Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
Dubai-Kain Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 19.09.2005 21:16 Viestin aihe: |
|
|
Mutta kannattaa siitä huolimatta pitää järki päässä tuossa ampumisessa että välttyy turhilta haavakoilta. Ei ihan mihin tahansa paikkaan toinna ampua. Ai että, ahdistas jos metso kipittelis haavakkona pitkin kankaita karkuun. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elemo ***
|
Lähetetty: 19.09.2005 21:23 Viestin aihe: |
|
|
Totta!! Vaikka joskus olenkin(ennen) paukkuarka, nyt olen vähän viisastunut. Sormametälläkin ku oltiin, ni näin siellä kaislikon takana 2 nokikanaa uiskentelemassa. Matkaa öbaut 60m. Soutajalle sanoin että lähemmäs, ne ei heeti lentoon lähe.(Täällä niitä ei meinaa saaha lentoo rautakangellakaan, en tiiä miten muualla) Sitte ku oltiin siinä 45, toinen lähti lentoon. En ampunu. 10 metriä lähempänä oltiin ja toinen nousi siivilleen. Lähti suoraan sivulle päin ja ekalla alas. Olin tyytyväinen kun maltoin olla ampumatta.
Ja sekihän siinä vielä on jos haavakoks ampuu, että ne eläimetki siellä sitte hitaasti kituu hengiltä. Tästähän ne viherpiipittäjät valittaa ja sitte ne sanoo että ei saa käyttää lyijyä ku menee veteen.
Eli siis:
Lyijy:
+Tappava,vähemmän haavakoita
-Lyijyä luontoon
Korvaavat materiaalit:
+Ei lyijyä luontoon
-Enemmän haavakoita
Että vähän 2 piippunen juttu. Ite jos pitää korvaavia käyttää ni kyllä ne vismutit ja hevi shotit on parhaita. Sinkillä tippuu jos ampuu läheltä ja jos sopivasti ossuu... _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
Moosefoot Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Tou 2005 Viestejä: 1095 Paikkakunta: Perämeren Jatkari R.Y
|
Lähetetty: 19.09.2005 23:17 Viestin aihe: |
|
|
Elemo kirjoitti: |
Pari paikkaa jo jätin ampumatta tuolla toisessa paikassa ku oli vähän huono holli mutta kyllä nyt jos vilahtaaki ni alkaa paukkua. Ei panoksia säästellä. Kyllä se pittää aina ampua jos vähänkään näkkee ampua. Ei niitä paikkoja silti liikaa tuu vaikka lintuja ois kuinka paljon. |
Itellä tulee jahdattua pääasiassa hanhia, joten nuo nokikkanat sun muut saa kyllä lentää ihan rauhassa...koskelot samaten! Ja kyllä minä luulen että munankääntäjät kavahtaa enemmän tuollaisia paukkuahneiden juttuja mitä juuri kirjottelit...Ei millään pahalla! _________________ Analyysi pitää, vaikka saalistilastot heittävät paljonkin... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
browning Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 20.09.2005 13:09 Viestin aihe: |
|
|
minä ruukkaan ampua vaan varmaan holliin..että jos vaikka teeri lentää puitten välissä nii että siivenkäret näkyy nii en ammu.sitte jysähtää ku koko lintu on esillä .ja jos näkee että lintu tulee kohti nii ootan että se on sopivan matkan päässä.eli en ammu mihinkään 50-60 metriin.. _________________ ei se kaakana oo.ossuu siihen ku ottaapi tarpeheksi ennakkoo |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Elemo ***
|
Lähetetty: 20.09.2005 18:07 Viestin aihe: |
|
|
Joo en tietenkään itse ammu jos vaan teeren siivet vilisee puitten välistä. Vaikka sellaisiakin kavereita kyllä aina löytyy. Kyllä se pitää lintu kunnolla näkyä. Ja jos joku joka paikan räiskyttelijä osuu sitten melkein vahingossa ni se on haavakkona ja sitä ei ilman koiraa löydetä. _________________
|
|
Takaisin alkuun |
|
|
|
|
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa Et voi äänestää tässä foorumissa
|
|