OhjeOhje   HakuHaku   KäyttäjälistaKäyttäjälista   KäyttäjäryhmätKäyttäjäryhmät   RekisteröidyRekisteröidy 
 KäyttäjätiedotKäyttäjätiedot   Kirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestitKirjaudu sisään tarkistaaksesi yksityiset viestit   Kirjaudu sisäänKirjaudu sisään 

Hiljaista on

 
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys
Näytä edellinen aihe :: Näytä seuraava aihe  
Kirjoittaja Viesti
blackfox
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Syy 2015
Viestejä: 77
Paikkakunta: Itä-suomi

LähetäLähetetty: 15.01.2017 16:15    Viestin aihe: Hiljaista on Vastaa lainaamalla viestiä

Hiljaista on jousimetsästys palstalla, joko jutun aiheet on käyty läpi?

Itsellä loppu kiinnostus jousimetsästykseen kun 4 vuotta pelkästään harjoittelin, kävin sitten metsällä ja tuli ammuttua muutama pieni eläin, ja itsellä saalis on niin harvinaista että iloitsin yhtä paljon jousella saadusta kuin haulikolla. Rupesin miettimään että tuollainen harjoittelu verrattuna saaliiseen ei kannata. Myin taljan pois, ja päätin käyttää ruutiaseita metsästykseen, koska minulla on niin vähän metsästysmahdollisuuksia näillä tuloilla, että haluan saada paremmin saalista. Hattua nostan kyllä jousimetsästäjille! Itsellä ainakin on että kun metsällä käyn, niin saalis on mielessä, en ymmärrä sellaisia metsästäjiä jotka menevät metsään vain virkistäytymään, ei saalis mielessä. Itse asun erämaassa ja voin kyllä kävellä joka päivä luonnossa mutta kun metsästys ajat alkaa, asia on toisin.

Ja kyllä kesäisin ammun pitkäjousella mutta en tähtää metsästykseen.

Kysyisinkin jos lopetit jousimetsästyksen niin miksi?

Työläs ja kallis harrastus...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Jbear
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Maa 2004
Viestejä: 5519

LähetäLähetetty: 15.01.2017 17:25    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Sitte ku hirvi o listalla niin vois puhallella uutta tuulta harrastukseen.
Tällähetkellä melkosta tyhjäkäyntiä. Kerran pari kesässä muutama nuoli, että sihti ei oo häipyny ja taas talja seinakoristeeksi.
Tuo hirvikin taitaa olla taas hiukan kauempana ku ei enää kutuaikana saa metästää.
_________________
The worst Part of Cencorship is *** !
Ei kaikkien arvitse olla idiootteja. Riittää ku enemmistö o -> demokrtia
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34791

LähetäLähetetty: 15.01.2017 19:06    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ei se kallista ole,varsinkaan vaistovehkeillä mutta saalis tuntuu olevan lujassa, jousella ampuminen on kuitenkin hauskaa ja aika kuluu ihan siivillä,tosin pitävät kummallisen aikaukkoa joka ammuskelee metsissä tennispalloja ja kantoja.
Vuodesta -95 jahtia vaihtelevala aktiivisudella ja parhaina syksyinä useita kymmeniä riistalaukauksia,lähinnä jänekseen koiran ajossa,ja aina risu tai puu väliin,hauskaa toisaalta.
Kaurisjahtia,majavajahtia,teerestystä ja jänesjahtia,teeren ja jäneksenjahtuussa riistalaukauksia vuosien mitaan varmaan hyvänmatkaa toistasataa ilman osumaa,hipomalla menneet tai osuneet esteeseen,kauris ja majavajahdeissa pelkkiä näköhavaintoja.
Nyt ei ole tarvinnut vuosiin edes jännittää jousta jahdissa,muutama näköhavainto riistaelikoista jousireissuilla.
Edellisvuonna taas majavajahtia hiukan jalalle ja tänä vuonna lisää,kauriita olisi luvissa joten niidenkin perässä pitänee luuhata,toivotaan että se osuma tänävuonna vihdoinkin tulee.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Alpertti
Kanta-asiakas


Liittynyt: 23 Lok 2015
Viestejä: 1013
Paikkakunta: Pohjos-Pohjanmaa

LähetäLähetetty: 15.01.2017 21:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Ei se kallista ole,varsinkaan vaistovehkeillä mutta saalis tuntuu olevan lujassa, jousella ampuminen on kuitenkin hauskaa ja aika kuluu ihan siivillä,tosin pitävät kummallisen aikaukkoa joka ammuskelee metsissä tennispalloja ja kantoja.
Vuodesta -95 jahtia vaihtelevala aktiivisudella ja parhaina syksyinä useita kymmeniä riistalaukauksia,lähinnä jänekseen koiran ajossa,ja aina risu tai puu väliin,hauskaa toisaalta.
Kaurisjahtia,majavajahtia,teerestystä ja jänesjahtia,teeren ja jäneksenjahtuussa riistalaukauksia vuosien mitaan varmaan hyvänmatkaa toistasataa ilman osumaa,hipomalla menneet tai osuneet esteeseen,kauris ja majavajahdeissa pelkkiä näköhavaintoja.
Nyt ei ole tarvinnut vuosiin edes jännittää jousta jahdissa,muutama näköhavainto riistaelikoista jousireissuilla.
Edellisvuonna taas majavajahtia hiukan jalalle ja tänä vuonna lisää,kauriita olisi luvissa joten niidenkin perässä pitänee luuhata,toivotaan että se osuma tänävuonna vihdoinkin tulee.

Jousta ei oo eikä kokemusta mutta äkkiseltään vois luulla että teeren saattas kuvilta saaha jousella, ku reenais. Männäsyksynä oltiin velipojan kans suon laidassa, ympärillä semmosta normaalia männyntarria mitä jängän reunassa ruukaa olla. Mättäällä istuttiin ilman mitään suojaa niin 4 metriin tuli ukko Very Happy Velipoika sen sitte puotti hipauslaukauksella. Eli oisko naamioverkko ja pari kuvaa toimiva yhistelmä? Taikka pyyn pillitys,vaan voi olla jälki rumaa?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
blackfox
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 02 Syy 2015
Viestejä: 77
Paikkakunta: Itä-suomi

LähetäLähetetty: 16.01.2017 08:18    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Ite ammuin pyyn jousella, kilohinta siinäkin aikamoinen kun 11e nuoli lens näkymättömiin, mutta mikäs harrastus se ilmanen on toisaalta...
Pyy itse asiassa jai aika ehjäksi, osu sen verrran hyvään kohtaan.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 16.01.2017 10:44    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

En ole lopettelemassa vaan aloittelemassa, eli mahdollisimman paljon ohi aloittajan viestistä Smile

Nyt vähän jollain pilipalijousella kokeillut pojan kanssa autotallissa, ihan vaan 7-8 metristä.

Samickin junnu-vastakaarijousi kiikarissa jolla voisi sitten harjoitella lisää ja ehkä siihen käytetyt lavat hommata jos alkaa luonaamaan.

Tarkoituksena olisi pitää tuota juurikin kuvilla mukana. Aika monta kertaa laskenut teeri melkeen pään päälle ja jotenkin groteskilta tuntunut ampua alle 10 metristä ja jäänytkin ampumatta. Tätä varten ajattelin kuskata haulikon tilasta jousta mukana teeripassisa jos vaikka sillä sitten. Pyytouhuissa voisi kanssa toimia jos vaan oppisi houkuttelin tarpeeksi hyvin.

Ja mukavaa hommaahan tuo jousella ampuminen on ... helvetin vaikeaa tosin.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
heiluri
Kanta-asiakas


Liittynyt: 20 Mar 2006
Viestejä: 34791

LähetäLähetetty: 16.01.2017 10:55    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vaistojousi vaatii paljon treeniä ja hankitun taidon ylläpitoa,pitää minukin kokeilla jossain välissä tuota kuvastusta jos ja kun kannat tästä hiukan nousevat.
Vielä -80 luvulla istumapuilta ampuminen olisi onnistunut helposti kun lintua riitti miltei joka puskaan eivätkä olleet puoliksikaan niin arkoja kuin nykyään,viimeksi olen päässyt ampumaan jousella teertä viitisen syksyä takaperin,ei jäänyt odotteleman osumaa sen verran piti fluflu nuoli ääntä tullessaan että veti latvasta pintoihin kuin Stuka,tuotakaan ennen nähnyt.
_________________
Kertalaakiyhdistys
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 16.01.2017 10:59    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

heiluri kirjoitti:
Vaistojousi vaatii paljon treeniä ja hankitun taidon ylläpitoa,pitää minukin kokeilla jossain välissä tuota kuvastusta jos ja kun kannat tästä hiukan nousevat.
Vielä -80 luvulla istumapuilta ampuminen olisi onnistunut helposti kun lintua riitti miltei joka puskaan eivätkä olleet puoliksikaan niin arkoja kuin nykyään,viimeksi olen päässyt ampumaan jousella teertä viitisen syksyä takaperin,ei jäänyt odotteleman osumaa sen verran piti fluflu nuoli ääntä tullessaan että veti latvasta pintoihin kuin Stuka,tuotakaan ennen nähnyt.


Eipä ainakaan meikäläisen takia tarvitse teerikantoja pelätä, varsinkin jos jousella yrittää Very Happy
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
springfield
Kanta-asiakas


Liittynyt: 06 Hel 2011
Viestejä: 284
Paikkakunta: Ep

LähetäLähetetty: 16.01.2017 11:05    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Itselläkin harrastus loppui aika alkuunsa ja myin jousen pois. Lähinnä syynä oli ettei sillä ollut oikein mielekkäitä jahtikohteita. Kyyhky ja sorsajahdissa kun tulee usein oltua kaverin kanssa jolla haulikko niin aika tekemätön on tuo jousi. Varisjahtiin taas hyödytön kun istuvia lintuja vähemmän ja tarkoitus on kuitenkin vähentää niitä lintuja tehokkaasti. Kettujahdissa taas en viitsi tärvellä niitä vähiä paikkoja kaluston takia.
Majava jahdissa tulee todella vähän käytyä ja metsäkauriskanta alkaa vasta nyt olla sellainen että kehtaa verottaa. Jousi tulisi itselle takaisin jos hirvi sallittaisiin, ei taida kuitenkaan olla ihan lähitulevaisuuden juttuja.
Ja tosiaan en tainnut jousella ampua kuin parikymmentä räkättirastasta ja yhden kerran ohi jäniksestä.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 16.01.2017 11:37    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

springfield kirjoitti:
Itselläkin harrastus loppui aika alkuunsa ja myin jousen pois. Lähinnä syynä oli ettei sillä ollut oikein mielekkäitä jahtikohteita. Kyyhky ja sorsajahdissa kun tulee usein oltua kaverin kanssa jolla haulikko niin aika tekemätön on tuo jousi. Varisjahtiin taas hyödytön kun istuvia lintuja vähemmän ja tarkoitus on kuitenkin vähentää niitä lintuja tehokkaasti. Kettujahdissa taas en viitsi tärvellä niitä vähiä paikkoja kaluston takia.
Majava jahdissa tulee todella vähän käytyä ja metsäkauriskanta alkaa vasta nyt olla sellainen että kehtaa verottaa. Jousi tulisi itselle takaisin jos hirvi sallittaisiin, ei taida kuitenkaan olla ihan lähitulevaisuuden juttuja.
Ja tosiaan en tainnut jousella ampua kuin parikymmentä räkättirastasta ja yhden kerran ohi jäniksestä.


Oma pihahan se olisi paras paikka metsästää (rusakot ja räksät), mutta taajamassahan se ei ole mahdollista, edes omalla tontilla, näin olen ymmärtänyt.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Esox
Vakituinen kirjoittaja


Liittynyt: 26 Tam 2016
Viestejä: 13

LähetäLähetetty: 16.01.2017 11:42    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aktiiviset jousimetsästäjät taitavat keskustella aiheesta enimmäkseen Facebookissa: https://www.facebook.com/groups/434558933273102/

Itse olen vasta aloittanut, en omista ruutiasetta tai edes lupaa, vain taljajousen.

Kun aloittaa metsästysharrastusta, jousen hankkiminen on itse asiassa helpompaa ja halvempaa kuin haulikon lupineen. Itse metsästys on sitten tosiaan vaikeampaa, mutta se on sitten makuasia mistä kukin tykkää. Itsellä kuin ei ole aiempaa kokemusta, niin voin vaikka kuvitella että metsästys on aina näin vaikeaa.. Very Happy
Ensimmäinen kausi menossa, 8 metsästykseksi luokiteltavaa reissua takana, ei vielä riistalaukauksia. Kerran olen jousen päässyt virittämään, mutta tilanne meni ohi ennenkuin olin valmis. Riistaa on näkynyt neljällä reissulla.

Tuleva lakimuutos valkohäntäpeuran lisäämisestä jousilaillisiin tulee varmasti lisäämään harrastamääriä, sekä aiheuttamaan mielenkiintoista pöhinää metsästysseuroissa. Miten uusi jäsen pääsee peurametsälle kun ei kuulu hirviporukkaan jonka kesken usein peuraluvatkin jaetaan..
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
JokuUkko
Kanta-asiakas


Liittynyt: 29 Jou 2007
Viestejä: 8366
Paikkakunta: Turku

LähetäLähetetty: 16.01.2017 12:17    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Esox kirjoitti:
Aktiiviset jousimetsästäjät taitavat keskustella aiheesta enimmäkseen Facebookissa: https://www.facebook.com/groups/434558933273102/

Itse olen vasta aloittanut, en omista ruutiasetta tai edes lupaa, vain taljajousen.

Kun aloittaa metsästysharrastusta, jousen hankkiminen on itse asiassa helpompaa ja halvempaa kuin haulikon lupineen. Itse metsästys on sitten tosiaan vaikeampaa, mutta se on sitten makuasia mistä kukin tykkää. Itsellä kuin ei ole aiempaa kokemusta, niin voin vaikka kuvitella että metsästys on aina näin vaikeaa.. Very Happy
Ensimmäinen kausi menossa, 8 metsästykseksi luokiteltavaa reissua takana, ei vielä riistalaukauksia. Kerran olen jousen päässyt virittämään, mutta tilanne meni ohi ennenkuin olin valmis. Riistaa on näkynyt neljällä reissulla.

Tuleva lakimuutos valkohäntäpeuran lisäämisestä jousilaillisiin tulee varmasti lisäämään harrastamääriä, sekä aiheuttamaan mielenkiintoista pöhinää metsästysseuroissa. Miten uusi jäsen pääsee peurametsälle kun ei kuulu hirviporukkaan jonka kesken usein peuraluvatkin jaetaan..


Jännä nähdä miten jousimiehet tosiaan otetaan vastaan peuraporukoihin Smile Varmaan tota pöhinää varmaan aiheutuu. Itte oon pitkään pohtinu jousen hankkimista. Lähinnä siks, kun nykyisin olis oma piha ja loistavat puitteet harjoitteluun. Luulen kyllä, että vaikka jousen hankkisin, niin ruuan kanssa en ala leikkimään niin kauan ku tehokkaampia aseita saan metsästykseen käyttää...
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Nimrod
Kanta-asiakas


Liittynyt: 05 Elo 2005
Viestejä: 14739

LähetäLähetetty: 16.01.2017 12:40    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Aika moni jousella peuraa havitteleva on jo peuraporukoissa, eli ei jousimetsästäjiä välttämättä ole "tulossa" mistään. Nähdäkseni pääosa jousimetsästäjistä on myös ruutiukkoja.
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
KHaivula
Kanta-asiakas


Liittynyt: 30 Kes 2013
Viestejä: 2882

LähetäLähetetty: 17.01.2017 09:13    Viestin aihe: Vastaa lainaamalla viestiä

Vielä tänne ohovia, mutta toisaalta säikeen otsikko antaa aika paljon liikkumavaraa Smile

Tein kaupat edullisesta vastakaarijousesta (Samick 54"). Vähän isohan se on mutta 16 paunan veto ei pitäisi olla vähän rimpulalle pojallekaan mahdoton, vai onko?

Semmonen lasten treenijouskari on kanssa, eli voihan silläkin vielä hetken vedellä jos tuo on liian raskas virittää.

Mistä muuten johtuu että nuolet aina välillä ammuttaessa "vetelee" milloin mihinkin suuntaan (eli pää kääntyy yhtäkkiä). Onko tekniikka, jousi vai nuoliongelma?
Takaisin alkuun
Näytä käyttäjän tiedot Lähetä yksityinen viesti
Näytä edelliset viestit:   
Lähetä uusi viesti   Vastaa viestiin    Foorumi kaikille metsästyksestä ja aseista kiinnostuneille. Foorumin päävalikko -> Jousimetsästys Kaikki ajat ovat GMT + 3 tuntia
Sivu 1 Yht. 1

 
Siirry:  
Et voi kirjoittaa uusia viestejä tässä foorumissa
Et voi vastata viesteihin tässä foorumissa
Et voi muokata viestejäsi tässä foorumissa
Et voi poistaa viestejäsi tässä foorumissa
Et voi äänestää tässä foorumissa


Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group
Käännös Jorma Aaltonen, jorma@pitro.com
Päivittänyt Lurttinen www.phpbbsuomi.com