Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 26.08.2015 21:06 Viestin aihe: |
|
|
W. Woodbecker kirjoitti: | Miksi tuli tuplana??? En ymmärrä. |
Painoit selaimen "Back"-nappia viestin lähetyksen jälkeen. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
PorinMatti Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.08.2015 21:57 Viestin aihe: |
|
|
Iso-Jaska kirjoitti: | W. Woodbecker kirjoitti: | Miksi tuli tuplana??? En ymmärrä. |
Painoit selaimen "Back"-nappia viestin lähetyksen jälkeen. |
Ja tuo riippuu myös selaimesta. Firefoxilla voi painaa "Back" -painiketta ilman tuplia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
W. Woodbecker Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.08.2015 08:47 Viestin aihe: |
|
|
Ok, tietsikan "super user" kiittää neuvoista - |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Ile__ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.09.2015 17:21 Viestin aihe: |
|
|
Boydsillä on uutuudet listattu tuolle sivulle: Boyds uutuudet
Ikävä että ovat nostaneet hintoja. Tikka T3 tukitkin $129 joten eivät lähetä enää ulkomaille. Varmaan kauppa vähenee reilusti tuon takia. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
-Rane- Kanta-asiakas
Liittynyt: 05 Maa 2009 Viestejä: 704 Paikkakunta: Lappeenranta
|
Lähetetty: 25.09.2015 17:29 Viestin aihe: |
|
|
Niin näkyi olevan Sako Finnbearin tukitkin 129€ Prairie Hunter oli tarkoitus tilata omaan 338 Win Magiin, mutta haaveeksi jäi. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
kalmo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 25.09.2015 19:33 Viestin aihe: |
|
|
Ile__ kirjoitti: | Ikävä että ovat nostaneet hintoja. Tikka T3 tukitkin $129 joten eivät lähetä enää ulkomaille. Varmaan kauppa vähenee reilusti tuon takia. |
Amerikan markkinat on sen verran suuret että vientiin menee tod.näk mitättömän vähän tavaraa suhteessa kotimarkkinoihin. Sielä on paikallisia Tikan ja Sakon omistajia enemmän kuin Suomessa metsästäjiä. Ja kun ottaa poikkileikkauksen varsinkin suomalaisesta metsästäjäkunnasta niin Tikan ja Sakon kiväärejä on toki melkein jokaisella, mutta niihin tukkeja vaihtavia on todella vähän.
Kun ottaa huomioon että amerikkalaisten asekannasta Tikkojen ja Sakojen osuus on mitätön, on itseasiassa pieni ihme että Boyds edes tekee niihin tukkeja. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
-Rane- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.09.2015 18:40 Viestin aihe: |
|
|
Näkyy olevan 36 maata joihin Boyds toimittaa alle 100$ tukkeja, luulisi tuolla hinnankorotuksella olevan jonkinlainen vaikutus myyntiin. Tai sitten kotimaan markkinoilla on niin paljon myyntiä, että on keskitytty ainoastaa sinne. Näkyy olevan ilmeisesti kaikki tukit valmiilla sovituksilla tuon 129€ (pikaisella vilkaisulla 10 eri asemerkin tukeista). Ilman sovituksia näkyy tarjonta lisääntyvän parin vuoden takaisesta, 87$ kpl. Ennen sai ainoastaan Classic-mallia, jollaisen oman CZ 550 rautoihin sovitin, hirveä homma aloittelijalle, aloittelijan työkaluilla. Joko se on taas yritettävä itse tehdä sovitukset, vai tietääkö joku sepän, joka tekisi sovitukset tuollaiseen laminaattitukkiin? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.09.2015 19:12 Viestin aihe: |
|
|
Kuka tahansa tukkiseppä saa tehytä sovitukset, hinta 100-200€ riippuen sepästä ja mahdollisesta petauksesta. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
-Rane- Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.09.2015 19:59 Viestin aihe: |
|
|
Ok. Muistan vaan, että tälläkin palstalla on ollut juttua, että kaikki tukkisepät ei koske noihin puolivalmiisiin tukkeihin, vaan myisivät mieluummin omat puut valmiina pakettina. Jos hintaluokka on tuota luokkaa en viitsi itse edes yrittää, jätän mieluummin ammattilaiselle. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
J_K Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 26.09.2015 21:25 Viestin aihe: |
|
|
Metsolan asepaja suonenjoella teki minun boydsin tukkiin jyrsinnät ja 150€ otti ilman petausta. Erittäin tyytyväinen olin työn jälkeen _________________ Mikään muu ei ole turhempaa evoluution kannalta kuin naisen orgasmi |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Koheltaja Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.09.2015 07:28 Viestin aihe: |
|
|
-Rane- kirjoitti: | Ok. Muistan vaan, että tälläkin palstalla on ollut juttua, että kaikki tukkisepät ei koske noihin puolivalmiisiin tukkeihin, vaan myisivät mieluummin omat puut valmiina pakettina. Jos hintaluokka on tuota luokkaa en viitsi itse edes yrittää, jätän mieluummin ammattilaiselle. |
Kovin on ylimielisiä tukkiseppiä jos ei työt kelpaa  |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
TeNi Vakituinen kirjoittaja
|
Lähetetty: 27.09.2015 21:58 Viestin aihe: |
|
|
J_K kirjoitti: | Metsolan asepaja suonenjoella teki minun boydsin tukkiin jyrsinnät ja 150€ otti ilman petausta. Erittäin tyytyväinen olin työn jälkeen |
Metsolan asepaja petasi minulle kaksi asetta samalla kerralla kun en itse kiireiltäni kuvitellut kerkeäväni, ensimmäisen ja viimeisen. Väitti pilaripedatuksi, jota se ei ole ja ristipultti tukkiin oli laitettu erittäin vinoon sen heittäessä pituus sekä pystysuunnassa. Petausmassaakin puuttui rekyylivasteen alta osittain ja lisäksi ristipultin reikä oli tehty varmaan akkuporalla käsivaralta ja pientä repimäjälkeä porauksen alussa oli koitettu korjailla isommalla poralla, jolloin näkyviin tukkiin jäi oikeinkin rumat jäljet. Lupasi yrittää korjata, mutta enpä taida uskaltaa enää tuonne lähetellä pilattavaksi. Enää ei ole niin kiire, ettei viitsi itse tehdä.
TN |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
J_K Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 27.09.2015 22:36 Viestin aihe: |
|
|
TeNi kirjoitti: | J_K kirjoitti: | Metsolan asepaja suonenjoella teki minun boydsin tukkiin jyrsinnät ja 150€ otti ilman petausta. Erittäin tyytyväinen olin työn jälkeen |
Metsolan asepaja petasi minulle kaksi asetta samalla kerralla kun en itse kiireiltäni kuvitellut kerkeäväni, ensimmäisen ja viimeisen. Väitti pilaripedatuksi, jota se ei ole ja ristipultti tukkiin oli laitettu erittäin vinoon sen heittäessä pituus sekä pystysuunnassa. Petausmassaakin puuttui rekyylivasteen alta osittain ja lisäksi ristipultin reikä oli tehty varmaan akkuporalla käsivaralta ja pientä repimäjälkeä porauksen alussa oli koitettu korjailla isommalla poralla, jolloin näkyviin tukkiin jäi oikeinkin rumat jäljet. Lupasi yrittää korjata, mutta enpä taida uskaltaa enää tuonne lähetellä pilattavaksi. Enää ei ole niin kiire, ettei viitsi itse tehdä.
TN |
Itse olen muutaman tukin teettänyt tai jyrsittänyt sepällä ja aina olen pedannut ne itse. En sillä etten luottais heidän osaamiseensa vaan siksi että saapahan tehdä juuri sellaisen lopputuloksen kuin itse haluaa. Silloin ei voi syyttää kuin itseään jos onnistuu sen sössimään. Ja toisekseen rahan säästöäkin tulee kun petaa itse. Ei se niin kauaa kuitenkaan aikaa vie kun karkeasti jyrsittyä hieman pyyhkäsee dremelillä ja pistää mäskit tukkiin. Jos siellä on ollutkin joku huono päivä tai jotain mutta itsellä jäi ainakin ihan positiivinen kuva _________________ Mikään muu ei ole turhempaa evoluution kannalta kuin naisen orgasmi |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
JNiemelä Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 28.09.2015 15:34 Viestin aihe: |
|
|
Kahdella hyväksi kehutulla sepällä olen tukkini pedannut.. Kumpikaan kerta ei tuottanut toivottua lopputulosta ja raudat jäivät jännitykseen. (Pultit tahmaa kiristettäessä ja käynti muuttuu riippuen momentista).
Nyt viimeisimmän kerran petasin itse ja kylläpä jäsähtää ruuvit aivan eri tavalla, eikä tahmaa kiristettäessä... |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Iso-Jaska Kanta-asiakas
Liittynyt: 01 Tam 2007 Viestejä: 2376 Paikkakunta: Lapland Finland
|
Lähetetty: 30.09.2015 09:31 Viestin aihe: |
|
|
Ei ne tuolla Boydsilla osaa kauppaa tehdä.
Olisin halunnut ostaa CZ 550:iin Pro Varmint tukin, mutta kun tuon hinta on $109.00, niin eihän ne sitä voi näin suoriltaan toimittaa.
Pyysin $9.01 alennusta; ei onnistu.
Ehdotin, että tilaan T3:n vastaavan tukin, mutta laittavat pakettiin "vahingossa" CZ:n tukin, lupasin vielä olla reklamoimatta asiasta; ei onnistu.
Eivät p€rkeleet enää vastaa sähköposteihinikaan... Pitäkää tukkinne. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|