan normaalina toimintana. Laughing Voi että, mutta kyllä Lappeenrannan poliisiasemalla palveltiin toiseen malliin.

Positiivista oli, että ajanvaraustiskille oli tällä kertaa löydetty nuori neiti, joka osasi käyttää tietokonetta. Viimeksi keväällä rinnakkaislupaa uusiessa tämäkään ei onnistunut kokeneemmalta "asiakaspalvelijalta".
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
BlueMarlin
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Maa 2004
Viestejä: 2617

LähetäLähetetty: 14.10.2014 12:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Jos palvelu on ollut noin"laadukasta"niin palautetta voi antaa laitoksen johdolle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eal
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Elo 2007
Viestejä: 55
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

LähetäLähetetty: 14.10.2014 18:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

No niin nyt tuli luvat laatikkoon 4 kpl. Kolme kuukautta ja pari päivää päälle.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Tvälläri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 10 Maa 2004
Viestejä: 3423
Paikkakunta: Mikämikämaa

LähetäLähetetty: 15.10.2014 14:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

tapsakansa kirjoitti:
tapsakansa kirjoitti:

Kesäkuun alussa varasin ajan Sorille. Kuuden viikon päähän (!!!) sai ajan paperien jättöön. 18.7 paperit sisään piekkari+kivääri metsästysperuste. Ensi viikolla tulee 2 kuukautta täyteen paperien jätöstä ja 3,5 kuukautta prosessin aloittamisesta.

Olen soittanut ja tiedustellut mikä asiassa mättää. Eivät suostu antamaan mitään aika-arviota kestosta. Ovat kuulemma eläkkeellä, S-vapaalla tai jollain muulla vapaalla.

Vuonna 2013 kaverilla kesti n. 5kk saada yhteen tavalliseen metsästyskivääriin lupa Sorilta.

Eli:
2 hp-lupaa metsästysperuste. Peurapyssy ja kyyhkypiekkari TT2.
Ajanvaraus aivan kesäkuun alussa. Ensimmäinen vapaa aika 1,5 kuukauden päähän.
Paperit sisään 18.7.
Soittoa ja tiedustelua, mikä mättää. Hakemuksessa ei ole mitään vikaa. Eivät suostu antamaan aika-arviota.

Lupa saapui pari päivää ennen 2 kuukauden täyttymistä. Pyssyt oli mulla jo, joten eikun paperit täyteen ja taas ajanvarauspalveluun. Varasin 2x15min asenäyttöön klo 10.55-11.25. Saavuin paikalle 10.54 ja poistuin 11.26. Välissä koputtelin asetarkastuksen oveen, soittelin ovikelloa ja heiluttelin valvontakameralle oven yläpuolella. Soitin lupaneuvontaan. Vastaus oli, että "no sori en tiijä mikä siellä on tilanne, varataanko uusi aika?". Sanoin ettei todellakaan varata, vaan voisitko antaa puhelinnumeron johon soittaa ja varmistaa, että täällä olisi joku. Sain puhelinnumeron , josta ei koskaan vastannut kukaan mihinkään aikaan, eikä soittanut takaisin.

Varasin uuden ajan. Nyt oli ovi auki ja pääsin sisään. Näytin Tikka T3:sta ohjeiden mukaisesti ja palautin samalla myymästäni Tikka M55:sta paperit. Heti alkoi vidduilu, että "miksi suomalaisen myit ja ostit tällaista italiaista roskaa nää on tosi huonoja aseita aito suomalainen maksaa nykyään 1000 euroo ja T3 750 euroo". Huuli pyöreänä mietin, että mitähän täällä nyt sitten pitää vastata. Vastasin, että hyvin tuntuu T3 käyvän. Lyhyen informaatioannoksen aikana kerrottiin myös, että patruunoita ei kannata ladata itse, koska sitten käy näin (näytti aika vahvan detonaation saaneen M65:n aktiota ja lipasta). Olin taas ihan haavi auki, että mihinköhän tällä nyt vihjataan ja vastasin, että juu noin voi käydä.

Tämän jälkeen kerroin olleeni paikalla myös viikkoa aiemmin ajanvarauksella, mutta paikalla ei ollut ketään. Vastaus: "Joo olin saikulla ja oli lappu luukulla".
"Ei täällä ollut mitään lappua luukulla kun puoli tuntia odottelin tuossa vesisateessa ulkona"
"Jaa no varmaan unohtunut laittaa, sori". Röhönaurut päälle.
Taas olin aivan huuli pyöreänä, että mihin olen nyt tullut ja miten täältä pääsee pois.

Kiitin kohteliaasti ja poistuin takavasemmalle..

Soitin kokeneemmalle kaverille ja kysyin, että missä mä just olin. Piti asiaa aivan normaalina toimintana. Laughing Voi että, mutta kyllä Lappeenrannan poliisiasemalla palveltiin toiseen malliin.

Positiivista oli, että ajanvaraustiskille oli tällä kertaa löydetty nuori neiti, joka osasi käyttää tietokonetta. Viimeksi keväällä rinnakkaislupaa uusiessa tämäkään ei onnistunut kokeneemmalta "asiakaspalvelijalta".


Laita hyvä mies valitus eduskunnan oikeusasiamiehelle. Eihän tuo täytä mitenkään tämän valtakunnan hallintoperiaatteita. Ei nää hommat paremmaks muutu jos painetta ei viranomaispuolelle laiteta. Muutama vuos sitten ku luvat sai jopa tiskillä kun oli kiire tämä on ihan kohtuutonta kohtelua!!
_________________
"Mies, ei koskaan kyllästy tuijottamaan välkehtivää tulta, virtaavaa vettä, tai tippuvaa pontikkaa"
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
eal
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 28 Elo 2007
Viestejä: 55
Paikkakunta: HÄMEENLINNA

LähetäLähetetty: 19.01.2015 18:32    Viestin aihe: Lupa Vastaa lainaamalla viestiä

19.12.2014 jätetty ja tänään 19.1.2015 kaksi lupaa postilaatikossa.
Ei mitään ylimääräisiä kyselyitä ym. Eli ihan suht nopeaan hoitui Kanta-Hämeessä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
MJJ
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Tou 2013
Viestejä: 152
Paikkakunta: Sieltä ja syvältä

LähetäLähetetty: 19.01.2015 19:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3.12. hakemuksien jättö Järvenpäässä TT3 piekkarille ja TT2 9,3x62 tai 375HH. tai 45-70 ja tänään oli hankkimisluvat postilaatikossa myönnettyinä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
poikamehto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Mar 2006
Viestejä: 2217
Paikkakunta: Koillismaa

LähetäLähetetty: 19.01.2015 20:01    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

viime tiistaina tein hakemuksen ja tännään oli postissa. eli alle viikossa tuli. näin koillismaalla Smile
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.01.2015 20:16    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

3 viikkoo ja lähettivät kotiin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jartsu
Banned


Liittynyt: 08 Maa 2004
Viestejä: 30047
Paikkakunta: keski pohjanmaa

LähetäLähetetty: 19.01.2015 20:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Täytyy myöntää et kiiru noilla likoilla on ku pari ihmistä hoitaa kaikki paperi työt passeista asti., saa jonottaa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Lainsäädäntö ja politiikka Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 11, 12, 13 ... 24, 25, 26  Seuraava
Sivu 12 Yht. 26

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com