Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 27.10.2014 21:19 Viestin aihe: |
|
|
jkvi kirjoitti: | Ippetti kirjoitti: | Kaatorähisijäpiskit on niitä vihonviimosia ilmestyksiä. Ehdottomasti siinä pitää saada antaa koiralle koulua jos luontoa piisaa antaa. Koiranomistaja laiminlyö todella tärkeän asian jos ei puutu ärisevän koiran toimintaan kaadolla. Se asia meinaan on koiran tietämys arvojärjestyksestä! |
Olisi mukava nähdä, miten tuollainen opetus tepsisi kovakalloiseen koiraan... |
Tokko niin kovakalloista koiraa on, että kerta toisensa jälkeen "turpaansa" ottaa? _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
haylone Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2014 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Jep.
Viimeinen muokkaaja, haylone pvm 27.12.2015 23:02, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Ippetti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2014 21:38 Viestin aihe: |
|
|
Niinkö tuhola tuumas että ei kyse ole ärripurrin pieksemisestä. Lyömisestä ja potkimisesta ei koskaan seuraa mitään hyvää. Rähjääjää vaan kurkusta kiinni ja selätys sammaleeseen. Piskiä pidetään siinä niin kauan kunnes menee veltoksi kuin jätkän räkä. Sen jälkeen pitää koiralle näyttää että Se mahtuu samalle kaadolle ukkojen kanssa ja jos tarve vaatii niin paini toistetaan muutaman kerran. Tärkeää on että koiralle ei tuoteta kipua vaan Se alistetaan ka otetaan sen jälkeen mukaan touhuun. Ei mee koira pilalle tuosta vaan saattaa oppia seuruejahdin edellytyämille tavoille. Tietty on sitten niitäkin koiria joihin ei auta kuin ylimääräinen happireikä.. _________________ Rapakunnossa oleva etenee hyvin mudassa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 27.10.2014 21:41 Viestin aihe: |
|
|
Harvassa on ne koirat jotka eivät väistä kun mies käy karjaisten kohti ja hätistää pois. Ei ole vielä vastaan tullut. Palvelus- ja suojelukoiria nyt harvemmin metsällä käytetään. Joskus olen irrotellut kaadolla tappelevien koirien hampaita toistensa nahoista eikä silloinkaan ole koskaan hammasta tullut. Jos tulee hammasta niin otteet kyllä kovenevat tarvittavan määrän. Vaan eipä meidän porukassa koirat ihmisiä vihaa. Rapsutukset kelpaavat kyllä. Ja koiramiehilläkin on järki päissään. Niitä en ole rapsutellut. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
haylone Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2014 21:48 Viestin aihe: |
|
|
Jep.
Viimeinen muokkaaja, haylone pvm 27.12.2015 23:01, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
NoVoeHelevetti Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Tam 2005 Viestejä: 6357 Paikkakunta: Akaan seurakuntanuoret
|
Lähetetty: 27.10.2014 21:49 Viestin aihe: |
|
|
Toisessa porukassa on kyllä naisimmeinen, joka sais koiran lisäks vähän rapsutella ukkoakin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 27.10.2014 21:52 Viestin aihe: |
|
|
haylone kirjoitti: | Tuossa aiemmin yritin vähän vihjata, että se on isännän tehtävä koulia koiraansa. Ei pidä ottaa sitä itsepäistä urosta jos ei rahkeet riitä. Eipä mulla muuta. |
Oma pohjisurkki meinas nuorena rähjätä kaverille hirven lavasta. Noh eka koira selälleen omasta toimesta. Kaveri otti luun. Sitten koira irti ja rapsuttelin ja sai luun takasin. Sen jälkeen koko silloinen porukka jonossa ottamaan luu pois ja antamaan takaisin. Eipä ole sen jälkeen rähjännyt mistään kenellekään, ei edes toisille koirille. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MukkuPili Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2014 21:54 Viestin aihe: |
|
|
NoVoeHelevetti kirjoitti: | Toisessa porukassa on kyllä naisimmeinen, joka sais koiran lisäks vähän rapsutella ukkoakin... |
Jaa hännän tyvestäkö? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
TolkullinenMuheltaja Kanta-asiakas
Liittynyt: 12 Mar 2009 Viestejä: 969 Paikkakunta: P-pohjanmaan
|
Lähetetty: 27.10.2014 21:59 Viestin aihe: |
|
|
fr0z kirjoitti: |
Ei ollut eka hirvi, vaan toinen. Mutta yksi kappale valtateitä oli seläntakana noin 100m päässä, ja autoja meni ihan kohtuullisesti. Keuhkolaakin jälkeen kun vauhti vaan kiihtyi, niin ei suoraansanottuna kiinnostanut katsoa juokseeko vasa kuolemaan sinne autojen sekaan. Niin päätin pysäyttää matkanteon tuohon.
ps. Ensimmäistä ammuin vain kerran, ja kolmatta en aio ampua kolmesti. |
Kerrankin järki syy. Yleensä kun on ammuttu usea tappava laukaus ja sitten ampujalta nylkyhommissa kyselty, että mitäs tämä on? Vastaukset järkiään "No kun se juoksi vielä" tai "No ku se liikkui vielä. Paras kuitenkin minkä olen kuullut niin "Eka laakista matkan teko pysähtyi ja hirvi jäi sopivasti näköselle hoiperteleen niin päätin päästellä vielä parit hampparit" |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
Lähetetty: 27.10.2014 22:01 Viestin aihe: |
|
|
MukkuPili kirjoitti: | NoVoeHelevetti kirjoitti: | Toisessa porukassa on kyllä naisimmeinen, joka sais koiran lisäks vähän rapsutella ukkoakin... |
Jaa hännän tyvestäkö? |
Ihan mistä vaan.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
jkvi Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Kes 2006 Viestejä: 5431 Paikkakunta: Suomussalmi
|
Lähetetty: 27.10.2014 22:07 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | jkvi kirjoitti: | Ippetti kirjoitti: | Kaatorähisijäpiskit on niitä vihonviimosia ilmestyksiä. Ehdottomasti siinä pitää saada antaa koiralle koulua jos luontoa piisaa antaa. Koiranomistaja laiminlyö todella tärkeän asian jos ei puutu ärisevän koiran toimintaan kaadolla. Se asia meinaan on koiran tietämys arvojärjestyksestä! |
Olisi mukava nähdä, miten tuollainen opetus tepsisi kovakalloiseen koiraan... |
Kaadolla rähisijälle annetaan ensiksi lähdöt kaadolta ja seuraavalla kertaa ku huultaan nostaan niin savua korvaan (jos oma koira). Vieraalle jos vähä ärisee niin sen kanssa voi pienen koiran kanssa pärjätä. Jos koira ei kuitenkaan pure. Näitä murisijoita on, minullakin oli yksi. Mutta ku alkaa pureksimaan niin sitä en sallisi. Ja jos oma koira puree niin sen tietää miten siinä käy. Eikä mua kyllä mun ampumalla kaadolla pure kenenkään muun koirakaan. Se on mun ja koirat väistää. |
Joo. Minä ja poika pärjätään tuon kanssa kaadolla. Tai ainakin kolmisenkymmentä kertaa on pärjätty tähän mennessä. Muiden kannattaa olla varuillaan, voi olla, että toklaa.
Jotakin minäkin olen tuon kanssa harrastanut ja veikkaan, että savua korvaan olisi se koiraihmisten ja niiden kouluttajien neuvo. En kuitenkaan viitsi niin kauan kun tuo on se minun hirvivenpyynnin syömähammas.
Ja kotona kun ei ole hirven roppia eikä veristä luuta koiran hampaissa, on se kuin paras puudeli, vai mitä ne on sellaiset sylivehkeet. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
haylone Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2014 22:25 Viestin aihe: |
|
|
Jep.
Viimeinen muokkaaja, haylone pvm 27.12.2015 23:01, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pärnänen Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2014 23:03 Viestin aihe: |
|
|
Kyllä se on nähty jos ulkopuolinen menee toisen koiraa 'kouluttamaan' siitä ei tule ko sutta ja sekundaa.. Jos isäntä ei koiraa kouluta, niin ei se koiran vika ole. Mutta noille ulkopuoliselle opetuksen antajille sais samoin tein laittaa myös savua korvaan. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tuhola Kanta-asiakas
Liittynyt: 29 Maa 2004 Viestejä: 21371 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 27.10.2014 23:24 Viestin aihe: |
|
|
Ite en mene kouluttamaan kenenkään koiraa. Paitsi jos se iskee hampaansa minuun. Silloin minulla on oikeus puolustautua. Ja takuulla se on koira joka tossa paikassa antaa periksi enkä minä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
9.3x622 Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.10.2014 23:30 Viestin aihe: |
|
|
tuhola kirjoitti: | Ite en mene kouluttamaan kenenkään koiraa. Paitsi jos se iskee hampaansa minuun. Silloin minulla on oikeus puolustautua. Ja takuulla se on koira joka tossa paikassa antaa periksi enkä minä. |
Samaa mieltä. Muutaman kerran olen joutunut puolustamaan tappijalakaa irtaallaan olevalta koiralta, mutta muuten en lähde vierasta hupia kouluttamaan. Se on isännän tehtävä. Ei ole vastapuolen koiranomistajan kanssa syntynyt mitään keskustelua, vaikka otteet on olleet kovat tilanteen niin vaatiessa. On kyllä harmittanut, mutta pakko se on omistaan huolta pitää. _________________ Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|