OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Voimankäyttö agressiivisia koiria kohtaan
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava
 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4611

LähetäLähetetty: 21.12.2016 23:22    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Niin minulle sanoi hirviporukan koiramies, että hänen sesse saattaa pohkeesta näpistää, sanoin kyllä hänelle että kerran. Vaikka kallishan se 9,3x62 pati on moiseen hommaan, olisin kyllä raskinut yhden käyttää.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joku vaan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2016
Viestejä: 443

LähetäLähetetty: 22.12.2016 00:04    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Mulla on ollu ikäni koiria ja koko ikäni oon mettästäny, ikää ny jo karvan yli 60 vee, aikonaan oli pystykorvia mulla ja naapureilla ajokoiria, hirvikoirista ja seisojista ei ees puhuttu, oli niitä joillakin, paremmilla ihmisillä, joskus ne tappeli keskenään, saattovat jotaki purastakki pystärit, ku olivat ruokasa ja saaliisa puolesta, no yleesä vaa naurettii niiren nahisteluille, siinä sen kummempaa, muakin on näykkässy nii omat kuin mettäkaverien pystykorvaiset koirat ku ollaan kaadolle menty tai hakaseen mettäkanalintua pystäriltä, ei oo koskaan tullu ees mieleen että pitäs alkaa pyssyllä osottaan mettäkoiruusta joka on hommasa kunnialla hoitanu ja pikkusen pitää omasa puolta, monta kertaa tuonki huomannu että jos sinne kaadolle tai saallille hiippailee sellanen aran olonen ukko nii koirakki sen vaistoaa ja koittavat olla tavanomaisen hurjempana, juu, oon minä koiriaki ampunu, yhen saksanseisojan itteltäni ku tuli vanhaksi, naapurin oikiasti vihasen saksanpaimenkoiran ja ihan hullun bernhardilaisen ku kävi koululaisten kimppuun, omistajien pyynnöstä toki mutta kyllä kynnys on korkia mennä tappaan kaverin mettäkoiraa jos housunpultussa on pieni palkeenkieli, ei puhettakkaa että niin tekisin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Ellu
Kanta-asiakas


Liittynyt: 28 Mar 2006
Viestejä: 468
Paikkakunta: Savossa

LähetäLähetetty: 22.12.2016 04:07    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Kyllähän asia on niin, että uroskoiralla on pää pahasti pipi, jos se nartun kimppuun käy ja toisekseen, nykypäivänä ei tarvitse sietää yhteiskuntakelvotonta, eli ihmistä purevaa koira, olipa mikä hyvänsä mettäkoira.
Ei minua ainakaan toista kertaa purisi, vaan jos on riittävästi tahtoa, löytyy siihen laillisestkin keinot.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
jkvi
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Kes 2006
Viestejä: 5143
Paikkakunta: Suomussalmi

LähetäLähetetty: 22.12.2016 08:39    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

pihkat kirjoitti:
Niin minulle sanoi hirviporukan koiramies, että hänen sesse saattaa pohkeesta näpistää, sanoin kyllä hänelle että kerran. Vaikka kallishan se 9,3x62 pati on moiseen hommaan, olisin kyllä raskinut yhden käyttää.

Minäkin olen sanonut samaa hirviporukassa.

Omista vanhin narttu on hirven kaadolla sellainen, että saattaa tokasta äkkinäistä hirven pistäjää. Kun tuo on ollut tiedossa, ei vahinkoja ole päässyt käymään ja hirviä on kaatunut. Eikä kukaan onnellinen hirvenkaataja ole vielä koiraa lopettanut.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4611

LähetäLähetetty: 22.12.2016 09:03    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Saaliilta uhittelu on erikseen, mutta metsällä ja tiellä kulkiessa pitää saada vieraankin olla rauhassa. Jokin on vinossa jos koira käy kiinni ihmiseen, joko koiran päässä, tai omistajan.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joku vaan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2016
Viestejä: 443

LähetäLähetetty: 22.12.2016 13:14    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Totista ja herkkähipiäistä porukkaa tuntuupi osa foorumilaisista olevan ,het ollaan tappamassa mettäkaverin koiraa, mulla ei oo oma lehmä ojassa ku seisojamiehiä enempi oon ja ne ei pure muita ku pienpetoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34779

LähetäLähetetty: 22.12.2016 13:32    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Onhan se päällekäyvä koira porukan pyynnissä melkoinen riesa,eräskin niin hurja että isäntäkin pääsee kaadolle vain kuusenlatvus edellä.
Itsellä ei ole kokemusta kuin yhdestä vihaisesta jahtikoirasta,saksanseisoja,unohti miltei heti näköyhteyden katkettua että ollaan samaa porukka ja ryykäsi seuraavalta näkemältä päälle,sai sittemmin saunantakana savua korvaan yritettyään omistajansa pikkupojan kurkkuun,sairashan se piru tietenkin oli.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tuhola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Maa 2004
Viestejä: 20263
Paikkakunta: Etelä-pohjanmaa

LähetäLähetetty: 22.12.2016 13:38    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Empä itsekkään tapa päälle käyvää koiraa muuta pakon edessä. Muussa tapauksessa annan vaan semmosen selkäsaunan että painelee häntä koipien välissä karkuun. Ihan on sitte koiran omasta tahdosta kiinni kuinka lujaa turpaansa ottaa.. Tasan kerran on karhukoira kokeillut mun kanssa miten käy. Muita kertoja ei ole koirat purreet. En toki provosoi siihen ja välttelen tilannetta missä näin voisi käydä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
joku vaan
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Tou 2016
Viestejä: 443

LähetäLähetetty: 22.12.2016 16:54    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Lähestytäämpä asiaa toiselta kantilta, kuinka moni on ampunu mettäkaverinsa koiran omasta aloitteestaan ja kuinka asia sen jälkeen on edenny?poliisi tutkinta? Ehkäpä aseitten menetys?,seurasta erotus?, mittava korvaus koirasta?,jne.saisko näiltä koiranampujilta ihan tapauskohtaista tietoa vai onko tämäki topicci trollia vai turhaa uhoa urbaani metsästäjiltä?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Mettäkala
Kanta-asiakas


Liittynyt: 17 Maa 2014
Viestejä: 1863
Paikkakunta: SuomiFinland

LähetäLähetetty: 22.12.2016 17:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Eiköhän tuo ole puhetta, ei taida löytyä kokemuspohjaa kovinkaan runsaasti. Vahingossahan noita lopsitaan tasaiseen tahtiin, onko sitten lie hieman vähemmän "vahinkoja" joukossa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
9.3x622
Kanta-asiakas


Liittynyt: 16 Huh 2004
Viestejä: 16673

LähetäLähetetty: 22.12.2016 19:27    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

joku vaan kirjoitti:
Lähestytäämpä asiaa toiselta kantilta, kuinka moni on ampunu mettäkaverinsa koiran omasta aloitteestaan ja kuinka asia sen jälkeen on edenny?poliisi tutkinta? Ehkäpä aseitten menetys?,seurasta erotus?, mittava korvaus koirasta?,jne.saisko näiltä koiranampujilta ihan tapauskohtaista tietoa vai onko tämäki topicci trollia vai turhaa uhoa urbaani metsästäjiltä?


Vähissä ovat. Minä en tiedä yhtään.

Päälle käyviä koiria ei ole porukassa ollut. Hieman hirven päälle murahtelijoita joskus, mutta siihenpä se on jäänyt toistaiseksi.

Yhden jämyn kannoin pois kaadolta, kun häiritsi suolistamista. Antoi kantaa ilman rimpuiluja. Murjotti sitten minulle jonkin aikaa.
_________________
Polku on kulkijaansa viisaampi. !&%¤# määrä on vakio.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
pihkat
Kanta-asiakas


Liittynyt: 18 Syy 2007
Viestejä: 4611

LähetäLähetetty: 23.12.2016 23:19    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole minäkään ampunut, mutta kaduttaa etten.

Olin viimeisen pystykorvani kanssa metsältä palaamassa autolle, takaani tuli kolme koiraa, ilman neuvotteluja tai tutustumisia minun koirani kimppuun. Ammuin kiväärillä kolmesti koirakasan yli, ei mitään vaikutusta, seuraavaksi annoin saappaasta palleille, minuun päin pyllistelevälle urokselle, se luovutti, samalla konstilla sain vielä yhden erilleen omastani. Tuo kolmas seurasi autolle asti, yritti aina minun koiran kimppuun, mutta sain sen estettyä.

Tapahtuneesta kului muutama vuosi, olin hirvipassissa ja alueella ajoi koira jänistä. Koiran haukku muuttui ulinaksi ja rähinäksi, kestin jonkinaikaa, sitten tuli hiljaista. Passitus purettiin ja autolle mennessäni minua tuli vastaan vieras koira, jolla pää hartioita myöten veressä, minä vieläpä taputtelin ja kehuin koiraa että on kaadolla ollut, kunnes tajusin että koira oli yksi niistä jotka oli koirani kimpussa. Ajokoiramies sitten etsi koiraansa ja etsintäapua annettiin, tuo ajokoira narttu löytyi kuolijaaksi revittynä, metsästä puun juurelta, samalla nähtiin myös toinen koira niistä, mitkä minun koiran kimpussa oli. Jälkikäteen kuulin noiden koirien repineen toisten pihatarhoissa olleita koiria häkin läpi.

Elämä on joskus tällaista.

Anteeksi kirjoitusvirheet. Minulta katkesi kynästä lyijy vuonna -73 syyskuun 13 päivä klo 21.45, enkä ole kirjallisia hommia sen koommin tehnyt.

Ohutnahkainen.
_________________
Voi pihkat
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Pohjola
Kanta-asiakas


Liittynyt: 13 Kes 2009
Viestejä: 26217

LähetäLähetetty: 24.12.2016 10:57    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Tuo koiraturva sumute on hyvä ja kohtuu hintanen apu koiransa ja itsensä puolesta pelkääville ulkoilioille ja miksipä ei mettästäjillekki. Meille se ainaki tulee netin kautt tilaten ku ei paikallisista löydy. Ja kerrotakoon viellä... on lupavapaa ja ei vahingoita koiraa. Jos tämä olis apu niille lukioille jotka ei ole ihan ensimmäisenä ampumassa tai seefereitä ja karhukoiria yms. puihin nakkovia koviksia.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
tERÄsMIES
Kanta-asiakas


Liittynyt: 08 Tou 2007
Viestejä: 849

LähetäLähetetty: 24.12.2016 12:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Pohjola kirjoitti:
Tuo koiraturva sumute on hyvä ja kohtuu hintanen apu koiransa ja itsensä puolesta pelkääville ulkoilioille ja miksipä ei mettästäjillekki. Meille se ainaki tulee netin kautt tilaten ku ei paikallisista löydy. Ja kerrotakoon viellä... on lupavapaa ja ei vahingoita koiraa. Jos tämä olis apu niille lukioille jotka ei ole ihan ensimmäisenä ampumassa tai seefereitä ja karhukoiria yms. puihin nakkovia koviksia.


http://www.turvakerroin.com

Niin tuota vissiin tarkoitit. Laitoin pari tilaukseen.. Ovat nyt joulutarjouksessa.
_________________
Nopeat syövät hitaat
eivät syö
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
mikko81
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Hei 2006
Viestejä: 3285
Paikkakunta: Heinola

LähetäLähetetty: 24.12.2016 13:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Isäukko ampui aikanaan kaverinsa hirvikoiran. Lähtivät viemään koiraa metsään, linkku auki ja koira hakuun. Koira lähti, heitti lenkin ja palasi miesten luokse ja suoraan jakkaralla istuvan ukon päälle, yritti kurkkuun, mutta ukko kerkesi laittaa käden väliin. Koira puri hampaansa luuhun, ja irroitti vasta kun ukko löi kädessään olleen kaljapullon kappaleiksi koiran päähän jolloin koira meni pökerryksiin. Ukko haki autosta haulikon ja päästi koirasta hengen, koiran omistaja sanoi että olisi ottanut koirasta hengen vyöllä roikkuneella puukolla jos pyssyä ei olis ollu mukana. Omistaja maksoi lääkärikäynnit ja sillä selvä ilman sen suurempia jälkipuheita. Äkäinen koira on !&%¤#, oli sit kaadolla tai ei, aina saa olla varpaillaan milloin se puree jotain. Henkilökohtaisesti pyrin välttämään vieraita koiria jos on edes epäilys että saattaa olla aggressiivinen. Jos metsässä tulee vastaan ja päälle yrittää ni ensin tennaria, jos ei usko ni saletisti paukahtaa jos on pyssy käsissä, ei kahta sanaa. Ite en todellakaan pidä arvaamatonta koiraa, koiralla on joko kasvatuksessa tai päässä vikaa jos ihmisen päälle käy.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Koirat yleensä Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Siirry sivulle Edellinen  1, 2, 3 ... 8, 9, 10, 11  Seuraava
Sivu 9 Yht. 11

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com