OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Kahden luvallisen (aseen ja osan) yhdistäminen
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
cashman
Kanta-asiakas


Liittynyt: 07 Jou 2010
Viestejä: 1572
Paikkakunta: Niionniijoki

LähetäLähetetty: 24.11.2015 22:48    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tota ihan koko jahkailua en jaksanut käydä läpi lukemaan... On taas niin paljon vänkäämistä.

Miksi et hanki yksityisen aseen rakentamislupaa.

Kasailet sitte aseen miten huvittaa. Seppäkin sen voi tehdä niin kauan ku poliisille tulee varma tieto siitä mipä on romua ja mikä ei.

Jotenkin mulla on semmoinen kuva että seppä voi purkaa aseen osiksi ja luovuttaa ylimääräiset osat poliisille, eli purkaa aseen. Yksityisen aseen rakennusluvilla ei voi kun ostaa osia. Tietääkseni ei kokonaista asetta.

Itse ostin 50 euron ij-18 haulikon. Toimitutin sen suoraan liikkeestä sepälle. Seppä purkasi sen ja vei meltoon ylimääräiset osat. Sitten kasattiin siitä ja muutamasta uudesta osasta ase. Seppä teki kaiken, mutta minä kiikutin itse Riihimäelle. Rakennuslupa oikeastaan vaan siksi, että se on vuoden voimassa kun ostolupa on vain puoli vuotta.

Seppä suostu savottaan, kun maksoin osan työstä etukäteen, jolloin ei haitannu vaikka sille olis jääny koko ase myytäväksi... Ei se kirjanpidon pitäminen maksa mitään. Purkamisilmoituksesta saattaa joutua jotain maksamaan... en tiedä kun en kysyny.

Näin sain yhdellä luvalla yhdestä aseesta ja yhdestä aseenosasta aseen tehtyä / teetetettyä. Eikös se ollut Sigamees se mitä kysyit. Jos ei seppä suostu rahasta tekemään, niin kannattee vaihtaa seppää..
_________________
Amoto quaeramus seria ludo!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Honkila
Kanta-asiakas


Liittynyt: 19 Mar 2012
Viestejä: 2637
Paikkakunta: Kainuu

LähetäLähetetty: 10.12.2015 17:24    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Varmistetaan täältä asia, kun on valmiiksi lämmin ketju. Möin siis sotilaskiväärin piipun, ja haluan romuttaa kehyksen ja sulkukappaleen. Piipun ostajalla on kantolupa kyseiseen kaliberiin. Onko siinä muuta kun viel s-kappaleen ja kehyksen laitokselle ja sanon että piippu on myyty. Sitte kun piipun uus omistaja tekee aseen osna ilmotuksen, asiat yhdistyy tätä kautta. Vai miten tuossa pitää toimia?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Sigamees
Kanta-asiakas


Liittynyt: 09 Mar 2008
Viestejä: 11049

LähetäLähetetty: 11.12.2015 12:28    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Honkila kirjoitti:
Varmistetaan täältä asia, kun on valmiiksi lämmin ketju. Möin siis sotilaskiväärin piipun, ja haluan romuttaa kehyksen ja sulkukappaleen. Piipun ostajalla on kantolupa kyseiseen kaliberiin. Onko siinä muuta kun viel s-kappaleen ja kehyksen laitokselle ja sanon että piippu on myyty. Sitte kun piipun uus omistaja tekee aseen osna ilmotuksen, asiat yhdistyy tätä kautta. Vai miten tuossa pitää toimia?


Mun mielestä menee juuri noin. Ostajalla on vastuu että tekee tuon ilmoituksen.

[quote="cashman"]

Jotenkin mulla on semmoinen kuva että seppä voi purkaa aseen osiksi ja luovuttaa ylimääräiset osat poliisille, eli purkaa aseen....quote]
Tai romuttaa, kyllä. Mutta pelkkä ilmoitus ei sepältäkään siihen riitä. On se näytettävä laitoksella.
_________________
Running target!
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Aseiden rakentaminen ja huolto Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3
Sivu 3 Yht. 3

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com