OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Uusi Suzuki Vitara - paras kompromissi metsästäjälle?
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 84, 85, 86  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 25.06.2015 13:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko siullakin jo ns. Saattohoitovaihe meneillään?
Opelilla on, jos se jättää tielle tuossa kotikulmilla voin vielä pikaisesti tutkia mikä maksaa, mutta jos kauempana, niin mie jatkan taksilla ja opeli lähtee paaliin Laughing
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
Tapiok
***


Liittynyt: 09 Maa 2004
Viestejä: 6917

LähetäLähetetty: 25.06.2015 14:23    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Joo, mutta Voortilla on ottajia jonoksi asti. Pitää vielä viikko nauttia sen palveluksista.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
latvalaturi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 06.08.2015 13:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vitaralla nyt tullut mittariin 4 tkm. Mukautuva ylinopeuden säätäjä on loistava. En käsitä miten oon tullu toimeen ilman sitä.
Autossa oli 3.2 baaria ilmaa renkaissa, pudotin 2.5:n baariin. Rengasäänet hiljeni ja meno pehmeni.
Ykkönen on aika pieni, en ymmärrä miten liikkeelle lähdössä vois tulla ongelmia ylämäessä.
Starttauksen jälkeen auto täytyy "herättää" sport-napista, auto-moodissa se ei tottele kaasua, tuntuu väännön puutetta eikä kierrä kunnolla.
Mainio näyttö opastaa vaihtamaan 40:n vauhdissä neloselle ja 55:ssä vitoselle. Ei tosiaan riitä vääntö, luutavasti menis rikki pitemmän päälle.
Ihan pirteältä tuo vaikuttaa kun ei käytä näytön opastamia vaihteita.

Kulutus on ollu 6.2 - 6.5 l/100km, ajotietokone näyttää pari desiä vähemmän.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EetuP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2010
Viestejä: 219
Paikkakunta: I-Suomi

LähetäLähetetty: 07.08.2015 16:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

väärä aihe..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
EetuP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2010
Viestejä: 219
Paikkakunta: I-Suomi

LähetäLähetetty: 31.08.2015 09:12    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko kuulunut uuden mallin Vitaran kestosta mitään?

Itsellä hakusessa autoa,jolla pääsee metsäteitä eli kohtuullinen maavara. Mitsibishin ASX:ää olen miettinyt, kun neliveto ei ole aivan pakko olla.
Vitara olisi hyvä kilpailija, mutta jonkinlaista luottoa kestävyyteen pitäisi saada.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
RiUDE
Kanta-asiakas


Liittynyt: 24 Maa 2004
Viestejä: 20455
Paikkakunta: Savonlinna

LähetäLähetetty: 31.08.2015 09:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onko heikkoja suzukeja olemassa?
_________________
Savo suureksi.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti Lähetä sähköposti
EetuP
Kanta-asiakas


Liittynyt: 22 Syy 2010
Viestejä: 219
Paikkakunta: I-Suomi

LähetäLähetetty: 31.08.2015 10:51    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Onko heikkoja suzukeja olemassa?

Sitäpä tässä kyselen, jos nyt ovat semmosen kyhänneet.
Nimittäin ei oo mukava soitella usein korjaamoille, kun jonot on pitkät ja muutennii se olis semmosta turhaa vaivaa uudehkon auton kyseessä ollessa
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
latvalaturi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 31.08.2015 13:26    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole saanut Vitaraa rikki, eikä sitä ole tarvinnut hinata.
Sen kestävyydestä voi sanoa jotain vasta vuonna 2025 kun on 300 tkm mittarissa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pölykeuhko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Jou 2006
Viestejä: 1903

LähetäLähetetty: 31.08.2015 17:15    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

RiUDE kirjoitti:
Onko heikkoja suzukeja olemassa?


Voi ziisus... Very Happy Onko kestäviä suzukeja olemassa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Lahtinen
***


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 20211
Paikkakunta: Suur-Satakunta

LähetäLähetetty: 04.10.2015 19:35    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Alkanut pikku hiljaa kyydinpummaaminen hirvihommissa kyllästyttää ja pitäs varmaan katsella vähän Avensista maastokelpoisempaa kulkupeliä. Toisaalta, kun selviää yli hirvihommien, niin ihan hyvin pärjää taas ”perheautolla”, jossa on oikeasti jonkinmoinen tavaratilakin Smile.

Ajattelin käydä tuota Vitaraakin koeajamassa, vaikka alunperin harkitsin vakavasti Dacian Dusteria. Arvelisin ihan mutulla, että Suzukissa maanantaikappaleen riski voi olla Dusteria huomattavasti pienempi ja muutenkin luotettavuus parempi.

Uuden Vitaran perusmalli GL+ (Bensakone, neliveto, manuaalilaatikko) taitaa maksaa joku rapiat 22ke ja siinäkin on ihan yllättävän rapsakka ”varustelista”.

Suzukilta ei oikein löytynyt suorilta varustekilkkeiden hintoja. Tiedä sitten, mihin hinta asettuu, kun mukaan riipaisee mattosarjan, lohkolämmittimen haaroituksella, peräkoukun ja toiset renkaat vanteilla. Arvelisin, että ollaan silti vielä jonkun verran kohtuullisissa lukemissa ja luultavasti kohtuullisen lähellä esimerkiksi Dusterin hintatasoja.

Osaiskos joku sanoa, onko mitään muita kandidaatteja tossa hintasegmentissä?

Ps. Mites nimim. Latvalaturilla Vitara on pelaillut ”jahtikäytössä”. Onko tilat piisaneet ja auto mennyt sinne minne pitää?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
euroshopperi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 02 Elo 2008
Viestejä: 3839

LähetäLähetetty: 04.10.2015 20:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on ainoa muistikuva tuosta Vitarasta se pakkasaamuinen lähtö oman tontin liittymästä, jolloin kaasunpolkaisu aiheutti aidon 360 asteen pyörähdyksen ilman minkäänlaista kontrollia ajamiseen ja ainoastaan se säästi sieluni myöhempää käyttöä varten, että "!&%¤#" kuorma-autollaan ohitti tapahtuma horisontin n. 0,5 sekuntia myöhemmin. Ei nääs ollut tuo älykäs neliveto silloin vielä iskenyt tuohon auton laatikkoon. Seuraava hauska episodi oli, että piti vapauttaa etupyörästön lukko peruuttamalla autoa n. 10-100 m, tilanteesta riippuen, mutta ihan siis peärseestä koko homma. Joskus vaati 2 m, ja joskus 150 m , ennenkuin tasauspyörästönlukko aukesi. Aivan järjetöntä logiikkaa ja ei jatkoon, tuli sitten tulevaisuudessa mitä tahansa.
_________________
http://fi.wikipedia.org/wiki/J._V._Snellman
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Peto
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Maa 2004
Viestejä: 10106
Paikkakunta: Tre/P-pohjanmaa.

LähetäLähetetty: 04.10.2015 22:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

euroshopperi kirjoitti:
Mulla on ainoa muistikuva tuosta Vitarasta se pakkasaamuinen lähtö oman tontin liittymästä, jolloin kaasunpolkaisu aiheutti aidon 360 asteen pyörähdyksen ilman minkäänlaista kontrollia ajamiseen ja ainoastaan se säästi sieluni myöhempää käyttöä varten, että "!&%¤#" kuorma-autollaan ohitti tapahtuma horisontin n. 0,5 sekuntia myöhemmin. Ei nääs ollut tuo älykäs neliveto silloin vielä iskenyt tuohon auton laatikkoon. Seuraava hauska episodi oli, että piti vapauttaa etupyörästön lukko peruuttamalla autoa n. 10-100 m, tilanteesta riippuen, mutta ihan siis peärseestä koko homma. Joskus vaati 2 m, ja joskus 150 m , ennenkuin tasauspyörästönlukko aukesi. Aivan järjetöntä logiikkaa ja ei jatkoon, tuli sitten tulevaisuudessa mitä tahansa.


Liittyy tähän aiheeseen miten?
_________________
Vaikka muu häviää, niin metsästys jää.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jölli
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Jou 2006
Viestejä: 1434
Paikkakunta: kymenlaakso

LähetäLähetetty: 04.10.2015 22:29    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

mulla oli -03 grand vitara josta paukahti etuperästä kalvo joka alipaineella kytki nelarin päälle. oli muuten edullinen remppa Twisted Evil
_________________
my name is El Muerte
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 05.10.2015 07:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lahtinen kirjoitti:
Alkanut pikku hiljaa kyydinpummaaminen hirvihommissa kyllästyttää ja pitäs varmaan katsella vähän Avensista maastokelpoisempaa kulkupeliä. Toisaalta, kun selviää yli hirvihommien, niin ihan hyvin pärjää taas ”perheautolla”, jossa on oikeasti jonkinmoinen tavaratilakin Smile.

Ajattelin käydä tuota Vitaraakin koeajamassa, vaikka alunperin harkitsin vakavasti Dacian Dusteria. Arvelisin ihan mutulla, että Suzukissa maanantaikappaleen riski voi olla Dusteria huomattavasti pienempi ja muutenkin luotettavuus parempi.

Uuden Vitaran perusmalli GL+ (Bensakone, neliveto, manuaalilaatikko) taitaa maksaa joku rapiat 22ke ja siinäkin on ihan yllättävän rapsakka ”varustelista”.

Suzukilta ei oikein löytynyt suorilta varustekilkkeiden hintoja. Tiedä sitten, mihin hinta asettuu, kun mukaan riipaisee mattosarjan, lohkolämmittimen haaroituksella, peräkoukun ja toiset renkaat vanteilla. Arvelisin, että ollaan silti vielä jonkun verran kohtuullisissa lukemissa ja luultavasti kohtuullisen lähellä esimerkiksi Dusterin hintatasoja.

Osaiskos joku sanoa, onko mitään muita kandidaatteja tossa hintasegmentissä?

Ps. Mites nimim. Latvalaturilla Vitara on pelaillut ”jahtikäytössä”. Onko tilat piisaneet ja auto mennyt sinne minne pitää?


En itse ole automiehiä, eli tässä tapauksessa sikari on mulle vaan sikari ...

Muistan vieläkin hyvin kun kaverini joka on katsastellut autoja työkseen jo vuosia (ja puuhaa niiden kanssa muutenkin vapaa-ajallaan) oli niin tohkeissaan kun kyselin Daciaa yhtenä vaihtoehtona maastoautoksi. Melko paatoksella rupesi saarnaamaan että "ONHAN SE HALPA, MUTTA SE ON KUITENKIN OIKEAA RAHAA!". En ostanut sitten Daciaa.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
latvalaturi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Huh 2004
Viestejä: 454

LähetäLähetetty: 05.10.2015 13:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

2,5- 3 k€ saa kulumaan varusteisiin ovh:n lisäksi. Jätin talvipyörät tosin ostamatta kun pidin 1,5 k€ liian kalliina. En hokassut rengaspaineantureiden tarvetta, no saapahan valita profiilin ja valmistajan itse.

Kyllä tuohon 2 miestä viikon varusteineen mahtuu hyvin, raivaussahakin mahtuu mukaan kun kaataa takapenkin.
Huonojakin paikkoja on tullut ajettua, ei puhettakaan kiinni jäämisestä. Maavaraa saisi olla lisää, pari kertaa on perä kolissu kivelle.
Pohjapanssaria harkitsen...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Tarvikkeet ja välineet Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 5, 6, 7 ... 84, 85, 86  Seuraava
Sivu 6 Yht. 86

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com