Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
AnttiSn Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2010 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 03.02.2016 23:52 Viestin aihe: |
|
|
Taitaapahan ollu justiinsa tuon ikäinen forresteri, jolle kyydissä istuessa sattui tuo. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pohjanmaanpoika Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2005 Viestejä: 615
|
Lähetetty: 04.02.2016 08:46 Viestin aihe: |
|
|
Kaverilla 06 bensa forre. Nyt korkkas ne surullisen kuuluisat tasonsäätö iskarit. Tilalle normi mallit tarvikkeena ja nyt on perse maassa ja keula taivasta kohti. Löytyykö keltään konstia peräpään korotukseen? |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
havu Kanta-asiakas
Liittynyt: 11 Maa 2004 Viestejä: 3242
|
Lähetetty: 04.02.2016 09:06 Viestin aihe: |
|
|
AnttiSn kirjoitti: | Taitaapahan ollu justiinsa tuon ikäinen forresteri, jolle kyydissä istuessa sattui tuo. |
Hyyyvä juttu. Raportoin heti tänne kun sama tapahtuu omalle. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 04.02.2016 09:51 Viestin aihe: |
|
|
Kaverilla 06 bensa forre. Nyt korkkas ne surullisen kuuluisat tasonsäätö iskarit. Tilalle normi mallit tarvikkeena ja nyt on perse maassa ja keula taivasta kohti. Löytyykö keltään konstia peräpään korotukseen?
Silloin kun vaihdetaan tasosäätyvien iskareiden tilalle tavalliset, niin jouset pitää vaihtaa jäykempiin. Osa tilaa Vallilan takomolta ja osa laittaa coilover iskari/jousipaketin. Subaruun liittyen kannattaa tutustua Subaru Club Finland Ry sivustoon. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27299
|
Lähetetty: 04.02.2016 10:26 Viestin aihe: |
|
|
As,,,, tankki ei saa korvausilmaa. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Leafs Kanta-asiakas
Liittynyt: 23 Maa 2006 Viestejä: 2120
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Berkele Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Hei 2006 Viestejä: 2250 Paikkakunta: Oulu
|
Lähetetty: 04.02.2016 11:18 Viestin aihe: |
|
|
xdrive kirjoitti: | Kaverilla 06 bensa forre. Nyt korkkas ne surullisen kuuluisat tasonsäätö iskarit. Tilalle normi mallit tarvikkeena ja nyt on perse maassa ja keula taivasta kohti. Löytyykö keltään konstia peräpään korotukseen?
Silloin kun vaihdetaan tasosäätyvien iskareiden tilalle tavalliset, niin jouset pitää vaihtaa jäykempiin. Osa tilaa Vallilan takomolta ja osa laittaa coilover iskari/jousipaketin. Subaruun liittyen kannattaa tutustua Subaru Club Finland Ry sivustoon. |
Noinhan siinä tosiaan käy, kun vaihtaa normaalit iskarit tasonsäädöllisten tilalle. Valllilan takomosta on subaruklubilaiset tilanneet jousia. Muistaakseni 120€/kpl ne on olleet ainakin aikanaan. Jossain vaiheessa porukka tilas niin paljon foren jousia vallilasta, että niillä oli materiaalit loppu.
Mulla on taas menossa MY06 foresta kuskinpuolen takaiskari. Edellisen kerran meni 95000 ajettuna ja nyt on 185000 ajettu. Joillaki noita on menny ihan uusistakin muutama tuhat ajettuina. Onneksi myyjäliike tuli aikanaan vastaan puolella hinnalla. 450€ oli silloin neljä vuotta sitten tasosäätyvän hinta.
Nyt aattelin laittaa tämmösen setin:
http://shop.mamasan.fi/product/show/3478/alustasarjat-ja-jouset/2029/bc-racing-coilover-alustasarja
Trafin uuden ohjeistuksen mukaan nuo on täysin lailliset. Pitänee selvitellä riittääkö noissa säätövaraa jopa nostaa sentin - kaks vakiosta. Ainakin vakiokoroon pitäis mennä. En prkl osta enää tasosäätyvää, kun kahen takaiskarin hinnalla saa koko coilover setin. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
tuoma SS Kanta-asiakas
Liittynyt: 19 Lok 2004 Viestejä: 366 Paikkakunta: Etelä-Karjala
|
|
Takaisin alkuun |
|
 |
pohjanmaanpoika Kanta-asiakas
Liittynyt: 18 Kes 2005 Viestejä: 615
|
Lähetetty: 04.02.2016 13:32 Viestin aihe: |
|
|
Kiitoos vastauksista. Eiköhän näillä tiedoilla ala perä nousta! |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
susiluoto Kanta-asiakas
Liittynyt: 27 Syy 2010 Viestejä: 222
|
Lähetetty: 05.02.2016 22:55 Viestin aihe: |
|
|
AnttiSn kirjoitti: | Subaruihin liittyen seuraavaa. Useammassa autossa on etenki nyt kovempien pakkasten aikoihin tullut ongelma, että bensamittari ja ajotietokone näyttää tavaraa riittävän, mutta matka katkeaa kuin seinään. Lisää tavaraa tankkiin ja matka jatkuu täysin normaalisti. Sinne tankkiin ei vain mahdu kuin 10L vähemmän kuin täysi tankki on eli jossain siellä tankissa se 10L piileskelee, muttei oikein käytössä ole. Itse istuin kyydissä, kun moinen tapahtui ja hetkinen siinä mietiskeltiin, että mikähän lie. Päätettiin kokeilla tankata ja sitten vasta hinuria, jos ei muu auta. Tosiaan bensavalo syttyi ehkä 20km aikaisemmin ja ajotietokone näytti vielä kestävän noin 100km ajaa. Viitisen litraa tankkiin ja auto kävi normaalisti ja matka suoraan huoltamolle, jossa ihmetykseksi tankkiin ei mennytkään kuin 15L vajaa täysi tankki, vaikka vain vitonen tankattiin. Huollosta oli tullut perinteinen "mitään vikaa ei löydetty" ja näin. Ehkei ainakaan kriittisissä tilanteissa kovalla pakkasella kannata ajella kaukana asutuksesta niillä viimeisillä deseillä... |
Liekkö tuossa sellainen järjestelmä joka ajotietokoneen kanssa miettii kuljettajan ajotapaa parinsadan kilometrin matkalta ja ilmoittaa sitten mittarinäyttönä ajotietokoneen ajatteleman bensamäärän, eli ei varsinaista todellista määrää vaan oletetun ajotapaan nähden.Jos ajotapa yhtäkkiä parinkymmenen matkalla muuttuu suuresti kuluttavaksi, tietokone ei tätä ajattele ja tyhjä tankki.
Tällainen on kuulemma jossain japanilaisessa, en nyt ole tuosta Foresteristä varma. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
AnttiSn Kanta-asiakas
Liittynyt: 25 Tam 2010 Viestejä: 2120
|
Lähetetty: 05.02.2016 22:58 Viestin aihe: |
|
|
Joo ei. Ajo samanlaista maantie tuuppausta edelliset 300km ja koko ajan ihan normaalisti tankki vajunut. Myös varsinainen bensamittari näytti, että bensaa olisi tähteellä. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27299
|
Lähetetty: 05.02.2016 23:52 Viestin aihe: |
|
|
AnttiSn, vetäisikö tankki ilmaa korkkia avattaessa.
ei yhtään harvinaista että alipaine kurttaa tankkia. ja jossainvaiheessa alipaine voittaa imun ja matka loppuu, pelkkä korkin höllään jättö auttaa.
korvaus kanava huurtuu joissain herkästi,,, se voi olla myös korkissa |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
xdrive Kanta-asiakas
Liittynyt: 03 Maa 2013 Viestejä: 242
|
Lähetetty: 06.02.2016 10:35 Viestin aihe: |
|
|
AnttiSn, olitko nyt bensa vai diesel Foren kyydissä? Kirjoitat bensamittarista/tankista ja sitten lopuksi että ei kannate olla kaukana tankkauspaikasta kun on vähän dieseliä tankissa. Dieseleissä on ollut tapauksia missä auto on sammunut matkalla, mutta kun on laittanut esim. viisi litraa dieseliä tankkiin on matka jatkunut. Polttoainemittari on näyttänyt että ainetta olisi hyvinkin jäljellä ja sitä myös on ollut, mutta siitä huolimatta tuo viidenkin litran tankkaus on poistanut ongelman. Näitä on ilmennyt kovilla pakkasilla Subaru diesel malleilla. Mistä moinen johtuu, sitä en ole mistään vielä lukenut. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Pohjola Kanta-asiakas
Liittynyt: 13 Kes 2009 Viestejä: 27299
|
Lähetetty: 06.02.2016 15:22 Viestin aihe: |
|
|
Jos p-ainetta on eihän ongelma ole sen puute vaan jokin muu...yhä enemmän viittaa siihen korvausilman saannin puuteeseen... eli pelkkä korkin aukasukin ilmeisesti riittää. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
Gerberos Kanta-asiakas
Liittynyt: 22 Syy 2008 Viestejä: 3795 Paikkakunta: E-savo
|
Lähetetty: 06.02.2016 18:28 Viestin aihe: |
|
|
Juu, nimenomaan sillä polttoaineen lisäyksellä ei välttämättä ole ollut mitään merkitystä. En kyllä tunne subaruita ollenkaan, mutta monessa autossa on kuulemma mennyt tankkikin ruttuun tuosta syystä, pienemmistä ongelmista puhumattakaan. Jos tossa on herkkä venttiili jäätymään, ni voihan tuo varteenotettava syy olla. ...Tankataan "lämmintä" polttoainetta kylmään tankkiin ja siten huurtuu tms... Onhan tuo mahdollista. |
|
Takaisin alkuun |
|
 |
|