Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 30.06.2015 23:35 Viestin aihe: |
|
|
Innostuinpa nyt sitten piirtelemään vielä yhden kuvan selostuksen tueksi:
Eli tuosta ilmenee se minkäkokoisen paikan lätkäisin, ja kuinka se liittyy olemassa oleviin saumoihin joista se siis tietenkin tulee aikanaan ruostumaan taas puhki.
Vaan mitäpä tuosta, laitetaan lisää peltiä sitten taas.
Hetken meinasin, että laitan tuohon ratsumiehenpaikan ja pistän kiertoon, mutta aihetta hieman mietittyäni tajusin etten saa tuplahinnallakaan oikeaa maastoautoa jossa ei vähintään samanlaisia ruosteongelmia olisi.
Eli pitäydyn alkuperäisessä suunnitelmassa pitää tuon "ikuisesti" ja paikkailla lisää kun tarvetta tulee.
Tuon nähtyäni pidän kyllä 100% varmana, että sama löytyy jokaisesta jimnystä, rakennehan ei ole muuttunut ilmeisesti vieläkään mihinkään.
Onko uudemmat sinkittyjä, en tiedä, se saattaa vähän auttaa mutta tuskin poistaa ongelmaa kokonaan sekään. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
pirulainen Kanta-asiakas
Liittynyt: 14 Hel 2008 Viestejä: 1077
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 18.07.2015 19:02 Viestin aihe: |
|
|
Kävinpä entraamaan joutessani aiemmin mainitsemaani toista ongelmakohtaa, takaluukun kumitiivisteen alta löytyneitä ruosteita.
Suosittelen tuonkin tutkimista jokaiselle.
Omastani ehkä vakavin vaurio löytyi ylälaidasta, keskikohdan vasemmaöta puolen n. 5 cm matkalta. Kunnon kraatererit oli jo, mutta kyllä tuon pelastettua sai ilman peltitöitä vielä kun hiekkapuhalsi ja veti uudet maalit päälle.
Alareunassa olikin alkavaa punaista n. Joka kolmannessa pistehitsissä. Samoin peltien välissä on kuppaa jo vähän koko matkalla, mutta tuskin tuo kovin nopsaan etenee.
Vedin pensseli noveroxia saumaan ja huomenna maali päälle.
Noista edellä mainituista korjauspelleistä,, että onpahan aivan jumalaton työ purkaa vanhat pistehitsit auki että tuon koko peräloosterin pohjan saisi vaihdettua.
Itseasiassa sanoisin että tekemätön paikka jos ei silkasta työn ilosta halua tehdä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9440
|
Lähetetty: 21.07.2015 13:33 Viestin aihe: |
|
|
Toisen lomapäivän aamun vietin tuossa kikkaretta sangen tarkkaan syynätessä (selvitellessä mistä tihkuu aavistus laatikkoöljyä siten että laatikon takapää hitusen kostea, mutta ei merkkaa reviiriään) katselin sitten korin aika tarkasti läpi ruosteen osilta. Takaoven kynnyslistan ja tiivareiden takana ei mitään, eikä tuon tunkki kotelon "taskun" seutumillakaan. Sen mitä yritti niistä alapuolen pyöreistä tuuletusrei´istä hammaslääkärin peilillä ja peilin sirun kanssa fikkarilla kuikuilla (oli muuten aika limboamista! ) niin sen mitä niillä näki niin täysin ruosteetonta. Ainoat paikat joista pintaruostetta (siis korista) olivat maskin takana niissä konepellin lukitus kohtaa tukevien pysty peltien pistehitsien saumoissa sekä, orastavaa sen pellin reunoissa koneen puolella jossa ajovalojen umpiot kiinni. Rungossa ja akseleissa sitten rupeaakin vähitellen siltä näyttämään että kohta enemmän punaista pilkkua kuin ehjää maalia. Vaan ihme olisi jos ei.
Korin sinkkauksesta oli mielestäni kyllä maininta brosarissa kun oltiin kikkaretta ostamassa, mutta hätäisellä Kuukkeloinnilla mitään väittämän puolesta löydä.
Pidempään katsellut että änkkäri vähän riiskussa kunnossa, mutta nyt oikein kriittisesti tarkasteltuna lie tulossa viimeinen talvi. Puolitutulla samoihin aikoihin ostetusta porsi tuo Jimppojen tunnettu heikkolenkki liki oitis takuuajan umpeuduttu, eli karvan päälle kolmessa vuodessa. Noh, järkyttävän alle satkunhan tuo maksaa Motonetissä ja vaihtaa varmaan vartissa ilman että kinneriä tarvitsee edes nostaa.
Vai pitäisikö laittaa mopon änkkäri ja lätkäistä Hayabusa teipit oviin...
Edit: Linkki jäi edellisestä johonkin matkalle, eli: https://www.youtube.com/watch?v=2sBgfRi-IwE _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö.
Viimeinen muokkaaja, Wikke pvm 21.07.2015 14:38, muokattu 1 kertaa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 21.07.2015 14:14 Viestin aihe: |
|
|
Kävin muuten eilen laittamassa alle ne pitkään himoitsemani 215/75/15 mutiaiset.
Kannatti. Mielestäni jimnyn loistavat maantieominaisuudet eivät muuttuneet miksikään vrt. erittäin maltillisella at-kuvioinnilla olleet vanhat 225/75/15 nakit.
Itseasiassa ajonautinto jopa parani, kun mutiaisilla ei vetele läheskään niin pahasti kuin noilla vanhoilla urissa.
En tiedä sitten mikä on ero korottamattomassa ja/tai originaali renkailla olevassa pelissä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 21.07.2015 14:16 Viestin aihe: |
|
|
Wikke, en toki halua masentaa, mutta tohdin epäillä tuota tuuletusreikien kautta kuikuilua.
Ongelma kohtahan on juuri keskellä, keskimmäisten reikien välissä, änärin yläpuolella (piilossa altapäin siis).
Ai niin, kun tuo nyt on tarkoitus pitää hamaan loppuun asti itsellä, niin britti sivustoja selailtuani tulin siihen tulokseen että taidan vetää massat helmakoteloihin ja oviin.
Helmakotelo on kahdessa eri osastossa, keskellä koteloa on auton pituussuuntainen pelti. Toiseen osastoon saa pillin kynnysmuovin irroittamalla, toiseen kynnyksen sisäpuolen maton alta löytyvien reikien kautta.
Tuo omani on joskus 2006-2007 suojattu liikkeessä, eli olisi pitänyt/pitäisi suojata uudelleen mutta eipä tuosta 5-600 euroa enää raaski maksaa. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9440
|
Lähetetty: 21.07.2015 15:37 Viestin aihe: |
|
|
RiUDE kirjoitti: | Wikke, en toki halua masentaa, mutta tohdin epäillä tuota tuuletusreikien kautta kuikuilua.
Ongelma kohtahan on juuri keskellä, keskimmäisten reikien välissä, änärin yläpuolella (piilossa altapäin siis). |
Niin epäilen minäkin. Mutta näissä pöntön päällä olevissakaan ei reunoissakaan näkynyt orastusta. Noh, jos huomenna hakisi uuden pömpelin niin samalla irrotuksella katselisi lisää.
Se otetaan vastaan mitä tulee. Enkä siltikään ole pettynyt ajokkiin. Kohta kahdeksan vuotias tehtaan suojauksia (niitä olemattomia kivisuihku kohtia siis) lukuun ottamatta muutoin käsittelemätön, joskin on taajaan nimenomaan alustaltansa pesty. Erityisen huolella sorateillä ajon jälkeen.
Mutta muutoin omasta kokemuksesta ja muiden seuranneena, pidän sitä silti aika ongelmattomana ja luotettavana nökäreenä! Tuossa on vaihdettu olkalaakerit (ylläri) ja etujarrut. Jälkimmäisistäkään ei olisi tarvinnut kuin vain palat jotka nekään eivät vielä loppu olleet, mutta samalla vaivalla ja aukiololla vaihdoin levytkin kun hinta kaikille oli noin huntin. Tuo tuleva laatikoiden kardaanin josta katsurikaan ei edes jaksanut nillittää vaan totesi että normaalia huohottamista, stefan hinta N. 15€ ja työt (liikkeessä) reilun satkun. Ei jaksa itse ryhtyä. Näiden lisäksi vaihdon tarvetta ollut yhdelle palaneelle etuparkille ja toiselle kilven valoista.
Mutta kun huomioi mitä summia, siis oikeasta tonneja, on ihmisillä kulunut samassa ajassa eri autojensa korjauksiin, niin ei voi olla kuin tyytyväinen! _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Tapiok ***
Liittynyt: 09 Maa 2004 Viestejä: 6917
|
Lähetetty: 21.07.2015 17:37 Viestin aihe: |
|
|
Eihän tuo suojaus ole itse tehtynäkään kummoinen homma jos pääsee rasvamontulle. Hommaa vaan kunnon aineet oikeisiin paikkohin. Just laittelin Subarun pohjaan kiveniskumassat näkyville osille, pitää vielä pohjamuovit ja sisälokarit irroitella ja suihkauttaa sinnekin kunnon massat.
Sangollinen lähti hiekkaa ja pölyä alustan sokkeloista eka yrittämällä. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Wikke Kanta-asiakas
Liittynyt: 09 Elo 2004 Viestejä: 9440
|
Lähetetty: 21.07.2015 19:17 Viestin aihe: |
|
|
[quote="Tapiok"]Eihän tuo suojaus ole itse tehtynäkään kummoinen homma jos pääsee rasvamontulle.quote]
No ei varmastikaan, edes vähän huolellisemmin tehtynäkään. En vain mitään massoja siihen tahtonut, vaikka tinka vaiheessa tätä ilmaiseksi käytännöllisesti katsoen tyrkytettiinkin. _________________ Lukutaidoton sukupuolineutraali sateenkaareileva metroseksuaali sinivihreä metropoli kasvispiiperö. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.08.2015 16:45 Viestin aihe: |
|
|
Ei ne prkleet kestä mitkään enää.
14 vuoteen ensimmäinen korjauskehotus, toisen lampun korkeussäätö ei toimi.
Ei tosin tarvitse käydä näyttämässä. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
ioni Kanta-asiakas
Liittynyt: 08 Tam 2008 Viestejä: 7663 Paikkakunta: Keski-Suomi / Pohjois-Pohjanmaa
|
Lähetetty: 05.08.2015 16:53 Viestin aihe: |
|
|
Niitä korkeussäätöjä kannataa käytellä aina silloin tällöin niin toimivat pidempään. Siis jos on manuaalinen. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 05.08.2015 16:54 Viestin aihe: |
|
|
Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa etten tiennyt/muistanut mokomia edes olevan
Manuaaliset ovat siis. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
RiUDE Kanta-asiakas
Liittynyt: 24 Maa 2004 Viestejä: 20455 Paikkakunta: Savonlinna
|
Lähetetty: 11.08.2015 08:39 Viestin aihe: |
|
|
No voi prkle, näkyy taas mehivän etuakselin toisen puolen kääntöpallo nestettä ulos.
Eli vetarin stefa vuotaa peräöljyä.
Ei ole kuin n 4v kun vaihdoin nekin olkatappiremontin yhteydessä, onko nuo tosiaan noin kulutustavaraa vai onnistuinko mokaamaan asennuksessa.
Muistaakseni stefat oli vielä suzukin omia osia, tosin bigjimnysta tilattu. _________________ Savo suureksi. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
valmet 412s Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Maa 2004 Viestejä: 16681 Paikkakunta: pohjois-stakunta
|
Lähetetty: 11.08.2015 10:47 Viestin aihe: |
|
|
Luulen et asennukses joku hama käyny... _________________ Varisjahdin veteraani... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
GoPro Kanta-asiakas
Liittynyt: 10 Syy 2015 Viestejä: 118 Paikkakunta: Länsisuomi
|
Lähetetty: 04.10.2015 22:16 Viestin aihe: |
|
|
Omasta jimnystä palanut melkeen kaikki mittariston valot. Onko kokemuksia kuinka mutkikas homma purkaa pleksit ja systeemit pois että saa uudet polttimot heiteltyä. Nyt kun pimeet tulevat olis kiva nähdä koneen lämmöt ja tankkiviiksen. Niin ja onkos kellään tietoo minkälaisen systeemin pitäisi hommata että saa jimnyn katolle suksiboxin? kun yleensä vissiin myydään raudat ja kiinnikkeet jotka pultataan koriin kiinni muttakun jimnyssä on jo pituus suunnassa kattokaiteet niin minkälaista poikittaisrauta hässäkkää pitäis ruveta haeskelemaan? Lisäis meinaan se suksiboxi tuota ehkä hieman rajallista kuljetuskapasiteettia Sais luolajahdeissa lapiot ja rautakanget sielä kuskattua. _________________ Alta kumpujen kätköistä mullasta maan, nuo isännät kaivavat koiriaan! |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|