Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
hunter 412 Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 06.08.2005 10:28 Viestin aihe: |
|
|
Minäki oon kuullu pelkästään semmosia puheita, että ampumatyyli ois vapaa.. Tiedä sitten, puheethan voi aina olla vain puheita. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Kettu ***
|
Lähetetty: 06.08.2005 11:38 Viestin aihe: |
|
|
Voihan tuo pitää paikkansakin, mutta silti kysymyksessä on vain huhu. En nyt kuitenkaan vielä tässä vaiheessa alkaisi harmittelemaan sitä, kun "tyyli vapautuu". |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pyymetso Vieras
|
Lähetetty: 06.08.2005 11:54 Viestin aihe: |
|
|
ykudf
Viimeinen muokkaaja, Pyymetso pvm 23.02.2006 19:30, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Juunas Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 06.08.2005 12:49 Viestin aihe: |
|
|
Pyymetso kirjoitti: | Minun mielestäni tuo ampumakokeen muutos on ihan yhdentekevä asia. Hirviporukoiden pitäisi kerran syksyssä järjestää omat harjoitukset missä nähdään kunkin ampujan "taso". Jos ei näytä osaamistaan siellä, niin ei ole asiaa metsällekään. Tällaiset porukan keskeiset harjoitukset parantavat myös sitä "yhteishenkeä" mitä porukkapyynnissä tarvitaan. Tätä mieltä olen minä ja näin tapahtuu omassa seurassani. |
Eikös täällä vasta ollut keskustelua että tällainen menettely olisi periaatteessa laiton? Eli kunhan vaan hirvikokeen läpäisee ja kunhan kaikki muut pykälät tulee täytettyä niin hirvijahtiin pitäisi päästä, mutta hirviporukka ei voisi vaatia ylimääräistä näyttöä ampumataidosta? Olenko taas kuullut omiani, korjatkaa jos olen väärässä.. _________________ Ei se ota jos ei annakkaan |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Pyymetso Vieras
|
Lähetetty: 06.08.2005 13:34 Viestin aihe: |
|
|
gjk
Viimeinen muokkaaja, Pyymetso pvm 23.02.2006 19:28, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
piki Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.08.2005 21:11 Viestin aihe: |
|
|
Mielestäni on ihan järkevää ampua koe joka vuosi. Perustelen sillä, että sillon tulee edes jonkin verran satsattua ammuntaan ja sitä kautta tuntuma aseeseen säilyy.
Varmaan on hirviporukoissa jäseniä, että ei viitsitä edes asetta kohdistaa ennen metsästyksen alkua...saatikka, että sillä olis harjoiteltu.
Harjoitteluunhan riittää jo pienoiskivääri. Sillä voi ihan hyvin harjoitella ja paukut ei paljon maksa. Toki on hyvä välillä ampua sillä ns. hirviaseella niin tuntuma säilyy. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Lennu Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.08.2005 12:40 Viestin aihe: |
|
|
Lisää villejä huhuja: Minä olen kuullut semmosen esityksen uudesta ampumakokeesta, että ensin yksi laukaus seisovaan jonka jälkeen hirvi lähtee juoksuun ja ammutaan vielä siihen juoksunpuolikkaaseen yhesti.
Ois muuten lähempänä totuutta tuommonen ammunta. Siihen vielä pari juoksua päälle, vot! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ar Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 16.08.2005 13:16 Viestin aihe: |
|
|
ks
Viimeinen muokkaaja, ar pvm 08.10.2005 13:59, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Special Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 16.08.2005 22:04 Viestin aihe: |
|
|
Lennu kirjoitti: | ... että ensin yksi laukaus seisovaan jonka jälkeen hirvi lähtee juoksuun ja ammutaan vielä siihen juoksunpuolikkaaseen yhesti.... |
Keskeltä lähetettynä tulee hippasen kiire siihen toiseen tähdättyyn laukaukseen. Hyvää harjoitusta kyllä, suosittelen kaikille kokeilemaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
dxman ***
|
Lähetetty: 17.08.2005 16:48 Viestin aihe: |
|
|
Lainaus: | Lennu kirjoitti:
... että ensin yksi laukaus seisovaan jonka jälkeen hirvi lähtee juoksuun ja ammutaan vielä siihen juoksunpuolikkaaseen yhesti....
Keskeltä lähetettynä tulee hippasen kiire siihen toiseen tähdättyyn laukaukseen. Hyvää harjoitusta kyllä, suosittelen kaikille kokeilemaan. |
Huhut on huhuja. Jos seisovaan ampuu ja heti pitää paikata, niin jossakin on vikaa. Koejärjestelyn tulee ohjata vastuulliseen ja tarkkaan harkittuun ammuntaan, jota tuollainen ei ole alkuunkaan. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
piki Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.08.2005 18:31 Viestin aihe: |
|
|
Jaa....jos ampuu ensin seisovaan hirveen ja välittömästi viimesen paukun lähdettyä hirvi lähtee liikkeelle ja siihen pitää vielä osua?..eli matkaa on jäljellä enää puolet siitä mitä liikkuvaan on normaalisti.
Luulempa, että siinä alkaa jyvät erottua akanoista...eikä välttämättä se
vanhempi ja kokeneempi ole se paljon parjattu huono hirvimies. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jägare Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 17.08.2005 20:40 Viestin aihe: |
|
|
Täällä!!!!!! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 17.08.2005 21:45 Viestin aihe: |
|
|
Ei tuolla tavalla opita ampumaan niitä harkittuja laukauksia, vaan opetetaan roiskimaan. Sitä en kyllä pelkää, että jää merkki saamatta. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
vihtori ***
|
Lähetetty: 17.08.2005 23:39 Viestin aihe: |
|
|
Olisi muuten hauska kuulla että mikä siinä vanhassa koemuodossa on oikein vikana. Näitä "huhuja" kun lueskelee niin ei voi muuta kuin ihmetellä mitä noilla oikein saavutetaan. Nykyinen koe kuitenkin karsii ne pahimmat suharit pois, eikä radalla kuitenkaan saada millään koemudolla jäljiteltyä sitä todellista metsästystilannetta. Eniten ihmeityttää tämä, kun itse metsästäjät vielä tiukentaisi näitä kokeita, jos niitä nyt tiukentamassa yleensäkään ollaan, siinä pitemmän päälle mielestäni kuitenkin sahaillaan vain sitä omaa oksaa alta pois.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jape Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 18.08.2005 06:19 Viestin aihe: hirven ammunta koe muuttumassa???+ |
|
|
Riistanhoitopiirin setä vihjaili, että tulee kolme koetta. Kauriskoe, hirvikoe ja karhukoe. Karhukoe on vaikein ja karhukortilla saa ampua kaurista ja hirveäkin. Mutta lisäsi vielä, että sekin on vain huhu... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|