Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe |
Kirjoittaja |
Viesti |
harri.salo Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.07.2016 13:47 Viestin aihe: |
|
|
mulla menee vehnää toista tuhatta kiloa kausi hyvin syövät lisäksi ruista ja ohraa |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mettäkala Kanta-asiakas
Liittynyt: 17 Maa 2014 Viestejä: 1982 Paikkakunta: SuomiFinland
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:03 Viestin aihe: |
|
|
Hernettä laittelen noin sata kiloa ja siitä osa mätänee paikoilleen, syöjiä niin vähäisiä määriä. Tälle kaudelle sitten muutama kymmenen kiloa maissia kaverina, molemmat tuntuu uppoavan. Yksittäisiä peuroja/kauriita/närhiä/jäniksiä käy myös harventamassa tarjottimia. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:04 Viestin aihe: |
|
|
Hirveitä määriä kyllä. Ootteko varmoja, että kyyhkyset syö ne? Jotenkin tuntuu ouodolta kun meilläpäin ei katoa vehnästä jyvääkään. Ei ainakaan ennenkuin sinne ruokinnalle löytää varikset itsensä.
Vaikea uskoa, että vehnä kelpaisi, kun oon sitä tyrkyttänyt ja niin monena vuonna vehnäpellon reunassa koittanut saalista saada ja ihan tyhjää tulee vuosi toisensa jälkeen.
Kun sitten taas ruispellon reunassa on yhtä juhlaa. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
lonkero Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:05 Viestin aihe: |
|
|
Vien noin joka toinen päivä säkillisen vehnä-herne sekotusta..vähän tuntuu herne maistuvan paremmin mut kyl vehnäkin katoaa... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Stoneman80 Vakituinen kirjoittaja
Liittynyt: 21 Hei 2014 Viestejä: 76 Paikkakunta: pohjois-savo Sutela
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:26 Viestin aihe: |
|
|
Meikälaisella on kyllä lapsen kengissä kulutus,teihin muihin verrattuna,noin 30-50 kg viikossa häviää tavaraa kyyhkypaikalta! Tarjoan ohraa, hernettä ja maissia....! Syöke teidän muiden paikoilla maissia kyyhkyt? _________________ Totisesti, se täytyy tehdä aivan eritavalla.... |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
Liittynyt: 28 Lok 2007 Viestejä: 3606 Paikkakunta: Länsirannikko
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:34 Viestin aihe: |
|
|
Vehnää menee just niin paljon kun jaksaa kantaa.
Mitä aikaisemmin aloittaa sen enemmän. Toki sitten on lintujakin.
Itellä kulkenut parhaana syksynä reilu 600 kyyhkyä syömässä.
Varmaan kolme vuotta ruokkinu pelkästään vehnällä ja lopuksi vähän hernettä sekaan, yhtä lailla katoaa molemmat.
Jos sen 100-200 lintua sais tänäkin vuonna kulkemaan ruokinnalla niin riittää mulle. Siitäkin määrästä jo ampuu riittävästi pakastimen täytettä.
Meillä taas ruis ei kelpaa kuin sorsille.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:41 Viestin aihe: |
|
|
Ootko MC-Manteli varma, että se on ruista? Meillä kelpaa ohra sorsille ja nimenomaan ohralla ruokitaan sorsat.
Ruis on se pitkä vilja, ohra sitä lyhyempää mallia. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:48 Viestin aihe: |
|
|
MtJ kirjoitti: | Ootko MC-Manteli varma, että se on ruista? Meillä kelpaa ohra sorsille ja nimenomaan ohralla ruokitaan sorsat.
Ruis on se pitkä vilja, ohra sitä lyhyempää mallia. |
Yritätkö vithuilla vai mitä sekoilet.. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:50 Viestin aihe: |
|
|
En, meillä ruokitaan ohralla sorsat ja ruispellon reunaan tulee kyyhkyset. Meinasin vaan, että oothan varma, että syötät ruista sorsille, kun kuulostaa tuo rukiilla ruokkiminen niin erikoiselta.
Ei meillä mene sorsille kuin ohraa. Ja kyyhkyille ruista / hernettä. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
Mc-manteli Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:56 Viestin aihe: |
|
|
8v vanha nulikka olin ku ensimmäisen kerran isä päästi puimurin rattiin. Sen jälkeen on tullut eräskin hehtaari tehtyä valmiiksi, kylvöstä kuivuriin asti. Että kyllä ne viljalajit on tietty jo silloin ku muut tenavat opetteli kattomaan kelloa..
Toki nyt en oo vissiin kahdeksaan vuoteen ollu peltohommissa, mutta jokunen tonni menee ruokinnoilla ja fasaaneilla vuosittain viljaa että epäilen oisko tuo päässy unohtamaan miltä ne näyttää...
Ohralla itekki oon yleensä sorsat syöttänyt, mutta nyt sain ilmaiseksi ruista melko ison kasan, ja ku ei kyyhkyille tunnu kelpaavan niin kokeeksi vein sorsille ja voi pojat ku maistuu hyvin. Eilenkin keskellä päivää kävin kurkkaamassa niin lautalla istu toistakymmentä heinuria ja mässytti menemään. |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tilikku Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Elo 2010 Viestejä: 442 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 12.07.2016 14:58 Viestin aihe: |
|
|
Ajattelin kokeilla tarjota ruokintapaikalla purkkihernekeittoa. Onko kellään kokemusta, kelpaako paremmin kuin kuivattu tai liotettu herne? _________________ Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
MtJ Kanta-asiakas
|
Lähetetty: 12.07.2016 15:02 Viestin aihe: |
|
|
Sillä mä näitä Mc-Manteli kyselen, kun ei edes maalla asuville ole enää nykypäivänä viljan erot selviä. En voi tietää onko se sulle sitä.
Tosiaan erikoista, että ruista menee sorsalle, meillä on kyyhkylle ihan piikkipaikkaa ruispellon reuna ollut aina. Ja mitään vaihtelua ei tuohon ole, ruis on ihan ykkönen. _________________ Jos parturi ajaa parran vain niiltä, jotka eivät itse aja partaansa, ajaako hän silloin oman partansa? |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slapshot- Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 1063 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 12.07.2016 15:16 Viestin aihe: |
|
|
tilikku kirjoitti: | Ajattelin kokeilla tarjota ruokintapaikalla purkkihernekeittoa. Onko kellään kokemusta, kelpaako paremmin kuin kuivattu tai liotettu herne? |
Ilman väkevää sinappia ei käy purkkihernekeitto kaupan! Vaativat usein vielä pannarit mansikkahillolla ja kermavaahdolla päälle |
|
Takaisin alkuun |
|
|
slapshot- Kanta-asiakas
Liittynyt: 06 Hel 2011 Viestejä: 1063 Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa
|
Lähetetty: 12.07.2016 15:18 Viestin aihe: |
|
|
Ei vaan.. eikai tuota tiedä ennenkuin kokeilee. Veikkaan yhtäkkiä että menee rokat harakoiden ja varisten nokkiin |
|
Takaisin alkuun |
|
|
tilikku Kanta-asiakas
Liittynyt: 04 Elo 2010 Viestejä: 442 Paikkakunta: Pohjois-Savo
|
Lähetetty: 12.07.2016 15:21 Viestin aihe: |
|
|
slapshot- kirjoitti: | Ei vaan.. eikai tuota tiedä ennenkuin kokeilee. Veikkaan yhtäkkiä että menee rokat harakoiden ja varisten nokkiin |
Tai kun kaikki aina sanoo, että kyyhkyt menee mustikkaan, niin jospa poimiskin niille mustikoita ja laittas niitä tarjolle. _________________ Leuka rintaan ja kohti uusia pettymyksiä |
|
Takaisin alkuun |
|
|
|